Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 22. apr 2016, 09:54

Sjo skrev:
ManicNinja skrev:
Anilara skrev:Jeg f*cking hader(!) når folk skriver/siger, at de har spist chia-halløj og hørfrø og kerner og nødder og spelt, og at det smagte skønt/mums. Aaaarggggh. Det lyder bare SÅ irriterende i mine ører.
Ja, jeg er klar over at det er mit personlige problem, men jeg tænker med det samme, at vedkommende er en humaniorastuderende kvinde med en tilfældig knold på toppen af hovedet, der drikker grøn te og siger "umh".
(Shit en gevaldig fordom jeg har der :lol:..)


Hvis (selvsagt) kvindelige humaniorastuderende har hårknolde, der ligefrem kan drikke grøn thé, så synes jeg 1. at der er sket en gevaldig udvikling, siden jeg selv var humaniorastuderende (hvorfor mødte jeg aldrig så seje hårknolde?) og 2. at det virker, som om der er håb for os humanister. Sådan samlet set.



Hvorfor gør du egentlig det der? Er det meget nødvendigt for dig at påpege, at det måske ikke er helt korrekt formuleret? Forstod du meningen alligevel?


Nej. Absolut ikke. Det indlæg, jeg kommenterede, var sjovt og selvironisk. Så jeg tænkte, lidt gas var okay.

Det er en del af min humor at se sjove billeder ved tvetydige formuleringer. Nogle folk finder det rigtigt morsomt. Andre bliver frygteligt mopsede og tager det som et personligt angreb mod deres sproglige formåen. Hvilket det på ingen måde er.

Herinde har jeg også oplevet begge reaktioner.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 22. apr 2016, 10:42

Jeg er ligeglad med at Prince er død

Han og hans musik har aldrig sagt mig det fjerneste og jeg er ved at være godt træt af at facebook flyder over med statusopdateringer omkring hans død, hold nu kæft altså!
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2016, 10:52

zembra1986 skrev:Jeg er ligeglad med at Prince er død

Han og hans musik har aldrig sagt mig det fjerneste og jeg er ved at være godt træt af at facebook flyder over med statusopdateringer omkring hans død, hold nu kæft altså!

Jeg zappede også lige gennem alle nyhedskanalerne i går aftes for at se, om der var sket noget. Der var lovprisninger af endnu en død popsanger på alle kanalerne! :gruble:
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 22. apr 2016, 15:06

Det her må man virkelig ikke sige, men i sager, hvor en meget rig mand bliver skilt fra sin kone/går fra sin længerevarende kæreste, synes jeg ofte at det er rimeligt, at kvinden får en pæn portion penge med.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2016, 15:18

englishchannel skrev:Det her må man virkelig ikke sige, men i sager, hvor en meget rig mand bliver skilt fra sin kone/går fra sin længerevarende kæreste, synes jeg ofte at det er rimeligt, at kvinden får en pæn portion penge med.

I hvert fald hvis det har været efter det gammeldaws system, hvor hun har sørget for det hele, så han kunne få fred til at tjene dem.
2
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 22. apr 2016, 15:23

PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:
5
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 22. apr 2016, 16:14

Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 17:26

Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:


Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. apr 2016, 17:29

Jeg er mere knust over, at Alan Rickman døde i år end Prince og Bowie tilsammen.
15
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 17:35

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.
Jeg finder, at grøn te som afveksling smager lidt bedre end vand. Det gør rooibos te så absolut ikke :badr:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. apr 2016, 17:37

De der dyreelskere, som altid skal tumle med flokke af tigere, eller kæle med bjørne, eller lade store løver kramme sig, etc, de ender jo altid med at blive dræbt eller spist af deres "kæledyr".
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 17:46

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?


Rooibos er noget helt andet i virkeligheden, end det man forsøger at sælge herhjemme
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 18:00

ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:


Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.


Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.


Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 22. apr 2016, 18:25

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?


Fordi mennesker tror ting der smager grimt automatisk er sundere, der er også større placebo effekt ved farvede piller, folk tror simpelthen det virker bedre.

Jeg ved ikke hvorfor, men det er sq syret at vi er så.mærkelige på nogen punkter.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 19:30

ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)


Jeg havde heller ikke forestillet mig andet :).

Tænkte bare det godt kunne være der var en længere forklaring på det.


Jeg kan ikke huske hvordan det startede, men det var ret tidligt. Allerede mens jeg var gravid med den ældste. Måske blev det et stedord for "babyen" før vi kendte kønnet og så blev det bare ved efter han blev født.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"