Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Thestral » 21. apr 2016, 13:37

Lisva skrev:Min kæreste undlader tit at lukke lågerne, når han har taget noget i skabene, både i køkkenet og soveværelset. Hvad fanden handler det om?! Er det dovenskab eller glemsomhed? Jeg fatter det ikke, men han synes åbenbart, at det er en ligegyldig detalje.
Det gør min også :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Anne Droid » 21. apr 2016, 15:37

Thestral skrev:
Lisva skrev:Min kæreste undlader tit at lukke lågerne, når han har taget noget i skabene, både i køkkenet og soveværelset. Hvad fanden handler det om?! Er det dovenskab eller glemsomhed? Jeg fatter det ikke, men han synes åbenbart, at det er en ligegyldig detalje.
Det gør min også :genert:


Jeg vil også gerne vide hvad det handler om. Jeg kan nemlig ikke lukke overskabe :blush: Jeg opdager først de er åbne når jeg kommer ud i køkkenet igen og så lukker jeg dem. Alle fem. Måske.
Kæreste og søn har lært at leve med det.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Thestral » 21. apr 2016, 15:56

Anne Droid skrev:
Thestral skrev:
Lisva skrev:Min kæreste undlader tit at lukke lågerne, når han har taget noget i skabene, både i køkkenet og soveværelset. Hvad fanden handler det om?! Er det dovenskab eller glemsomhed? Jeg fatter det ikke, men han synes åbenbart, at det er en ligegyldig detalje.
Det gør min også :genert:


Jeg vil også gerne vide hvad det handler om. Jeg kan nemlig ikke lukke overskabe :blush: Jeg opdager først de er åbne når jeg kommer ud i køkkenet igen og så lukker jeg dem. Alle fem. Måske.
Kæreste og søn har lært at leve med det.

Fyyyy :evil:


























:kram:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 16:14

Vi har sådan en lille hylde ved badekaret fyldt op med badeting så som shampoo, balsam, skrabere, body lotion og andet til badet. Min kæreste har den anden dag købt en svampe-agtig badehandske som han nu havde lagt øverst på den hylde på trods af han godt ved at jeg får det så nedern af at røre ved en masse ting, her i bland skumgummi. Bare tanken om at røre ved det lort giver mig myrepatter over alt.
Så kunne jeg da bare sidde der i badekaret og spekulere over om jeg måske muligvis kunne springe sæben over.
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Viskelæder » 21. apr 2016, 16:21

LadyFox skrev:Vi har sådan en lille hylde ved badekaret fyldt op med badeting så som shampoo, balsam, skrabere, body lotion og andet til badet. Min kæreste har den anden dag købt en svampe-agtig badehandske som han nu havde lagt øverst på den hylde på trods af han godt ved at jeg får det så nedern af at røre ved en masse ting, her i bland skumgummi. Bare tanken om at røre ved det lort giver mig myrepatter over alt.
Så kunne jeg da bare sidde der i badekaret og spekulere over om jeg måske muligvis kunne springe sæben over.



Hvad sker der, når du rører det? Er det konsistensen, du ikke kan lide?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 16:38

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Vi har sådan en lille hylde ved badekaret fyldt op med badeting så som shampoo, balsam, skrabere, body lotion og andet til badet. Min kæreste har den anden dag købt en svampe-agtig badehandske som han nu havde lagt øverst på den hylde på trods af han godt ved at jeg får det så nedern af at røre ved en masse ting, her i bland skumgummi. Bare tanken om at røre ved det lort giver mig myrepatter over alt.
Så kunne jeg da bare sidde der i badekaret og spekulere over om jeg måske muligvis kunne springe sæben over.



Hvad sker der, når du rører det? Er det konsistensen, du ikke kan lide?

Jeg bilder mig ind det er lyden. Har det på samme måde med f.eks. vat og fleece og flamingo. Jeg får voldsomme kuldegysninger sådan helt ind til knoglerne, jeg forestiller mig det meget som nogen får det med negle ned af en tavle.
2
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Viskelæder » 21. apr 2016, 17:18

LadyFox skrev:
Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Vi har sådan en lille hylde ved badekaret fyldt op med badeting så som shampoo, balsam, skrabere, body lotion og andet til badet. Min kæreste har den anden dag købt en svampe-agtig badehandske som han nu havde lagt øverst på den hylde på trods af han godt ved at jeg får det så nedern af at røre ved en masse ting, her i bland skumgummi. Bare tanken om at røre ved det lort giver mig myrepatter over alt.
Så kunne jeg da bare sidde der i badekaret og spekulere over om jeg måske muligvis kunne springe sæben over.



Hvad sker der, når du rører det? Er det konsistensen, du ikke kan lide?

Jeg bilder mig ind det er lyden. Har det på samme måde med f.eks. vat og fleece og flamingo. Jeg får voldsomme kuldegysninger sådan helt ind til knoglerne, jeg forestiller mig det meget som nogen får det med negle ned af en tavle.


Jeg har en veninde, der har det på samme måde med vat :)
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Miss_no_More » 22. apr 2016, 21:32

Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D
2
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 21:51

Miss_no_More skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D


Hrm. I en normal husholdning "køber" man ind, for at forbruge det indkøbte. I et handelsfirma "handler" man ind for at sælge det indhandlede.
Der går lidt gammeldansk i den, men det lød pænere statusteknisk, når man handlede ind. Det lugtede oprindeligt af profit og overskud i den florisante periode, hvor dette udtryk stammer fra.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. apr 2016, 00:50

Miss_no_More skrev:
Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D


Billede

Billede
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Danseprinsesse » 23. apr 2016, 08:14

Min kæreste er overdrevent ordensmenneske og sygeligt pertentlig (det er også irriterende), men åbenbart med én undtagelse i forhold til skraldespanden i køkkenet.
I stedet for at skifte den, når den er fuld, så overlæsser han den, så man ikke kan undgå at stå med hænderne i skrald, når den så skal tømmes.
Det sker tit i forbindelse med en oprydningstur, hvor han har en evne til at få papiraffald til at fordoble dets massefylde.
Men det slutter ikke der; når skraldespanden så er så overfyldt, at han umuligt kan stable mere op, så laver han affaldsstabler i køkkenvasken eller en brugt morgenmadsskål på køkkenbordet.

Jeg kan tænde helt af, hvis jeg om morgenen står op til det scenarie, især hvis det er appelsinskræller eller lign., der ligger i køkkenvasken evt. blandet med osteskorper. Pisseulækkert.

TØM DOG DEN SKRALDESPAND!
8
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf down.boy » 23. apr 2016, 12:51

Firebird skrev:
Miss_no_More skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D


Hrm. I en normal husholdning "køber" man ind, for at forbruge det indkøbte. I et handelsfirma "handler" man ind for at sælge det indhandlede.
Der går lidt gammeldansk i den, men det lød pænere statusteknisk, når man handlede ind. Det lugtede oprindeligt af profit og overskud i den florisante periode, hvor dette udtryk stammer fra.

Det har så tydeligvis ikke været i den florisante periode man kom frem til, at den person der stod for at handle varer ind til videresalg, skulle hedde en indkøber og ikke en indhandler... :stoned:
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Blonderella » 25. apr 2016, 18:01

Armen slapper bedre af hvis han er smertedækket og ikke går og spænder i den pga smerte
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf musel » 25. apr 2016, 18:48

Fios kæreste er så vidt jeg ved læge. Men han tager tydeligvis ikke sin egen medicin :-D
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Vixen » 25. apr 2016, 19:02

Firebird skrev:
Miss_no_More skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D


Hrm. I en normal husholdning "køber" man ind, for at forbruge det indkøbte. I et handelsfirma "handler" man ind for at sælge det indhandlede.
Der går lidt gammeldansk i den, men det lød pænere statusteknisk, når man handlede ind. Det lugtede oprindeligt af profit og overskud i den florisante periode, hvor dette udtryk stammer fra.


Jeg er ret sikker på, at det korrekte er enten at 'handle' eller at 'købe ind'. Man må ikke kombinere de to. Min kæreste og jeg siger begge to 'handle ind', og indtil for nylig, da min moster rettede mig, var jeg ikke klar over, at det åbenbart er sprogligt forkert.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forhold og sex"