Ingen strøm på PC

Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Ingen strøm på PC

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. apr 2016, 07:40

Min computer er ved at dø fra mig - og jeg er mere eller mindre overbevist om at det er firmaets skrækkelige programmering af 'ældning' :-D

Den vil pludselig ikke lade op! Jeg har prøvet flere forskellige opladere, så det er ikke den. I starten skulle jeg bare lige tage ledningen ind og ud et par gange, og mingle lidt med den, men nu er der, i bogstaveligste forstand, slukket.
Jeg har jo dokumenter og div. liggende og den virker jo....men jo ikke uden strøm. Kan man tage sit batteri med ned i en butik og få dem til at lade det op så man kan få dokumenter osv. Kan det betale sig at reparere? Jeg havde virkelig ikke kalkuleret med at skulle have ny computer lige nu :(
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Flora » 23. apr 2016, 07:45

Du kan muligvis nøjes med at udskifte batteriet. Jeg har i hvert fald engang haft en computer der opførte sig sådan som du beskriver og da hjalp det at købe et nyt batteri til den. Ved selvfølgelig ikke om det hjælper på din, men det er da forsøget værd :).
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Velvet-Goldmine » 23. apr 2016, 07:52

Det kunne være fedt hvis det kunne gøre tricket, men jeg er ikke helt overbevist om det, for der kommer jo slet ikke strøm i computeren?
Burde der ikke komme strøm på (og batteriet bare ikke ladede op) hvis det kunne klares med nyt batteri? Her er der ingen indikation på at den registrerer at jeg har sat en ledning i den.
0
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf down.boy » 23. apr 2016, 14:27

Jeg har en ældre bærbar, der ikke længere kan lade... lidt søgen på Onkel Google, afslørede at det er kendt problem med den (HP) model... der er åbenbart en svag lodning på bundkortet - som uheldigvis går ud over PC'ens evne til at lade :boo:

Prøv eventuelt det samme, Google lidt på mærke, model og lader ikke/not charging, måske du kan finde hjælp eller en forklaring :)
1
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Dynaudio » 23. apr 2016, 20:13

De fleste laptops kan godt køre uden batteri. Jeg vil anbefale dig at afmontere batteriet, og så se om den vil starte op med strømforsyningen alene. Så kan du i alt fald checke om det er batteriet, der er dødt, eller om det er noget andet, der er problemet.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf dgd2007 » 24. apr 2016, 14:16

Selv om batteriet skulle være kaput, burde den i de fleste tilfælde kunne køre, når strømmet er sat til.
Men det kan jo også være selve strømforsyningen/adapteren, der gået ud. Det var jeg ude for med min router for et stykke tid siden. Du kender ikke nogen med nogenlunde samme type, så du kunne prøve med en anden elnetforbindelse?
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Elvispop » 24. apr 2016, 15:04

Nogle hp-modeller var berygtede for at myrde deres strømforsyning.
Men du skriver at du har prøvet med andre, uden held, så fejlen ligger nok i selve computeren.

Dokumenter o.s.v. kan man altid få ud. (Hvis man har grejet til det)
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. apr 2016, 08:49

Tak for svar alle sammen :)

Som sagt vil den overhovedet ikke anerkende at der er sat en ledning i den. Jeg har prøvet at tage batteriet ud, men det gav intet resultat, og selve 'hullet' man sætter strømforsyningen i, sidder jo heller ikke i batteriet men i computeren, så det må være i selve computeren problemet sidder.

Jeg bruger pt. mest en tablet fra arb. men jeg hader at arbejde på sådan en så jeg forsøger mange gange om dagen om den dog ikke lige vil sutte lidt strøm, og i går aftes skete miraklet så, og den er nu fuldt opladet så jeg kan få dokumenter osv. over på et usb. Jeg kunne jo ikke gøre det før, for den var helt flad og kunne ikke tænde uden nogen form for strøm.
I dag prøver jeg at sætte den til igen, men den vil igen ikke registrere at der er sat strøm til den.
Det er en HP, så det lyder som noget kendt - skodcomputer :(
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Elvispop » 26. apr 2016, 14:02

Hp er ikke nødvendigvis skodcomputere.
Nogle (ældre) modeller har svage punkter.. Kender ikke deres nyere produkter.

Hvis den ikke er møg-gammel, kan det nok godt betale sig at reparere den.
Det er højst sandsynligt bare en lille dims, der skal skiftes.
Billede
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Velvet-Goldmine » 26. apr 2016, 16:15

Den er vist knapt 4 år gammel tror jeg....eller 3 :gruble:

Hvis det bare er en dims og det koster nogle 100 kr. ville det jo være skønt....jeg har ingen idé om hvad computerrep. koster.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf fisken80 » 30. apr 2016, 14:56

Ud fra din beskrivelse lyder det som en løs forbindelse i computeren. Jeg oplevede det samme med en computer, hvor jeg kun kunne få den til at lade, hvis jeg lirkede med ledningen til den sad på en helt bestemt måde. Jeg tror det kostede mig 300 kroner at få det fikset (men det er også mere end 10 år siden), desværre kom problemet igen.

Medmindre det er en meget dyr computer, så ville jeg investere i en ny istedet, jeg synes altid man hører, at det ikke kan betale sig at reparere på en computer, der er over 3 år, hvis det er en almindelig standard-computer.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Dingo
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. aug 2015, 06:51
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Re: Ingen strøm på PC

Indlægaf Dingo » 12. maj 2016, 20:58

Jeg har samme problem med min. Jeg tror det er selve ladestikket, der er problemet. En løs forbindelse som en anden nævner. Googlede lidt efter pris på denne type reparation, og fandt et par stykker der sagde 1200 kroner, hvilket lyder dyrt.

Ved heller ikke om jeg skal reparere på min eller købe ny. Men min er også snart 6 år gammel og har desuden en meget larmende blæser.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"