Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. apr 2016, 11:37

Danseprinsesse - hvor er det bare træls med din nevø. Jeg håber virkelig at han kommer helt på højkant snart.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 11:45

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Vi har været til scanning igen i dag. Og sikke en forskel fra sidst. Vi kunne jo se både arme og ben. Og det lille hjerte blinkede stadig derudaf. Og arme og ben spjættede og gjorde ved :love:


Åh, hvor dejligt. :)
Hvor langt er du henne nu?


9 uger.

Jeg har stadig svært ved at tro på det, men det hjælper at se der er liv derinde.

Og meget rart at vide hvad der skaber sådan en ravage i min krop. :lol: jeg er konstant træt og sulten.


Sikke noget med din nevø :ae: Er det meget skidt med ham?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 12:28

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Vi har været til scanning igen i dag. Og sikke en forskel fra sidst. Vi kunne jo se både arme og ben. Og det lille hjerte blinkede stadig derudaf. Og arme og ben spjættede og gjorde ved :love:


Åh, hvor dejligt. :)
Hvor langt er du henne nu?


9 uger.

Jeg har stadig svært ved at tro på det, men det hjælper at se der er liv derinde.

Og meget rart at vide hvad der skaber sådan en ravage i min krop. :lol: jeg er konstant træt og sulten.


Sikke noget med din nevø :ae: Er det meget skidt med ham?


Det kan jeg godt forstå, men for hver uge der går, bliver det forhåbentligt mere og mere virkeligt.
Åh ja, de 3 første måneder kan bare være ulideligt lange på mange måder. :D


Ja, det er noget møg. Han har kastet op i næsten to uger nu, er sløv og dehydreret, så nu giver de ham drop. Det var gået meget hurtigt i går med at skanne ham igen, men blødningen var stadig den samme i hovedet, så nu vil de teste om hans blod størkner, som det skal. Så ja, ingen ved rigtig noget.
Min bror var noget påvirket, da han ringede med pasning af min niece i går - forståeligt nok - og jeg kan slet ikke, når mine små søskende er kede, så jeg havde en tudetur, efter han havde lagt på. :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 27. apr 2016, 12:34

Åh ja, havde lykkeligt glemt hvor lange de føles.
Forhåbentlig er der kun 3 ugers tid til nf nu.

Jeg glæder mig sådan til at fortælle S at hun skal være storesøster. Vi har et vennepar der fik en pige i aftes. Og da jeg vidste billedet af hende til S sagde hun 'Hvor er den sød' :lol: :lun:
Hun vil så gene bære storesøster lige som alle sine små veninder. Der er kun en tilbage der ikke er, og hendes mor er også gravid.

Puh, det kan jeg altså godt forstå du måtte :ae: Det lyder virkelig også voldsomt for dem og jer.
Frygter de han har fået en hjerneskade af det?
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. apr 2016, 13:24

Bøtte skrev:Åh ja, havde lykkeligt glemt hvor lange de føles.
Forhåbentlig er der kun 3 ugers tid til nf nu.

Jeg glæder mig sådan til at fortælle S at hun skal være storesøster. Vi har et vennepar der fik en pige i aftes. Og da jeg vidste billedet af hende til S sagde hun 'Hvor er den sød' :lol: :lun:
Hun vil så gene bære storesøster lige som alle sine små veninder. Der er kun en tilbage der ikke er, og hendes mor er også gravid.

Puh, det kan jeg altså godt forstå du måtte :ae: Det lyder virkelig også voldsomt for dem og jer.
Frygter de han har fået en hjerneskade af det?


Nårh, hun bliver da ellevild så. :lun:

Så vidt jeg har forstået sidder blødningen heldigvis ikke i selve hjernen, så det tror jeg ikke. De kan bare ikke forstå, hvorfor han bliver ved med at være dårlig. I sidste uge var han ikke alment påvirket, han kastede "kun" op - men nu har det ændret sig, og han har tydeligvis smerter et eller andet sted nu + han sover rigtig meget. Så det lyder som om, de nu er ved at lede efter andre mulige forklaringer end blødningen i hovedet.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 27. apr 2016, 15:21

Lulu skrev:
Jeg fødte 40+3 og min mave sank aldrig. Dog sad min mave ikke så langt oppe at jeg var super generet af åndenød men jeg kunne stadig mærke at jeg ikke kunne trække vejret dybt mm. Den del glæder jeg mig ikke til igen.
Lilleluftballon skrev:
Æv hvor træls.

Min mave faldt aldrig sidst - sorry to say. Det blev muligvis lidt bedre de sidste uger (fødte i uge 37). Jeg gik til graviditetsyoga og der lavede vi nogle rotationsøvelser, der fik ham til at rykke sig lidt ned. Det hjalp på min åndenød et par dage. Måske kan du finde en vejledning et sted til det? Kan desværre ikke huske præcis hvad vi gjorde.

Denne her gang sidder hun ligesom lidt lavere, så kæmper ikke så meget med åndenød endnu. Men kan godt huske hvor forfærdeligt det var, så føler med dig!

Åhh, det lyder ikke lovende.

Jeg håber, det er okay med et tude-indlæg. Jeg er simpelthen så træt af, at være gravid :( De sidste mange dage har jeg haft det så elendigt. Udover de voldsomme smerter ved symfysen, som får hele livmoderen til at spænde op og gøre ondt, har jeg ondt i alle led, kan ikke trække vejret ordentligt, har ingen appetit, trykken for brystet og kan ikke huske hvornår jeg sidst har sovet ordentligt.

Jeg har, pga brug af daglig medicin, været til ekstra tjek hos en fødselslæge. Jeg er i risikogruppen når det kommer til fødselsdepression, og han snakkede derfor om, at jeg måske skulle sættes i gang 2 uger før tid, når jeg er så plaget af smerter og ikke får sovet, da det kun øger risikoen endnu mere. Min JM er dog ikke meget for den løsning, da hun mener at det kan være vanskeligt, at sætte en krop i gang, som ikke er klar.
Selv hvis de sætter mig i gang, vil der stadig være næsten 5 uger til. Og lige nu føler jeg bare, at 5 uger mere på den her måde, gør mig mere og mere nedtrykt. Jeg føler virkelig at min krop svigter mig, og at jeg efterhånden ikke kan glæde mig over graviditeten. Øv. altså :(
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. apr 2016, 17:12

Knirkemis skrev:
Lulu skrev:
Jeg fødte 40+3 og min mave sank aldrig. Dog sad min mave ikke så langt oppe at jeg var super generet af åndenød men jeg kunne stadig mærke at jeg ikke kunne trække vejret dybt mm. Den del glæder jeg mig ikke til igen.
Lilleluftballon skrev:
Æv hvor træls.

Min mave faldt aldrig sidst - sorry to say. Det blev muligvis lidt bedre de sidste uger (fødte i uge 37). Jeg gik til graviditetsyoga og der lavede vi nogle rotationsøvelser, der fik ham til at rykke sig lidt ned. Det hjalp på min åndenød et par dage. Måske kan du finde en vejledning et sted til det? Kan desværre ikke huske præcis hvad vi gjorde.

Denne her gang sidder hun ligesom lidt lavere, så kæmper ikke så meget med åndenød endnu. Men kan godt huske hvor forfærdeligt det var, så føler med dig!

Åhh, det lyder ikke lovende.

Jeg håber, det er okay med et tude-indlæg. Jeg er simpelthen så træt af, at være gravid :( De sidste mange dage har jeg haft det så elendigt. Udover de voldsomme smerter ved symfysen, som får hele livmoderen til at spænde op og gøre ondt, har jeg ondt i alle led, kan ikke trække vejret ordentligt, har ingen appetit, trykken for brystet og kan ikke huske hvornår jeg sidst har sovet ordentligt.

Jeg har, pga brug af daglig medicin, været til ekstra tjek hos en fødselslæge. Jeg er i risikogruppen når det kommer til fødselsdepression, og han snakkede derfor om, at jeg måske skulle sættes i gang 2 uger før tid, når jeg er så plaget af smerter og ikke får sovet, da det kun øger risikoen endnu mere. Min JM er dog ikke meget for den løsning, da hun mener at det kan være vanskeligt, at sætte en krop i gang, som ikke er klar.
Selv hvis de sætter mig i gang, vil der stadig være næsten 5 uger til. Og lige nu føler jeg bare, at 5 uger mere på den her måde, gør mig mere og mere nedtrykt. Jeg føler virkelig at min krop svigter mig, og at jeg efterhånden ikke kan glæde mig over graviditeten. Øv. altså :(


Æv hvor er det synd for dig. Har ikke så meget at sige. Din fødselslæge lyder fornuftig, godt du har kontakt til ham!
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 27. apr 2016, 19:17

Åh ja, alle de uskrevne regler med babyudstyr altså! Man må ikke købe det for tidligt, det skal have de rigtig farver, man skal på forhånd beslutte om baby skal sove i sit eget værelse eller hos mor, etc etc. Jeg besluttede mig for at ignorere alle de forbandede 'råd' da en kollega bestyrtet fortalte mig at en sort barnevogn signalerede død eller sorg. Da havde vi netop købt en sort Emmaljunga. Man bliver åndssvag af al den ammestuesnak.
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 27. apr 2016, 19:20

Knirkemis: jeg blev sat i gang med vedrop ved Albas fødsel. Det var virkelig ikke sjovt! Jeg ved godt at ventetiden kan være hård og træls, men jeg tror at din jm har en pointe. Hvis du kan, er det bedre at vente til din krop er klar :ae:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. apr 2016, 19:40

Dr_bp skrev:Åh ja, alle de uskrevne regler med babyudstyr altså! Man må ikke købe det for tidligt, det skal have de rigtig farver, man skal på forhånd beslutte om baby skal sove i sit eget værelse eller hos mor, etc etc. Jeg besluttede mig for at ignorere alle de forbandede 'råd' da en kollega bestyrtet fortalte mig at en sort barnevogn signalerede død eller sorg. Da havde vi netop købt en sort Emmaljunga. Man bliver åndssvag af al den ammestuesnak.


Det er simpelthen også bare for åndssvagt. Jeg har hørt mange ting, men aldrig den med den sorte barnevogn. Man kan jo nærmest ikke gøre noget rigtigt.

Jeg morer mig stadig når min datter får såkaldt 'drengelegetøj'. Den er stensikker at vores ældste familiemedlemmer kommer med kommentarer om at det kan man da ikke, hun skulle da have haft en dukke osv. Og selvom vores forældre er ret 'moderne' er det alligevel kun os selv og så min bror og hans kone, der sagtens kan give hende biler, værktøj og lign.

Det er skørt.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 27. apr 2016, 19:53

Dr_bp skrev:Knirkemis: jeg blev sat i gang med vedrop ved Albas fødsel. Det var virkelig ikke sjovt! Jeg ved godt at ventetiden kan være hård og træls, men jeg tror at din jm har en pointe. Hvis du kan, er det bedre at vente til din krop er klar :ae:

Hvordan foregår det?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. apr 2016, 20:55

MD scanning gik godt. Alt så fint ud og lillepigen vejer 325 gram <3

Efterfølgende var vi til det der oplæg om hjemmefødsler og er nu begge sikre på at det er det vi vil :)
2016-04-27 22.52.07.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 28. apr 2016, 06:59

Knirkemis skrev:
Dr_bp skrev:Knirkemis: jeg blev sat i gang med vedrop ved Albas fødsel. Det var virkelig ikke sjovt! Jeg ved godt at ventetiden kan være hård og træls, men jeg tror at din jm har en pointe. Hvis du kan, er det bedre at vente til din krop er klar :ae:

Hvordan foregår det?

(Jeg er på fra mobilen, så jeg kan ikke lige trimme indlægget )
Jeg havde vandafgang natten til lørdag, og selvom jeg havde veer, åbnede jeg mig ikke. Søndag var jeg nødt til at blive sat i gang pga risiko for infektion (den stiger jo længere tid man har vandafgang. På Hvidovre har de en regel om at barnet skal være forløst inden for 48 timer efter vandafgang ). Jeg valgte et vedrop. Man kan også blive sat i gang med stikpiller, men man risikerer at det tager længere tid, og dét orkede jeg ikke. Fra droppet blev sat på til hun var ude, gik der kun 3 timer - altså fra 0 -10 cm åben på den tid. Jeg havde sammenkoblede veer hele vejen igennem, men hvis vi skruede ned for droppet gik det hele i stå. Det var så hårdt og gjorde helt ubeskriveligt ondt. Så meget så jeg i noget tid bagefter var afklaret med at vi ikke skulle have flere børn.
Til sammenligning tog hendes storebrors fødsel 36 timer og jeg gik lidt i stykker, men det var ikke rigtig noget at snakke om i forhold til lillesøsters.
Det er i hvert fald min oplevelse. Måske andre kan fortælle om alle fordelene ved at blive sat i gang. For mig var det bare hæsligt.
Men hey, fødslen gik godt, jordemoderen var fantastisk, og resultatet var jo det hele værd. Processen var bare hård og træls. :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 28. apr 2016, 09:00

Dr_bp skrev:(Jeg er på fra mobilen, så jeg kan ikke lige trimme indlægget )
Jeg havde vandafgang natten til lørdag, og selvom jeg havde veer, åbnede jeg mig ikke. Søndag var jeg nødt til at blive sat i gang pga risiko for infektion (den stiger jo længere tid man har vandafgang. På Hvidovre har de en regel om at barnet skal være forløst inden for 48 timer efter vandafgang ). Jeg valgte et vedrop. Man kan også blive sat i gang med stikpiller, men man risikerer at det tager længere tid, og dét orkede jeg ikke. Fra droppet blev sat på til hun var ude, gik der kun 3 timer - altså fra 0 -10 cm åben på den tid. Jeg havde sammenkoblede veer hele vejen igennem, men hvis vi skruede ned for droppet gik det hele i stå. Det var så hårdt og gjorde helt ubeskriveligt ondt. Så meget så jeg i noget tid bagefter var afklaret med at vi ikke skulle have flere børn.
Til sammenligning tog hendes storebrors fødsel 36 timer og jeg gik lidt i stykker, men det var ikke rigtig noget at snakke om i forhold til lillesøsters.
Det er i hvert fald min oplevelse. Måske andre kan fortælle om alle fordelene ved at blive sat i gang. For mig var det bare hæsligt.
Men hey, fødslen gik godt, jordemoderen var fantastisk, og resultatet var jo det hele værd. Processen var bare hård og træls. :)

Nej, det lyder ikke rart. Jeg må tale med lægen og JM om det igen, for jeg synes heller ikke alternativet er særligt rart. Jeg er lidt nervøs for, hvordan jeg får det rent psykisk op til termin, hvis det fortsætter som nu.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 28. apr 2016, 09:28

Begge mine fødsler er sat i gang med piller lagt op ved livmoderhalsen. Så jeg kender ikke til andet. Med min store pige fødte jeg på 5 1/2 time fra første ve til hun kom ud. Altså også fra 0-10 cm på den korte tid. Jeg havde fra start til slut veer med et minuts mellemrum og ingen tid til at samle kræfter. Det var hårdt.
Med min lille pige der kom ud 20 uger før tid skulle jeg jo ikke åbne mig hele 10 cm men igen havde jeg veer i et væk. Der var ca. 30 sekunders pause inden en ny ve kom og igen ingen tid til at samle mig. Godt hun var lille så der kun gik 1 time og 43 min med veer.
Men jeg kan ikke sammenligne med en almindelig fødsel der går i gang af sig selv så ved ikke hvordan det føles ved siden af.
1

Tilbage til "Graviditet"