Anbefal mig en uhyggelig film!

Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 19:29

Jeg har lyst til at putte på sofaen og se en rigtig uhyggelig film, sådan en man næsten ikke tør se færdig, sådan en der får en til at gippe af chok og pulsen til at banke.

Jeg gider ikke noget med vareulve, vampyrer og den slags platte væsener.
0
:ninja:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Elvispop » 12. sep 2015, 19:31

Paranormal activity.

(Det er kun 1'er som er god)
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Tibbler » 12. sep 2015, 19:35

Mine favoritter er:

The Blairwitch Project

The Grudge

og

Paranormal activity

Hvis det er indenfor den genre, og du vil have flere forslag, så sig til, så skal jeg gerne liste nogle flere op.

Jeg elsker elsker elsker i øvrigt den første Poltergeist film - Den holder stadig. Det kan så diskuteres hvor uhyggelig den er, men jeg er vild med den film :dåne:
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 19:53

Paranormal activity har jeg engang forsøgt at se, den fangede mig ikke. Jeg er vist ikke til mystiske fænomener, nok mest onde mennesker.
Kigger lige på de to andre der er anbefalet.


Nogle af de film jeg husker jeg har set, som har givet mig chok, høj puls og næsten ikke turde se færdig er:
Hånden på vuggen
The river Wild
Chucky 1'eren
1
:ninja:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2015, 19:58

Housebound http://uflix.me/movie/47647-housebound

Kylie Bucknell is forced to return to the house she grew up in when the court places her on home detention. Her punishment is made all the more unbearable by the fact she has to live there with her mother Miriam - a well-intentioned blabbermouth who's convinced that the house is haunted. Kylie dismisses Miriam's superstitions as nothing more than a distraction from a life occupied by boiled vegetables & small-town gossip. However, when she too becomes privy to unsettling whispers & strange bumps in the night, she begins to wonder whether she's inherited her overactive imagination, or if the house is in fact possessed by a hostile spirit who's less than happy about the new living arrangement.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 20:05

ShuruQ skrev:
Pjeps skrev:Paranormal activity har jeg engang forsøgt at se, den fangede mig ikke. Jeg er vist ikke til mystiske fænomener, nok mest onde mennesker.
Kigger lige på de to andre der er anbefalet.


Nogle af de film jeg husker jeg har set, som har givet mig chok, høj puls og næsten ikke turde se færdig er:
Hånden på vuggen
The river Wild
Chucky 1'eren


Hånden på vuggen er også creepy, det er primær den psykologiske effekt i den og den virker, I spit on your grave har på mig en lignende psykologisk effekt :).

Ellers kom jeg til at tænke på "In dreams" med Robert Downey Jr. og Annette Bening.

Jeg har lige læst om , I spit on your grave, og tænkte faktisk at den kunne have "hånden på vuggen"-effekt, så den tror jeg at jeg kaster mig over :banan: :8:

Hvad med 2'eren, er den også god, tit er toeren jo bare en tam fornøjelse?
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 20:08

Men forsæt bare, der er stadig lidt ferie tilbage inden jeg skal på job på torsdag, kan sagtens nå en 7-8 stykker inden da :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 20:11

ShuruQ skrev:
Pjeps skrev:
ShuruQ skrev:
Pjeps skrev:Paranormal activity har jeg engang forsøgt at se, den fangede mig ikke. Jeg er vist ikke til mystiske fænomener, nok mest onde mennesker.
Kigger lige på de to andre der er anbefalet.


Nogle af de film jeg husker jeg har set, som har givet mig chok, høj puls og næsten ikke turde se færdig er:
Hånden på vuggen
The river Wild
Chucky 1'eren


Hånden på vuggen er også creepy, det er primær den psykologiske effekt i den og den virker, I spit on your grave har på mig en lignende psykologisk effekt :).

Ellers kom jeg til at tænke på "In dreams" med Robert Downey Jr. og Annette Bening.

Jeg har lige læst om , I spit on your grave, og tænkte faktisk at den kunne have "hånden på vuggen"-effekt, så den tror jeg at jeg kaster mig over :banan: :8:

Hvad med 2'eren, er den også god, tit er toeren jo bare en tam fornøjelse?


Hvad årstal er den fra den du har fundet?

Der er ikke en toer som sådan, originalen er fra 70'erne og hed "Day of the Woman", huskede forkert da jeg skrev "Year" og i 2009 kom der en genindspilning. 2009'eren ere på trods af det er en genindspilning slet slet ikke dårlig, den er faktisk rigtig god :).


Det er I spit on your grave 2 jeg spørger til :D , Day of the woman kan jeg ikke lige finde.
0
:ninja:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Tibbler » 12. sep 2015, 20:51

The Orphanage
Hostel
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Garfield » 12. sep 2015, 21:02

Jeg gik anbefalet "The Cabin in the Woods" og "Cold Fish", men har ikke selv set dem.

"Sinister" synes jeg var ret uhyggelig. (Men 2'eren har ikke fået gode anmeldelser).
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25527

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. sep 2015, 21:06

Pjeps skrev:Men forsæt bare, der er stadig lidt ferie tilbage inden jeg skal på job på torsdag, kan sagtens nå en 7-8 stykker inden da :lol:



Du' jo syg i potten :forvirret2: :ad!: :forvirret:

Haha, jeg har engang kvast min mands arme blå og gule, fordi vi var til en screening på "the ring" - vi måtte bytte plads undervejs, fordi den ene arm var ødelægt, og jeg turde seriøst ikke gå ud af biografsalen imens, fy for satan. Jeg er slet ikke til gyserfilm overhoved, og en eller anden dansk en, lavet til børn/unge, med bl.a. Paprika Steen, er mere end rigeligt til mig :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Garfield » 12. sep 2015, 21:08

Og så kan jeg huske at "Uninvited" fra 1988 skræmte mig virkelig meget, men jeg ved ikke, om det bare var fordi jeg så den som teenager. Den har fået 3,8 på IMDB, så det kan være den bare er rigtig ringe...

Bare beskrivelsen altså: "A mutated killer cat finds its way onboard a yacht" :lol:

Hvad med en klassiker som "Fuglene"?
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Tibbler » 12. sep 2015, 21:18

Garfield skrev:Og så kan jeg huske at "Uninvited" fra 1988 skræmte mig virkelig meget, men jeg ved ikke, om det bare var fordi jeg så den som teenager. Den har fået 3,8 på IMDB, så det kan være den bare er rigtig ringe...

Bare beskrivelsen altså: "A mutated killer cat finds its way onboard a yacht" :lol:

Hvad med en klassiker som "Fuglene"?


Ha ha, den lyder virkelig ringe :D

Det er så sjovt med de "uhyggelige" film, man husker fra, da man var barn.

Jeg husker filmen "Link" fra da jeg var barn - Meget uhyggelig!!

Fra imdb: A zoology student must try to out smart a murderous and super-intelligent orangutan.

Dræber-dyr var åbenbart det helt store i gysergenren tilbage i 80'erne :lol:
1
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Garfield » 12. sep 2015, 21:29

Tibbler skrev:
Garfield skrev:Og så kan jeg huske at "Uninvited" fra 1988 skræmte mig virkelig meget, men jeg ved ikke, om det bare var fordi jeg så den som teenager. Den har fået 3,8 på IMDB, så det kan være den bare er rigtig ringe...

Bare beskrivelsen altså: "A mutated killer cat finds its way onboard a yacht" :lol:

Hvad med en klassiker som "Fuglene"?


Ha ha, den lyder virkelig ringe :D

Det er så sjovt med de "uhyggelige" film, man husker fra, da man var barn.

Jeg husker filmen "Link" fra da jeg var barn - Meget uhyggelig!!

Fra imdb: A zoology student must try to out smart a murderous and super-intelligent orangutan.

Dræber-dyr var åbenbart det helt store i gysergenren tilbage i 80'erne :lol:


Haha, jeg synes, det ringer en klokke med den der orangutan :lol2:

Men det er sjovt at jeg stadig husker "uninvited". Jeg synes at huske noget med at skurkene på yachten (ja, se der er mere end bare mutant-katten, der er også skurke) først bliver klar over at der er et dyr på båden, fordi der er gnavet hul i nogle morgenmadsæsker .. Hmm, jeg føler altså ikke rigtig at det sælger filmen bedre :D

Og på et tidspunkt er katten under en lænestol (på en båd? :gruble:) og da én af skurkene går forbi, langer den ud med en pote og flår skurkens achillessene over.. Scaaaary stuff :8:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Anbefal mig en uhyggelig film!

Indlægaf Tibbler » 12. sep 2015, 21:37

Garfield skrev:
Tibbler skrev:
Garfield skrev:Og så kan jeg huske at "Uninvited" fra 1988 skræmte mig virkelig meget, men jeg ved ikke, om det bare var fordi jeg så den som teenager. Den har fået 3,8 på IMDB, så det kan være den bare er rigtig ringe...

Bare beskrivelsen altså: "A mutated killer cat finds its way onboard a yacht" :lol:

Hvad med en klassiker som "Fuglene"?


Ha ha, den lyder virkelig ringe :D

Det er så sjovt med de "uhyggelige" film, man husker fra, da man var barn.

Jeg husker filmen "Link" fra da jeg var barn - Meget uhyggelig!!

Fra imdb: A zoology student must try to out smart a murderous and super-intelligent orangutan.

Dræber-dyr var åbenbart det helt store i gysergenren tilbage i 80'erne :lol:


Haha, jeg synes, det ringer en klokke med den der orangutan :lol2:

Men det er sjovt at jeg stadig husker "uninvited". Jeg synes at huske noget med at skurkene på yachten (ja, se der er mere end bare mutant-katten, der er også skurke) først bliver klar over at der er et dyr på båden, fordi der er gnavet hul i nogle morgenmadsæsker .. Hmm, jeg føler altså ikke rigtig at det sælger filmen bedre :D

Og på et tidspunkt er katten under en lænestol (på en båd? :gruble:) og da én af skurkene går forbi, langer den ud med en pote og flår skurkens achillessene over.. Scaaaary stuff :8:


Jeg vidste, der var en god grund til, at jeg ikke bryder mig specielt om katte

Her er traileren til "Link". Den ser bare vildt god ud....eller noget :fløjt:

1

Tilbage til "Film og TV"