Tanker om at sælge sit hus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2016, 19:54

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.

Entréen var eneste klagepunkt. Alt andet var i orden. Og der bliver så nok aldrig enige.
Hvis man synes at det er at lave en masse, at male en entré på 6m2 er man nok ikke egnet som husejer :deer: :-D
8
Hæklerier på hjernen :cool:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 19:57

Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.

Entréen var eneste klagepunkt. Alt andet var i orden. Og der bliver så nok aldrig enige.
Hvis man synes at det er at lave en masse, at male en entré på 6m2 er man nok ikke egnet som husejer :deer: :-D

Det sidste er vi delvist enige i, og det er bl.a. derfor, jeg vil gå meget langt for aldrig at skulle eje et hus eller en lejlighed. Jeg synes, det lyder helt horribelt at eje noget, og skulle ordne alt selv. Men nu er vi også begge vokset op i lejeboliger, og har aldrig prøvet andet, og ingen i vores familier ejer ejendom, men kun biler, ting, aktier, firmaer etc.

Men hvis det vitterligt kun er en entre, synes jeg også det er mærkeligt. Man skulle da tro, man så enten ville have noget spritnybygget, der ikke skal skrues så meget som en møtrik på i 10 år, eller ville være ligeglade med en klat maling til entreen..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 20:01

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.


Men man ved jo at man skal male uanset hvad når man køber hus. Det kan jo ikke undgås i og med at sælger flytter sine møbler så det vil ses helt vildt tydeligt hvis man ikke maler.
Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen der ikke malede inden de overtog et brugt hus.
3
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 20:05

TomKah skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.


Men man ved jo at man skal male uanset hvad når man køber hus. Det kan jo ikke undgås i og med at sælger flytter sine møbler så det vil ses helt vildt tydeligt hvis man ikke maler.
Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen der ikke malede inden de overtog et brugt hus.

Nå ja, hvis det er sådan det foregår, og man ikke gider male, så forstår jeg slet ikke, man ser på brugte huse. Så giver det jo kun mening at bygge helt nyt selv. Agtigt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 20:07

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.

Entréen var eneste klagepunkt. Alt andet var i orden. Og der bliver så nok aldrig enige.
Hvis man synes at det er at lave en masse, at male en entré på 6m2 er man nok ikke egnet som husejer :deer: :-D

Det sidste er vi delvist enige i, og det er bl.a. derfor, jeg vil gå meget langt for aldrig at skulle eje et hus eller en lejlighed. Jeg synes, det lyder helt horribelt at eje noget, og skulle ordne alt selv. Men nu er vi også begge vokset op i lejeboliger, og har aldrig prøvet andet, og ingen i vores familier ejer ejendom, men kun biler, ting, aktier, firmaer etc.

Men hvis det vitterligt kun er en entre, synes jeg også det er mærkeligt. Man skulle da tro, man så enten ville have noget spritnybygget, der ikke skal skrues så meget som en møtrik på i 10 år, eller ville være ligeglade med en klat maling til entreen..



Jeg har helt vildt stor respekt for at man ikke vil eje noget - det er fint med mig. Men principielt behøver man vil ikke fikse hverken mere eller mindre bare fordi man ejer. Som lejer betaler man jo bare andre for at fikse tingene - og det kan man jo også hvis man ejer. Det står en frit for at hyre håndværkere.
6
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf Æble » 23. apr 2016, 20:07

Det lyder som om at du er meget følelsesmæssigt knyttet til huset. Har du overhovedet lyst til at sælge. Altså lyst, ikke hvad du kan se er mest fornuftigt?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 20:08

Karkluden skrev:
TomKah skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:En god ejendomsmægler kan svare på det :)
Men som tommelfingerregel skal det være så neutralt og ryddeligt som muligt.
Vi fik afvist vores fordi entréen var gul. Ikke skriggul, men dæmpet gul.
Nogle er så fantasiløse at de ikke kan forestille sig at male.

Havde det på samme måde om dig, da vores røg til salg :ae:

Det behøver da ikke handle om, at man er fantasiløs? Det kan da også handle om, at man ønsker at købe et hus, hvor man skal foretage sig så lidt som muligt. Det er vel ok, hvis man så afviser nogle huse, hvor man ville skulle lave en masse for at blive tilfreds, hvis man har pengene til at kigge videre...
Jeg ville fx også være ked af at bo med en gul entre, mens andre (som min mor og min ene veninde fx) ville se det som en kæmpe fordel ved huset, at entreen var gul.


Men man ved jo at man skal male uanset hvad når man køber hus. Det kan jo ikke undgås i og med at sælger flytter sine møbler så det vil ses helt vildt tydeligt hvis man ikke maler.
Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen der ikke malede inden de overtog et brugt hus.

Nå ja, hvis det er sådan det foregår, og man ikke gider male, så forstår jeg slet ikke, man ser på brugte huse. Så giver det jo kun mening at bygge helt nyt selv. Agtigt.


Men det er præcis fantasiløshed som der blev givet udtryk for. Det har diverse boligprogrammer i hvert fald argumenteret for.
Hvis man ikke vil male, men vil eje, så giver det nemlig præcis kun mening at købe helt nyt.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 23. apr 2016, 20:15

Æble skrev:Det lyder som om at du er meget følelsesmæssigt knyttet til huset. Har du overhovedet lyst til at sælge. Altså lyst, ikke hvad du kan se er mest fornuftigt?


Altså... Hvis detr kommer dertil, så ja. Men lige nu? Nej - overhovedet ikke lyst til at sælge. Men jeg gør det kun hvis jeg ender med at få lyst. Vi kommer heller ikke til sælge før vi har købt noget andet - uanset hvor dårlig økonomisk disposition det er, så er der ikke følelsesmæssigt råd til andet.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf missme » 23. apr 2016, 21:26

Vi har lige været det igennem. Solgt huset og købt et andet, selvom vi er super glade for vores hus, det ligger bare det "forkerte" sted.

Vi fik at vide af to forskellige mæglere, at mange købere i dag har svært ved at forstille sig hvordan tingene KUNNE se ud, og at mange ikke selv vil lave en hel masse. Så vi valgte at ordne en masse småting og så fik vi smidt ud, fjernet nogle møbler vi alligevel ikke skulle have med i et nyt hus, børnene pakkede noget af det legetøj ned de alligevel ikke brugte, vi malede et mørkt værelse og sørgede for at det så så lækkert ud som muligt.

Hvor meget i skal gøre for at få solgt, afhænger jo også helt af, hvor attraktivt et område huset ligger i.

Det er jo helt uforpligtende at få besøg af en mægler. Da vi var i tvivl om, hvorvidt vi skulle sælge og hvordan det skulle foregå, fik vi et par mæglere ud. Det var ret informativt.

Held og lykke, hvis i går igang med projektet.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 24. apr 2016, 05:53

missme skrev:Vi har lige været det igennem. Solgt huset og købt et andet, selvom vi er super glade for vores hus, det ligger bare det "forkerte" sted.

Vi fik at vide af to forskellige mæglere, at mange købere i dag har svært ved at forstille sig hvordan tingene KUNNE se ud, og at mange ikke selv vil lave en hel masse. Så vi valgte at ordne en masse småting og så fik vi smidt ud, fjernet nogle møbler vi alligevel ikke skulle have med i et nyt hus, børnene pakkede noget af det legetøj ned de alligevel ikke brugte, vi malede et mørkt værelse og sørgede for at det så så lækkert ud som muligt.

Hvor meget i skal gøre for at få solgt, afhænger jo også helt af, hvor attraktivt et område huset ligger i.

Det er jo helt uforpligtende at få besøg af en mægler. Da vi var i tvivl om, hvorvidt vi skulle sælge og hvordan det skulle foregå, fik vi et par mæglere ud. Det var ret informativt.

Held og lykke, hvis i går igang med projektet.


Hvor længe var I om at få solgt?

Vores område er attraktivt for byen men der er også meget lange liggetider grundet noget står til salg til absurd høje priser. Men jeg synes det er svært at vurdere hvor meget sådan et som vores skal koste.
Vores er jo sådan halvt istandsat men rigtig meget af det er lavet da vi flyttede ind for 11-12 år siden og det betyder jo også at det er slidt i dag. F.eks vil vores køkken tage sig ok pænt ud på billeder men det vil ikke kunne stå for en kritisk granskning - der er mange slidmærker. Men det står som sagt pænere end et i original stand fra 70erne
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf missme » 24. apr 2016, 08:35

Vi solgte på en uge. Det er uhørt hurtigt for området, men prisen var sat absolut rimelig og køberne var det.

Få da en mægler eller to ud, og hør dem ad. De vil hellere end gerne komme og vurdere og give vejledning i forhold til salg. Vores køkken og bad er også 12-13 år gammelt, men nogenlunde velholdt. Men nej, det kan jo ikke betegnes som nyt længere, blot renoveret. I virkeligheden kan det meste jo sælges i et ok område, hvis bare prisen er rigtig.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf Stars » 24. apr 2016, 14:38

I forhold til det med, at købere ikke kan forestille sig ændringer:

Min far har lige solgt sit hus, og rumfordelingen er mildest talt ikke velegnet til en børnefamilie.
Så han havde lavet en tegning, hvordan man rimelig nemt kunne ændre den store spisestue til 2 børneværelser og slå køkkenet sammen med kontoret til et stort køkken/alrum. Den lå så fremme, så evt. købere kunne tage den ved fremvisning.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 24. apr 2016, 18:12

Stars skrev:I forhold til det med, at købere ikke kan forestille sig ændringer:

Min far har lige solgt sit hus, og rumfordelingen er mildest talt ikke velegnet til en børnefamilie.
Så han havde lavet en tegning, hvordan man rimelig nemt kunne ændre den store spisestue til 2 børneværelser og slå køkkenet sammen med kontoret til et stort køkken/alrum. Den lå så fremme, så evt. købere kunne tage den ved fremvisning.


Det er faktisk en rigtig god ide hvis indretningen er uhensigtsmæssig. Vores genbos hus er til salg og der er værelserne ca 8kvm hvilket jo ikke rigtig er moderne. Det tænker jeg i hvert fald er svært at sælge.

Vores er 12 og vi har to børneværelser. Så det kan tilfredsstille mange. Vi har så bare tre børn.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 24. apr 2016, 18:12

Stars skrev:I forhold til det med, at købere ikke kan forestille sig ændringer:

Min far har lige solgt sit hus, og rumfordelingen er mildest talt ikke velegnet til en børnefamilie.
Så han havde lavet en tegning, hvordan man rimelig nemt kunne ændre den store spisestue til 2 børneværelser og slå køkkenet sammen med kontoret til et stort køkken/alrum. Den lå så fremme, så evt. købere kunne tage den ved fremvisning.


Det er faktisk en rigtig god ide hvis indretningen er uhensigtsmæssig. Vores genbos hus er til salg og der er værelserne ca 8kvm hvilket jo ikke rigtig er moderne. Det tænker jeg i hvert fald er svært at sælge.

Vores er 12 og vi har to børneværelser. Så det kan tilfredsstille mange. Vi har så bare tre børn.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Tanker om at sælge sit hus

Indlægaf TomKah » 9. feb 2020, 14:52

Så er jeg her igen. Nu har vi købt et andet hus, så vores hus skal til salg her ifbm påsken.

Vi har endnu ikke haft en mægler ude. Rydder man normalt op inden mæglerne kommer (Altså ikke alm oprydning men vi skal have en masse ting smidt ud og på loftet) eller kan mæglerne se igennem det?

Jeg har en reol med rod i stuen. Rodet skal selvfølgelig så vidt muligt væk, men skal jeg anskaffe nogle pynte ting til stilleben eller er det lige meget?

Skal jeg hænge billeder op i soveværelset eller kan væggene lige så fint være tomme ( vi malede for nogle år siden og selvfølgelig står billederne stadig på gulvet)
0

Tilbage til "Bolig"