Babyshower

LilleLam
Indlæg: 31
Tilmeldt: 2. nov 2015, 11:56
Kort karma: 3
Likede indlæg: 53

Re: Babyshower

Indlægaf LilleLam » 24. mar 2016, 19:18

Da jeg var gravid, holdt mine veninder babyshower for mig. Jeg troede, jeg skulle op og hygge hos min veninde, og da jeg så kom, var alle mine nærmeste veninder der :love:

Jeg var SÅ glad for, at de havde tænkt på mig, og vi havde den hyggeligste eftermiddag. De havde pyntet fint op, lavet en masse blå/grønne kager og forberedt forskellige quizzer. Jeg fik et par enkelte meget små gaver, så de fleste gaver kom først efter babys fødsel.

Jeg er ret ligeglad med, at det er en amerikansk tradition - for mig var det en skøn eftermiddag, som mindede mig om, hvilke fantastiske veninder jeg har :blush2:

Jeg var den første i omgangskredsen, men siden har vi holdt yderligere 3 babyshowers.
3
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Babyshower

Indlægaf ajnaM » 28. mar 2016, 18:26

Jeg har været med til at arrangere, men takkede selv nej, da det handlede om mig selv. :genert: Det er nok lidt efter, hvem man er, om man er til det eller ej - jeg tror, hende min veninde, jeg arrangerede et for, var glad for det! Personligt kunne jeg måske godt have overskuet det i første graviditet, mens det med andet barn virkede sådan lidt overfladisk... jeg manglede i øvrigt ikke rigtig noget.

Fire af mine gode veninder overraskede mig dog med nogle gaver, da vi spiste på café lidt inden min termin. Det var lidt som et mini-baby-shower, og det var fint - men jeg er glad for, at de ikke havde samlet familie og veninder. Det havde jeg ikke kunnet overskue på det tidspunkt.


Jeg fik i øvrigt både gaver før og efter, barnet var ude. ;) Har også givet barselsgaver, selvom jeg har været til andres babyshowers.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Babyshower

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. mar 2016, 18:36

Jeg har to gange arrangeret babyshower for min veninde. Det var vist noget, hendes søster spurgte, om jeg og en anden veninde ville være med til.
Første gang havde alle en lille gave med, men blev også godt beværtet. Anden gang blev arrangementet ændret til fællesspisning ude et billigt sted, fordi det af forskellige årsager passede bedre. I den forbindelse blev det pointeret, at gæsterne ikke skulle tage gaver med.

Jeg er blevet positivt overrasket over konceptet og har det generelt sådan med de her nymodens fester, at der altså ikke behøver gå Americana i den, blot fordi noget er særlig udbredt i USA. Det kommer an på arrangører og gæster.
2
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Babyshower

Indlægaf Lilleluftballon » 28. mar 2016, 18:45

Hvis det bare er nogle veninder der mødes og spiser kage lyder det da også hyggeligt nok. Så forstår jeg nok bare ikke hvorfor man kalder det et baby shower. At holde en fest, kalde det "gaveregn" og derefter blive fornærmet over at folk antager det handler om gaverne - det virker mærkeligt. Nå- jeg har intet imod at hygge med veninder og generelt have det sjovt, som nogen her mener. Jeg har bare noget imod gaveregn delen.
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Babyshower

Indlægaf godtnavn » 28. mar 2016, 20:42

Lilleluftballon skrev:Hvis det bare er nogle veninder der mødes og spiser kage lyder det da også hyggeligt nok. Så forstår jeg nok bare ikke hvorfor man kalder det et baby shower. At holde en fest, kalde det "gaveregn" og derefter blive fornærmet over at folk antager det handler om gaverne - det virker mærkeligt. Nå- jeg har intet imod at hygge med veninder og generelt have det sjovt, som nogen her mener. Jeg har bare noget imod gaveregn delen.


Det betyder vel bare "baby bad" og man kan vel ligeså godt bade den kommende baby i kærlighed som gaver :)
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Babyshower

Indlægaf vibbsen » 18. apr 2016, 09:31

Min mands kammerat er gift med en amerikaner. Og da de fik deres første barn arrangerede nogen af hendes amerikanske veninder en slags babyshower....På ægte amerikansk maner. Det var dog et arrangement hvor både mænd og kvinder var inviteret. Vi var lidt længe om at svare fordi vi faktisk ikke rigtig gad. Og endte med at modtage en ikke særlig laid back rykker....Der strittede pelsen sgu lidt på mig...Det var lagt op som et "Vi holder noget hyggelig kom og sig hej inden baby kommer på en laid back måde"arrangement....Så synes jeg måske at det var liiiiige stift nok at sende os en rykker...Via parret selv....

Hvad angik gaver så var der udarbejdet en ønskeliste. Og det var sådan lidt underforstået at det var ting fra denne liste man ønskede sig. Og ikke alt mulig plastik dims..... Man skulle simpelthen gå ind og klikke af når man havde købt en gave på listen, således at andre ikke kom til at købe den også....Da vi endelig fik taget os sammen til at kigge på gavelisten var der kun gaver til mange mange 100 kroner tilbage....Så jeg købte et sæt sengetøj....Det stod ikke på listen. Jeg købte det i juniorstørrelse....Det får alle brug for på et eller andet tidspunkt.

Jeg er sikker på at de piger som havde lavet arrangementet mente det godt....Men jeg må indrømme at jeg synes det var lidt for meget. Vi var rigtig rigtig mange mennesker presset sammen i deres lillebitte 2 værelses lejlighed, hvor den vordende mor så sad i sofaen og holdt hof....Hun var cool nok, men arrangørerne var sådan lige selvhøjtidelige nok omkring deres egen rolle....

En anden gang tror jeg bare at vi siger Nej-tak med det samme til en invitation til et lignende arrangement.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Babyshower

Indlægaf vibbsen » 18. apr 2016, 09:37

DetSorteCirkus skrev:Jeg har to gange arrangeret babyshower for min veninde. Det var vist noget, hendes søster spurgte, om jeg og en anden veninde ville være med til.
Første gang havde alle en lille gave med, men blev også godt beværtet. Anden gang blev arrangementet ændret til fællesspisning ude et billigt sted, fordi det af forskellige årsager passede bedre. I den forbindelse blev det pointeret, at gæsterne ikke skulle tage gaver med.

Jeg er blevet positivt overrasket over konceptet og har det generelt sådan med de her nymodens fester, at der altså ikke behøver gå Americana i den, blot fordi noget er særlig udbredt i USA. Det kommer an på arrangører og gæster.


Præcis. Man er jo da selv herre over hvor meget og hvor lidt man gider.....

Jeg synes faktisk at baby shower tanken er rigtig fin. Tanken om at fejre sin gravide veninde er da super hyggeligt. Man kan jo bare lade være med at gå totalt americana (som det var tilfældet i den vi deltog i)....Men tilpasse den "dansk mentalitet".

Det samme gælder f.eks. halloween.....Det synes jeg faktisk også er rigtig hyggeligt.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Babyshower

Indlægaf lillebjoern » 18. apr 2016, 09:53

Jeg er ikke ret glad for den tradition, og jeg håber virkelig ikke det bliver et hit her i venindegruppen. En af vores veninder af blevet gravid, men hvis jeg bliver inviteret til et babyshower, er jeg ret sikker på, at jeg takker nej... Jeg er ikke så vild med traditioner der hylder det materialistiske (som jeg anskuer et 'babyshower' for at være) – det ville være noget andet hvis det var, som HappyPaww nævner, en 'fest' for veninderne inden den givne veninde havde et barn, men det tror jeg sjældent det er. I givet fald ville jeg nok deltage.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Babyshower

Indlægaf milisa » 22. apr 2016, 19:24

Jeg synes, det er utroligt kvalmt. Og så hader jeg den der materialistiske amerikanske tilgang til begivenheder.

Jeg har set et par stykker på facebook, fx en i min mødregruppe, men ikke i den nære familie- eller vennekreds.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Babyshower

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 15:06

Nå, hiver lige min gamle tråd frem. I weekenden var jeg nemlig til "Vordende mor-fest". Konceptet var på mange måder tyvstjålet fra babyshower-traditionen, og så alligevel ikke. Fejringen var af veninde/søster/datter, fordi hun er gravid og snart skal være mor. Derfor var der enkelte gaver til mor (forkælelsesvarer), men ikke gaver til barnet. Og der var ikke pyntet efter barnets køn eller noget i den dur. Den tradition kunne jeg til gengæld nemt hoppe på.
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Babyshower

Indlægaf Pjeps » 18. maj 2016, 15:17

Jeg har lige oplevet en kollegas mor ringe og bede hendes datter fri pga babyshower - det skal lige pointeres at vi er midt i en meget turbulent periode med nyt it Stuff der skal til at starte op. Håber satme ikke at min chef gav tilladelse til det, men bad moderen om at rykke det til kollegaens fritid.

Og jeg er i øvrigt lidt ligeglad med babyshower , hvis folk finder det hyggeligt, så skal de da bare slå sig løs, i deres fritid :D
1
:ninja:
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Babyshower

Indlægaf Mittemis » 20. maj 2016, 07:18

Pjeps skrev:Jeg har lige oplevet en kollegas mor ringe og bede hendes datter fri pga babyshower - det skal lige pointeres at vi er midt i en meget turbulent periode med nyt it Stuff der skal til at starte op. Håber satme ikke at min chef gav tilladelse til det, men bad moderen om at rykke det til kollegaens fritid.

Og jeg er i øvrigt lidt ligeglad med babyshower , hvis folk finder det hyggeligt, så skal de da bare slå sig løs, i deres fritid :D


Ej jeg får bare de vildeste "curlingmor" tics af det der.. Det lyder for underligt at ens mor ringer og beder en fri for at holde babyshower. Så arrangér det da i en weekend :stoned:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Babyshower

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2016, 08:10

Mittemis skrev:
Pjeps skrev:Jeg har lige oplevet en kollegas mor ringe og bede hendes datter fri pga babyshower - det skal lige pointeres at vi er midt i en meget turbulent periode med nyt it Stuff der skal til at starte op. Håber satme ikke at min chef gav tilladelse til det, men bad moderen om at rykke det til kollegaens fritid.

Og jeg er i øvrigt lidt ligeglad med babyshower , hvis folk finder det hyggeligt, så skal de da bare slå sig løs, i deres fritid :D


Ej jeg får bare de vildeste "curlingmor" tics af det der.. Det lyder for underligt at ens mor ringer og beder en fri for at holde babyshower. Så arrangér det da i en weekend :stoned:

Off topic: Det er nok der, hvor arbejdsmarkedet har ændret sig i de sidste måske 30 år. Tidligere var det almindeligt, at vordende brude blev hentet på arbejdspladsen til deres polterabend. I dag kender jeg ingen, der kunne finde på at planlægge den slags på andre dage end lørdag.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Graviditet"