Hvordan har du det lige nu?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf down.boy » 17. apr 2016, 14:43

Smiling_Goat skrev:Bare rolig, jeg er stoppet med at græde. Nu sidder jeg bare og ridser: "RIP dansk" i bordpladen.


Forståeligt... RIP er jo netop sådan et godt dansk ord... :gruble: :devil2: :lol:
3
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 16:42

Jeg er snottet og varm, hvilket virkelig er træls og jeg virkelig ikke har tid til, fordi jeg kun skal arbejde to dage i den kommende uge og jeg har en million opgaver. Jeg håber, at det er pollenallergi og ikke forkølelse.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Sorenspige » 18. apr 2016, 19:04

Jeg er lidt øv over mine svigerforældre, selvom der ikke er tvivl om, at det er mig, som er urimelig :genert:.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2016, 19:11

Fio skrev:Noget så irriteret. Min mor skal have den nye hofte i over morgen, og min kæreste har så tilbudt hende at købe hende en kondicykel til genoptræningen, men ih uf nej, hun vil ikke have sådan en rædsel stående i stuen, og mon ikke det er nok bare at lave nogle af øvelserne efterfølgende. Bare så typisk min mor den der holdning med at gå halvt ind, men Fio kommer jo alligevel også altid og hjælper, hvis det brænder på.
Er virkelig så træt af at stå med hele ansvaret for det her passe-pleje show (hvor adopterer man lige nogle voksen-søskende ? :forvirret: ). Gad nok se hvad hun ville gøre, hvis vi flyttede langt væk, vi bor jo nærmest i baghaven nu, eller også bare sagde hertil og ikke længere.

Og ja, jeg føler mig som et forfærdeligt menneske, men det meste af mit liv er gået med at passe syge/døende forældre. Er træt af det, og træt af den kronisk dårlige samvittighed allermest, og sms'er der konstant tikker ind, så snart jeg hygger mig og har det sjovt. Savner at kunne lægge alt det ansvar...

Den her fylder ikke meget og kan hurtigt sættes væk ;)

http://www.seniorshop.dk/product/Traeni ... spedaler-1

Ej men jeg forstår dig alt for godt. Det er ikke kun ris til hendes røv at hun ikke har forståelse for at der kun er én der kan hjælpe hende efter operationen og det er hende selv. Det går jo også ud over dig fordi hun med det samme hiver fat i dig for at få hjælp. Men forhåbentlig kommer hun i hænderne på en fys der får forklaret på en fornuftig måde at der kun er en vej frem og det er den hårde

I mellemtiden: Kram til dig og hatten af for at du har magtet det frem til nu. Husk at passe på dig selv
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2016, 19:40

Fio skrev:
2SHY skrev:
Fio skrev:Noget så irriteret. Min mor skal have den nye hofte i over morgen, og min kæreste har så tilbudt hende at købe hende en kondicykel til genoptræningen, men ih uf nej, hun vil ikke have sådan en rædsel stående i stuen, og mon ikke det er nok bare at lave nogle af øvelserne efterfølgende. Bare så typisk min mor den der holdning med at gå halvt ind, men Fio kommer jo alligevel også altid og hjælper, hvis det brænder på.
Er virkelig så træt af at stå med hele ansvaret for det her passe-pleje show (hvor adopterer man lige nogle voksen-søskende ? :forvirret: ). Gad nok se hvad hun ville gøre, hvis vi flyttede langt væk, vi bor jo nærmest i baghaven nu, eller også bare sagde hertil og ikke længere.

Og ja, jeg føler mig som et forfærdeligt menneske, men det meste af mit liv er gået med at passe syge/døende forældre. Er træt af det, og træt af den kronisk dårlige samvittighed allermest, og sms'er der konstant tikker ind, så snart jeg hygger mig og har det sjovt. Savner at kunne lægge alt det ansvar...

Den her fylder ikke meget og kan hurtigt sættes væk ;)

http://www.seniorshop.dk/product/Traeni ... spedaler-1

Ej men jeg forstår dig alt for godt. Det er ikke kun ris til hendes røv at hun ikke har forståelse for at der kun er én der kan hjælpe hende efter operationen og det er hende selv. Det går jo også ud over dig fordi hun med det samme hiver fat i dig for at få hjælp. Men forhåbentlig kommer hun i hænderne på en fys der får forklaret på en fornuftig måde at der kun er en vej frem og det er den hårde

I mellemtiden: Kram til dig og hatten af for at du har magtet det frem til nu. Husk at passe på dig selv


Tak skal du ha' . Det gør det nemlig. Hun har så vidt jeg kan forstå endda sagt, at jeg er der til at hjælpe, når hun kommer hjem :nerve: , hvilket jeg har sagt hårdt fra overfor, for hun bliver jo ikke udskrevet før hun er selvhjulpen. Håber virkelig hun får en fys der kan sige, hvad du lige sagde der, og lissom få hende ud af den der rolle med at hun skal hjælpes fortsat (arghh nu føler jeg mig uempatisk igen), men det er vel ikke meningen man skal være plejekrævende med alt, når man kommer hjem med en ny hofte. Vi hjælper self. med at køre alle indkøb hjem, har også købt en hel bilfuld ind til hende her i weekenden, og kommer over med mad den første tid osv., men så skulle det vel også gå fremad.

Tusind tak :kys: Gør jeg også :)

Jeg kan afsløre at jeg har haft en borger, hvor jeg måtte sætte stolen for døren 100 % og ridse op hvad hun kunne de første par gange jeg var hos hende og hvis hun reelt trænede burde hun blive bedre og ikke det modsatte. Jeg vidste at hun overlod alt til personalet det kæmpede for at træne med hende. Så jeg endte med at sige som det var, at hun var nødt til at gøre om med sig selv om hun ville ud af kørestolen eller blive siddende i den fremover. Det er i orden at vælge det sidste men så skal vi bare ikke træne mere.

Gangen efter travede hun op og ned ad gangen med en rollator med noget personale ;)

Det skal nok være en fagperson der stiller hende stolen for døren hvis det bliver aktuelt.

De kan jo desværre nok godt finde på at sende hende hjem inden hun er fuldt selvhjulpen :( Især hvis hun får solgt at du er der til at hjælpe. Selvfølgelig er der ting hun har reel brug for hjælp til. Men der er rigtig god træning i selv at komme op af stolen og gå ud i køkkenet efter et glas vand f.eks. Og det er måske netop sådan noget hun kunne spørge om hjælp til lyder det til.

Og ja man skal lave alle øvelserne. For fyssen opdager hvis man ikke gør det. Det opdagede jeg da jeg selv gik til fys og syntes øvelserne var røv syge. "Det opdager hun sq ikke" og så lavede lige et pr gentagelser lige inden man skulle til tjek :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Rapfisk » 18. apr 2016, 20:29

Jeg er overtræt, har pms og er begyndt at høre ABBA-ballader.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf ManicNinja » 19. apr 2016, 12:58

Er virkelig træt i hovedet efter en morgenvagt på fem timers søvn, hvor jeg vågnede hvert sjette kvarter :stoned: Til i morgen skal der altså soves: VIL være frisk til besøg hos veninde på Fyn efter morgenvagt i morgen. Bum.

Men først en rask gåtur - hopper af toget noget før og går de sidste fem km hjem, selv om jeg SLET ikke kan overskue det lige nu :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Thestral » 19. apr 2016, 14:17

Som en på 85 år der er sendt i arbejde på en byggeplads
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Firebird » 20. apr 2016, 02:26

ÅÅÅÅÅÅRH! Jeg er sgu da kommet al for tidligt op. Hvorfor kan de øjne bare ikke forblive lukkede til det er rigtig morgen. :nej:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf LaScrooge » 21. apr 2016, 09:25

Jeg er stresset! Jeg skal til samtale på en midlertidig stilling (3 måneder) kl. 13.30
Jeg skal ordne en masse ting herhjemme, fordi vi får tolk til Påskefrokost i morgen.
Jeg skal blive færdig med min erklæring til A-kassen om hvorfor min opsigelse ikke var selvforskyldt (den skal sendes ind selvom jeg skal til samtale i tilfælde af at jeg ikke bliver ansat). Jeg afventer en udtalelse fra den bisidder der var med til samtalen.
Jeg har fået svaret på en henvendelse fra min gamle chef som jeg kontaktede for at høre om han ville sparre med mig om nogle ting. Han var en uge om at svare, svarede i mandags og jeg har siden været optaget af den skide erklæring, så jeg har først svaret nu... dårlig stil (og jeg har det dårligt over det), men jeg håber, at han stadig har de to dage ledige i næste uge, som han foreslog.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg er helt ude af den... altså, værre er det jo ikke. Jeg er næsten færdig med erklæringen (skal bare læses igennem en enkelt gang), men jeg ville faktisk gerne have et andet blik på den. Der er ingen der har læst den ud over jeg. Og det kan ikke rigtig nås, tror jeg...

Samtalen er i eftermiddag og det er nogenlunde tæt på hvor jeg bor. Det er på ingen måde en vild stilling, det er bare en fast indtægt hvor jeg skal lave noget, jeg synes er hyggeligt. Jeg er god til det, så det skal nok blive fint.

Så er der praktiske ting. Ned med flasker efter weekendens fest. Lidt oprydning og let rengøring. Købe snaps (aner intet om snaps).

Måske skal jeg starte med at tømme opvaskeren...
0
And we both know: I will be delicious
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Sjo » 21. apr 2016, 09:36

Jeg er helt vildt irriteret over kolleger, som ikke tager ansvar, men bare spiller bolden videre, fordi de ikke aner hvordan en opgave skal løses, og som derfor bare giver den videre, fordi det er for besværligt at finde ud af selv.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Urtekussen » 21. apr 2016, 20:54

Ikke ret godt.
Jeg er ked af det, og savner min farmor
0
2011
2015
2018
2020
2023
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf IrmaPigen » 21. apr 2016, 23:00

Er i dybt chok.

Har været til generalforsamling i andelsboligforeningen.

Vores klaphat af en administrator sad fandme og påstod der ikke var hjemmel til mit forslag.

Hvilket jeg så absolut ved vedtægterne rummer hjemmel til.

Dernæst sidder klaphatten af en administrator fandme og fremsætter et nyt forslag ved at ændre på mit mit forslag. Hvilket administrator så absolut ikke har kompetence til iht.. Vedtægterne. Derudover er der regler om hvor længe inden generalforsamlingen forslag skal fremsættes.

Kæft en klaphat. Jeg skriver en kodyl klage over ham på mandag. Og omdeler den i kopi til samtlige andelshavere. Og forlanger at administrator informerer alle andelshavere om de fejl deres ansatte administrator har begået her til aften ved vores generalforsamling. Og laver en ny generalforsamling med samme quoromkrav som ved en ordinær generalforsamling.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf ManicNinja » 24. apr 2016, 06:39

Godt. På vej på søndagsvagt, solen skinner, og jeg har lige indset (ja, det tog lidt tid), hvad der er anderledes, end det plejer. Hold godt fast ... jeg føler mig udhvilet, selv om det er før middag! :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Spjaerten » 24. apr 2016, 07:39

Onde tømmermænd :genert:

Måske man skulle nappe et bad og gå i seng igen!
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"