Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 18:59

Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:07

Rapfisk skrev:Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.

Ja, de ser da godt ud sammen - samme næse og samme dystre aura :)
Og så styrker det vel brandet som den ægte konservative "billet" (ticket :genert: ).
Det er selvfølgelig skræmmende for de fleste - men i Republikanske primærvalg an det jo undertiden godt give pote.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 19:17

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.

Ja, de ser da godt ud sammen - samme næse og samme dystre aura :)
Og så styrker det vel brandet som den ægte konservative "billet" (ticket :genert: ).
Det er selvfølgelig skræmmende for de fleste - men i Republikanske primærvalg an det jo undertiden godt give pote.

Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun er vist lidt mindre rabiat end ham - og det siger ikke så lidt om Cruz :tie:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:36

Rapfisk skrev:Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun er vist lidt mindre rabiat end ham - og det siger ikke så lidt om Cruz :tie:

Hun går sikkert ikke så meget op i at give "religiøs frihed" til at diskriminere bøsser og sådan noget. Men jeg hørte hendes udenrigspolitiske synspunkter, dengang hun stadig var kandidat. De lod da i hvert fald ikke noget tilbage :8:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 19:38

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun er vist lidt mindre rabiat end ham - og det siger ikke så lidt om Cruz :tie:

Hun går sikkert ikke så meget op i at give "religiøs frihed" til at diskriminere bøsser og sådan noget. Men jeg hørte hendes udenrigspolitiske synspunkter, dengang hun stadig var kandidat. De lod da i hvert fald ikke noget tilbage :8:

Hun vil også tillade abort, hvis graviditeten er resultat af voldtægt eller incest (!) - Cruz kun i tilfælde af fare for morens liv.

Men ja, på andre områder, fx udenrigspolitik, uddannelsespolitik og miljøpolitik er de ret enige :tie: :nerve:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:42

I Indiana, som er den næste (3. maj) fører Trump faktisk ikke voldsomt: http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -5786.html
- og hvis Kasich de facto trækker sig fra den stat, kan det da da godt være. Men Cruz har godt nok ikke klaret sig så godti de sidste to omgange.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 19:54

Trump har netop fremlagt sin America First udenrigspolitik, Nato´s musketer ed, skal kun gælde de lande som betaler mere end 2% af BNP til forsvaret, så hvis DK bliver angrebet skal vi ikke regne med Trump, vi bruger kun 1,2-1,3% Og det gælder også mange af de andre europæiske lande.
Hvis Trump vinder valget, kan vi se frem til en spændende tid, skal vi så have Nato-valg i dk igen :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 20:00

OK, det her valg bliver mere og mere sindssygt :8: :gisp:

Selv mørkets fyrster i deres egen højhed, finder Cruz og Trump for lang ude :tie:

http://politiken.dk/udland/ECE3178401/u ... -ted-cruz/

Overvejer endda at stemme på Clinton :ad!:

PAS PÅ VERDEN ER VED AT ENDE! DUK JER, DE FLYVENDE GRISE ER PÅ VEJ :panik:

Billede Billede
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 27. apr 2016, 20:08

Wizzze skrev:Trump har netop fremlagt sin America First udenrigspolitik, Nato´s musketer ed, skal kun gælde de lande som betaler mere end 2% af BNP til forsvaret, så hvis DK bliver angrebet skal vi ikke regne med Trump, vi bruger kun 1,2-1,3% Og det gælder også mange af de andre europæiske lande.
Hvis Trump vinder valget, kan vi se frem til en spændende tid, skal vi så have Nato-valg i dk igen :gruble:


Det kommer ikke til at ske. Pentagon giver ikke Trump lov til at skylle 60 års amerikansk dominans ned i toilettet. De risikerer at miste en masse allierede.

Tyskland og Japan bruger kun 1% f.eks. Ved ikke lige om de er indstillede på at blive bosset rundt af Trump.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 14:27

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:
Thomas31 skrev:[...] Det er de to eneste realistisk relevante valg tilbage. [...]

Der var en forleden på CNN, der sagde: "Ted Cruz er meget populær
... på øde steder, hvor der ikke rigtig bor nogen." :D


Altså Texas er jo er stor stat, med mange mennesker, men ellers ja, så er det i de tyndt befolkede præriestater han har hentet sine sejre, mens Trump har taget syden og de østlige stater. Vi mangler stadig rigtigt at se hvordan Vestkysten vil stemme. De resterende østkyst stater stemmer på tirsdag og det er Trump territorie, det mest spændende bliver om Kasich kan trække noget af sin Ohio popularitet med ind i Pennsylvania ? :gruble: Jeg tror dog det igen bliver Trump der løber med de meste. Det bliver Maj/Juni på Vestkysten som kommer til at afgøre om Trump kan komme helt i mål, eller vi ender med at alt skal afgøres på konventet.
Trump mangler små 400 delegerede for at nå i mål, de 100 af dem, gerne lidt flere, skulle gerne komme tirsdag (ud af ca. 150 der er i spil). Ellers tror jeg ikke han når i mål, selv med Californiens mange delegerede til sidst.


Cruz skulle have gode chancer i Californien. Der er meget få republikanere der, og de få der er der er meget rabiate. Så det ville give mening de tog Cruz.


Så simpelt er det ikke. NY er også demokratisk men her blev Cruz jo slagtet. Republikanerne de steder er fokuseret mere på dollars end bibler. Det er den væsentlige forskel. Selv i pennsylvania vandt Trump en knusende sejr i hvert eneste distrikt. De orker ikke cruz-typer. Californien er meget af det samme, selvom der er et betydeligt opland, der gør det mere mudret end på østkysten. Det er svært at tro, at Trump skulle klare sig markant dårligere her. Den seneste måling gav et meget stort forspring til Trump.
Der er dog ubekndte faktorer, måske især, at det er det sidste valg, der afholdes næsten en måned efter noget andet relevant valg. Valget er også opdelt i distrikter, der muligvis favoriserer cruz men formentlig betyder at begge parter får en del. Og trump behøver næppe mange
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 14:35

Wizzze skrev:Trump har netop fremlagt sin America First udenrigspolitik, Nato´s musketer ed, skal kun gælde de lande som betaler mere end 2% af BNP til forsvaret, så hvis DK bliver angrebet skal vi ikke regne med Trump, vi bruger kun 1,2-1,3% Og det gælder også mange af de andre europæiske lande.
Hvis Trump vinder valget, kan vi se frem til en spændende tid, skal vi så have Nato-valg i dk igen :gruble:


Et ikke urimeligt krav og i øvrigt også noget andre præsidenter støtter, dog uden det bombastiske sprog. Det kommer til at ske på den ene eller anden måde. England blev banket ud af asien meget pludseligt og meget uventet men grundlæggende pga manglende økonomiske ressourcer. USA er i færd med samme øvelse. Der er nødt til at komme et bredere samarbejde, hvor allierede bidrager mere evt i sammenhæng med et mindre egenrådigt USA.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 14:46

dgd2007 skrev:I Indiana, som er den næste (3. maj) fører Trump faktisk ikke voldsomt: http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -5786.html
- og hvis Kasich de facto trækker sig fra den stat, kan det da da godt være. Men Cruz har godt nok ikke klaret sig så godti de sidste to omgange.


Indiana bliver nemlig spændende, og meget uforudsigelig. den føring er næsten ingenting i amerikanske målinger. Og det vil for mig at se afgøre valget, hvis Trump vinder. Cruz skal simpelthen vinder her.

Trump mangler kun ca 200. Det halve af dem er han reelt sikre på fra New Jersey og et par proportionale stater, hvorfor han reelt kun mangler ca 100. Får han 50 i indiana, skal han lide choknederlag i west virginia og et ekstremt voldsomt nederlag i californien. Det sker ikke.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 14:53

Thomas31 skrev:
Wizzze skrev:Trump har netop fremlagt sin America First udenrigspolitik, Nato´s musketer ed, skal kun gælde de lande som betaler mere end 2% af BNP til forsvaret, så hvis DK bliver angrebet skal vi ikke regne med Trump, vi bruger kun 1,2-1,3% Og det gælder også mange af de andre europæiske lande.
Hvis Trump vinder valget, kan vi se frem til en spændende tid, skal vi så have Nato-valg i dk igen :gruble:


Et ikke urimeligt krav og i øvrigt også noget andre præsidenter støtter, dog uden det bombastiske sprog. Det kommer til at ske på den ene eller anden måde. England blev banket ud af asien meget pludseligt og meget uventet men grundlæggende pga manglende økonomiske ressourcer. USA er i færd med samme øvelse. Der er nødt til at komme et bredere samarbejde, hvor allierede bidrager mere evt i sammenhæng med et mindre egenrådigt USA.


Arh. Hvis USA vil have et globalt imperium og selv bestemme over det, så må de sq også selv betale for det.

Jeg gider ikke betale skattekroner til at håndtere f.eks. Nordkorea. De er ikke en trussel mod os. Rusland, Nordafrika, Mellemøsten er sikkerhedsmæssigt relevante for os, men det er fjernasien altså ikke. Ja eller vil USA have os til at betale mere fordi de leger war on drugs i Columbia? Der synes jeg nok festen stopper for hvad vi skal være med til :)

Jeg kan godt se hvorfor de er trætte af at skærme lande af mod deres lokle fjender, hvis landet ikke selv hjælper med. F.eks. synes Trump vist at Sydkorea og Japan lader USA klare Nordkorea for dem. Men hvis han vil have Sydkorea til at tage en tørn i Syrien eller Colombia, sååååå tror jeg måske godt Sydkorea kan finde en bedre alliancepartner.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 15:21

eks-Maupassant skrev:
Thomas31 skrev:
Wizzze skrev:Trump har netop fremlagt sin America First udenrigspolitik, Nato´s musketer ed, skal kun gælde de lande som betaler mere end 2% af BNP til forsvaret, så hvis DK bliver angrebet skal vi ikke regne med Trump, vi bruger kun 1,2-1,3% Og det gælder også mange af de andre europæiske lande.
Hvis Trump vinder valget, kan vi se frem til en spændende tid, skal vi så have Nato-valg i dk igen :gruble:


Et ikke urimeligt krav og i øvrigt også noget andre præsidenter støtter, dog uden det bombastiske sprog. Det kommer til at ske på den ene eller anden måde. England blev banket ud af asien meget pludseligt og meget uventet men grundlæggende pga manglende økonomiske ressourcer. USA er i færd med samme øvelse. Der er nødt til at komme et bredere samarbejde, hvor allierede bidrager mere evt i sammenhæng med et mindre egenrådigt USA.


Arh. Hvis USA vil have et globalt imperium og selv bestemme over det, så må de sq også selv betale for det.

Jeg gider ikke betale skattekroner til at håndtere f.eks. Nordkorea. De er ikke en trussel mod os. Rusland, Nordafrika, Mellemøsten er sikkerhedsmæssigt relevante for os, men det er fjernasien altså ikke. Ja eller vil USA have os til at betale mere fordi de leger war on drugs i Columbia? Der synes jeg nok festen stopper for hvad vi skal være med til :)

Jeg kan godt se hvorfor de er trætte af at skærme lande af mod deres lokle fjender, hvis landet ikke selv hjælper med. F.eks. synes Trump vist at Sydkorea og Japan lader USA klare Nordkorea for dem. Men hvis han vil have Sydkorea til at tage en tørn i Syrien eller Colombia, sååååå tror jeg måske godt Sydkorea kan finde en bedre alliancepartner.


Det er noget pjat. Det handler ikke om, at allierede skal være enige om alt men grundlæggende alliancer. Og verden står ikke stille. Hvis ikke vesten/usa aktivt forsvarer asien overfor kina, så får vi en helt ny balance i verden med øget kinesisk dominans, omfattende oprustning, mange flere atommagter osv.
Al det Imperie-snak hører hjemme på en kommunistisk ø- lejr i halvfjerserne. Og det er ikke kun Trump. Obama insisterer jo også på højere europæiske forsvarsbudgetter og med tiden vil bidsen blive skruet på. Han har i øvrigt også peget på det sydkinesiske hav som verdens kommende strategiske problemzone.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 15:41

Hvorfor mange flere atommagter? Jeg tror ikke rigtigt at de lokale asiatiske lande vil tænke a-våben kan hjælpe dem mod Kina.

Hvad er der i vejen med kinesisk dominans? For mig at se er det et fedt om det er USA eller Kina der "ejer" verden. Og jeg kan ikke se det er realistisk overhovedet at vi kan holde Kina nede på sigt, så jeg synes det er spild af penge at prøve at matche dem. Jeg vil hellere prøve at blive venner med dem.

De er et diktatur ja, men det er jo ikke sådan at de vil blande sig i alt og eksportere deres samfundsorden til hele verden. USA derimod laver ravage ved at rende rundt og ville introducere demokrati i lande der slet ikke er egnede til det.

De har 2-3 territoriale disputer i deres nærområde, men det er jo det. Ellers laver de deals med lokale omkring råstoffer, hvor de vist er bedre at handle med end vesten er for de lokale. De har skubbet vesten ud af Afrika f.eks., og det er jo uden at de har brugt magt og truet folk og den slags.

Er ikke bange for at de begynder at stille missiler op i Lybien eller Ecuador hvad man nu kan være bange for.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"