Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Charly » 22. apr 2016, 19:46

Når mit barn gør sære ting, og det sker forbløffende ofte, kan jeg godt finde på at sige den om ham. F.eks. til manden: "Hvorfor gør/siger den det?"
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 19:47

bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:


Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.


Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.


Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)


:fløjt: :blush2: ...må indrømme at jeg ser folk der bruger det om andres børn sådan lidt ...tilbagestående.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 22. apr 2016, 19:56

Jeg elsker rooibos te, også det de har herhjemme. Kan nok ikke kende forskel på god og dårlig :D

Grøn te bliver jeg til gengæld virkelig tør i munden af.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 22. apr 2016, 20:05

Jeg sidder og drikker grøn te as we speak. Den smager godt :genert:
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 20:19

Nåmen. Det kunne jo være at der var en i panelet der kvajede sig. Håbet er lysegrønt.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2016, 20:19

Der er noget, jeg ikke forstår i tråde om smag og behag.
A ytrer X, og straks finder B og C det nødvendigt at skrive Y.

Det er jo ikke, fordi vi ellers ikke vil kunne regne ud, at ligesom der findes mennesker som ikke kan lide det og det, så findes der også dem, der godt kan :genert:
8
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 20:22

Bimmerdyret skrev:
bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:


Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.


Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.


Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)


:fløjt: :blush2: ...må indrømme at jeg ser folk der bruger det om andres børn sådan lidt ...tilbagestående.


Okay :)
Det er jo din fordom, ikke nødvendigvis virkeligheden.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2016, 20:24

Rosa Espinosa skrev:
DetSorteCirkus skrev:Der er noget, jeg ikke forstår i tråde om smag og behag.
A ytrer X, og straks finder B og C det nødvendigt at skrive Y.

Det er jo ikke, fordi vi ellers ikke vil kunne regne ud, at ligesom der findes mennesker som ikke kan lide det og det, så findes der også dem, der godt kan :genert:


Det kan jeg godt lide når folk gør i en tråd :D


:naughty: :kys:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 20:34

DetSorteCirkus skrev:Der er noget, jeg ikke forstår i tråde om smag og behag.
A ytrer X, og straks finder B og C det nødvendigt at skrive Y.

Det er jo ikke, fordi vi ellers ikke vil kunne regne ud, at ligesom der findes mennesker som ikke kan lide det og det, så findes der også dem, der godt kan :genert:
Det er da fordi, at MIN smag og mening er vanvittigt interessant. :gammel: Og fordi det er hyggeligt at småsludre :genert:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 20:49

bluetof1 skrev:
Bimmerdyret skrev:
bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:


Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.


Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.


Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)


:fløjt: :blush2: ...må indrømme at jeg ser folk der bruger det om andres børn sådan lidt ...tilbagestående.


Okay :)
Det er jo din fordom, ikke nødvendigvis virkeligheden.


Det er så absolut ikke en fordom ;)
Når jeg ser den samme ting hos dem der er tilbagestående og hos børn der sprogligt ikke er særlig udviklet, så er der ikke tale om en fordom, men en sammenligning.
Den holdning har jeg selv overfor mennesker, der er langt mere begavede på andre områder end jeg er.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 21:01

Jeg elsker at du kan bedømme andre menneskers intelligens så nemt. Det må være en gave...
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 22. apr 2016, 21:06

ShuruQ skrev:Jeg er sikker på mange journalister er lavt begavede. Politiet holder pressekonference vedrørende Prince's død, en journalist spørger ang receptpligtig medicin, sheriffen fortæller det er en igangværende efterforskning og han ikke kan svare på den slags spørgsmål. Samme journalist spørger gentagende om det samme, bare lettere omformuleret. Andre ting. Førnævnte journalist melder sig igen, spørger om hun må stille retsmedicineren et spørgsmål, en repræsentant tager imod spørgsmålet, hun spørger gudhjælpemig endnu engang om receptpligtig medicin, repræsentanten giver samme svar som sheriffen.

Hvilken del af "det er en igangværende efterforskning, jeg kan ikke udtale mig om noget i den henseende" er så svær at forstå :tie: .


Jeg tror godt du kan regne med at journalisten godt forstod deres svar. Men faktisk kan det virke at omformulere spørgsmålet. Nogle gange bliver de naturligvis ved med at undlade at svare, men standhaftighed kan sagtens hjælpe.
Men det er jo mere interessant bare som udgangspunkt at gå over i en generalisering om at mange journalister er lavt begavede.

PS. Mange mennesker er lavt begavede, generelt. Også blandt journalister, økonomer, folkeskolelærere, jurister, sosu-hjælpere, automekanikere, kontanthjælpsmodtagere og kongehusmedlemmer kan man finde folk man dømmer som lavt begavede.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2016, 21:46

Dirtylittledevil skrev:De der dyreelskere, som altid skal tumle med flokke af tigere, eller kæle med bjørne, eller lade store løver kramme sig, etc, de ender jo altid med at blive dræbt eller spist af deres "kæledyr".

Ja, bortset fra ham den australske krokodillefanger ... han endte med at blive dræbt af en fisk :genert:
6
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 23. apr 2016, 04:29

dgd2007 skrev:
Dirtylittledevil skrev:De der dyreelskere, som altid skal tumle med flokke af tigere, eller kæle med bjørne, eller lade store løver kramme sig, etc, de ender jo altid med at blive dræbt eller spist af deres "kæledyr".

Ja, bortset fra ham den australske krokodillefanger ... han endte med at blive dræbt af en fisk :genert:


Ja, det faktum kan der ikke rokkes ved. :D

10 år siden så må man godt.....
11
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 23. apr 2016, 06:28

Når folk bliver uenige herinde, så hader jeg lidt, når den der påpeger noget negativt ved en anden debattørs indlæg, får grønne kort. Eller...ikke at personen får grønt kort for indlægget, men at andre kan se, at der er sendt en grøn. For så ved man bare, at den debattør som indlægget var rettet imod, bliver bagtalt.
Senest rettet af Ado 23. apr 2016, 09:39, rettet i alt 1 gang.
15
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"