Spjaerten skrev:fisken80 skrev:Spjaerten skrev:fisken80 skrev:Helt almindelig arbejdsdag.
Jeg er i øvrigt vildt misundelig på jer, der har betalt fri jule- og nytårsaftensdag. Og 1. maj og Grundlovsdag. Alle fire dage er arbejdsdage som gymnasielærer. 1. maj er helt fair, den forstår jeg godt vi ikke har. Men jeg gad virkelig godt have juleaftensdag og nytårsaftensdag.
Forstår godt det er trælse dage
Men samlet set på et år har du så ikke mere end vores 25 ferie dage?
Æh nej. Jeg har præcis samme mængde ferie som alle andre på det danske arbejdsmarked. Altså 5 uger og så 6. ferieuge.
Okay tak for forklaring
Det havde jeg ellers faktisk troet man havde
Ved godt en del af sommerferie er planlægning
Men formodede når der er lukket i 2 mdr og mellem jul og nytår osv at det hele ikke var forberedelsestid
Har samme opfattelse af folkeskole lærer men måske jeg tager fejl
Ja, du tager fejl.
Først og fremmest er der ikke lukket i to måneder i sommerferien (sorry, men wtf - hvordan kom du frem til to måneder?). Der er lukket i 5 uger. De fire af dem har jeg tvunget ferie i. Den sidste skal jeg selv spare sammen til at afspadsere i, hvis jeg vil holde fri. Jeg gemmer altid afspadsering til den uge, men jeg har masser af kolleger, der arbejder i den uge.
Mellem jul og nytår er der placeret fem feriedage (og så selvfølgelig helligdagene). Skal man holde mere fri er det afspadsering. De fleste holder ikke mere end de fem feriedage, for der er eksamen eller censur lige efter ferien der skal forberedes.
De tre dage før påske er arbejdsdage.
Efterårsferien er arbejdsdage, men en del afspadserer i den uge. Der er også en del der arbejder nogle af dagene.
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans