Er det bare mig der overreagerer?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf decibell » 12. sep 2015, 16:05

Nej, det er ikke dig, der overreagerer. Men hvis du fortsat tillader ham at styre dit humør, vinder han jo?

Du ved, han er en idiot, og at det er ham, der er forkert på den.
De andre ved, han er en idiot, og at det er ham, der er forkert på den.
Ja, han ved det ganske sikkert også selv, siden han prøver så heftigt at føre krigen over i fjendens lejr.

Så du har allerede fået skovlen under ham med din gode reaktion, og han kan ikke genvinde sin ære, uanset hvad han gør eller siger (hvilket nok også er grunden til hans vrede). Så selv om jeg godt ved, at det er nemmere sagt end gjort, prøv at slå ham ud af hovedet.

Jeg ville nok skrive privat til admin af gruppen, om det ikke kan blive gjort klart i reglerne for gruppen, at man ikke uploader billeder af andre brugere uden tilladelse, men ellers ville jeg ikke gøre mere. Hvis du giver ham lov til fortsat at pisse dig af, og/eller reagerer mere på sagen, tillægger du ham netop for stor betydning og giver ham for meget råderum og taletid, og det har den spade slet ikke fortjent.
6
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf TurtleSpeed » 12. sep 2015, 16:20

Ej et fjols. Og at han bliver ved og insisterer på at han har ret, bevidner blot hvor stort et fjols han er.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Aima » 12. sep 2015, 17:22

Jeg plejer at smide den slags over i min mentale Bamse og Kylling-kasse. Når jeg skal vurdere, om de er min energi værd, når jeg ofte det der punkt, hvor jeg med fordel kunne spørge mig selv: "Ville jeg vurdere det som konstruktivt at diskutere det her med Bamse og Kylling?"

Hvis svaret er nej, og det er det som regel, vinder jeg mest ved at bruge min tid på noget andet.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Ado » 12. sep 2015, 17:28

Aima skrev:Jeg plejer at smide den slags over i min mentale Bamse og Kylling-kasse. Når jeg skal vurdere, om de er min energi værd, når jeg ofte det der punkt, hvor jeg med fordel kunne spørge mig selv: "Ville jeg vurdere det som konstruktivt at diskutere det her med Bamse og Kylling?"

Hvis svaret er nej, og det er det som regel, vinder jeg mest ved at bruge min tid på noget andet.




Det er en god taktik.

Jeg valgte også bare at sende ham den der latterlige "thumps-up" og så har jeg ignoreret ham derefter.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2015, 17:33

Det er altid fedt når man kan afslutte sådan en strid med at være det større menneske :) (selvom man er rasende indeni)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Aima » 12. sep 2015, 17:35

Ado skrev:
Aima skrev:Jeg plejer at smide den slags over i min mentale Bamse og Kylling-kasse. Når jeg skal vurdere, om de er min energi værd, når jeg ofte det der punkt, hvor jeg med fordel kunne spørge mig selv: "Ville jeg vurdere det som konstruktivt at diskutere det her med Bamse og Kylling?"

Hvis svaret er nej, og det er det som regel, vinder jeg mest ved at bruge min tid på noget andet.




Det er en god taktik.

Jeg valgte også bare at sende ham den der latterlige "thumps-up" og så har jeg ignoreret ham derefter.


Ja, man har jo bare mest lyst til at tage diskussionen i et eller andet naivt håb om, at man kan få banket lidt fornuft ind i modpartens grødhoved. Det er bare virkelig mere undtagelsen end reglen, desværre.

Jeg er nok hærdet af min branche. Fulde mennesker er ofte meget kloge, tror de selv, og vil gerne diskutere alt det, de i deres branderter synes, vi burde gøre anderledes. Jeg har med tiden lært det intet nytter, så der går som regel ikke mere end et halvt minut, før jeg bare står med et overbærende smil, fordi jeg for mit indre billede ser og hører to store, gule dukker stå og skabe sig. "Kooom nu kylling! Det er tihvertifald rigtigt!"
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 05:25

Aima skrev:Jeg plejer at smide den slags over i min mentale Bamse og Kylling-kasse. Når jeg skal vurdere, om de er min energi værd, når jeg ofte det der punkt, hvor jeg med fordel kunne spørge mig selv: "Ville jeg vurdere det som konstruktivt at diskutere det her med Bamse og Kylling?"

Hvis svaret er nej, og det er det som regel, vinder jeg mest ved at bruge min tid på noget andet.


Genialt koncept, for Bamses empati er - noget begrænset, og man kan ikke rigtig forstå, hvad Kylling siger.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2015, 05:27

Dikus skrev:Men øøøæghhhhh... Når det er på Facebook kan I vel alligevel se billeder af hinanden?

*føler mig blond*

Jeg var blevet gal over det der. Uagtet hvor mange billeder, der ellers findes af mig på nettet.


Der står, at temaet var gamle billeder, ikke bare billeder.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2015, 07:40

Jeg var gået totalt amok.
Og jeg synes, du har tacklet det rigtig godt.

(er det bare mig, der kom til at fnise inderligt af "Jeg kommer og henter min fluefanger." og af at den skulle sættes ved døren?)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Ado » 13. sep 2015, 07:58

Fru Sunshine skrev:Jeg var gået totalt amok.
Og jeg synes, du har tacklet det rigtig godt.

(er det bare mig, der kom til at fnise inderligt af "Jeg kommer og henter min fluefanger." og af at den skulle sættes ved døren?)



Hahaha, nej. :D Jeg kunne heller ikke lade være med at grine. Den fluefanger skulle bare hjem. NU. Jeg havde sådan en lyst til at lade den trille ned ad trappen. Men jeg sad og fnes inde i stuen, da jeg maks 10 min. senere hørte en bil parkere i tomgang ved fortovet, skridt ved trappen, en bildør der smækker og lyden af en bil der fræser af sted igen. :-D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2015, 08:23

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg var gået totalt amok.
Og jeg synes, du har tacklet det rigtig godt.

(er det bare mig, der kom til at fnise inderligt af "Jeg kommer og henter min fluefanger." og af at den skulle sættes ved døren?)



Hahaha, nej. :D Jeg kunne heller ikke lade være med at grine. Den fluefanger skulle bare hjem. NU. Jeg havde sådan en lyst til at lade den trille ned ad trappen. Men jeg sad og fnes inde i stuen, da jeg maks 10 min. senere hørte en bil parkere i tomgang ved fortovet, skridt ved trappen, en bildør der smækker og lyden af en bil der fræser af sted igen. :-D


:lol: Pragtfuldt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. sep 2015, 08:32

Fluefangerscenen burde filmatiseret :-D Jeg forestiller mig Nicolas Bro i den mandlige hovedrolle
http://www.imdb.com/name/nm0110334/
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Ado » 13. sep 2015, 08:37

Hahaha! Ikke et dårligt bud. :D

Ej, men det er simpelthen så komisk. "Jeg kommer og henter min fluefanger nu!".

Uhhuhhh....Auch!
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2015, 08:39

Bare det, at han har en fluefanger. :-D
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Er det bare mig der overreagerer?

Indlægaf Pjeps » 13. sep 2015, 08:41

Jeg ved ikke engang hvad en fluefanger er, kender kun klisterstrimlerne fra Emil fra Lønneberg :lol:
2
:ninja:

Tilbage til "Generelt"