Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 09:02

LaScrooge skrev:
Spørgsmålet er, om dommeren ville have vurderet at pågældende nok havde lyst til analt gruppesex med 3 mænd og om man i samme grad havde vurderet, at de 3 mænd havde gode intentioner.


Næ, spørgsmålet er om dommeren fandt det bevist at der var tale om overtrædelse af straffelovens § 216.

"Retten finder det ikke bevist, at pigen har befundet sig i en tilstand, hvor hun ikke har kunnet modsætte sig, udtalte dommer Jakob Groth-Christensen."
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 09:04

fisken80 skrev:

Der er noget fuldstændig galt med retssystemet når den her sag ikke ender med en dom.


Den er endt med en dom: Frifindelse.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 09:06

Guldlok skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.


SELVFØLGELIG KAN DET DA VÆRE RIGTIGT!!! De skal sgu da ikke dømmes for voldtægt af en kvinde, fordi de har sex med en der hverken siger fra eller gør modstand - for ER IKKE voldtægt. Så kunne enhver kvinde anklage en mand for voldtægt efter sex og få ham dømt. Nu stopper det kraftstejlme!!


Gu er det da voldtægt.

Måske mænd skulle begynde at interessere sig mere for kvindens JA, end alt det der "meeeeen, hun sagde ikke rigtig NEJ" (fordi hun var helt eller delvist bevidstløs).

DET ER VOLDTÆGT. Stop dig selv

Man(d) kunne også overveje, at slå hjernen til engang imellem i stedet for den der "jamen jeg vidste ikke om hun ville, men hun sagde i hvert fald ikke NEJ, så må jeg gerne" og opføre sig som sådan en ynkelig udgave af menneskearten, som ikke selv har ansvar for noget.


Pigen kunne jo starte med at tage ansvar for meget insulin og alkohol hun indtager. Det er hendes ansvar. Ikke andres.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 09:07

Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde
5
:pompom:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 09:09

HappyPaww skrev:Se den video jeg linkede til før. Erstat sex med en kop te. Ombestemmer man sig for at tage imod den te, man ellers sagde ja til lige før, så hælder du ikke teen ned med magt i halsen på vedkommende. Så simpelt er det!


Men her lægger du uden videre til grund, at tedrikkeren har ombestemt sig undervejs, selvom vi kun har tedrikkeren, der påstår det. De 3 andre i teselskabet påstår alle sammen, at tedrikkeren ikke skiftede mening undervejs - først et stykke tid efter teselskabet ophørte.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 09:14

Det kunne de jo også bare have aftalt at de skulle sige...

Hov, fik ikke citeret djævelen
Senest rettet af In_your_eyes 22. apr 2016, 09:15, rettet i alt 1 gang.
0
:pompom:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 09:14

In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 09:17

Angelina skrev:
Animi skrev:Men man kan altså sagtens være ved bevidsthed og stadigvæk IKKE være i stand til at sige nej eller fra.
Jeg har prøvet at vågne en morgen og fuldkommen have haft blackout fra festen aftenen før. Men ifølge mine veninder var jeg på intet tidspunkt været bevidstløs, jeg har bare været virkelig fra den. På et tidspunkt fandt de mig hængende over et hegn, fuldkommen smurt ind i bræk og selvom jeg var vågen og kunne tale, var alt jeg sagde sort snak og jeg ænsede ikke at det var mine veninder der havde fat i mig.
Var der i stedet en fremmede der havde fundet mig, og besluttede sig for at voldtage mig, er jeg ikke sikker på at jeg ville have været i stand til at sige fra, selvom jeg var ved bevidsthed.

Igen, kravler en mand ind af mit vindue om natten og voldtager mig, og jeg bliver så skræmt at jeg blive handlingslammet, er det stadigvæk voldtægt. Og det er altså ikke unormalt, at man kan blive handlingslammet.


Men en overfaldsvoldtægt er jo også noget andet, her er der på forhånd ingen formodninger om at begge har lyst til sex ...

Men "date rapes" der må man altså også selv have et ansvar for at sige fra/til - for når man er på date er det jo ikke helt ude i hampen at formode at det muligvis kunne ende med sex ... og hvis vedkommende så på ingen måde siger fra (verbalt/kropssprog etc) - så er det jo altså ikke en voldtægt.

Altså, det er ligesom da min mand forleden dag hoppede på mig, i det jeg ikke sagde nej, må han formode jeg også var med på den, selvom jeg var lidt søvndrukken ... og dermed var det ikke voldtægt, hvor i mod hvis han var sprunget på mig i morges hvor jeg sagde "ellers tak, måske i aften?" - så havde det været voldtægt ... det er ligesom der forskellen ligger.


Min pointe er sådan set også bare at det er noget vrøvl, at man altid kan sige fra når man er ved bevidsthed.
Som sagt, i mit tilfælde hvor jeg hang døddrukken over et hegn, så ville jeg da uden tvivl kalde det for voldtægt, hvis en fremmed mand kom forbi og stak pikken op i mig, og jeg var for påvirket (men vågen) til at sige fra.

Der er nogen tilfælde hvor jeg er enig med dig - fx det med din mand. Men jeg synes nu heller ikke at de to eksempler jeg kom med, kan sammenlignes med det.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 09:20

paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.
1
:pompom:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 09:22

Guldlok skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Pigen kunne jo starte med at tage ansvar for meget insulin og alkohol hun indtager. Det er hendes ansvar. Ikke andres.


Selvfølgelig er det hendes ansvar, at huske insulin og holde styr på alkoholindtaget.
Det betyder stadig ikke, at hvis hun alligevel glemmer insulin/drikker for meget, så må fyrene bare voldtage løs.


Nej, men det betyder at hun formentlig havde valgt at sige aktivt fra, hvis hun ikke havde været så påvirket. Så var hun måske blevet voldtaget alligevel, men så havde hun kunne få dem dømt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 09:25

In_your_eyes skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.


Hvis hun ikke får sagt tydeligt fra, mon så ikke at hun i det mindste vil gøre modstand og råbe op, hvis nogen prøver at voldtage hende? Og så er det voldtægt (hvis det gennemføres alligevel)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 09:28

paint skrev:
In_your_eyes skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.


Hvis hun ikke får sagt tydeligt fra, mon så ikke at hun i det mindste vil gøre modstand og råbe op, hvis nogen prøver at voldtage hende? Og så er det voldtægt (hvis det gennemføres alligevel)


Man kan stadigvæk godt være så påvirket, at det er man ikke i stand til - også selvom man er ved bevidsthed.
Senest rettet af Animi 22. apr 2016, 09:31, rettet i alt 1 gang.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 09:33

Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?


Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.


Så du kan pr. definition ikke voldtage mennesker, som af den ene eller anden grund ikke kan sige fra eller gøre modstand?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 09:35

SNYD!!! Jeg fik kun tre :(

:D



Citat fjernet af moderator
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 09:48

Animi skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.


Hvis hun ikke får sagt tydeligt fra, mon så ikke at hun i det mindste vil gøre modstand og råbe op, hvis nogen prøver at voldtage hende? Og så er det voldtægt (hvis det gennemføres alligevel)


Man kan stadigvæk godt være så påvirket, at det er man ikke i stand til - også selvom man er ved bevidsthed.


Hvis hun er så beruset, at hun er såkaldt 'værgeløs', så ER det voldtægt. Men i dén tilstand, kan hun nok heller ikke anmelde det, så det kan konstateres at hun, rent faktisk, var 'værgeløs' på gerningstidspunktet. Og så er man ude i problematikken med beviserne - fordi, var hun nu også værgeløs? eller er det noget hun siger efterfølgende, fordi hun har fortrudt handlingen, da hun blev ædru.

Desværre, er det jo sådan for alle, at hvis man er sanseløst beruset, er man et nemt offer, for hvad som helst.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"