Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 07:10

Pølsemix skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


En person der er ved bevidsthed, ville selvfølgelig gøre modstand eller sige nej hvis han/hun ikke ville have sex.

Ignorance is a bliss :rulle:

Så er barn der bliver seksuelt misbrugt uden det tør sige nej, er også selv ude om det?

Hvad hvis kvinden er bange, eller påvirket af fx date rape stoffer - så er det også i orden, fordi hun jo ikke gør modstand?!
7
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf LaScrooge » 22. apr 2016, 07:10

In_your_eyes skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
LaScrooge skrev:Gad vide om dommen havde været den samme, hvis det var en fyr, de havde haft sex med på skift mens han var i insulinmangel.


Det havde den. Forskellen havde bestået i at manden var blevet grinet af og hånet, i stedet for at få sympati.

Måske var de blevet hånet af mænd, men næppe af kvinder, for de vil sagtens kunne sætte sig ind i situationen.


Spørgsmålet er, om dommeren ville have vurderet at pågældende nok havde lyst til analt gruppesex med 3 mænd og om man i samme grad havde vurderet, at de 3 mænd havde gode intentioner.
2
And we both know: I will be delicious
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2016, 07:12

Pølsemix skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


En person der er ved bevidsthed, ville selvfølgelig gøre modstand eller sige nej hvis han/hun ikke ville have sex.


Årh hold dog OP!

Jeg kan mindes adskillige gange i min ungdom, hvor jeg var så svimlende beruset, at jeg ikke anede hvad jeg lavede, men derfor var jeg sgu stadig ved bevidsthed. Havde jeg kunnet sige fra, hvis nogen havde voldtaget mig? Gu kunne jeg sgu da ej.

Der er noget fuldstændig galt med retssystemet når den her sag ikke ender med en dom.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 07:14

Se den video jeg linkede til før. Erstat sex med en kop te. Ombestemmer man sig for at tage imod den te, man ellers sagde ja til lige før, så hælder du ikke teen ned med magt i halsen på vedkommende. Så simpelt er det!
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 07:29

Advocatus-Diaboli skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


SELVFØLGELIG KAN DET DA VÆRE RIGTIGT!!! De skal sgu da ikke dømmes for voldtægt af en kvinde, fordi de har sex med en der hverken siger fra eller gør modstand - for ER IKKE voldtægt. Så kunne enhver kvinde anklage en mand for voldtægt efter sex og få ham dømt. Nu stopper det kraftstejlme!!


Så der er frit slag for evnesvage, komapatienter eller lignende?
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Kattefjæs » 22. apr 2016, 07:29

Jeg kendte engang en gut som tog en række dårlige beslutninger og endte med at køre sig selv halvt fordærvet. I dag er han hjerneskadet og kan ikke tale, bor på et hjem og har meget begrænset mobilitet. Det ville være utrolig let at udnytte ham. Ifølge visse personers logik ville det dog mere eller mindre være hans egen skyld hvis det skete, for han siger jo ikke aktivt fra, og ydermere tog han selv den række dårlige beslutninger som skaffede ham evighedsophold i sygesengen uden evne til at kommunikere. Nå ja, det er måske ikke hans skyld som sådan hvis han bliver voldtaget, men det er i hvert fald hans egen skyld at han havnede i den sygeseng uden evnen til at sige fra, og så er det jo godt det samme. Hvis man har haft bare den mindste smule indflydelse på at man er havnet i en svær situation, så kan man jo ikke rigtig være et offer, og så kan gerningsmanden ikke sådan for alvor være skyldig. Vel.

Lesson learned: det er helt fjong at udnytte mennesker som er havnet i en svær situation, uanset om de så er syge, fulde eller af andre årsager ude af stand til at sige fra. I hvert fald hvis det er deres egen skyld at de har det sådan (hvordan man så lige vil vurdere dét er selvfølgelig en anden sag). Hvis man ikke vil udnyttes, så kan man jo ligesom bare lade være med at sætte sig selv i sådan en situation. En stakkels voldtægtsforbryder kunne jo blive fristet over evne. Lille pus altså.
19
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Modesty Blame » 22. apr 2016, 07:53

Ifølge omalkohol.dk forårsager 1,5 promille følgende: Man får udtalt forringet bevægelsesevne og talebesvær. Centralnervesystemet har fået nok.

Det kombineret med lavt insulinniveau lyder for mig som om, at man ikke er i stand til at sige nej. Jeg finder dommen absurd, og forventer, at der bliver anket, og at landsretten dømmer anderledes.
10
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 08:31

Men man kan altså sagtens være ved bevidsthed og stadigvæk IKKE være i stand til at sige nej eller fra.
Jeg har prøvet at vågne en morgen og fuldkommen have haft blackout fra festen aftenen før. Men ifølge mine veninder var jeg på intet tidspunkt været bevidstløs, jeg har bare været virkelig fra den. På et tidspunkt fandt de mig hængende over et hegn, fuldkommen smurt ind i bræk og selvom jeg var vågen og kunne tale, var alt jeg sagde sort snak og jeg ænsede ikke at det var mine veninder der havde fat i mig.
Var der i stedet en fremmede der havde fundet mig, og besluttede sig for at voldtage mig, er jeg ikke sikker på at jeg ville have været i stand til at sige fra, selvom jeg var ved bevidsthed.

Igen, kravler en mand ind af mit vindue om natten og voldtager mig, og jeg bliver så skræmt at jeg blive handlingslammet, er det stadigvæk voldtægt. Og det er altså ikke unormalt, at man kan blive handlingslammet.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 08:35

Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 08:46

Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...
8
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 08:47

Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?


Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 08:48

HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


Nu lever vi i en retsstat, som dommen heldigvis også afspejler, så nej det kan det ikke.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 08:49

Angelina skrev:Det relevante i denne sag er jo:

Det var især en udtalelse fra retsmedicinere, som vurderede, at den sukkersyge pige ikke kunne miste bevidstheden som følge af de høje blodsukkertal, som hun efterfølgende blev målt til at have. Samtidig vurderede de, at hun havde en alkoholpromille på 1,58, hvilket ikke burde være nok til, at hun ikke kunne sige nej, mente retten.


Altså hun var IKKE bevidstløs - hun var IKKE ude af stand til at sige fra ... og jeg synes absolut vi skal passe på vores kvinder, men vi skal altså også passe på vores mænd, at smide folk i spjældet for voldtægt, fordi en kvinde fortryder hun ikke fik sagt fra, er måske også lige voldsomt nok?

Havde retten frikendt dem for at være hoppe på en bevidstløs kvinde, så havde jeg også været med på forargelsestoget ... men det er jo ikke det, retten har frikendt dem for at have sex med en kvinde, der var ved bevidsthed og ikke på noget tidspunkt gjorde opmærksom på hun ikke havde lyst til det.

Vi kan altså ikke fratage kvinder enhver form for ansvar, det er jo altså ikke supersvært at sige "nej, ellers tak" ... heller ikke selvom man har fået lidt at drikke. Og har man først ytret ordene nej, lad være, ellers tak, skrid, hold op, nix, never, aldrig, jeg gider ikke etc. etc. - så er der selvfølgelig ikke noget at rafle om ... men vi kan altså heller tillade at vi kommer derhen hvor en hver mand skal have en kontrakt underskrevet af fem vidner inden han kan dyrke sex med en kvinde uden at risikere at komme i spjældet for det.


Det er præcis dét, som er problemet. Og samtidigt det der gør voldtægtssager så vanskelige, hvis der ikke er tale om åbenlys voldtægt. Enhver kvinde, kan (teoretisk set) anklage en mand for voldtægt efter et samleje (jeg hader ordet, men kan ikke finde et bedre). Dette giver hende et uhyggeligt magtmiddel overfor manden. En dom for voldtægt, kan ødelægge en persons liv og fremtid. Desværre, har det også vist sig, at der er (nogle enkelte) kvinder som bruger dette magtmiddel til at skade. Og da vi har et retssystem, som hellere vil lade ni skyldige gå fri end at dømme den tiende, for noget vedkommende ikke er skyldig i, så skal der være meget klare beviser, før man kan dømme for voldtægt. Og dette er, i sagens natur, ofte vanskeligt at fastslå i lige netop voldtægtssager – da seksuel aktivitet, som regel ikke er noget der foregår i fuld offentlighed. Men mellem to personer og som regel ikke med vidner til stede.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 08:52

D.itsen skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


SELVFØLGELIG KAN DET DA VÆRE RIGTIGT!!! De skal sgu da ikke dømmes for voldtægt af en kvinde, fordi de har sex med en der hverken siger fra eller gør modstand - for ER IKKE voldtægt. Så kunne enhver kvinde anklage en mand for voldtægt efter sex og få ham dømt. Nu stopper det kraftstejlme!!

Hvis hun ikke kan gøre modstand, så er det voldtægt i følge loven paragraf 216 stk 2.


Præcis - og det har de jo taget stilling til under retssagen. Deraf kan man udlede af frifindelsen, at hun godt har kunne sige fra, men ikke har gjort det.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf D.itsen » 22. apr 2016, 09:02

Advocatus-Diaboli skrev:
D.itsen skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


SELVFØLGELIG KAN DET DA VÆRE RIGTIGT!!! De skal sgu da ikke dømmes for voldtægt af en kvinde, fordi de har sex med en der hverken siger fra eller gør modstand - for ER IKKE voldtægt. Så kunne enhver kvinde anklage en mand for voldtægt efter sex og få ham dømt. Nu stopper det kraftstejlme!!

Hvis hun ikke kan gøre modstand, så er det voldtægt i følge loven paragraf 216 stk 2.

Præcis - og det har de jo taget stilling til under retssagen. Deraf kan man udlede af frifindelsen, at hun godt har kunne sige fra, men ikke har gjort det.

Og det gør så dit indlæg jeg citerede til en gang vrøvl.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"