Spirrende følelser for en "bolleven"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 16:26

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med denne tråd. Men har nok mest bare brug for lige at få luftet tankerne.

Der er denne her fyr i min omgangskreds. Vi er ikke som sådan venner, men har mange fællesvenner og deltager i mange af de samme arrangementer, og har gjort det i mange år. Så vi har aldrig rigtigt hængt ud sammen alene, men ses ofte i en større vennegruppe.

Anyways havnede vi i seng sammen efter en julefrokost for halvandet år siden. Og så igen et par måneder senere. For mig var det ret tydeligt, at det kun var sjov og ballade, og da han begyndte at date en anden kort tid efter, skete der ligesom ikke mere ved det. Men det begyndte der at gøre igen for nogle måneder siden. Det startede med en forsigtig hånd på låret under bordet, og efter et par akavede farvel-scener til de næste par arrangementer vi sås til, tog vi hjem sammen. Og igen næste gang vi sås. Herefter begyndte jeg at modtage fuldebeskeder oftere og oftere. Ikke så booty-call-agtigt. Mere at mit selskab var savnet, om jeg ville med et sted hen, at han havde lyst til at snakke med mig osv. Jeg har næsten altid svaret pænt igen næste dag, når jeg så beskeden. Men udover det har jeg forholdt mig meget passivt, da jeg antog at vi bare var lidt occational bollevenner. Men jeg har da en enkelt gang inviteret ham med til et arrangement udenfor den fælles omgangskreds, som han ikke kunne deltage i, og derudover selv sendt en fuldebesked eller to.
Her for nylig endte vi igen sammen efter et arrangement i omgangskredsen, og siden da har jeg kunnet mærke nogle spirrende følelser, jeg endnu ikke helt har fået defineret. Jeg har meget svært ved at forholde mig til, hvad vi er og om det har potentiale, fordi jeg tidligere har været så fastlåst i min opfattelse af, at det bare var sjov og ballade. Jeg har endnu ikke besluttet, om jeg vil handle på de spirrende følelser. Men hvis jeg gør det, har jeg meget svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Set i bakspejlet på alle hans beskeder, vil han jo åbentlyst gerne se mig, men det er bare så sjældent at det passer. Så jeg er lidt splittet imellem mine muligheder. Enten kunne jeg 1) smide en besked og spørge, om ikke det var en idé at planlægge et møde, når det nu er så sjældent det lykkes at fange hinanden på tilfældige tidspunkter. Eller også kunne jeg 2), næste gang vi tager hjem sammen, tage en casual pillow talk, hvor jeg simpelthen bare spørger ham om hvad han tænker.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf achillaxedprune » 26. apr 2016, 17:35

1eren... Helt klart. :)

Men hvorfor er du pludselig blevet interesseret i ham, hvis du ellers ikke har været?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 18:24

achillaxedprune skrev:1eren... Helt klart. :)

Men hvorfor er du pludselig blevet interesseret i ham, hvis du ellers ikke har været?

Puh, det er jo også 1'eren, der er mest skræmmende, direkte og konfrontatorisk :genert: Og jeg vil helst ikke give indtryk af, at jeg har haft forventninger eller noget i klemme.
Jeg ved egentlig ikke hvorfor interessen er begyndt at spirre. I første omgang af vores knalden rundt for et års tid siden, skænkede jeg aldrig følelser en interesse, da det bare var så åbentlyst for mig, at der ikke var mere i det, heller ikke fra hans side. På daværende tidspunkt var vi desuden begge ved at komme os over andre, og brugte måske lidt hinanden som trøst og rebound-sex.
Men det har været meget mere kærligt og flirty denne omgang. For et par måneder siden tænkte jeg nok mest, at i og med det kun var sjov og ballade i første omgang, måtte det også være det nu. Og så gik jeg måske også bare igennem nogle ting i mit liv, der gjorde at jeg ikke lige havde øjnene åbne for andet. Men det er fantastisk sex, jeg føler mig tryg sammen med ham, han får mig til at grine og jeg nyder hans selskab - og alt det vil jeg gerne have mere af. Jeg vil i hvert fald gerne lære ham bedre at kende på et lidt dybere plan, og se om der kunne være potentiale. Om der så er noget i det på længere sigt, er jo aldrig til at vide.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf achillaxedprune » 26. apr 2016, 18:39

Grissebassen skrev:
achillaxedprune skrev:1eren... Helt klart. :)

Men hvorfor er du pludselig blevet interesseret i ham, hvis du ellers ikke har været?

Puh, det er jo også 1'eren, der er mest skræmmende, direkte og konfrontatorisk :genert: Og jeg vil helst ikke give indtryk af, at jeg har haft forventninger eller noget i klemme.
Jeg ved egentlig ikke hvorfor interessen er begyndt at spirre. I første omgang af vores knalden rundt for et års tid siden, skænkede jeg aldrig følelser en interesse, da det bare var så åbentlyst for mig, at der ikke var mere i det, heller ikke fra hans side. På daværende tidspunkt var vi desuden begge ved at komme os over andre, og brugte måske lidt hinanden som trøst og rebound-sex.
Men det har været meget mere kærligt og flirty denne omgang. For et par måneder siden tænkte jeg nok mest, at i og med det kun var sjov og ballade i første omgang, måtte det også være det nu. Og så gik jeg måske også bare igennem nogle ting i mit liv, der gjorde at jeg ikke lige havde øjnene åbne for andet. Men det er fantastisk sex, jeg føler mig tryg sammen med ham, han får mig til at grine og jeg nyder hans selskab - og alt det vil jeg gerne have mere af. Jeg vil i hvert fald gerne lære ham bedre at kende på et lidt dybere plan, og se om der kunne være potentiale. Om der så er noget i det på længere sigt, er jo aldrig til at vide.


Det gør da ikke noget, at man viser interesse, hvis den er der... Du vil jo også gerne have, at han viser dig interesse. Hvorfor skulle han være anderledes end dig? :)

Men det lyder til, at du burde smide den SMS og se hvad der sker. Selvom jeg godt ved, det er lettere sagt end gjort. ;)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Blonderella » 26. apr 2016, 18:45

Jeg ville også vælge smsen frem for en snak efter sex. Men jeg har også til gode at opleve en fyr der gider snakke efter sex :deer:
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 18:46

achillaxedprune skrev:
Grissebassen skrev:
achillaxedprune skrev:1eren... Helt klart. :)

Men hvorfor er du pludselig blevet interesseret i ham, hvis du ellers ikke har været?

Puh, det er jo også 1'eren, der er mest skræmmende, direkte og konfrontatorisk :genert: Og jeg vil helst ikke give indtryk af, at jeg har haft forventninger eller noget i klemme.
Jeg ved egentlig ikke hvorfor interessen er begyndt at spirre. I første omgang af vores knalden rundt for et års tid siden, skænkede jeg aldrig følelser en interesse, da det bare var så åbentlyst for mig, at der ikke var mere i det, heller ikke fra hans side. På daværende tidspunkt var vi desuden begge ved at komme os over andre, og brugte måske lidt hinanden som trøst og rebound-sex.
Men det har været meget mere kærligt og flirty denne omgang. For et par måneder siden tænkte jeg nok mest, at i og med det kun var sjov og ballade i første omgang, måtte det også være det nu. Og så gik jeg måske også bare igennem nogle ting i mit liv, der gjorde at jeg ikke lige havde øjnene åbne for andet. Men det er fantastisk sex, jeg føler mig tryg sammen med ham, han får mig til at grine og jeg nyder hans selskab - og alt det vil jeg gerne have mere af. Jeg vil i hvert fald gerne lære ham bedre at kende på et lidt dybere plan, og se om der kunne være potentiale. Om der så er noget i det på længere sigt, er jo aldrig til at vide.


Det gør da ikke noget, at man viser interesse, hvis den er der... Du vil jo også gerne have, at han viser dig interesse. Hvorfor skulle han være anderledes end dig? :)

Men det lyder til, at du burde smide den SMS og se hvad der sker. Selvom jeg godt ved, det er lettere sagt end gjort. ;)

Jamen, du har ret... Jeg synes bare, at (nogle) mænd kan være ret hurtige til at antage, at man har en hel masse ting i klemme. Og det er ikke det udgangspunkt jeg ønsker, for jeg har ingenting i klemme - jeg har bare fået øjnene op for nye muligheder. Derfor er jeg lidt bange for at italesætte interessen.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 18:47

Blonderella skrev:Jeg ville også vælge smsen frem for en snak efter sex. Men jeg har også til gode at opleve en fyr der gider snakke efter sex :deer:

Han er nu meget sød og hyggelig at smalltalke med bagefter :blush2:
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Blonderella » 26. apr 2016, 18:51

Jeg ville bare være bange for at han følte sig fanget i situationen hvis jeg tog den ansigt til ansigt - især efter sex.. med en sms kan han nå at tænke over sit svar. Giver det mening? Men nu kender jeg jo ikke ham der:-) det kan være han er bedre til at få tingene serveret direkte
3
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf achillaxedprune » 26. apr 2016, 18:53

Grissebassen skrev:Jamen, du har ret... Jeg synes bare, at (nogle) mænd kan være ret hurtige til at antage, at man har en hel masse ting i klemme. Og det er ikke det udgangspunkt jeg ønsker, for jeg har ingenting i klemme - jeg har bare fået øjnene op for nye muligheder. Derfor er jeg lidt bange for at italesætte interessen.


Hvis nu man ser lidt på det...
1) du skriver SMS'en, og han er ikke interesseret i andet end knald. Jeg tør æde en gammel hat på, at du stadig vil kunne knalde ham alligevel.
2) du skriver SMS'en, han er også interesseret og I finder ud af om der er noget.
3) Du fortæller du er interesseret over en gang pillowtalk... Jeg gætter på, at der vil komme samme udfald som under 1 og 2. Dog potientielt med noget akavethed, hvis han nu ikke er interesseret.
4) du gør ingenting og I knalder en gang i mellem.

Jeg mener derfor, at den bedste løsning er 1... Og jeg mener egentlig, at du kan bibeholde status quo (uforpligtende sex) ligemeget hvad du gør... I hvert fald indtil han eventuelt finder en anden kæreste. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 19:55

Blonderella skrev:Jeg ville bare være bange for at han følte sig fanget i situationen hvis jeg tog den ansigt til ansigt - især efter sex.. med en sms kan han nå at tænke over sit svar. Giver det mening? Men nu kender jeg jo ikke ham der:-) det kan være han er bedre til at få tingene serveret direkte

Det er en god pointe, jeg bestemt vil tage med i mine overvejelser :gogo:
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Spirrende følelser for en "bolleven"

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 20:06

achillaxedprune skrev:
Grissebassen skrev:Jamen, du har ret... Jeg synes bare, at (nogle) mænd kan være ret hurtige til at antage, at man har en hel masse ting i klemme. Og det er ikke det udgangspunkt jeg ønsker, for jeg har ingenting i klemme - jeg har bare fået øjnene op for nye muligheder. Derfor er jeg lidt bange for at italesætte interessen.


Hvis nu man ser lidt på det...
1) du skriver SMS'en, og han er ikke interesseret i andet end knald. Jeg tør æde en gammel hat på, at du stadig vil kunne knalde ham alligevel.
2) du skriver SMS'en, han er også interesseret og I finder ud af om der er noget.
3) Du fortæller du er interesseret over en gang pillowtalk... Jeg gætter på, at der vil komme samme udfald som under 1 og 2. Dog potientielt med noget akavethed, hvis han nu ikke er interesseret.
4) du gør ingenting og I knalder en gang i mellem.

Jeg mener derfor, at den bedste løsning er 1... Og jeg mener egentlig, at du kan bibeholde status quo (uforpligtende sex) ligemeget hvad du gør... I hvert fald indtil han eventuelt finder en anden kæreste. :)

Det har du nok ret i :) Jeg tænker bare, at det potentielt kan blive endnu mere akavet på sigt, hvis han lægger for meget i sms'en. Vi er jo trods alt overfladiske venner og har knaldet gennem lang tid, så en sådan sms kan nemt tolkes som at der er store følelser på spil. Jeg kan i hvert fald ikke lige greje, hvordan jeg kunne formulere den uden det risikerer at blive taget for seriøst, samtidig med at det lægger op til en smule mere, end at vi bare skal hænge ud som venner eller som en ren knalde-date :gruble:
Tager man den ansigt til ansigt, og han ikke er interesseret, har jeg ligesom mulighed for at pointere, at det altså ikke er fordi jeg har rendt rundt og haft noget i klemme, men at jeg bare er blevet nysgerrig på at udforske muligheden for mere, og at vores arrangement fint kan fortsætte (måske med mindre flirteri og nuttede fuldebeskeder), indtil jeg potentielt vælger at stoppe af frygt for ikke at kunne holde følelser ude af det.
Jeg er lidt træt, så måske overtænker jeg det nu. Det, jeg allerhelst vil frem til, er at sætte lidt skub i tingene og afklare om der overhovedet er interesse til stede, så tingene kan få lov til at udvikle sig i sit eget tempo. Jeg er ret meget i tvivl, om der er/har været en reel interesse fra hans side, og at jeg har spændt ben for mig selv ved tidligere at have udelukket den mulighed - så det er vel det, jeg skal have kommunikeret ud på en eller anden måde.
0

Tilbage til "Forhold og sex"