Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2015, 08:42

Moskus koster en formue. Min bror havde nogle nøgler med hjem fra Grønland til vores mor. De kostede næsten mere end de sælskindsfutter og -luffer han havde med til hele familien sidst, han var hjemme.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 16. sep 2015, 12:29

That moment når man strikker noget til en gave men synes det er så lækkert at man har mest lyst til at beholde det selv. :genert:
0
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Linda2062 » 21. sep 2015, 08:52

Kan da også melde mig på banen her som strikker og hækler.. Jeg er ikke voldsomt øvet i at hækle men har nogen problemer med det..
Strikke har jeg gjort i ca 5 år nu.. Har bla. Strikket for stinne gorell også..
Pt hækler jeg vinkelsjalet..
Og det sidste jeg har strikket er ham her ..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Linda2062 » 21. sep 2015, 08:54

Linda2062 skrev:Kan da også melde mig på banen her som strikker og hækler.. Jeg er ikke voldsomt øvet i at hækle men har nogen problemer med det..
Strikke har jeg gjort i ca 5 år nu.. Har bla. Strikket for stinne gorell også..
Pt hækler jeg vinkelsjalet..
Og det sidste jeg har strikket er ham her ..


Der skulle så stå jeg ikke har problemer med at hækle :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 21. sep 2015, 10:58

Ej hvor er den dog fin, Linda!
0
Linda2062
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2015, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 248

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Linda2062 » 21. sep 2015, 11:25

Kattefjæs skrev:Ej hvor er den dog fin, Linda!


Takker.. Han venter bare på at blive afhentet
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf vibbsen » 25. sep 2015, 18:23

Melder mig også her...Er igang med en skrappeltrøje....Det er sådan en "Slå-masker-op-strik-6-cm-rib-og-så-ellers-bare-retstrik"trøje som jeg laver i lavendelfarvet Eskimo fra Drops....Den bliver bare SÅ dejlig...

Derudover så er jeg igang med et tæppe til Hendes Kongelige Højhed. Også i Eskimo. 15 masker. 110 cm. Jeg sætter så mange striber på jeg gider.

Jeg hækler også lidt. Og har pt. gang i zig-zag stribet tæppe i acrylgarn til Hendes Kongelige Højhed...Jeg er dog gået lidt kold på det da det kræver lidt for meget opmærksomhed at sidde med....Ellers går der kludder i ind-og udtagningerne.

Min lokale garnpusher har et ret begrænset sortiment, er virkelig dyr og fører bl.a. ikke Eskimo fra Drops så jeg handler mest
hos rito.dk, hos Miinto.dk og sidst men ikke mindst på yarnplaza.com. Sidstnævnte fører en masse mærker og har garn i alle prislejer...Det var bl.a. her jeg købte akrylgarn til mit zig-zag stribe tæppe.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 25. sep 2015, 18:55

Åh, jeg har lige fået endnu en vidunderlig lille nevø....... :lun: Han er SÅ sød og SÅ lillebitte. Jeg har allerede lavet en masse ting til ham, og i dag fik han en af mine huer på. :-D SØD!

Nu har jeg kun lyst til at strikke til ham. :lol:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf vibbsen » 25. sep 2015, 20:44

Kattefjæs skrev:Åh, jeg har lige fået endnu en vidunderlig lille nevø....... :lun: Han er SÅ sød og SÅ lillebitte. Jeg har allerede lavet en masse ting til ham, og i dag fik han en af mine huer på. :-D SØD!

Nu har jeg kun lyst til at strikke til ham. :lol:


Uhhhh....Så er det jeg får helt vildt meget lyst til at få et barn mere. Helst en pige. Bare for at kunne strikke en masse nuttet babydims til hende....

Meeen jeg må nok nøjes med Hendes Kongelige Højhed......Er blevet enig med mig selv om at nu er tæppet snart bredt nok....Så jeg strikker den nuværende bane færdig og så skal det monteres.....Så kan man jo altid lave et mere i nogen andre farver :genert:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 25. sep 2015, 20:54

vibbsen skrev:
Uhhhh....Så er det jeg får helt vildt meget lyst til at få et barn mere. Helst en pige. Bare for at kunne strikke en masse nuttet babydims til hende....

Meeen jeg må nok nøjes med Hendes Kongelige Højhed......Er blevet enig med mig selv om at nu er tæppet snart bredt nok....Så jeg strikker den nuværende bane færdig og så skal det monteres.....Så kan man jo altid lave et mere i nogen andre farver :genert:



Det forstår jeg godt!!

Jeg har først lige lært babystrik for nylig. Jeg har i familien en pige på fire, dreng på fire, pige på seks, dreng på syv, og nu lille babydreng. Så der er en del at vælge imellem, men jeg kunne i al hemmelighed godt tænke mig at nogen fik en lille babypige, for der er bare så mange fine ting man kan lave.... :love: Meeeen min nye nevø skal nok blive klædt godt på fra top til tå i alt muligt lækkert. Jeg har allerede lavet tøj til de første par måneder. Jeg skal nok have lavet nogle flere huer.

Men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig orker at lave strømper til baby. De er alt for små og så vokser de jo lynhurtigt ud af dem.... :gruble:

Et fjernt familiemedlem fik en babypige for et par måneder siden, men de er typerne som kun vil have mærketøj og mode, og de rynker på næsen af hjemmestrik, så dem gider jeg altså ikke lave ting til. Min overbo er alene med sin pige som fylder tre snart, og hun har ikke det store netværk og heller ikke nogen som strikker til sig, så jeg er gået i gang med nogle ting til hende, og det tror jeg at de begge bliver glade for.

Men åååh.... Sådan en lillebitte babypige.....! :lun:
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 28. sep 2015, 08:31

Hej.
Jeg hedder Anne Droid og er garnoholiker.

Jeg strikker og hækler meget. Hækling er mest for sjovt.

Noget af det seneste jeg har strikket:
Strømper - rigtig mange
Karklude - også rigtig mange
Sjal
To marius-trøjer til mig selv. Den ene passer :-D

I gang værende projekter:
Strømper, karklude, hæklet taske, sweater, cardigan, flere trøjer, tæppe i dominofirkanter af restegarn fra strømper.

Jeg har garn nok til de næste par år, sikkert mere end det.

Der bliver postet billeder i et andet/andre indlæg.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 29. sep 2015, 06:40

Kattefjæs skrev:
vibbsen skrev:
Uhhhh....Så er det jeg får helt vildt meget lyst til at få et barn mere. Helst en pige. Bare for at kunne strikke en masse nuttet babydims til hende....

Meeen jeg må nok nøjes med Hendes Kongelige Højhed......Er blevet enig med mig selv om at nu er tæppet snart bredt nok....Så jeg strikker den nuværende bane færdig og så skal det monteres.....Så kan man jo altid lave et mere i nogen andre farver :genert:



Det forstår jeg godt!!

Jeg har først lige lært babystrik for nylig. Jeg har i familien en pige på fire, dreng på fire, pige på seks, dreng på syv, og nu lille babydreng. Så der er en del at vælge imellem, men jeg kunne i al hemmelighed godt tænke mig at nogen fik en lille babypige, for der er bare så mange fine ting man kan lave.... :love: Meeeen min nye nevø skal nok blive klædt godt på fra top til tå i alt muligt lækkert. Jeg har allerede lavet tøj til de første par måneder. Jeg skal nok have lavet nogle flere huer.

Men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig orker at lave strømper til baby. De er alt for små og så vokser de jo lynhurtigt ud af dem.... :gruble:

Et fjernt familiemedlem fik en babypige for et par måneder siden, men de er typerne som kun vil have mærketøj og mode, og de rynker på næsen af hjemmestrik, så dem gider jeg altså ikke lave ting til. Min overbo er alene med sin pige som fylder tre snart, og hun har ikke det store netværk og heller ikke nogen som strikker til sig, så jeg er gået i gang med nogle ting til hende, og det tror jeg at de begge bliver glade for.

Men åååh.... Sådan en lillebitte babypige.....! :lun:


Så skal du bare strikke spiralstrømper. Dem kan de passe længe.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Planten » 29. sep 2015, 19:21

Åh, kender i det, når man har gang i for mange projekter? Jeg er ved at strikke en trøje og er ved anden strømpen i to par strømper og har også en hue på en rundpind. Og der ligger garn til to tykkere sweatre :D heldigvis er vejret ikke til fjelltur lige i denne uge og jeg har fri i weekenden, så måske får jeg noget færdig? :lol:
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 29. sep 2015, 19:33

Åh ja... Jeg har to huer og en trøje i gang nu, og så mangler jeg strømpe nr. 2 i et par jeg skal have færdigt snart.

Nåh ja, og så er der et barnevognstæppe og et køkkenhåndklæde i gang også.

Og så er der to trøjer mere på venteliste (skal lige have frigjort pindene)... :rulle:
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Lumin » 9. okt 2015, 10:19

jeg har lige lavet mit første stykke tøj færdigt - jeg er sådan en som er i gang med tusinde udfærdige projekter nemlig :fløjt:

Skøn jakke i vævestrik i islandsk uld, en tyk og tynd kvalitet :love:

Billede
12

Tilbage til "Hobby"