April 2016 - fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 25. apr 2016, 09:22

:banan: :banan: :banan:

Jeg var i fitnesscentret her til morgen, hvor jeg blev målt af min sædvanlige instruktør. Siden sidste måling for 8-9 uger siden, var det lykkedes mig at smide 16 cm. fordelt på arme, bryst, talje, hofte og lår. Woop!
Derudover fik jeg også lavet et nyt program, så de næste fire-fem uger består mit program af cardio og 5 øvelser for hele kroppen. Jeg forudser, at jeg bliver øm i kroppen, men at det samtidig bliver rigtig godt.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2016, 10:51

Jeg havde ikke sat mig nogle deciderede mål for sidste uge, men jeg kom ned at træne hele to gange! :banan: Sidste gang var i torsdags, og jeg er stadig øm i inderlårene oven på sølle 25 squats med 10 kg på vægtstangen. Jeez! :rulle:
Weekenden har stået på lidt for mange hveder, en browniekage og lidt for mange stykker chokolade oveni alt for stor inaktivitet - men jeg har så også fået mens i lørdags (fed undskyldning! Not!)

I denne uge forsøger jeg at sætte nogle mål, mest for at tvinge mig selv ind i en ordentlig rytme igen.

Jeg er i gang med en fastedag, og hovedet skal lige rystes på plads. De sidste mange gange er jeg faldet i, fordi jeg psykosomatisk har reageret helt åndssvagt med "Puha, jeg er ved at få hovedpine, jeg må hellere spise" eller "mand, hvor kan jeg bare ikke fungere, hvis jeg ikke får noget sukker NU!" I dag tvang jeg mig til at overhøre gnaven mave og har indtil videre kunne nøjes med en gulerod, kaffe og vand. Jeg købte en yoghurtting på vej på arbejde, men ved scanning af stregkoden kunne jeg godt se, den var lidt for dyr til en fastedag, så jeg gemmer den til i morgen.

Vi har linjeuge denne uge, så jeg har ikke alm. undervisning. Jeg er fuldt på resten af ugen, men i dag har jeg overværet et par fremlæggelser og nu sidder jeg og skal gøre et oplæg om hjemløse færdig til i morgen tidlig, og så kører jeg ind og træner.

Jeg håber at gennemføre en fd mere og træne tre gange i alt. Jeg krydser fingre.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2016, 16:56

Ballademager skrev:
Jamen så krydser jeg også fingre :kys:


Tak :D :kys:

Jeg fik trænet 20 min. på crosstrainer, en times styrke og 12 min. gang 6,5 km/t-15% elevation. Jeg er træt i kroppen nu! Fastedagen kører fint, kun 217 kcal indtaget, så der er fint plads til et stykke 70% chokolade til min serie i aften :banan:

Jeg er som skrevet lidt træt og tung nu, så jeg skal lige finde energien til at ordne køkken og putte børn. Manden har lagt sig.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2016, 10:26

Ballademager skrev:Jeg overvejer lidt at forsøge mig med "detox" i maj måned. Ikke sådan hardcore med udrensning og alt muligt, men forestiller mig en hel måned uden chokolade, slik, chips, kage, hvidt brød, sodavand, lys pasta etc. Da jeg samtidig er med i Vi cykler til arbejde" ser jeg en mulighed for masser af motion samtidig. Håber, det vil kunne gøre noget godt for min mave, der ikke har haft det særlig godt på det sidste.


Jeg tager virkelig hatten af for dig - især, hvis det lykkes! :klap: :worship: :pompom:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2016, 10:30

Snooooooork, det bliver en lang uge, det her! Jeg havde åbenbart været lidt for grundig med mit oplæg i morges, for jeg sidder med 21 elever (over halvdelen af linjen), som alle vil arbejde med hjemløse. Desværre er der STOR forskel på, hvor grundigt og ivrigt man går til opgaven. Selvom de selv har valgt denne workshop.

Jeg har den største lyst til at gå om bord i en kæmpe pose bland-selv-slik, jeg ikke har. Heldigvis var min madpakke rimelig fornuftig: en kartoffelmad, tre gulerødder og et stykke kanelknækbrød. Jeg har en chokolademüslibar til sidst på eftermiddagen. Heldigvis kan jeg bringe tallet på skridttælleren op, idet grupperne sidder spredt på en stor skole.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 06:15

I går var jeg i Odense med en kollega til temadag omkring helhedsorienteret undervisning i erhvervsuddannelserne. Spændende oplæg og helt klart noget, der gav stof til eftertanke idet jeg underviser i grundfag (dansk og engelsk). Jeg vil rigtig gerne kunne skabe en bedre sammenhæng mellem min undervisning og elevernes teoriundervisning, hvilket vil betyde mere samarbejde med faglærerne. Så nu har jeg fået den idé, at det kan være en fordel, at jeg simpelthen vil overvære relevante oplæg i nogle af kollegernes teoriundervisning - jeg behøver ikke nødvendigvis være med i værkstedet, for mekaniker bliver jeg altså aldrig :lol:

I dag venter otte lektioners engelsk med to forskellige hold. Første hold ser dog film lige nu, så jeg har lidt tid til diverse overspringshandlinger samt få kopieret ark m.m. til næste hold, der har engelsk fra kl. 12-15.15.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. apr 2016, 08:34

Ally skrev:I går var jeg i Odense med en kollega til temadag omkring helhedsorienteret undervisning i erhvervsuddannelserne. Spændende oplæg og helt klart noget, der gav stof til eftertanke idet jeg underviser i grundfag (dansk og engelsk). Jeg vil rigtig gerne kunne skabe en bedre sammenhæng mellem min undervisning og elevernes teoriundervisning, hvilket vil betyde mere samarbejde med faglærerne. Så nu har jeg fået den idé, at det kan være en fordel, at jeg simpelthen vil overvære relevante oplæg i nogle af kollegernes teoriundervisning - jeg behøver ikke nødvendigvis være med i værkstedet, for mekaniker bliver jeg altså aldrig :lol:

I dag venter otte lektioners engelsk med to forskellige hold. Første hold ser dog film lige nu, så jeg har lidt tid til diverse overspringshandlinger samt få kopieret ark m.m. til næste hold, der har engelsk fra kl. 12-15.15.


Overspringshandlinger ftw! Mine grupper er også så godt i gang, at jeg ikke behøver være over dem hele tiden, så jeg er ved at kopiere opgaver til vikarerne i næste uge - I love 6. ferieuge! :banan: :dance:

Jeg glæder mig dog til at få fri. Pga. det opbrudte skema har jeg tidligere fri end normalt, så jeg skal lige hjem på fifaen til en bette lur. Det her vejr gør godt nok meget mod energiniveauet... I aften står den på kartoffelsuppe.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 08:43

Guilded_Lily skrev:Overspringshandlinger ftw! Mine grupper er også så godt i gang, at jeg ikke behøver være over dem hele tiden, så jeg er ved at kopiere opgaver til vikarerne i næste uge - I love 6. ferieuge! :banan: :dance:

Jeg glæder mig dog til at få fri. Pga. det opbrudte skema har jeg tidligere fri end normalt, så jeg skal lige hjem på fifaen til en bette lur. Det her vejr gør godt nok meget mod energiniveauet... I aften står den på kartoffelsuppe.

Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Over middag har jeg et nyt hold; de skal læse om fagforeninger, arbejdsmiljø og sexchikane - alt sammen krydret med korte, fiktive tekster og diverse arbejdsopgaver. They're going to love it :lol: Det er helt klart ulempen ved at have elever fra forskellige uddannelser på samme hold - man skal være lidt kreativ og finde tekster, opgaver m.m., som kan læses af smede, mekanikere og tjenere.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. apr 2016, 09:21

Ally skrev:Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Over middag har jeg et nyt hold; de skal læse om fagforeninger, arbejdsmiljø og sexchikane - alt sammen krydret med korte, fiktive tekster og diverse arbejdsopgaver. They're going to love it :lol: Det er helt klart ulempen ved at have elever fra forskellige uddannelser på samme hold - man skal være lidt kreativ og finde tekster, opgaver m.m., som kan læses af smede, mekanikere og tjenere.


Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 09:25

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Over middag har jeg et nyt hold; de skal læse om fagforeninger, arbejdsmiljø og sexchikane - alt sammen krydret med korte, fiktive tekster og diverse arbejdsopgaver. They're going to love it :lol: Det er helt klart ulempen ved at have elever fra forskellige uddannelser på samme hold - man skal være lidt kreativ og finde tekster, opgaver m.m., som kan læses af smede, mekanikere og tjenere.


Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:

Jeg er også ret spændt på hvordan det kommer til at gå - og særligt fordi størstedelen af eleverne er hankøn :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 14:45

Guilded_Lily skrev:Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:

Vi nåede ikke omkring sexchikane-delen, men det kunne man have troet, hvis man var en flue på væggen. Christ, eleverne gik helt og aldeles i selvsving - de var virkelig kåde på den der drenge-agtige måde :lol: :slem:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 09:26

Hm, min plan for ugens træning er allerede skredet i svinget. Jeg skulle træne i dag, men manden har pludselig fået en opgave, han ikke kan sige nej til (det giver en sæk gratis hundemad, så jeg siger også ja tak). Jeg var HELT færdig i går; jeg gik ud som et lys i næsten to timer - manden foreslog ellers, jeg tog ned i centeret i går i stedet, men jeg kunne knapt bevæge arme og ben, altså.

Så, øv - det bliver nok kun til to gange denne uge i stedet for tre.

Jeg faster i dag, og selvom det kører ok, skal jeg være noget efter min vaneramte hjerne. You're not hungry, you're just bored!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 09:46

^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Manden og jeg har stadig gang i vores 4 week-challenge og det går strygende! Det er rigtig motiverende, at vi begge er totalt opsatte på det. I denne uge har jeg trænet Bikini Bootcamp (det var mest ben og baller i denne uge, dvs. styrke og det kunne mine knæ ikke lide), 10 km løb, 1 x Nike Fresh HIT og i eftermiddag skal jeg til Thai Bo, hvilket jeg er blevet totalt pjattet med, det er virkelig en fed træning man får. Har ikke lige planlagt resten af ugen, men skal i hvert fald ud på en lille intervalløbetur og så må vi se hvad jeg ellers gider. Måske dans på søndag, det er så hyggeligt.

Mht. mad så er jeg stadig i gang med at vænne flere kulhydrater ind i kosten, men prøver stadig at begrænse det lidt, da jeg er rigtig god til at smovse mega mængder brød og pasta :genert:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 10:12

Pandesteg skrev:^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Manden og jeg har stadig gang i vores 4 week-challenge og det går strygende! Det er rigtig motiverende, at vi begge er totalt opsatte på det. I denne uge har jeg trænet Bikini Bootcamp (det var mest ben og baller i denne uge, dvs. styrke og det kunne mine knæ ikke lide), 10 km løb, 1 x Nike Fresh HIT og i eftermiddag skal jeg til Thai Bo, hvilket jeg er blevet totalt pjattet med, det er virkelig en fed træning man får. Har ikke lige planlagt resten af ugen, men skal i hvert fald ud på en lille intervalløbetur og så må vi se hvad jeg ellers gider. Måske dans på søndag, det er så hyggeligt.

Mht. mad så er jeg stadig i gang med at vænne flere kulhydrater ind i kosten, men prøver stadig at begrænse det lidt, da jeg er rigtig god til at smovse mega mængder brød og pasta :genert:


Det er det, det det er! Og egentlig er det lidt noget pjat, for jeg kunne jo "bare" tage noget hjemmetræning i stedet. Problemet er bare, der ikke er ret højt til loftet i vores hus, og jeg mangler steder, jeg kan låse fødderne fast - jeg KAN dog spørge sønnemanden, om han lige gider placere sin popo på mine fødder, hvis jeg altså kan finde noget passende blødt at ligge på. Jeg har et spidst haleben og er svajrygget, så jeg har svært ved at lave sit-ups uden måtte.

I er for seje hjemme hos jer! Og jeg er helt med på den med brød og pasta! :genert:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 10:40

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Manden og jeg har stadig gang i vores 4 week-challenge og det går strygende! Det er rigtig motiverende, at vi begge er totalt opsatte på det. I denne uge har jeg trænet Bikini Bootcamp (det var mest ben og baller i denne uge, dvs. styrke og det kunne mine knæ ikke lide), 10 km løb, 1 x Nike Fresh HIT og i eftermiddag skal jeg til Thai Bo, hvilket jeg er blevet totalt pjattet med, det er virkelig en fed træning man får. Har ikke lige planlagt resten af ugen, men skal i hvert fald ud på en lille intervalløbetur og så må vi se hvad jeg ellers gider. Måske dans på søndag, det er så hyggeligt.

Mht. mad så er jeg stadig i gang med at vænne flere kulhydrater ind i kosten, men prøver stadig at begrænse det lidt, da jeg er rigtig god til at smovse mega mængder brød og pasta :genert:


Det er det, det det er! Og egentlig er det lidt noget pjat, for jeg kunne jo "bare" tage noget hjemmetræning i stedet. Problemet er bare, der ikke er ret højt til loftet i vores hus, og jeg mangler steder, jeg kan låse fødderne fast - jeg KAN dog spørge sønnemanden, om han lige gider placere sin popo på mine fødder, hvis jeg altså kan finde noget passende blødt at ligge på. Jeg har et spidst haleben og er svajrygget, så jeg har svært ved at lave sit-ups uden måtte.

I er for seje hjemme hos jer! Og jeg er helt med på den med brød og pasta! :genert:


Åh, det er irriterende, det kan jeg godt se. Du har ikke et skab/chatol du kan få fødderne ind under? Jeg har en vildt god træningsmåtte, som nærmest ikke kostede noget og som er noget så lækker og tyk, kan prøve at se, om jeg kan huske hvor jeg har købt den, hvis du er interesseret?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"