Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 27. apr 2016, 09:27

Marigold skrev:
Æble skrev:MyGirl, er der ikke noget med at du plejer at pletbløde op til mens? Og du har ikke haft noget nu? :slem:

PPP dejligt at det kan blive allerede i maj :kys:

Jeg har bestemt mig for at vi bare går igang med at prøve nu. Hvis slimhinden ikke er klar, så sætter et æg sig jo alligevel ikke fast. Så bæller hindbærbladthe og er gået igang med mine kosttilskud igen og har sat manden igang med sine kosttilskud. Begynder på torsdag at tage temp og g-test og så æl test når g-testen er negativ. Here we go again :rulle: :lol:


Hvor køber man det te henne og hvad hjælper det med? Hvilke kost tilskud tager du og manden?


Jeg ved overhovedet ikke om noget af det hjælper :lol: men så føler jeg at vi gør noget.

Jeg tager:
Op til æl: Hindbærbladthe som skulle "tone" livmoderen og bidrage til en lækker slimhinde. Skulle også hjælpe når man heler efter en abort eller fødsel.
Folinsyre
Omega 3 (æg kvalitet og sund fosterudvikling)
Ubiquinol (æg kvalitet, især når man fertilitetsmæssigt er gammel)
Bidro pms (bidronningeføde og agnus castus) Stabilisering af cyklus og general fertilitet (har taget dem men tror lige jeg tager en pause lidt, da jeg ikke mærker en ændring i min cyklus alligevel)

Min mand:
BDaddy (Q10 og selen) sædkvalitet

Køber det der hvor det lige passer, helsebixen.dk, billigteste eller den lokale helseforretning.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 27. apr 2016, 10:51

Årh crap. Endnu en gravid announcement. En kollega som ups er blevet gravid med nr tre med termin en uge før jeg skulle have haft i november. Av det gør nas :trist: Sidder på arbejdet og er ved at tude.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 11:59

Tak for de søde beskeder og grønne kort :kys: Kan sgu godt mærke, det bliver et hårdere og hårdere slag for hver måned, der går :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 12:05

Marioneta skrev:Øv MyGirl, at du begynder at bløde nu. Det var træls, at der ikke var gevinst denne gang. Så er næste mål at få checket mandens sæd kvalitet? Men han har tre børn allerede. Er de lavet naturligt?

Jeg troede ellers at jeg var begyndt at bløde, men det var bare udflåd. Har åbenbart lidt mere af det end ellers. Klinikken svarede at jeg skulle vente et par dage mere og at det var almindeligt. Det er jo også det, som FruDulle har erfaret med sine hormoner.


Jeps, på onsdag kører kæresten forbi med en sædprøve på Roskilde, og når der er svar på den bliver jeg henvist til gynækolog så jeg kan blive tjekket.

Han har reagensglas tvillinger og så den klassiske "øko-efternøler". Så han var i hvert fald i nogen grad i stand til at få børn for 8-10 år siden :) Han kan ikke helt huske, hvad prøverne sagde, men han mener, at han havde nedsat sædkvalitet i en ikke heeelt håbløs grad (eksen havde PCO, så det var ikke min kærestes "skyld" alene, at de røg i behandling.) Men nu må vi se, hvad prøven siger.

Var da vi startede stensikker på, at det nok skulle lykkes os uden hjælp, men som månederne går begynder tvivlen at ramme.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 13:29

Ballademager skrev:Skal til læge i morgen og tjekkes inden præventionen snart ryger, og have en snak om evt. gentest. Vi har cystisk fibrose i familien, og det er for alvorlig en sygdom til, at vi vil gå i gang uden at have fået tjekket, om jeg har genet. Det bliver lidt spændende... Jeg håber, at lægen går med til at tjekke mig for, om jeg har genet.


Velkommen! :) (Kan helt ærligt ikke huske, om du har været "forbi" tidligere :genert: )

Hvordan er mulighederne, hvis du har genet? (Eller risiciene eller om man vil?)

Krydser fingre for, at de vil tjekke - og naturligvis for positivt svar og hurtig baby :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 27. apr 2016, 13:48

MyGirl skrev:Tak for de søde beskeder og grønne kort :kys: Kan sgu godt mærke, det bliver et hårdere og hårdere slag for hver måned, der går :(


Forstår dig så godt :( Du har imponeret mig med din optimisme, forstår så godt at tålmodigheden er ved at være slidt :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 14:56

Æble skrev:
MyGirl skrev:Tak for de søde beskeder og grønne kort :kys: Kan sgu godt mærke, det bliver et hårdere og hårdere slag for hver måned, der går :(


Forstår dig så godt :( Du har imponeret mig med din optimisme, forstår så godt at tålmodigheden er ved at være slidt :ae:


Hvor er du sød :kys: tak.. Jeg prøver skam også at bevare optimismen fremadrettet, så den er bestemt ikke gemt væk :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 14:57

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Skal til læge i morgen og tjekkes inden præventionen snart ryger, og have en snak om evt. gentest. Vi har cystisk fibrose i familien, og det er for alvorlig en sygdom til, at vi vil gå i gang uden at have fået tjekket, om jeg har genet. Det bliver lidt spændende... Jeg håber, at lægen går med til at tjekke mig for, om jeg har genet.


Velkommen! :) (Kan helt ærligt ikke huske, om du har været "forbi" tidligere :genert: )

Hvordan er mulighederne, hvis du har genet? (Eller risiciene eller om man vil?)

Krydser fingre for, at de vil tjekke - og naturligvis for positivt svar og hurtig baby :)


Tak :kys:

Begge forældre skal være bærere at genet for, at barnet har risiko for at få det. Så hvis vi kan få afkræftet, at jeg har det, er der ingen fare for, at barnet får det. Skulle jeg have det må vi få tjekket min kæreste også. Så udsigterne er fine.


Det er jeg glad for at høre. Så er jeg sikker på, I nok skal få en bebs på vej :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 27. apr 2016, 18:03

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Æble skrev:
MyGirl skrev:Tak for de søde beskeder og grønne kort :kys: Kan sgu godt mærke, det bliver et hårdere og hårdere slag for hver måned, der går :(


Forstår dig så godt :( Du har imponeret mig med din optimisme, forstår så godt at tålmodigheden er ved at være slidt :ae:


Hvor er du sød :kys: tak.. Jeg prøver skam også at bevare optimismen fremadrettet, så den er bestemt ikke gemt væk :D


That's the spirit. Krydser fingre for, at det snart lykkes :preggo1: :preggo2:


Takker.. Og ellers har man jo heldigvis godt selskab herinde så længe :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. apr 2016, 09:22

Æv Marioneta :( Hpber at ivf er det der skal til!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. apr 2016, 09:47

Marioneta skrev:Nu er min menstruation endelig kommet og jeg har skrevet til klinikken og spurgt om jeg kunne gå over til ivf behandling.


Øv! Men så er der i det mindste afklaring, hvis der kan være lidt trøst i det.

Håber IVF er lige det, der skal til! :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. apr 2016, 12:15

Tog en næsten negativ test idag, kun en skyggestreg. Sidste gang testede jeg positiv indtil 4 uger efter, så dejligt det ser ud til at det går hurtigere denne gang, det er to uger siden idag. Håber jeg får æl snart så vi kan komme igang.
2
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. apr 2016, 12:27

Så melder jeg mig under fanerne :wave:
Har Viktor fra 31/12-14 og på trods af at vi synes det har været drøn hårdt at blive forældre, har vi besluttet at prøve at få en mere.

Vi skulle egentlig have været i behandling for at få Viktor, men på forunderlig vis lykkedes det mig at blive øko-gravid 2 gange på 8 md. Første gang endte desværre i en missed abortion. Men i første cyklus efter aborten var jeg søreme gravid igen og det endte med vores dejlige Viktor.

Min kæreste bliver 39 til maj og jeg fylder 35 til oktober, så vi synes ikke vi har alverdens tid at vente i, så nu skal det altså være :gogo:

Fik min hormonspiral taget ud i tirsdags og nu venter jeg på at blødningen stopper. Er spændt på om jeg får ægløsning som forventet omkring 9. maj.

Ihh hvor er jeg spændt på om det kan lade sig gøre denne gang også. Jeg tør slet ikke tro på noget som helst, med de dårlige odds vi fik sidst. Sidste gang var jeg villig til at skulle igennem hele møllen med behandling, men det er jeg ikke denne gang. Hvis vi ikke kan selv, så får vi ikke flere. Så håber håber håber det kan lade sig gøre :worship:
4
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. apr 2016, 12:32

Brugernavn: Majer
Alder: 34 år
Beskæftigelse: Kontor
Kærestes/mands alder: 38 år
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 3,5 år
Børn: 1 dregn på 16 md
Bor: Sydsjælland
Prøvet siden: Venter på første æl efter fjernesle af spriral
Evt. Andet: Skulle have været i behandling sidst, men blev øko-gravid 2 gange inden opstart. 1. gang endte i missed abortion.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. apr 2016, 13:56

Majer skrev:Så melder jeg mig under fanerne :wave:
Har Viktor fra 31/12-14 og på trods af at vi synes det har været drøn hårdt at blive forældre, har vi besluttet at prøve at få en mere.

Vi skulle egentlig have været i behandling for at få Viktor, men på forunderlig vis lykkedes det mig at blive øko-gravid 2 gange på 8 md. Første gang endte desværre i en missed abortion. Men i første cyklus efter aborten var jeg søreme gravid igen og det endte med vores dejlige Viktor.

Min kæreste bliver 39 til maj og jeg fylder 35 til oktober, så vi synes ikke vi har alverdens tid at vente i, så nu skal det altså være :gogo:

Fik min hormonspiral taget ud i tirsdags og nu venter jeg på at blødningen stopper. Er spændt på om jeg får ægløsning som forventet omkring 9. maj.

Ihh hvor er jeg spændt på om det kan lade sig gøre denne gang også. Jeg tør slet ikke tro på noget som helst, med de dårlige odds vi fik sidst. Sidste gang var jeg villig til at skulle igennem hele møllen med behandling, men det er jeg ikke denne gang. Hvis vi ikke kan selv, så får vi ikke flere. Så håber håber håber det kan lade sig gøre :worship:


Velkommen til Majer :wave2: Jeg har sat dig på forsiden.

Håber din tid herinde bliver kort :)

Må man spørge, hvad grunden var til, at I skulle have været i behandling?
0

Tilbage til "Graviditet"