Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 16:07

eks-Maupassant skrev:
Yes, hvis jeg var dommer ville jeg tælle det som modstand. Hvis det var bevist at

a) kvinden efterfølgende mener det var voldtægt
b) hun græd under akten

Så ville jeg være ude i at dømme ham.


Det er jo ikke bevist. Det er begge dele noget som pigen påstår. Om det så er nok til at overbevise dommeren, er noget andet. Jeg har tiltro at de øvrige 8 dommere ikke vil se stort på resten af faktum og retsfaktum, ligesom du åbenbart er villig til.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 16:11

Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:
Yes, hvis jeg var dommer ville jeg tælle det som modstand. Hvis det var bevist at

a) kvinden efterfølgende mener det var voldtægt
b) hun græd under akten

Så ville jeg være ude i at dømme ham.


Det er jo ikke bevist. Det er begge dele noget som pigen påstår. Om det så er nok til at overbevise dommeren, er noget andet. Jeg har tiltro at de øvrige 8 dommere ikke vil se stort på resten af faktum og retsfaktum, ligesom du åbenbart er villig til.


Jeg gik jeg ud fra det er bevist at der havde været gråd, hvis der f.eks. var en nabo der hørte en kvinde der græd højlydt og man vidste det passede med tidspunkterne. A la "jeg så de gik ind i lejligheden, så græd hun som en pisket i en time, og så så jeg manden gå ud igen".
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 16:12

eks-Maupassant skrev:Ja det kan jo godt være SM eller en eller anden sexuel afart, men så ville jeg have at der var vidner på at de havde gang i noget grådsex, jeg ville ikke bare gå ud fra det var SM hvis de ikke havde sagt det.

Altså, så kunne man jo bare altid sige det var SM selv om kvinden var banket gul og blå :)


Og det er så grunden til at man i de fleste faste S/M-relationer laver en kontrakt, der fastsætter spillereglerne.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 16:15

Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja det kan jo godt være SM eller en eller anden sexuel afart, men så ville jeg have at der var vidner på at de havde gang i noget grådsex, jeg ville ikke bare gå ud fra det var SM hvis de ikke havde sagt det.

Altså, så kunne man jo bare altid sige det var SM selv om kvinden var banket gul og blå :)


Og det er så grunden til at man i de fleste faste S/M-relationer laver en kontrakt, der fastsætter spillereglerne.


Ja men det er jo ikke sikkert man vil tro på der var en kontakt. Det kommer vel an på vidneudsagnene.

Jeg kan jo ikke bare gå ud og cirkelsparke min nabo i hovedet og så sige at vi legede SM og alt var aftalt :) Hvis naboen samtidigt benægter hun var til SM. Tror jeg sq ikke der er mange der vil tro på.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 17:00

eks-Maupassant skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja det kan jo godt være SM eller en eller anden sexuel afart, men så ville jeg have at der var vidner på at de havde gang i noget grådsex, jeg ville ikke bare gå ud fra det var SM hvis de ikke havde sagt det.

Altså, så kunne man jo bare altid sige det var SM selv om kvinden var banket gul og blå :)


Og det er så grunden til at man i de fleste faste S/M-relationer laver en kontrakt, der fastsætter spillereglerne.


Ja men det er jo ikke sikkert man vil tro på der var en kontakt. Det kommer vel an på vidneudsagnene.


Det handler ikke om at tro. Det er en skriftlig kontrakt, så du fremlægger den jo bare for politiet, anklageren eller retten, alt efter hvor langt det når. Det er netop derfor man laver sådan en kontrakt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 17:08

Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja det kan jo godt være SM eller en eller anden sexuel afart, men så ville jeg have at der var vidner på at de havde gang i noget grådsex, jeg ville ikke bare gå ud fra det var SM hvis de ikke havde sagt det.

Altså, så kunne man jo bare altid sige det var SM selv om kvinden var banket gul og blå :)


Og det er så grunden til at man i de fleste faste S/M-relationer laver en kontrakt, der fastsætter spillereglerne.


Ja men det er jo ikke sikkert man vil tro på der var en kontakt. Det kommer vel an på vidneudsagnene.


Det handler ikke om at tro. Det er en skriftlig kontrakt, så du fremlægger den jo bare for politiet, anklageren eller retten, alt efter hvor langt det når. Det er netop derfor man laver sådan en kontrakt.


Ja OK men jeg tænker at Moxy-Lady i sit eksempel med gråd gik ud fra at den anklagede ikke havde en underskrevet erklæring om accept af grådsex :)
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 18:16

eks-Maupassant skrev:
Ja OK men jeg tænker at Moxy-Lady i sit eksempel med gråd gik ud fra at den anklagede ikke havde en underskrevet erklæring om accept af grådsex :)


Hun kom ikke med et eksempel. Hun spurgte om jeg ville opfatte gråd som modstand. Det ville jeg så ikke, fordi det kunne skyldes en mængde plausible grunde, som ikke handlede om kvinden ikke havde lyst.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 18:21

Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:
Ja OK men jeg tænker at Moxy-Lady i sit eksempel med gråd gik ud fra at den anklagede ikke havde en underskrevet erklæring om accept af grådsex :)


Hun kom ikke med et eksempel. Hun spurgte om jeg ville opfatte gråd som modstand. Det ville jeg så ikke, fordi det kunne skyldes en mængde plausible grunde, som ikke handlede om kvinden ikke havde lyst.


Jeg syntes ikke dine grunde var så plausible der, hvis det drejer sig om en stærk og vedvarende gråd. Jeg vil self. ikke KUN kigge på gråden, men yes, det vil rykke fyren meget tættere på at blive dømt af mig.

Synes dine grunde der er mere ude i en slags sofisteri hvor man så aldrig ville kunne dømme nogen overhovedet.

A la at sige at hvis hele opgangen hører kvinden skrige "HJÆLP MIG JEG BLIVER VOLDTAGET", at man så afviser at hun har sagt fra fordi det KUNNE jo være de havde rollespils-sex.

Synes dine grunde her er lidt ude a la "vi kan jo ikke vide om han har en evil twin som ingen kender til, så vi kan ikke dømme ham da det kan have været the evil twin".

Jeg er ikke afvisende for at SM findes, men så skal det med SM jo gerne have poppet op under afhøringerne.
6
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 18:29

ShuruQ skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
eks-Maupassant skrev:
Ja OK men jeg tænker at Moxy-Lady i sit eksempel med gråd gik ud fra at den anklagede ikke havde en underskrevet erklæring om accept af grådsex :)


Hun kom ikke med et eksempel. Hun spurgte om jeg ville opfatte gråd som modstand. Det ville jeg så ikke, fordi det kunne skyldes en mængde plausible grunde, som ikke handlede om kvinden ikke havde lyst.


Hvad kunne være et eksempel på noget du ville opfatte som modstand?


Det er ret simpelt. Hvis hun ytrer eller yder fysisk modstand. Det er ikke sværere end at sige nej eller at trække sig væk fra en berøring.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 18:37

eks-Maupassant skrev:
Jeg syntes ikke dine grunde var så plausible der, hvis det drejer sig om en stærk og vedvarende gråd. Jeg vil self. ikke KUN kigge på gråden, men yes, det vil rykke fyren meget tættere på at blive dømt af mig.


Det synes du måske ikke, men det er så også en præmis DU digter ind i det, og som ikke havde noget at gøre med det spørgsmål, jeg svarede på.

Synes dine grunde der er mere ude i en slags sofisteri hvor man så aldrig ville kunne dømme nogen overhovedet
.

Det er da noget værre sludder. Fordi JEG personligt ikke nødvendigvis opfatter gråd som modstand, så kan man ALDRIG dømme nogen OVERHOVEDET?

A la at sige at hvis hele opgangen hører kvinden skrige "HJÆLP MIG JEG BLIVER VOLDTAGET", at man så afviser at hun har sagt fra fordi det KUNNE jo være de havde rollespils-sex.


Din analogi er ugyldig. At skrige om hjælp gør dig omfattet af gerningsindholdet i voldtægtsparagraffen. At græde gør dig ikke.

Synes dine grunde her er lidt ude a la "vi kan jo ikke vide om han har en evil twin som ingen kender til, så vi kan ikke dømme ham da det kan have været the evil twin".


Den stråmand får du selv lov til at stå på mål for.

Jeg er ikke afvisende for at SM findes, men så skal det med SM jo gerne have poppet op under afhøringerne.


Sig mig engang, læser du aldrig hvad jeg skriver? DET VILLE JO POPPE OP UNDER AFHØRINGEN! Jeg skrev jo netop at man ville vise kontrakten til bl.a. politiet, hvis det kom så vidt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 18:44

Altså den der kontrakt kan jeg ikke rigtigt tage alvorligt :) Jeg tror ikke på at det sker at et SM par hvor de har skrevet kontrakt og det hele, der render kvinden ind og melder manden for voldtægt fordi han har gjort de ting der står i kontrakten.

Ja så skal hun da være bindegal, jeg tror ikke sådan en sag kommer i nærheden af en retssal.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24395

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Moxy-lady » 28. apr 2016, 18:58

For at præcisere: Jeg tænker vedvarende gråd, fra start til slut, hvor kvinden ligger passiv og ikke får øjenkontakt med den anklagede. Armene ned langs kroppen, hovedet ud til siden og ingen aktivitet undervejs. Og gråd. Hun siger ikke nej.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 18:59

eks-Maupassant skrev:Altså den der kontrakt kan jeg ikke rigtigt tage alvorligt :) Jeg tror ikke på at det sker at et SM par hvor de har skrevet kontrakt og det hele, der render kvinden ind og melder manden for voldtægt fordi han har gjort de ting der står i kontrakten.

Ja så skal hun da være bindegal, jeg tror ikke sådan en sag kommer i nærheden af en retssal.


Kontrakten har 2 funktioner. 1) At tjene som et element i underkastelse og dominans. 2) At fastslå hvad sub'en har accepteret på forhånd, fx at det er okay at få røde mærker efter slag med hånd og pisk, men ingen elektricitet. Hvis dom'en så alligevel giver hende stød, så kan han dømmes for vold eller voldtægt. Han har jo ikke blankocheck til at gøre hvad han vil, selvom det der S/M. Omvendt bliver han ikke dømt for vold eller voldtægt, bare fordi at sub'en render rundt med røde mærker, selvom det under normale omstændigheder ville være vold eller voldtægt. Det er en beskyttelse af dem begge.

Det er muligt du ikke forstår en brik af det, men så må du jo enten tro mig på mit ord, eller læse op på det selv.

Pointen er, som jeg skrev før du kastede dig ud i denne detour, at jeg ikke anser gråd i sig selv, som at man gør modstand.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. apr 2016, 19:00

Moxy-lady skrev:For at præcisere: Jeg tænker vedvarende gråd, fra start til slut, hvor kvinden ligger passiv og ikke får øjenkontakt med den anklagede. Armene ned langs kroppen, hovedet ud til siden og ingen aktivitet undervejs. Og gråd. Hun siger ikke nej.


Mit svar er det samme. Det er stadig en mulighed inden for flere af de eksempler, jeg opremsede. Men det er ikke kun mig, der har den holdning. Loven anser heller ikke gråd for at være modstand.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 19:11

Moxy-lady skrev:For at præcisere: Jeg tænker vedvarende gråd, fra start til slut, hvor kvinden ligger passiv og ikke får øjenkontakt med den anklagede. Armene ned langs kroppen, hovedet ud til siden og ingen aktivitet undervejs. Og gråd. Hun siger ikke nej.


Er der en SM-kontrakt i spil eller ej, og i hvor mange eksemplarer? Det skal vi også have at vide.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"