Socialdemokrat går til Alternativet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 19:42

http://www.bt.dk/politik/s-politiker-sk ... eger-raser

Det er ikke kun indenfor blå blok at der er uro, hos de røde er der også uro. Zenia har været ude efter socialdemokraterne for deres menneskesyn, siden hun kom tilbage på borgen, og nu går en socialkammerat til Alternativet af samme grund.

Mon vi nogensinde ser en flertalsregering igen i vores tid? :gruble: Eller vil alt det her fnidder med diverse støttepartier mon tvinge V og A i armene på hinanden, så vi ender med noget ala situationen i Tyskland? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Rapfisk » 24. apr 2016, 20:26

Flertalsregeringer er under alle omstændigheder en anomali i dansk politik. S og V har jo været i regering sammen før, men jeg ser ikke umiddelbart, at det sker i den overskuelige fremtid. Jeg tror, de begge går i regering med DF, før de går i regering med hinanden.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 20:54

Rapfisk skrev:Flertalsregeringer er under alle omstændigheder en anomali i dansk politik. S og V har jo været i regering sammen før, men jeg ser ikke umiddelbart, at det sker i den overskuelige fremtid. Jeg tror, de begge går i regering med DF, før de går i regering med hinanden.


Tror du DF går ind i en regering?
Jeg er begyndt at få mine tvivl :gruble:

Anyways, det skal blive interessant at følge MF i denne sag, hun kan vel næsten ikke forblive usynlig i hængekøjen på den her :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Rapfisk » 24. apr 2016, 20:57

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Flertalsregeringer er under alle omstændigheder en anomali i dansk politik. S og V har jo været i regering sammen før, men jeg ser ikke umiddelbart, at det sker i den overskuelige fremtid. Jeg tror, de begge går i regering med DF, før de går i regering med hinanden.


Tror du DF går ind i en regering?
Jeg er begyndt at få mine tvivl :gruble:

Anyways, det skal blive interessant at følge MF i denne sag, hun kan vel næsten ikke forblive usynlig i hængekøjen på den her :gruble:

Ja, det tror jeg - når "the price is right". Måske ikke næste gang, men under alle omstændigheder får både V og A brug for DFs støtte.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 21:16

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Flertalsregeringer er under alle omstændigheder en anomali i dansk politik. S og V har jo været i regering sammen før, men jeg ser ikke umiddelbart, at det sker i den overskuelige fremtid. Jeg tror, de begge går i regering med DF, før de går i regering med hinanden.


Tror du DF går ind i en regering?
Jeg er begyndt at få mine tvivl :gruble:

Anyways, det skal blive interessant at følge MF i denne sag, hun kan vel næsten ikke forblive usynlig i hængekøjen på den her :gruble:

Ja, det tror jeg - når "the price is right". Måske ikke næste gang, men under alle omstændigheder får både V og A brug for DFs støtte.


Eller også gør de ikke, hvis V og A går sammen, kunne det jo også være en måde for dem begge til at slippe uden om DF´s indflydelse.
Nok ikke det mest åbenlyse scenarie, men ikke helt ude på overdrevet.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Rapfisk » 25. apr 2016, 00:14

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Flertalsregeringer er under alle omstændigheder en anomali i dansk politik. S og V har jo været i regering sammen før, men jeg ser ikke umiddelbart, at det sker i den overskuelige fremtid. Jeg tror, de begge går i regering med DF, før de går i regering med hinanden.


Tror du DF går ind i en regering?
Jeg er begyndt at få mine tvivl :gruble:

Anyways, det skal blive interessant at følge MF i denne sag, hun kan vel næsten ikke forblive usynlig i hængekøjen på den her :gruble:

Ja, det tror jeg - når "the price is right". Måske ikke næste gang, men under alle omstændigheder får både V og A brug for DFs støtte.


Eller også gør de ikke, hvis V og A går sammen, kunne det jo også være en måde for dem begge til at slippe uden om DF´s indflydelse.
Nok ikke det mest åbenlyse scenarie, men ikke helt ude på overdrevet.

Det tror jeg ikke, nogen af dem har interesse i. De kan begge få mere af deres politik igennem med DF.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Purple Haze » 25. apr 2016, 09:54

Jeg synes det giver fin mening.

Socialdemokratiet har, som jeg ser det, udhulet sine værdier i et usmageligt forsøg på at lefle for vælgerne, og er endt med at blive en udvandet version af sig selv, en form for Dansk Folkeparti light.

Så det undre mig ikke at partimedlemmerne begynder at falde fra, når de tvinges til at stemme og argumentere for forslag, som deres værdier ikke ligger i tråd med. Og det gælder som jeg ser det for flere af de etablerede partier.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2016, 10:34

Hvor er Jeppe Bruus dog pinlig her: http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... -historie/

Jeg er ikke uenig i, at man skal overveje om man kan stå inde for at skifte parti, men grundloven siger jo nu en gang, at folketingsmedlemmer er bundet af deres overbevisning, og den må de selv afgøre. Hvis andre vil gøre sig til dommer over det, så bør de fælde samme dom over alle.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf dgd2007 » 25. apr 2016, 10:37

På et tidspunkt bliver DF da nødt til at tænke på rgeringsdeltagelse, hvis de bliver ved med at være så store.
Jeg er da også helt sikker på, at nogle af dem rigtigt gere vil.
Ved forrige regeringsforhandling tror jeg slet ikke, det var en mulighed. Jeg tror, Tulle kom ind til Løkke med alle sine mandater og troede, han havde fået en gevaldig magt. Og min personlige teori (men det får vi jo sikkert be- eller afkræftet om nogle år) er, at Løkke straks gav ham et lag tæsk "up front" og gav ham besked på, at han ikke havde noget at skulle have sagt.

Jo, S og V ... det ligger nok ikke lige foran med en regering. Men allerede nu bliver meget af politiken jo trods alt lavet sammen, mens de skiftes til at være regeringen.

Personligt fatter jeg ikke, at nogen kan blive ved med at tage Alternativet alvorligt. Jeg så lige Nordquist i Deadline forleden. Han diskuterede med en ung afghansk-dansk dame, der fortalte om, hvor uheldigt det var den unge generation at vokse op med mødre, der var afsondret fra det omkringliggende samfund, og hun var derfor positiv over for, at disse skulle behandles ligesom danskere (altså at de ikke de kunne være fritaget for arbejde og så alligevel få bistandshjælp).

Nordquist tog slet ikke disse argumenter alvorligt ... han sagde selvfølgelig, at han gik ind for integration osv., men "procedede" så til at hælde vand ud af ørerne og snakke om alt muligt andet. :(
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 10:46

Akehurst2 skrev:Hvor er Jeppe Bruus dog pinlig her: http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... -historie/

Jeg er ikke uenig i, at man skal overveje om man kan stå inde for at skifte parti, men grundloven siger jo nu en gang, at folketingsmedlemmer er bundet af deres overbevisning, og den må de selv afgøre. Hvis andre vil gøre sig til dommer over det, så bør de fælde samme dom over alle.


Ja, han er sindssygt pinlig. Hele hans facon er så typisk for politikere for tiden og en af grundene til at jeg er så træt af politik. Hvorfor kan han ikke selv se, at han fremstår dobbeltmoralsk og usaglig når han ikke står ved konsekvensen af sit udsagn - som jo er, at det samme bør gøre sig gældende for partihoppere til S, som når de hopper den anden vej?
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 10:50

Der er ikke noget polemisk ved at spørge ind til en norm og det er latterligt, at han ad den vej prøver at gøre journalistens spørgsmål illegitimt og dramaskabende. Det er da et ret fundamentalt spørgsmål om man skal aflevere sine mandater eller ej, hvis man skifter parti.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf dgd2007 » 25. apr 2016, 12:06

LaScrooge skrev:Ja, han er sindssygt pinlig. Hele hans facon er så typisk for politikere for tiden og en af grundene til at jeg er så træt af politik. Hvorfor kan han ikke selv se, at han fremstår dobbeltmoralsk og usaglig når han ikke står ved konsekvensen af sit udsagn - som jo er, at det samme bør gøre sig gældende for partihoppere til S, som når de hopper den anden vej?

Selvfølgelig har man lov til at skifte parti.
Det kan selvfølgelig være gradsforskelle på, om det er pinligt eller ej. Hende damen, der nu er hoppet af, måske en smule, fordi hun for mindre end år siden gik til valg for et parti, der allerede dengang gik ind for at begrænse tilstrømning af migranter/flygtninge.
SF'erne, der hoppede for et par år siden, var efter min mening fuldt berettigede. De var meget tydeligt gået til valg på at deltage i en "rød" regeringen, men så kom der paladsrevolution i SF, og den nye ledelse ville ud af regeringen. Så med dem vil jeg sige helt klart, at de var "tro" mod det, de var gået til valg på.
Men altså Grundloven kender vist slet ikke noget til partier, men siger tværtimod, at folketingsmedlem kun er bundet af sin egen samvittighed. Så selvfølgelig har man lov at skifte. (Jeg håber dog, at ikke alt for mange gør det, forstås :D )
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf Slettet bruger » 25. apr 2016, 12:13

Ufatteligt man skal igennem samme cirkus hver eneste gang en politiker skifter parti :)

Fat nu de har lov til det fordi grundloven!
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 12:18

dgd2007 skrev:Det kan selvfølgelig være gradsforskelle på, om det er pinligt eller ej. Hende damen, der nu er hoppet af, måske en smule, fordi hun for mindre end år siden gik til valg for et parti, der allerede dengang gik ind for at begrænse tilstrømning af migranter/flygtninge.
SF'erne, der hoppede for et par år siden, var efter min mening fuldt berettigede. De var meget tydeligt gået til valg på at deltage i en "rød" regeringen, men så kom der paladsrevolution i SF, og den nye ledelse ville ud af regeringen. Så med dem vil jeg sige helt klart, at de var "tro" mod det, de var gået til valg på.
Men altså Grundloven kender vist slet ikke noget til partier, men siger tværtimod, at folketingsmedlem kun er bundet af sin egen samvittighed. Så selvfølgelig har man lov at skifte. (Jeg håber dog, at ikke alt for mange gør det, forstås :D )


Jeg synes det er meget tydeligt om man har med en opportunist at gøre (Karen Jespersen, Naser Khader, dem fra SF der forlod den synkende skude for at få en position i S), eller om der er en anden grund. Hende Schnoor synes jeg egentlig giver en ret god begrundelse for sit skifte. Hun oplever, at det hele går op i strategi og ikke i hvilke visioner man har for landet og dets borgere. Hun kan sagtens have været reelt uforberedt på hvordan det var at være en del af det politiske liv på Christiansborg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Socialdemokrat går til Alternativet

Indlægaf LaScrooge » 25. apr 2016, 12:20

eks-Maupassant skrev:Ufatteligt man skal igennem samme cirkus hver eneste gang en politiker skifter parti :)

Fat nu de har lov til det fordi grundloven!


Det er et usselt forsøg på at få drejet opmærksomheden fra det nederlag der ligger i, at folk synes den politik man laver er elendig, og over på, at de ikke er til at stole på. En ussel hævn gennem defamation (hvad hedder det på dansk?).
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"