Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:37

fisken80 skrev:http://www.fyens.dk/svendborg/39-aarig-mand-anholdt-Kvinde-voldtaget-paa-psykiatrisk-afdeling/artikel/2982697

Er det så heller ikke voldtægt? Kan man være sikker på, at den psykisk syge kvinde sagde fra?


Det er under et døgn siden at episoden skete. Tror du måske vil kunne foretage lidt efterforskning og så prøve sagen i retten, før vi dømmer manden offentligt?
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 16:49

HerErJeg skrev:
Pølsemix skrev:Hvis bevisbyrden ikke kan løftes, så skal de selvfølgelig frikendes.


Det må være bevist at de alle 3 har haft sex med hende. Hun har bare ikke råbt og skreget, derfor frifindes de for voldtægt.
Derfor siger jeg at vi trænger til en anden fortolkning end voldtægt, for det har jo på ingen måde været frivilligt, når hendes berusede tilstand og insulinmangel tages i betragtning. Det er absurd at de kan gå fra retten som sejrherrer, de har intet lært, andet end det er OK en anden gang pikken klør.


Selv i Danmark er man uskyldig indtil andet er bevist.

Jeg er glad for at bo i et retssamfund og ikke den bananrepublik du så ofte har givet udtryk for at ønske
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 16:49

Kan vi så få kammertonen!
Lad hinanden være, anmeld til mods og videre i teksten.
Det er en drøn-spændende debat, jeg ville være ked af at se den drukne i fnidder :(
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 16:56

Fordi der kun er plads til dem der er enige her? Er det ikke en debatside? Debatterer man udelukkende med personer man er enige med?



Citater fjernet af moderator
7
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 17:07

Guldlok skrev:
Jeg er all-in for uenighed, men ikke når det bliver serveret i den tone bl.a advocatus altid kører.
Eller synes du ting som;



Er passende for debatten?

Nøh, men kommentarer om uempatisk og skrid tilbage hvor du kom fra, krydret med versaler og udråbstegn er godt nok heller ikke passende synes jeg.


Citater fjernet af moderator
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Code71 » 22. apr 2016, 17:07

Har du læst de ting folk smider efter ham fordi de ikke kan argumentere sig ud af deres uenighed med ham?




Citater fjernet af moderator
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 17:12

kidkomb skrev:Kan vi så få kammertonen!
Lad hinanden være, anmeld til mods og videre i teksten.
Det er en drøn-spændende debat, jeg ville være ked af at se den drukne i fnidder :(
Tåler en gentagelse.
Det ER et svært emne, men generelt er nyhedsformidlingen blevet (har altid været?) sensationslysten (sælger annoncer?) på bekostning af vigtige detaljer.
Jeg må tilslutte mig ønsket om , at man skal være(her menes naturligvis: "regnes for") uskyldig, til det modsatte er bevist.
Hvorvidt kriterierne for at bevise dette kan forbedres, må mere jurakyndige så arbejde hen imod.
At vidners erklærede opfattelse af et tydeligt nej skulle veje lettere end anklagedes oplyste opfattelse, er nyt for mig.
Senest rettet af Lurende Peber 22. apr 2016, 17:54, rettet i alt 1 gang.
5
Registreret Gammel Gris :gris:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2016, 17:29

Prøv lige og hør: Jeg er overhovedet ikke enig med AD i den her sag, hvilket jeg også har skrevet. Men det var fanme ikke HAM der startede med at kalde andre grimme ting, han svarede igen på den spand lort han selv fik i hovedet.

Jeg synes godt nok det er voldsomt ubehageligt at læse kommentarerne til ham. En af grundende til, at jeg gerne ville have AD herover var netop, at jeg så var sikker på at have en modstander i mange debatter. Og det fik jeg og det er jeg fint tilfreds med. Også selvom jeg tit bliver voldsomt frustreret over ham. Men det gør jeg da også på folk irl, derfor vil jeg stadig gerne diskutere med dem.

Så ærlig talt, styr jer lige med at gå efter manden på den måde, det er overhovedet ikke i orden!



Citater fjernet af moderator
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 22. apr 2016, 17:42

HappyPaww skrev:
eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.


Forskellen er så den, at hvis vi burer uskyldige ind uden beviser - så er det OS der er forbryderen.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 22. apr 2016, 17:50

KORREKTION!

Første røde kort er fra 8:12 og andet røde kort er fra 8:13.

På grund af mangelen af sekundangivelse ville 8:12.59 stå som 8:12 og 8:13.00 ville stå som 8.13.

Derfor kan vi på ingen måde konkludere at de røde kort er faldet "på 2 minutter". Fra 8:12.59 til 8:13.00 er der kun 1 sekund.

Det eneste vi kan sige med sikkerhed er, at de fire røde kort er faldet i et tidsinterval der går fra 1 sekund til 2 minutter.



Citat fjernet af moderator
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2016, 17:54

Jeg tvivler ikke et sekund på at en 18 årig med kløe mellem benene kan være sindssygt manipulerende i kampen for at få fis..! Så ryger der noget sprut i tøsen fulgt af nogle meget ledende spørgsmål der naturligvis kan opfattes som accept af en omgang bunkepul.
Så ligger man pludselig midt i busken, pigen er plørefuld ved ikke hvad der er op og ned, og for hende er hun pludselig blevet centrum i et spil andre har styret og planlagt.
Hun får ikke råbt op eller råbt på hjælp, og ender med at være den store taber, fordi 3 liderlige gutter bare kan gå derfra uden at frygte noget. Job well done...

Som jeg ser det, har nogen udnyttet pigen med 'ond vilje' og derfor er det vel logisk at sige hun har været del af ufrivillig sex?
2
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 18:00

Mens vi venter på Godot. :fløjt:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 18:00

HerErJeg skrev:...
Som jeg ser det, har nogen udnyttet pigen med 'ond vilje' og derfor er det vel logisk at sige hun har været del af ufrivillig sex?
HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket. Og jeg blev da også vred ved at læse om 1. mulig voldtægt 2. at efterlade pigen hjælpeløs.
Punkt 2 blev de 3 drenge, så vidt jeg husker, også sigtet for. Er de også frikendt på det punkt?
0
Registreret Gammel Gris :gris:
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2016, 18:31

Lurende Peber skrev:
HerErJeg skrev:...
Som jeg ser det, har nogen udnyttet pigen med 'ond vilje' og derfor er det vel logisk at sige hun har været del af ufrivillig sex?
HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket. Og jeg blev da også vred ved at læse om 1. mulig voldtægt 2. at efterlade pigen hjælpeløs.
Punkt 2 blev de 3 drenge, så vidt jeg husker, også sigtet for. Er de også frikendt på det punkt?


Selvfølgelig er forløbet opdigtet, men i min optik slet ikke urealistisk. Spørgsmålet er lige nu, er voldtægt eneste anklage mulighed, eller er der mulighed for at anklage for overgreb og ufrivillig sex, det ville passe bedre på de situationer hvor pigen frivilligt går med, eller ikke sanser at modsætte sig sex.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 18:54

Lurende Peber skrev:HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket.


Jeg synes der er ved at opstå samme ubehagelige tendens, som begyndte for mandlige pædagoger/pædagogmedhjælpere for 15 år siden. Hvis bare ét barn eller én forældre råber "overgreb", så er manden omgående stemplet som pædofilt sexmonster. Allerede inden retten fælder dom. Og gud forbyde, hvis manden skulle blive frikendt. Så er det enten loven, der er latterlig eller også vil han alligevel altid være stemplet som skyldig i folkemængdens øjne, for "der er jo nok noget om snakken".

Nu begynder det samme så at ske med voldtægter. Lige så snart en kvinde påstår voldtægt, så bliver han dømt i folkemængden - allerede ved de meget ledende overskrifter i mediernes dækning - før der bliver fældet dom. Og selv hvis han så bliver frikendt i retten, så er der ved gud nogle kvinder som i ramme alvor stadig kan få sig selv til at trække offerkortet, og vil have ændret alt lige fra lovgivning til børneopdragelse, så det alligevel bliver mandens skyld. Jeg synes det er frastødende!
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"