Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. apr 2016, 18:29

Hvor er det en hyggelig seng Nuttede-Nuser. :)

Vi har været ved notaren i dag og fået underskrevet testamente inkl. børnetestamente officielt. Jeg er simpelthen så glad ved, at jeg ved, at der er helt styr på det, og jeg ikke skal bekymre mig om det, hvis det værste skulle ske.

Ham der i maven er begyndt at lave nogle virkelig ubehagelige slag nedad mod mit underliv, og så har han fået en vane med at presse et knæ/en fod hårdt mod maven i venstre side.

Jeg blev ringet op af Kære Børn, fordi jeg har vundet en konkurrence hos dem. Jeg deltager aldrig i konkurrencer - og vinder sjovt nok heller aldrig noget - men min kæreste fik mig til at udfylde en seddel, sidst vi var der.
Det er et gavekort på 300,-, så selvom jeg synes han lidt er en skiderik lige nu, så kommer jeg nok til at bruge det på elefanten på hjul fra Sebra til babyen - synes det skal bruges på noget, vi ikke bare ville have købt alligevel.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 09:23

Også en lille status herfra. :)

Til nakkefoldsscanningen for et par ugers tid siden, fik vi desværre nyheden at den ene ikke klarede den. Heldigvis så det ud til, at den anden var stor, stærk og sund - endda så meget at terminsdatoen blev rykket et par dage frem. Så det var jo gode nyheder. Jeg kunne desværre ikke nyde scanningen og de gode nyheder, da den dårlige fyldte det hele for mig. Men min mand fik en god oplevelse med at høre babys hjerteslag og se den møfle rundt.

Vi skal lige vænne os til den nye sitatution - måske mest mig - og jeg ærgrer mig sådan over, at nyheden om tvillinger kom ud... For hvor har jeg bare mange gange skulle sige til alle mulige, at den ene desværre var gået til grunde. Det er alligevel temmelig hårdt

Men jeg fortryder ikke, at jeg insisterede på atbegge æg skulle have chancen... Den ene klarede det ikke, men den fik lov at prøve. Og dét har jeg det rigtig godt med.

Vi har "fået lov" til at få en ekstra tryghedsscanning, så her i starten af Maj skal vi ind og få set til vores spradebasse. Og jeg glæder mig rigtig meget til at se, at den har det godt derinde og forhåbentlig få en bedre oplevelse end sidst. Jeg håber, at jeg kan koncentrere mig om den lille og nyde den har det godt.

Men se... Vores baby. :lun:
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 09:34

Det er jeg ked af Ax. :ae:
Du lyder til at være rimelig afklaret med det og kan glæde dig over den baby, der vokser i dig?
Kan godt følge dine tanker om, at begge fik chancen - at det ikke var jer, der valgte noget fra.

Sikke et fint billede. :lun:
Hvornår har du så termin nu?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 09:49

Danseprinsesse skrev:Det er jeg ked af Ax. :ae:
Du lyder til at være rimelig afklaret med det og kan glæde dig over den baby, der vokser i dig?
Kan godt følge dine tanker om, at begge fik chancen - at det ikke var jer, der valgte noget fra.

Sikke et fint billede. :lun:
Hvornår har du så termin nu?


Jah, jeg er sådan set afklaret... Men jeg er ked af at jeg ikke får de tvillinger, som vi i næsten 3 måneder gik og glædede os til.

Jeg er RIGTIG glad for, at vi stadig får et barn! Jeg havde slet ikke kunne holde det ud, hvis de begge var gået bort. Puha nej... Og når nu den ene åbenbart var syg og ikke kunne overleve, så er det rart, at kroppen selv kan klare det og at vi ikke har skulle tage stilling til noget. Alternativet ville have været værre. Men ja, det er netop følelsen af, at vi har gjort hvad vi kunne... Vi kunne ikke have gjort noget anderledes, det skulle bare ikke være. Og det giver mig en ro... trods alt.

Og tak. Jeg har også gået med billedet i min pung hver dag siden vi fik det... :)

Jeg har nu termin 16. oktober 2016... dvs. terminen blev rykket 3 dage frem.


Og tillykke med jeres fine Knud... Sikke gode billeder, du også har lagt op. Nuh, lille nullermand. :love:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. apr 2016, 10:01

Det er trist axe, men godt at du er afklaret så du har plads til at glæde dig over babyen i din mave. Og sikke et dejligt billede. Skal I have en kønsscanning eller venter I til MD?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 10:01

achillaxedprune skrev:
Danseprinsesse skrev:Det er jeg ked af Ax. :ae:
Du lyder til at være rimelig afklaret med det og kan glæde dig over den baby, der vokser i dig?
Kan godt følge dine tanker om, at begge fik chancen - at det ikke var jer, der valgte noget fra.

Sikke et fint billede. :lun:
Hvornår har du så termin nu?


Jah, jeg er sådan set afklaret... Men jeg er ked af at jeg ikke får de tvillinger, som vi i næsten 3 måneder gik og glædede os til.

Jeg er RIGTIG glad for, at vi stadig får et barn! Jeg havde slet ikke kunne holde det ud, hvis de begge var gået bort. Puha nej... Og når nu den ene åbenbart var syg og ikke kunne overleve, så er det rart, at kroppen selv kan klare det og at vi ikke har skulle tage stilling til noget. Alternativet ville have været værre. Men ja, det er netop følelsen af, at vi har gjort hvad vi kunne... Vi kunne ikke have gjort noget anderledes, det skulle bare ikke være. Og det giver mig en ro... trods alt.

Og tak. Jeg har også gået med billedet i min pung hver dag siden vi fik det... :)

Jeg har nu termin 16. oktober 2016... dvs. terminen blev rykket 3 dage frem.


Og tillykke med jeres fine Knud... Sikke gode billeder, du også har lagt op. Nuh, lille nullermand. :love:


Det kan jeg godt forstå, I har jo nået at have mange tanker og forestillinger om, hvordan det skulle blive med to. Selvfølgelig er det en sorg at miste det - også selvom der midt i det er glæde over noget andet. :kys:

Tak, har stadig ikke sådan for alvor forstået, at det lille menneske virkelig bor i min mave. :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 12:31

Snowdrop skrev:Det er trist axe, men godt at du er afklaret så du har plads til at glæde dig over babyen i din mave. Og sikke et dejligt billede. Skal I have en kønsscanning eller venter I til MD?


Mange tak. :kys: Babyen skal tisse, så man kan se en lille fyldt blære. Det synes jeg er temmelig sødt. :lun: ... Der sagde jordmoderen også, at "den ligner sin mor" - jeg skal nemlig hele tiden tisse pt., så kunne vi begge ligge der med flydte blærer. :-D

Jeg ved ikke om man kan se kønnet til tryghedsscanningen... det var mere fordi der ellers ville gå 7 uger til MD-scanningen, og det synes jeg var utrolig lang tid, når man lige har mistet en lille bløp derinde. Så jeg bad om at få lov til at komme ind lidt før, for at være sikker på at den sidste har det godt uden at skulle gå næsten 2 måneder. Det kunne hende, der scannede mig heldigvis godt forstå, så vi fik lov til at komme tilbage noget før.

Hvordan går det med dig og baby? :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 12:35

Danseprinsesse skrev:Det kan jeg godt forstå, I har jo nået at have mange tanker og forestillinger om, hvordan det skulle blive med to. Selvfølgelig er det en sorg at miste det - også selvom der midt i det er glæde over noget andet. :kys:

Tak, har stadig ikke sådan for alvor forstået, at det lille menneske virkelig bor i min mave. :genert:


Præcis... Det var/er mærkeligt.

Og hehe, du er da begyndt at mærke ham ikke? Det glæder jeg mig helt vildt meget til!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. apr 2016, 13:13

achillaxedprune skrev:
Snowdrop skrev:Det er trist axe, men godt at du er afklaret så du har plads til at glæde dig over babyen i din mave. Og sikke et dejligt billede. Skal I have en kønsscanning eller venter I til MD?


Mange tak. :kys: Babyen skal tisse, så man kan se en lille fyldt blære. Det synes jeg er temmelig sødt. :lun: ... Der sagde jordmoderen også, at "den ligner sin mor" - jeg skal nemlig hele tiden tisse pt., så kunne vi begge ligge der med flydte blærer. :-D

Jeg ved ikke om man kan se kønnet til tryghedsscanningen... det var mere fordi der ellers ville gå 7 uger til MD-scanningen, og det synes jeg var utrolig lang tid, når man lige har mistet en lille bløp derinde. Så jeg bad om at få lov til at komme ind lidt før, for at være sikker på at den sidste har det godt uden at skulle gå næsten 2 måneder. Det kunne hende, der scannede mig heldigvis godt forstå, så vi fik lov til at komme tilbage noget før.

Hvordan går det med dig og baby? :)


Hehe, ja det er rigtigt sødt. En sympati-fyldt blære hos baby :lol:

Man kan se kønnet fra 14+0 hvis man er rutineret i at se efter det. Det er i hvert fald der private klinikker tilbyder kønsscanninger. Jeg var selv 13+6 (skulle have været et par dage senere, men baby var lidt bagefter i forhold til datoerne) og kunne endda selv se at der manglede en tap på "the money shot". Såeh, måske I kan se det til den ekstra tryghedsscanning. Man kan da højst få et "nej" hvis man spørger, tænker jeg :)

Åh jamen overordnet set så har jeg det ganske godt. Synes lænd og bækken driller lidt mere end jeg havde forventet. Især om natten. Har altid været vant til at sove på siden og også hørt at det er bedst når man er gravid, men det er så dejligt aflastende at ligge på ryggen :s
Baby har det godt tror jeg, i hvert fald lytter jeg regelmæssigt til hjertelyd med doptonen. Men glæder mig til MD scanningen er overstået på tirsdag!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 13:13

achillaxedprune skrev:Præcis... Det var/er mærkeligt.

Og hehe, du er da begyndt at mærke ham ikke? Det glæder jeg mig helt vildt meget til!


Jo jo, jeg mærker ham nærmest konstant nu. Tit kan man meget tydeligt se uden på maven, at han sparker - oftest det samme sted.
Jeg får af og til sådan en "hold nu op, det sker i virkeligheden" eller "gisp, der er jo et BARN derinde"-følelse. :D
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 22. apr 2016, 19:11

Axe, jeg er ked af at høre, at det alligevel ikke skulle blive tvillinger til jer :ae:. Samtidig er det godt at høre, at den anden baby har det godt. Super, at I kan få en ekstra scanning :gogo:.

Har du blødt?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 19:28

Snowdrop skrev:Hehe, ja det er rigtigt sødt. En sympati-fyldt blære hos baby :lol:

Man kan se kønnet fra 14+0 hvis man er rutineret i at se efter det. Det er i hvert fald der private klinikker tilbyder kønsscanninger. Jeg var selv 13+6 (skulle have været et par dage senere, men baby var lidt bagefter i forhold til datoerne) og kunne endda selv se at der manglede en tap på "the money shot". Såeh, måske I kan se det til den ekstra tryghedsscanning. Man kan da højst få et "nej" hvis man spørger, tænker jeg :)

Åh jamen overordnet set så har jeg det ganske godt. Synes lænd og bækken driller lidt mere end jeg havde forventet. Især om natten. Har altid været vant til at sove på siden og også hørt at det er bedst når man er gravid, men det er så dejligt aflastende at ligge på ryggen :s
Baby har det godt tror jeg, i hvert fald lytter jeg regelmæssigt til hjertelyd med doptonen. Men glæder mig til MD scanningen er overstået på tirsdag!


Vi var til nakkefold i 13 + 4, og der fik vi i hvert fald ikke noget at vide. Men vil da lige høre næste gang. Tak for tippet. :gogo:

Og dét kan jeg godt forstå... Jeg glæder mig også til at MD-scanningen er overstået, men der er laaang tid til. Og doptonen? Hvilken en har du? Vi har lige købt en hjertemonitor fra Angel Sounds, som vi skal hente i morgen. Nøøj, jeg glæder mig! For jeg har været lidt nervøs, så bliver rart, hvis nu (læs: når) man bliver lidt nervøs, at man kan sætte sådan et apparat til og man kan høre baby. :)

Men hvor skægt... Jeg havde hørt, at man ikke kan sove på ryggen senere i sin graviditet... Hvilket jeg frygter, for jeg sover ALTID på ryggen. Men godt du har fundet en løsning for dig... Men træls det driller. Har du overvejet at få nogle øvelser fra en fysioterapeut?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 19:31

Danseprinsesse skrev:
achillaxedprune skrev:Præcis... Det var/er mærkeligt.

Og hehe, du er da begyndt at mærke ham ikke? Det glæder jeg mig helt vildt meget til!


Jo jo, jeg mærker ham nærmest konstant nu. Tit kan man meget tydeligt se uden på maven, at han sparker - oftest det samme sted.
Jeg får af og til sådan en "hold nu op, det sker i virkeligheden" eller "gisp, der er jo et BARN derinde"-følelse. :D


Det må være SÅ vildt! Og ja, jeg håber da virkelig det er et barn! ... Ellers er der gået noget HELT galt. :-p

Ej, tillykke med det. Må alligevel være en fin oplevelse. :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 19:34

Sorenspige skrev:Axe, jeg er ked af at høre, at det alligevel ikke skulle blive tvillinger til jer :ae:. Samtidig er det godt at høre, at den anden baby har det godt. Super, at I kan få en ekstra scanning :gogo:.

Har du blødt?


Tak for det. :kys:

Og nej, ikke det mindste... Men jeg havde en uges tid før haft en meget voldsom tudetur (har faktisk nævnt den i en tråd herinde), hvor jeg efterfølgende havde på fornemmelsen at "noget kunne være gået galt". Og der var der jo så også... Så det kom ikke som jordens største overraskelse, selvom jeg selvfølgelig ikke havde regnet med det. Men nopes, ingen blødning, ingen ingenting... Og heldigvis klarer kroppen det selv. Fosteret skulle blive absorberet af min krop, så man til sidst i min graviditet ikke vil kunne se, at der engang har været 2. Det er temmelig vildt.
... Og jeg har ikke læst op på fænomenet, da jeg ikke vil dyrke det yderligere... Så jeg ved ikke så meget om det. Jeg ved bare, at det skulle nærmest forsvinde af sig selv. Hvilket er enormt rart. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. apr 2016, 19:39

Og forresten... Hvis nu jeg ikke svarer, så er det ikke for at være uhøflig. Men det gør stadig lidt ondt at tale om, så måske jeg hopper tilbage til at være lurer i tråden noget tid. :)

Men rigtig meget held og lykke til jer seje damer herinde! :) jeg er sikre på I vil lave skønne babyer. :pompom:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"