Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. apr 2016, 19:46

Hvordan var det nu med strømpebukser? Hvad kunne I anbefale?

Jeg har prøvet to forskellige slags fra H&M. Det ene par ødelagde jeg anden gang jeg havde været på toilet (mens jeg var i zoo) :rulle:
De andre falder ned og sætter sig om anklerne præcis som en herinde beskrev.

Har også prøvet dem fra Mamalicious de gik også i stykker ret hurtigt.

Ellers må vi til at have noget ordentlig forår, så jeg kan hoppe direkte i leggings.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. apr 2016, 19:48

Og Ax jeg har det skidt med ikke lige at kommentere på dit indlæg, selv om vi har 'snakket' sammen, så har ikke så meget nyt at tilføje.
Men du ved jeg tænker på dig :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 22. apr 2016, 20:40

Mht at sove på ryggen så sov jeg nærmest kun på ryggen hele sidste min graviditet. Jeg var ikke ret langt henne, før jeg fik ondt i maven af at ligge på siden og maven, og så var der kun ryggen tilbage.

Så længe man ikke får det dårligt, må man ligge, som mav vil.

Denne gang kan jeg stadig ligge på siden engang imellem, hvis jeg har en pude eller dynen mellem benene, men jeg vågner ofte og skal vende mig, fordi maven begynder at gøre ondt.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 22. apr 2016, 20:42

Bare en lille update.
Jeg fødte vores lille pige i lørdags. Hun vejede 254g og var 19 cm lang. Hun levede i 1/2 time hvor hun lå hos mig. Det var meget fredfyldt.
Hun skal begraves på mandag ved en smuk lille ceremoni.
Hun havde en skeletsygdom og alle knogler i kroppen var bygget forkert. Hun kunne kun leve fordi hun lå i vand inde i maven. Lungerne ville aldrig kunne folde sig ud efter fødsel. Det hjælper os at vide, at det var det eneste rigtige valg.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 22:30

Marigold skrev:Bare en lille update.
Jeg fødte vores lille pige i lørdags. Hun vejede 254g og var 19 cm lang. Hun levede i 1/2 time hvor hun lå hos mig. Det var meget fredfyldt.
Hun skal begraves på mandag ved en smuk lille ceremoni.
Hun havde en skeletsygdom og alle knogler i kroppen var bygget forkert. Hun kunne kun leve fordi hun lå i vand inde i maven. Lungerne ville aldrig kunne folde sig ud efter fødsel. Det hjælper os at vide, at det var det eneste rigtige valg.


Jeres tab gør mig ondt. :trist:

Det er godt at høre, at det er gået, som det "skal", trods de meget triste omstændigheder.
Det lyder som om, I fik sagt farvel på en god måde.
Håber begravelsen bliver en god og smuk dag for jer. :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. apr 2016, 04:02

Marigold skrev:Bare en lille update.
Jeg fødte vores lille pige i lørdags. Hun vejede 254g og var 19 cm lang. Hun levede i 1/2 time hvor hun lå hos mig. Det var meget fredfyldt.
Hun skal begraves på mandag ved en smuk lille ceremoni.
Hun havde en skeletsygdom og alle knogler i kroppen var bygget forkert. Hun kunne kun leve fordi hun lå i vand inde i maven. Lungerne ville aldrig kunne folde sig ud efter fødsel. Det hjælper os at vide, at det var det eneste rigtige valg.


:ae:
Åh hvor gør det mig ondt. Sikke en tur i har været på med denne graviditet.

Var der sammenhæng mellem de ting de fandt til nf og så denne skeletsygdom?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 23. apr 2016, 05:29

Det gør mig meget ondt, at I skulle miste jeres lille pige, marigold.

Jeg håber I får sagt et smukt og fint farvel på mandag.

Mange tanker herfra.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 23. apr 2016, 07:04

Marigold skrev:Bare en lille update.
Jeg fødte vores lille pige i lørdags. Hun vejede 254g og var 19 cm lang. Hun levede i 1/2 time hvor hun lå hos mig. Det var meget fredfyldt.
Hun skal begraves på mandag ved en smuk lille ceremoni.
Hun havde en skeletsygdom og alle knogler i kroppen var bygget forkert. Hun kunne kun leve fordi hun lå i vand inde i maven. Lungerne ville aldrig kunne folde sig ud efter fødsel. Det hjælper os at vide, at det var det eneste rigtige valg.


Puh, sikke en oplevelse. I har min dybeste medfølelse. Håber I kommer igennem det sammen og stærkere ud på den anden side... Og at det bliver en fin begravelse på mandag.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 23. apr 2016, 10:58

Axe
Ja det er også en Angel sound jeg har. Det virker fint. Tjek evt YouTube for videoer der viser hvordan man finder babys hjertelyd og ikke bare ens egen puls eller moderkagen.

Marigold
Hvor er det godt I fik en halv time sammen med jeres lille pige! Håber I får en rigtig fin begravelse. Stort kram!
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. apr 2016, 11:13

Hvor er jeg ked af jeres tab Marigold. Men alligevel godt at hører at I fik taget et roligt og fredfyldt afsked med hende. Det vil nok altid være hårdt, men jeg håber at det bliver nemmere for jer at bærer med tiden.

Og det samme til Ax, kan godt forstå at det er en masse blandede føelser når nu i havde glædet jer til at skulle have tvillinger.

Tænker på jer begge to. :kram: :blomst: :ae:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. apr 2016, 11:21

Her hjemme kom vi ret hurtigt ud af dynerne her til morgen. Lillemanden plejer at vække mig om morgenen med en masse spark, og så igen være hyperaktiv om aftenen, når vi sidder og ser tv. Men siden onsdag aften har jeg ikke rigtig kunne mærke ham, kun hvis jeg virkelig manipulerede med ham og skubbede til maven kom der lige et lille dovent spark. Så da jeg igen til morgen ikke kunne mærke ham syntes min kæreste at jeg skulle prøve at ringe til FG. Ringede til dem 8.45 og vi skulle være der kl10. Så det skulle gå stærkt med bad og sådan da vi har minimum 50min kørsel til sygehuset. Vi fik lyttet hjerte lyd og fik lavet sådan en kurve, hvad det så end hedder. Og heldigvis så alt normalt ud. Jordmoder mente at han måske bare har vendt sig så han sparker ind i moderkagen i stedet. Åh hvor føler man sig som pyleret første gangs gravid når det sådan er falsk alarm. Hun var heldigvis sød til at sige hellere en gang for meget end en gang for lidt. Og samtidig er jeg så taknemlig for at min kæreste ikke bare kalder mig en pylrerøv, men tager mine bekymringer seriøst. Han er nu en dejlig mand.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 23. apr 2016, 13:09

Marigold: Jeg får en klump i halsen og tårer i øjnene når jeg læser om jeres lille pige. Jeg er så ked af det på jeres vegne, men samtidig også glad for at I fik en halv time med hende. Hvor er det godt, at der ikke har været gråzoner i jeres tunge beslutning. Jeg håber at begravelsen bliver smuk.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 23. apr 2016, 13:20

Herhjemme er vi alle heldigvis raske igen, fraset en masse snot fra ungerne. Det er jo til at leve med.
Jeg er nu i 37 + 6 og jeg er SÅ klar til den baby! I sidste uge havde jeg 2 falske optakter - den ene med blødning og virkelig kraftig murren. Til sidst ringede jeg til fødegangen for at høre hvordan jeg skulle forholde mig, hvis det nu var nu. Jeg skulle bare se det som en helt normal fødsel til tiden, så jeg lå naturligvis og ventede hele natten på at det skulle udvikle sig - der skete ikke en skid. ØV!
Jeg synes min JM er ret elendig. Eller, det er hun måske ikke, men hun er ikke god til en 3. gangs fødende der er sådan rimelig selvkørende. Hun virker sådan meget famlende og en lille smule usikker. Jeg vil virkelig få det stramt med at føde med hende, men nu må vi se om ikke jeg slipper.
Jeg er inde i sådan en fase, hvor jeg bare er sur på alt og alle. De eneste mennesker jeg kan holde ud, er min mand og børn. Jeg synes endda min søster og bedste veninde er ulidelige at være sammen med. Sådan har det været de andre gange også, og det er vist bare tegn på at der ikke går lang tid endnu.
Desuden har jeg bækkenløsning og plukkeveer i en sådan grad at jeg seriøst INGENTING kan. Jeg kan aflevere og hente børnene og nogenlunde holde hus - that's it. I går var vi i skoven og geocache om formiddagen. Det kostede resten af dagen i sengen med smerter og helt urimelig træthed. Ej, jeg er så træt af det!

Så hvis i alle lige krydser fingre for at jeg har født indenfor de næste par dage, vil jeg virkelig sætte pris på det :D
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 24. apr 2016, 07:19

Kan du så komme igang dr_bp :D


I går aftes mærkede vi (både jeg og manden) spark fra ydersiden! Turde nærmest ikke tro på det, det er jo kun 19+5 idag, men er næsten 100% sikker for jeg trykkede lige lidt på maven rundt omkring her til morgen og fik et lille spark mere! Det er altså lidt vildt og synes det er meget tidligt når jeg er førstegangsgravid?! Men dejligt!
5
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 07:21

Jeg krydser fingre for snarlig fødsel DR :kys:.

Snowdrop, hvor dejligt at mærke liv. Vildt, at din mand også allerede kan.
0

Tilbage til "Graviditet"