I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf fisken80 » 24. apr 2016, 10:00

http://heltnormalt.dk/

I den lille tegneserie jeg har linket til, vil kvinden hele tiden have alting i en skål, mens manden er helt ligeglad. Og så kom jeg til at tænke på, om det virkelig er sådan?

Jeg sætter selv altid bare gryderne ind på bordet. Dog ikke når vi har gæster, der må det gerne være lidt finere. Men til hverdag gider jeg ikke det ekstra opvask som skåle giver.

Hvad gør I?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Sangius » 24. apr 2016, 10:02

Sætter altid ting ind i gryder. Bruger kun andet service når vi har gæster. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Filipai » 24. apr 2016, 10:05

Vi portionsanretter altid i køkkenet.
Når der er gæster er det altid i skål.
Og ligesom i tegneserien, smider jeg også chips i en pose, medmindre det er resterne. Men generelt hvis det er noget hvor kun en del af en pose/glas/beholder der skal spises, så kommer det i en skål, så resten kan komme i køleren eller lukkes af efterfølgende.

Thank god for opvasker :D
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Animi » 24. apr 2016, 10:05

Jeg anretter også kun "fint" i fade og skåle, når der er gæster. Er jeg alene, spiser jeg nærmest direkte fra gryden :P
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf LadyFox » 24. apr 2016, 10:10

Jeg vælger altid det valg der indebærer mindst opvask, uden at være ulækkert. Så skåle bruges sjældent.
1
...
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Sjg » 24. apr 2016, 10:14

I dagligdagen vælger jeg også oftest skåle fra, fordi jeg ikke gider den ekstra opvask, men jeg indrømmer blankt, at jeg klart foretrækker at anrette i skåle. Jeg synes, at det giver et bedre overblik, samtidigt med at det selvfølgelig også er mere æstetisk end 3 krøllede chips-poser og en dip blandet direkte i creme fraiche-bøtten.

Min kæreste er nok lidt ligeglad, men når vi engang får opvaskemaskine, bliver jeg ligesom tegneseriedamen og kræver, at alting kommes i individuelle skåle. :D
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Lurende Peber » 24. apr 2016, 10:17

Hvis fruen er hjemme anrettes alt undtagen sofachips i fade og skåle.
Hvis ikke hun er, kan der også serveres i gryder og pander.
Men blander jeg selv mandler og rosiner, bruger jeg også en lille skål :genert:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Guilded_Lily » 24. apr 2016, 10:18

Filipai skrev:Vi portionsanretter altid i køkkenet.
Når der er gæster er det altid i skål.
Og ligesom i tegneserien, smider jeg også chips i en pose, medmindre det er resterne. Men generelt hvis det er noget hvor kun en del af en pose/glas/beholder der skal spises, så kommer det i en skål, så resten kan komme i køleren eller lukkes af efterfølgende.

Thank god for opvasker :D


This.

Det drev min mor til vanvid - hun så det som en del af måltidsritualet, at alt blev serveret i skåle og fade på bordet. Også ved en ganske almindelig "hovsa, det blev sent, vil I spise med?"-anledning.
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Pixie88 » 24. apr 2016, 10:25

Vi portionsanretter i køkkenet. Har vi gæster ryger gryderne ind på bordet. Gider ikke ekstra opvask :genert:

Chips og slik putter jeg i skåle af to årsager:
Posen larmer når vi ser film.
Den tomme emballage ender altid med at ligge og flyde inde i stuen, uden nogle samler det op.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Silde
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12. okt 2015, 20:48
Kort karma: 7
Likede indlæg: 54

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Silde » 24. apr 2016, 10:29

Ha ha ha, kom lige til at tænke på en gammel tråd fra "den unævnelige" hvor hende der nordmanden skrev en lang afhandling om hvordan hun dækkede bord... :lol:
9
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf lulu-p » 24. apr 2016, 10:43

Silde skrev:Ha ha ha, kom lige til at tænke på en gammel tråd fra "den unævnelige" hvor hende der nordmanden skrev en lang afhandling om hvordan hun dækkede bord... :lol:


Ha-ha..den kan jeg også huske :lol:

Som regel i gryder, men jeg synes også mine gryder er rigtig pæne. Chips, dip, nødder, slik og andre småting kommer i skåle.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Kisser » 24. apr 2016, 10:47

Alting i skåle! Dog kan jeg sagtens spise chips fra posen, men der har min mand faktisk vænnet mig til at komme dem i skåle. Generelt synes jeg, at mad ser pænest ud i skåle. Men vi har også opvasker.

Hov, nu jeg tænker mig om, så må gryderetter og paste gerne stå i gryden :gruble:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Anilara » 24. apr 2016, 10:53

Altså.. Vi ejer ikke skåle eller fade (jo, skåle som i Margrethe skåle, men det synes jeg ikke er pænere end en gryde), så vi serverer altid i gryder...
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 11:04

fisken80 skrev:http://heltnormalt.dk/

I den lille tegneserie jeg har linket til, vil kvinden hele tiden have alting i en skål, mens manden er helt ligeglad. Og så kom jeg til at tænke på, om det virkelig er sådan?

Jeg sætter selv altid bare gryderne ind på bordet. Dog ikke når vi har gæster, der må det gerne være lidt finere. Men til hverdag gider jeg ikke det ekstra opvask som skåle giver.

Hvad gør I?


:lol: Godt spørgsmål :lol:
viewtopic.php?f=34&t=860&p=37674&hilit=bordet#p37674

Når vi bare er os selv så kommer gryden på bordet. Men tegneserien er ikke helt forkert på den. For chips, slik og frugt kommer fint i skåle når det er kæresten der anretter, mens når det er mig, så åbner jeg bare poserne og bruger dem som "serveringsfade" dovenskaben længe leve.
(kan i holde på en hemmelighed? chips og den slags smager lidt bedre fra en skål :blush: men ikke noget med at sladre til husets frue, for så skal vi bare have endnu flere skåle, og vi har ikke plads!!)
1
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: I skål eller ikke i skål - og er der forskel på mænd og kvinder?

Indlægaf fisken80 » 24. apr 2016, 11:07

Silde skrev:Ha ha ha, kom lige til at tænke på en gammel tråd fra "den unævnelige" hvor hende der nordmanden skrev en lang afhandling om hvordan hun dækkede bord... :lol:


Hende kan jeg godt huske. Selv morgenbordet blev anrettet som var det dronningen der skulle spise hos dem.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"