Bryllup ved fjorden 30.07.16

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 24. apr 2016, 10:16

HappyPaww skrev:Når i alligevel vælger et nyt fælles efternavn, ville jeg nok tage hans mellemnavn også så navnene er ens...


Af ren nysgerrighed, hvorfor? :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf HappyPaww » 24. apr 2016, 13:57

StripesAddict skrev:
HappyPaww skrev:Når i alligevel vælger et nyt fælles efternavn, ville jeg nok tage hans mellemnavn også så navnene er ens...


Af ren nysgerrighed, hvorfor? :)

Synes der er noget fint ved at hele familien har samme navn - især når der kommer børn til. Så er der heller ikke så meget diskussion om hvad de skal hedde af morens og farens navne fx.

Men altså, jeg er selv kæreste med en islænding så ifølge ham får vi aldrig hinandens navne, og vores børn hedder jo så hans fornavn +son/dottir :D Så det er en stor rodet pærevælling...
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf girl_beat » 24. apr 2016, 16:52

Æble skrev:Vi hat begge mit mellemnavn og hans efternavn.

Vi kommer også begge til at have mit mellemnavn og hans efternavn :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Karkluden » 24. apr 2016, 18:05

HappyPaww skrev:Når i alligevel vælger et nyt fælles efternavn, ville jeg nok tage hans mellemnavn også så navnene er ens...

Det vil jeg også, og det bliver også det, vi gør til den tid. Sandsynligvis ender vi med at tage mit efternavn som efternavn og hans efternavn som mellemnavn. Det handler simpelthen om at det fonetisk og længdemæssigt er den bedste kombi.
Og så sletter jeg mit andet mellem-efternavn (vi har nemlig også et mellem-fornavn begge to, vi dog beholder :lol:), og så hedder vi Fornavn Fornavn-Mellemnavn kærestens nuværende efternavn mit nuværende efternavn.

Vi synes også, det er finest, at alle hedder det samme.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. apr 2016, 19:58

For at svare på dit spørgsmål, så vil vi tage hans efternavn som mellemnavn og mit som efternavn, fordi det bare klinger bedst sådan. Først to stavelser og så tre. Han har et ekstra efternavn, men det bryder jeg mig ikke om, og han spekulerer stadig selv over, om han vil beholde det, når han tager mit navn en gang.

Hvis han selv mente, at hans efternavn skulle stå til sidst, ville jeg stadig selv vælge ovenstående. Det ville ikke gøre mig noget, at rækkefølgen på vores navne var forskellige. :)
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Aquadorable » 25. apr 2016, 05:06

Lige dér har vi det godt nok let herhjemme :D Jeg skifter mit sen-efternavn ud med hans sen-efternavn. Bum.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Annione » 25. apr 2016, 05:38

Jeg har et nært forhold til mit mellemnavn og til mit efternavn. Så når jeg skal giftes tager jeg hans navn også. Jeg kommer til at have 2 mellemnavne og 1 efternavn. Det passer mig forrygende. Jeg har altid bedst kunnet lide mange navne :-D
Overvejer stadig at tage min mormors pigenavn, men det er muligt det bare bliver ved tanken.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Filipai » 25. apr 2016, 07:35

Jeg tager gerne kærestens efternavn, hvis han altså tager mit mellemnavn, som er planen vores kommende børn skal have. Men han gider ikke hedde Peter Fiil "Efternavn", så indtil videre lader det til at vi beholder hvert vores navn.
2
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Thesen » 25. apr 2016, 12:11

Vi har beholdt hver vores navn, og vores datter har så fået navn fra os begge, så hun hedder fornavn + hans efternavn som mellemnavn + mit efternavn.
Rækkefølgen handler udelukkende om "melodien" i vores fælles navne, der begge er ret korte.
Om vi på et tidspunkt skifter, så vi alle hedder det samme som vores datter ved jeg ikke. Men tror det ikke umiddelbart.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 25. apr 2016, 15:18

HappyPaww skrev:
StripesAddict skrev:
HappyPaww skrev:Når i alligevel vælger et nyt fælles efternavn, ville jeg nok tage hans mellemnavn også så navnene er ens...


Af ren nysgerrighed, hvorfor? :)

Synes der er noget fint ved at hele familien har samme navn - især når der kommer børn til. Så er der heller ikke så meget diskussion om hvad de skal hedde af morens og farens navne fx.

Men altså, jeg er selv kæreste med en islænding så ifølge ham får vi aldrig hinandens navne, og vores børn hedder jo så hans fornavn +son/dottir :D Så det er en stor rodet pærevælling...


Ah, på den måde. Det rører mig nu ikke så meget - bare vi hedder det samme til efternavn, alle sammen. Og det er hele pointen med det nye efternavn vi begge får :) Men det er også en ret teoretisk diskussion, da det slet ikke er sikkert, vi skal have børn.
Senest rettet af StripesAddict 25. apr 2016, 15:21, rettet i alt 1 gang.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 25. apr 2016, 15:20

Tak for jeres inputs.

Jeg tror endelig jeg har fundet den gyldne løsning, som bliver *Fornavn* *Mit mellemavn* *mands mellemnavn* *nyt efternavn*. Det klinger godt på den måde, det virker som den bedste løsning.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf flicka » 4. jul 2016, 13:15

Hvordan går det med planlægningen? Er tingene ved at falde på plads? Hvad endte det egentlig med fotografen?

Jeg glæder mig til at se og høre mere om brylluppet :kys:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 4. jul 2016, 16:02

flicka skrev:Hvordan går det med planlægningen? Er tingene ved at falde på plads? Hvad endte det egentlig med fotografen?

Jeg glæder mig til at se og høre mere om brylluppet :kys:


Hvor er du sød :kys: jeg har bare været så topophængt med arbejde, bachelor, kandidatansøgning og bryllup, at det der med at opdatere herinde, er gået lidt i glemmebogen.

Vi har fundet en dygtig fotograf til en god pris, som kommer og dækker vielsen + de officielle billeder. Billeder fra festen satser jeg på at gæsterne vil hjælpe til med.

Jeg har fået prøvet hele brudelooket sammen med min veninde der skal lave hår og makeup, og der havde jeg mit første, rigtige "ih, vi skal giftes"-øjeblik og var nødt til at knibe en tåre :genert:

Generelt er der ved at være styr på det. Vi mangler lige sko til manden og at finde ud af noget med natmad, men det er også de største hængepartier.

Var nede i byen tidligere og forhøre mig omring blomster, men de kan åbenbart først bestilles ugen op til, og det er mit planlægningsgen ikke så meget til. Derudover er det åbenbart ikke sæson for eucalyptusgrene, så det kan man ikke få, så jeg skal lige have fundet en plan b.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf girl_beat » 4. jul 2016, 16:12

StripesAddict skrev:
flicka skrev:Hvordan går det med planlægningen? Er tingene ved at falde på plads? Hvad endte det egentlig med fotografen?

Jeg glæder mig til at se og høre mere om brylluppet :kys:


Hvor er du sød :kys: jeg har bare været så topophængt med arbejde, bachelor, kandidatansøgning og bryllup, at det der med at opdatere herinde, er gået lidt i glemmebogen.

Vi har fundet en dygtig fotograf til en god pris, som kommer og dækker vielsen + de officielle billeder. Billeder fra festen satser jeg på at gæsterne vil hjælpe til med.

Jeg har fået prøvet hele brudelooket sammen med min veninde der skal lave hår og makeup, og der havde jeg mit første, rigtige "ih, vi skal giftes"-øjeblik og var nødt til at knibe en tåre :genert:

Generelt er der ved at være styr på det. Vi mangler lige sko til manden og at finde ud af noget med natmad, men det er også de største hængepartier.

Var nede i byen tidligere og forhøre mig omring blomster, men de kan åbenbart først bestilles ugen op til, og det er mit planlægningsgen ikke så meget til. Derudover er det åbenbart ikke sæson for eucalyptusgrene, så det kan man ikke få, så jeg skal lige have fundet en plan b.

Denne løsning med fotograf havde vi også, og det var fint til vores behov :) Han endte med at tage næsten 800 billeder alene på de 3 timer, han var i gang - og vi glæder os sygt meget til at se resultatet. Derudover var vores gæster ret gode til at supplere resten af aftenen :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 4. jul 2016, 16:41

girl_beat skrev:
StripesAddict skrev:
flicka skrev:Hvordan går det med planlægningen? Er tingene ved at falde på plads? Hvad endte det egentlig med fotografen?

Jeg glæder mig til at se og høre mere om brylluppet :kys:


Hvor er du sød :kys: jeg har bare været så topophængt med arbejde, bachelor, kandidatansøgning og bryllup, at det der med at opdatere herinde, er gået lidt i glemmebogen.

Vi har fundet en dygtig fotograf til en god pris, som kommer og dækker vielsen + de officielle billeder. Billeder fra festen satser jeg på at gæsterne vil hjælpe til med.

Jeg har fået prøvet hele brudelooket sammen med min veninde der skal lave hår og makeup, og der havde jeg mit første, rigtige "ih, vi skal giftes"-øjeblik og var nødt til at knibe en tåre :genert:

Generelt er der ved at være styr på det. Vi mangler lige sko til manden og at finde ud af noget med natmad, men det er også de største hængepartier.

Var nede i byen tidligere og forhøre mig omring blomster, men de kan åbenbart først bestilles ugen op til, og det er mit planlægningsgen ikke så meget til. Derudover er det åbenbart ikke sæson for eucalyptusgrene, så det kan man ikke få, så jeg skal lige have fundet en plan b.

Denne løsning med fotograf havde vi også, og det var fint til vores behov :) Han endte med at tage næsten 800 billeder alene på de 3 timer, han var i gang - og vi glæder os sygt meget til at se resultatet. Derudover var vores gæster ret gode til at supplere resten af aftenen :)


Det er jeg glad for at høre! Jeg synes tit man får at vide at mindre end heldags kan ikke gøre det, men det passer bare ikke rigtigt, med vores budget.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"