Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 23. apr 2016, 16:42

Det er røvirriterende at min kæreste er syg og dårlig. Ja ja...jeg ved godt, at han ikke kan gøre for det og helt sikkert hellere ville være frisk, men aaaaaaaarrrgggghhhh....nu gider jeg ikke høre på hans ynk mere :tie:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 16:47

musel skrev:Efter jeg har fået job i det offentlige, er jeg blevet mere og mere tilbøjelig til at give de politikere, der vil skære ned på det offentlige, ret. En ting er at jeg er vidne til at pengene nogle steder fosser ud til fuldstændige latterlige ting, og folk er skideligeglade for hey; hvis vi ikke giver penge til højre og venstre, så har VI jo ikke noget job. OG SÅ BROKKER mine kollegaer sig, over de mindste og ligegyldigste ting, og synes de har såååå travlt så travlt så travlt, ih, hvor har vi tralvt. NEJ. Vi har ikke travlt. Så skulle I fandme prøve at have travlt! I det private har jeg set tre kollegaer falde om at udmattelse, hvoraf en aldrig vågnede op igen. Dét er fandme at have travlt. Bare fordi man nogle dage er nødt til at gå hjem efter at klokken har slået 16.30, gør simpelthen ikke at vi har travlt. Sådan er det nogle gange at arbejde.

Og disclaimer: Jeg ved godt, at det nok ikke er sådan på alle offentlige arbejdspladser, men alle fordomme man måtte have, har jeg desværre opdaget sande. Og nej, det er heller ikke fordi jeg synes man skal arbejde til man dør, jeg synes bare nogle kunne have godt af at prøve at være andet end offentligt ansat, og så se, at det er alle steder man er nødt til at løbe stærkt.


Jeg kan til dels godt følge dig. Jeg har været forskellige steder i det offentlige - et sted med konstante nedskæringer og fyringer, stress, alt for travlt, dårlig ledelse og en generelt ringe arbejdskultur. Men medarbejderne var der fordi de virkelig brændte for arbejdspladsen og ville gøre alt for at holde stedet kørende og hovedet ovenvande. Der var stadig en fællesskabsfølelse, selvom den virkelig blev testet til det yderste mange gange. Omvendt var jeg et andet sted hvor det virkede mere som om at folk var der fordi lønnen var rimelig god, der var penge til helt tåbelige projekter og puljer som bare skulle bruges i en fart, de færreste var specielt motiverede (nogle var decideret ugidelige), der var ikke rigtig noget sammenhold eller fællesskab, og de færreste havde en ansvarsfølelse overfor arbejdspladsen og deres kolleger. Men de havde rigeligt med tid til at brokke sig over "travlheden". Når der en sjælden gang skulle leveres, meldte de ansvarlige sig som regel syge eller udeblev bare i flere dage. Det er vildt forskelligt fra sted til sted, og jeg tror ikke at to offentlige arbejdspladser er helt ens.
5
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 23. apr 2016, 17:02

Kattefjæs skrev:Jeg kan til dels godt følge dig. Jeg har været forskellige steder i det offentlige - et sted med konstante nedskæringer og fyringer, stress, alt for travlt, dårlig ledelse og en generelt ringe arbejdskultur. Men medarbejderne var der fordi de virkelig brændte for arbejdspladsen og ville gøre alt for at holde stedet kørende og hovedet ovenvande. Der var stadig en fællesskabsfølelse, selvom den virkelig blev testet til det yderste mange gange. Omvendt var jeg et andet sted hvor det virkede mere som om at folk var der fordi lønnen var rimelig god, der var penge til helt tåbelige projekter og puljer som bare skulle bruges i en fart, de færreste var specielt motiverede (nogle var decideret ugidelige), der var ikke rigtig noget sammenhold eller fællesskab, og de færreste havde en ansvarsfølelse overfor arbejdspladsen og deres kolleger. Men de havde rigeligt med tid til at brokke sig over "travlheden". Når der en sjælden gang skulle leveres, meldte de ansvarlige sig som regel syge eller udeblev bare i flere dage. Det er vildt forskelligt fra sted til sted, og jeg tror ikke at to offentlige arbejdspladser er helt ens.


Det lyder som om, at det sidste sted er der hvor jeg arbejder :lol:

I virkeligheden er der nok ikke to arbejdspladser generelt der er ens. Jeg er ærlig talt bare skide-irriteret i øjeblikket, specielt efter der i sidste uge var en der begyndte at skrive en mail til den øverste ledelse med en masse andre cc om, at der altså manglede kaffe, og at det simpelthen bare var FOR DÅRLIGT. Og det er bare én af de ting, folk bruger tid på at brokke sig over, og så har man måske bare heller ikke mere travlt. Og nogle steder køber man altså sin kaffe selv...
0
Nipsting
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nipsting » 23. apr 2016, 17:02

musel skrev:Efter jeg har fået job i det offentlige, er jeg blevet mere og mere tilbøjelig til at give de politikere, der vil skære ned på det offentlige, ret. En ting er at jeg er vidne til at pengene nogle steder fosser ud til fuldstændige latterlige ting, og folk er skideligeglade for hey; hvis vi ikke giver penge til højre og venstre, så har VI jo ikke noget job. OG SÅ BROKKER mine kollegaer sig, over de mindste og ligegyldigste ting, og synes de har såååå travlt så travlt så travlt, ih, hvor har vi tralvt. NEJ. Vi har ikke travlt. Så skulle I fandme prøve at have travlt! I det private har jeg set tre kollegaer falde om at udmattelse, hvoraf en aldrig vågnede op igen. Dét er fandme at have travlt. Bare fordi man nogle dage er nødt til at gå hjem efter at klokken har slået 16.30, gør simpelthen ikke at vi har travlt. Sådan er det nogle gange at arbejde.

Og disclaimer: Jeg ved godt, at det nok ikke er sådan på alle offentlige arbejdspladser, men alle fordomme man måtte have, har jeg desværre opdaget sande. Og nej, det er heller ikke fordi jeg synes man skal arbejde til man dør, jeg synes bare nogle kunne have godt af at prøve at være andet end offentligt ansat, og så se, at det er alle steder man er nødt til at løbe stærkt.


Har det på samme måde som dig. De har sgu mere travlt med at gå rundt og fortælle at de har travlt. Kommentere det engang med at så skulle de prøve det privat...og dog, sagde jeg. I holder ikke en uge før i går ned med stress. Tag jer sammen og lav noget!
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 23. apr 2016, 17:09

Nu holder i lige alle jer for øje at mennesker og arbejdspladser fungerer under meget forskellige forhold, inde i begynder at smide jeres neo luthersk evangelske arbejdsmoral i hovedet på dem der måske har det lidt sværre end jer. På forhånd tak. :fløjt:
7
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 23. apr 2016, 17:09

musel skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg kan til dels godt følge dig. Jeg har været forskellige steder i det offentlige - et sted med konstante nedskæringer og fyringer, stress, alt for travlt, dårlig ledelse og en generelt ringe arbejdskultur. Men medarbejderne var der fordi de virkelig brændte for arbejdspladsen og ville gøre alt for at holde stedet kørende og hovedet ovenvande. Der var stadig en fællesskabsfølelse, selvom den virkelig blev testet til det yderste mange gange. Omvendt var jeg et andet sted hvor det virkede mere som om at folk var der fordi lønnen var rimelig god, der var penge til helt tåbelige projekter og puljer som bare skulle bruges i en fart, de færreste var specielt motiverede (nogle var decideret ugidelige), der var ikke rigtig noget sammenhold eller fællesskab, og de færreste havde en ansvarsfølelse overfor arbejdspladsen og deres kolleger. Men de havde rigeligt med tid til at brokke sig over "travlheden". Når der en sjælden gang skulle leveres, meldte de ansvarlige sig som regel syge eller udeblev bare i flere dage. Det er vildt forskelligt fra sted til sted, og jeg tror ikke at to offentlige arbejdspladser er helt ens.


Det lyder som om, at det sidste sted er der hvor jeg arbejder :lol:

I virkeligheden er der nok ikke to arbejdspladser generelt der er ens. Jeg er ærlig talt bare skide-irriteret i øjeblikket, specielt efter der i sidste uge var en der begyndte at skrive en mail til den øverste ledelse med en masse andre cc om, at der altså manglede kaffe, og at det simpelthen bare var FOR DÅRLIGT. Og det er bare én af de ting, folk bruger tid på at brokke sig over, og så har man måske bare heller ikke mere travlt. Og nogle steder køber man altså sin kaffe selv...


Det var virkelig ikke et særlig motiverende sted at være, og jeg var glad for at jeg kun var der på en tidsbegrænset kontrakt. Jeg ville ikke have lyst til at være der længere. Det er så nedslående og jeg blev især ked af det fordi jeg jo var kommet fra en arbejdsplads hvor folk virkelig nikkede den en skalle, men aldrig havde tid eller penge nok .
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 23. apr 2016, 17:11

musel skrev:
ManicNinja skrev:
musel skrev:Efter jeg har fået job i det offentlige, er jeg blevet mere og mere tilbøjelig til at give de politikere, der vil skære ned på det offentlige, ret. En ting er at jeg er vidne til at pengene nogle steder fosser ud til fuldstændige latterlige ting, og folk er skideligeglade for hey; hvis vi ikke giver penge til højre og venstre, så har VI jo ikke noget job. OG SÅ BROKKER mine kollegaer sig, over de mindste og ligegyldigste ting, og synes de har såååå travlt så travlt så travlt, ih, hvor har vi tralvt. NEJ. Vi har ikke travlt. Så skulle I fandme prøve at have travlt! I det private har jeg set tre kollegaer falde om at udmattelse, hvoraf en aldrig vågnede op igen. Dét er fandme at have travlt. Bare fordi man nogle dage er nødt til at gå hjem efter at klokken har slået 16.30, gør simpelthen ikke at vi har travlt. Sådan er det nogle gange at arbejde.

Og disclaimer: Jeg ved godt, at det nok ikke er sådan på alle offentlige arbejdspladser, men alle fordomme man måtte have, har jeg desværre opdaget sande. Og nej, det er heller ikke fordi jeg synes man skal arbejde til man dør, jeg synes bare nogle kunne have godt af at prøve at være andet end offentligt ansat, og så se, at det er alle steder man er nødt til at løbe stærkt.


Så hvis man hævder at have travlt uden tegn på alvorlig stress, overdriver man bare? :gruble:


Ja, for det var jo det jeg sagde? Nej, selvfølgelig ikke. Men på den her arbejdsplads er der bare ikke mere travlt, end der er alle mulige andre steder. Alle oplever vel for pokker at løbe stærkt engang i mellem, og alligevel har jeg aldrig hørt så meget brok over det, som her.


Fair nok. Syntes blot, det lød, som om det var det, du sagde. Men jeg spurgte jo rent faktisk - jeg konstaterede ikke. Netop fordi jeg ikke var sikker. :)

Jeg arbejder i det offentlige. Og i perioder, ikke altid, men i perioder, har vi så travlt, at vi ikke kan huske, hvad vi selv hedder. Det er der mange årsager til. Bl.a. besparelser og deraf alt for tynd bemanding i forhold til arbejdsbyrden. Men også i visse tilfælde dårlig koordinering og ledelse.

Der er også flere, der er gået ned med stress. Min arbejdsplads skal dog have, at der er opbygget en pissegod team spirit. Det udmønter sig bl.a. i, at vi alle sammen er oplært i mere end vores eget område = dynamiske teams, hvor folk hurtigt kan tage over for hinanden ved spidsbelastning.

Har både arbejdet i privat og offentligt regi. Stress kommer af forskellige ting i de to sektorer, oplever jeg. Travlheden er den samme. Hos os synes jeg sgu virkelig ikke, folk piver, før der er en reel grund til det. Og ledelsen har da også måttet gøre en indsats for simpelthen at "opdrage" medarbejderne til, at det er noget positivt, at de fortæller, når de har FOR travlt.
Senest rettet af ManicNinja 23. apr 2016, 20:29, rettet i alt 4 gange.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 23. apr 2016, 17:12

Firebird skrev:Nu holder i lige alle jer for øje at mennesker og arbejdspladser fungerer under meget forskellige forhold, inde i begynder at smide jeres neo luthersk evangelske arbejdsmoral i hovedet på dem der måske har det lidt sværre end jer. På forhånd tak. :fløjt:


NÆ! :devil:

Ja, det er klart. Jeg havde bare lige et vredesudbrud over min arbejdsplads, og den er ude af verden nu :-D
4
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 20:26

musel skrev:
Firebird skrev:Nu holder i lige alle jer for øje at mennesker og arbejdspladser fungerer under meget forskellige forhold, inde i begynder at smide jeres neo luthersk evangelske arbejdsmoral i hovedet på dem der måske har det lidt sværre end jer. På forhånd tak. :fløjt:


NÆ! :devil:

Ja, det er klart. Jeg havde bare lige et vredesudbrud over min arbejdsplads, og den er ude af verden nu :-D

Jeg er offentligt ansat, endda i et rigtigt snakke-fag - som sygeplejerske. Og jeg kan altså godt følge dig lidt.
JA, der mangler personale mange steder, JA vi har røvtravlt, JA det går ud over patienterne af og til, JA vi får en lidt lav løn, JA der er for mange, der får stress. Men hvad ind i helvede ændrer det at bruge halve og hele vagter på at sidde på vores flade og taaaale om det, eller brokke-brokke-brokke i grupper på facebook.
GØR noget. Bliv aktiv i fagforeningen og kæmp for bedre vilkår. Når der er ro på afdelingen, så få knaldet noget af det administrative af, fyld op eller lav "nice to have"-arbejdet, så der er tid til need to-arbejdet, når der er travlt.
Jeg ér ung og naiv, men indimellem tror jeg faktisk, det er en fordel. For jeg kan faktisk ikke se, hvordan vi får mindre travlt af at sidde 2 timer og tale om hvor travlt vi har i starten af vagten.
8
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. apr 2016, 09:26

Jeg er simpelthen så utroligt glad for at jeg ikke skal organisere mit liv efter andre end mig selv. Jeg kan sagtens længes efter en mand men det er nu mest til praktisk hjælp og tryghed. Det tror jeg så sagtens jeg kan sige herinde, men ude i mit RL kender jeg næsten ingen singler og dem der er, udtrykker altid hvor meget de lider under det. Hvis jeg siger andet synes de jeg er vildt egoistisk at høre på. Det er jeg sikkert også, men der er sgu ikke andre der værner om mig end mig selv.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 24. apr 2016, 09:43

Dirtylittledevil skrev:Jeg er simpelthen så utroligt glad for at jeg ikke skal organisere mit liv efter andre end mig selv. Jeg kan sagtens længes efter en mand men det er nu mest til praktisk hjælp og tryghed. Det tror jeg så sagtens jeg kan sige herinde, men ude i mit RL kender jeg næsten ingen singler og dem der er, udtrykker altid hvor meget de lider under det. Hvis jeg siger andet synes de jeg er vildt egoistisk at høre på. Det er jeg sikkert også, men der er sgu ikke andre der værner om mig end mig selv.


Det forstår jeg bare ikke, sådan noget. Nogle folk virker som om de tror det er et angreb på deres valg og liv at man har en anden mening og andre mål med livet end de har.

Hvordan er det i øvrigt egoistisk ikke at have en kæreste eller ægtefælle? :forvirret:
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 24. apr 2016, 13:39

kidkomb skrev:Jeg elsker at du kan bedømme andre menneskers intelligens så nemt. Det må være en gave...


Det er egentlig ikke så svært - for de gør jo hele arbejdet for mig :lol:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. apr 2016, 19:53

Jeg har lyst til snart at blive mor. Bare for at blive til ét eller andet.

Men jeg skal nok arbejde lidt på den forudsætning.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 24. apr 2016, 22:12

Gud fader hvor burde 95% af min datters klassekammeraters forældre bare have en røvfuld med en harve
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2016, 22:33

Jeg læser lige en artikel om insekter som mad, og min umiddelbare tanke er, at det ville jeg ikke have et problem med at spise.
1

Tilbage til "Generelt"