Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 17:16

eks-Maupassant skrev:Hvorfor mange flere atommagter? Jeg tror ikke rigtigt at de lokale asiatiske lande vil tænke a-våben kan hjælpe dem mod Kina.

Hvad er der i vejen med kinesisk dominans? For mig at se er det et fedt om det er USA eller Kina der "ejer" verden. Og jeg kan ikke se det er realistisk overhovedet at vi kan holde Kina nede på sigt, så jeg synes det er spild af penge at prøve at matche dem. Jeg vil hellere prøve at blive venner med dem.

De er et diktatur ja, men det er jo ikke sådan at de vil blande sig i alt og eksportere deres samfundsorden til hele verden. USA derimod laver ravage ved at rende rundt og ville introducere demokrati i lande der slet ikke er egnede til det.

De har 2-3 territoriale disputer i deres nærområde, men det er jo det. Ellers laver de deals med lokale omkring råstoffer, hvor de vist er bedre at handle med end vesten er for de lokale. De har skubbet vesten ud af Afrika f.eks., og det er jo uden at de har brugt magt og truet folk og den slags.

Er ikke bange for at de begynder at stille missiler op i Lybien eller Ecuador hvad man nu kan være bange for.


Nej, det er du ikke bange for, fordi du tager den nuværende sikkerhedssituation for givet. Det er den bare ikke. Hvis kina havde magten ville meget se anderledes ud. Selvfølgelig vil adskillige lande opruste, også nukleart, hvis alle sikkerhedsaftaler faldt væk. Kina bliver stadig mere aggressiv i disse år, og det stopper næppe. Det handler ikke om, at man ikke kan være venner med dem. Det er to sider af samme sag. Udstrakt hånd, stor kølle.

Og igen,igen. Det er ligegyldigt, hvad du mener om aktuelle ting USA foretager sig. Det er the big picture. Med klare tydelige reelle alliancer .
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 17:34

Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor mange flere atommagter? Jeg tror ikke rigtigt at de lokale asiatiske lande vil tænke a-våben kan hjælpe dem mod Kina.

Hvad er der i vejen med kinesisk dominans? For mig at se er det et fedt om det er USA eller Kina der "ejer" verden. Og jeg kan ikke se det er realistisk overhovedet at vi kan holde Kina nede på sigt, så jeg synes det er spild af penge at prøve at matche dem. Jeg vil hellere prøve at blive venner med dem.

De er et diktatur ja, men det er jo ikke sådan at de vil blande sig i alt og eksportere deres samfundsorden til hele verden. USA derimod laver ravage ved at rende rundt og ville introducere demokrati i lande der slet ikke er egnede til det.

De har 2-3 territoriale disputer i deres nærområde, men det er jo det. Ellers laver de deals med lokale omkring råstoffer, hvor de vist er bedre at handle med end vesten er for de lokale. De har skubbet vesten ud af Afrika f.eks., og det er jo uden at de har brugt magt og truet folk og den slags.

Er ikke bange for at de begynder at stille missiler op i Lybien eller Ecuador hvad man nu kan være bange for.


Nej, det er du ikke bange for, fordi du tager den nuværende sikkerhedssituation for givet. Det er den bare ikke. Hvis kina havde magten ville meget se anderledes ud. Selvfølgelig vil adskillige lande opruste, også nukleart, hvis alle sikkerhedsaftaler faldt væk. Kina bliver stadig mere aggressiv i disse år, og det stopper næppe. Det handler ikke om, at man ikke kan være venner med dem. Det er to sider af samme sag. Udstrakt hånd, stor kølle.

Og igen,igen. Det er ligegyldigt, hvad du mener om aktuelle ting USA foretager sig. Det er the big picture. Med klare tydelige reelle alliancer .


Ikke nødvendigvis, der er det ved nuklear oprustning at man så også gør sig til et target, og det er jo ikke altid en god ting.

Tror måske mere de lande omkring Kina vil vælge appeasement, a la Danmarks politik ift. Tyskland op til besættelsen.

Kina er jo SÅ store at uanset hvor meget man opruster, så har man ikke en kinamands chance alligevel.

Jeg synes ikke Kina er agressive. Der er det med det sydkinesiske hav, men kineserne er da ikke værre end de andre? Indonesien har ødelagt nogen vietnamesiske skibe f.eks.

Sidst men ikke mindst er der jo mange lande i den region der ikke er med USAs alliance alligevel.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. apr 2016, 17:35

Hvad er det for nogen aftaler specifikt du mener der kan føre til at nogen lande vil opruste med avåben, og hvilke lande tænker du på?
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 28. apr 2016, 17:59

eks-Maupassant skrev:
Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor mange flere atommagter? Jeg tror ikke rigtigt at de lokale asiatiske lande vil tænke a-våben kan hjælpe dem mod Kina.

Hvad er der i vejen med kinesisk dominans? For mig at se er det et fedt om det er USA eller Kina der "ejer" verden. Og jeg kan ikke se det er realistisk overhovedet at vi kan holde Kina nede på sigt, så jeg synes det er spild af penge at prøve at matche dem. Jeg vil hellere prøve at blive venner med dem.

De er et diktatur ja, men det er jo ikke sådan at de vil blande sig i alt og eksportere deres samfundsorden til hele verden. USA derimod laver ravage ved at rende rundt og ville introducere demokrati i lande der slet ikke er egnede til det.

De har 2-3 territoriale disputer i deres nærområde, men det er jo det. Ellers laver de deals med lokale omkring råstoffer, hvor de vist er bedre at handle med end vesten er for de lokale. De har skubbet vesten ud af Afrika f.eks., og det er jo uden at de har brugt magt og truet folk og den slags.

Er ikke bange for at de begynder at stille missiler op i Lybien eller Ecuador hvad man nu kan være bange for.


Nej, det er du ikke bange for, fordi du tager den nuværende sikkerhedssituation for givet. Det er den bare ikke. Hvis kina havde magten ville meget se anderledes ud. Selvfølgelig vil adskillige lande opruste, også nukleart, hvis alle sikkerhedsaftaler faldt væk. Kina bliver stadig mere aggressiv i disse år, og det stopper næppe. Det handler ikke om, at man ikke kan være venner med dem. Det er to sider af samme sag. Udstrakt hånd, stor kølle.

Og igen,igen. Det er ligegyldigt, hvad du mener om aktuelle ting USA foretager sig. Det er the big picture. Med klare tydelige reelle alliancer .


Ikke nødvendigvis, der er det ved nuklear oprustning at man så også gør sig til et target, og det er jo ikke altid en god ting.

Tror måske mere de lande omkring Kina vil vælge appeasement, a la Danmarks politik ift. Tyskland op til besættelsen.

Kina er jo SÅ store at uanset hvor meget man opruster, så har man ikke en kinamands chance alligevel.

Jeg synes ikke Kina er agressive. Der er det med det sydkinesiske hav, men kineserne er da ikke værre end de andre? Indonesien har ødelagt nogen vietnamesiske skibe f.eks.

Sidst men ikke mindst er der jo mange lande i den region der ikke er med USAs alliance alligevel.


Selvfølgelig har man en "chance" men det handlet ikke om krig. Det handler om, at man slet ikke skal bevæge sig i den retning ved at opretholde den nuværende verdensorden som stort set hele verden indretter sig på og profiterer af og som i sidste ende garanteres af vestrn/USA men som kommer til undergå ændringer mht byrdefordeling.

Japan, sydkorea og andre vil da straks blive nukleare, hvis U SA forsvandt. Hvad med europa? Hvorfor er der nu tungt amerikansk isenkram i baltikum? Er det også imperialisme og er du også ligeglade med de lande eller ubekymrert over putins adfærd, hvis USA bare trak det hele hjem.?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 28. apr 2016, 22:47

Men hensyn til Cruz-Fiorina-konstellationen var der en, der påpegede, at det måske nok ville hjælpe ham i Indiana ... men at han på den anden side derved samtidig havde spillet sig et vigtigt kort af hænde til den der "contestede convention", som han håber på - altså at han ikke længere havde VP-posten til at smide ind i en studehandel.

Cruz-Kasich-aftalen om at dele de næste stater imellem sig ser ud til at være fordampet igen :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 22:36

CNN forsømmer ingen lejlighed til at gøre opmærksom på, at Indiana-valget på tirsdag er "cruzial" ;)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 1. maj 2016, 07:56



:D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. maj 2016, 23:16

Sådan noget kan selvfølgelig ske for selv den bedste, men meget sjov alligevel :)

0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 4. maj 2016, 01:42

0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 4. maj 2016, 03:36

Jep, det er slut
Trump vinder Indiana, og Cruz trækker sig, TRUMP bliver Republikanernes kandidat til præsidentvalget !!

Trump vs. Clinton, det er sgu næsten en lige så stor overraskelse som Leicester der vinder PL :lol:
1
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf fisken80 » 4. maj 2016, 04:55

Wizzze skrev:Jep, det er slut
Trump vinder Indiana, og Cruz trækker sig, TRUMP bliver Republikanernes kandidat til præsidentvalget !!

Trump vs. Clinton, det er sgu næsten en lige så stor overraskelse som Leicester der vinder PL :lol:


Der var et tidspunkt, hvor jeg tænkte, at det KUN ville blive en fordel for demokraterne, hvis de skulle op imod Trump, men nu - fuck altså... han har formået at mobilisere vælgere, der aldrig tidligere har stemt, hvilket rent faktisk kan føre til, at han vinder. Hvilken vanvittig tanke.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 4. maj 2016, 10:47

fisken80 skrev:Der var et tidspunkt, hvor jeg tænkte, at det KUN ville blive en fordel for demokraterne, hvis de skulle op imod Trump, men nu - fuck altså... han har formået at mobilisere vælgere, der aldrig tidligere har stemt, hvilket rent faktisk kan føre til, at han vinder. Hvilken vanvittig tanke.

Ja, i DK er der jo en lille gruppe centrumvælgere, som blokkene må appellere til om at skifte side for at få flertal ved folketingsvalgene.
Det er der selvfølgelig også i USA. Men der har de også en kæmpe gruppe på omkring 50%, som slet ikke plejer at stemme. Det er nok nærmest her, Trump skal hente sine ekstra stemmer, hvis han skal have en chance. (Og det har han jo også til en vis grad gjort hidtil).

Jeg tror ikke, det er nok for Demokraterne bare at gentage det med, at han har fornærmet kvinder og "latinoer". Men de må kunne finde noget shady eller katastrofalt fra hans forretningsliv og nogle af hans psykologisk ømme punkter, som vil gøre, at han opfører sig så hysterisk, at alle kan se, det ikke går at overdrage ham atomknapperne.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf catnip » 4. maj 2016, 11:07

Ærligt, så hellere Trump end Cruz.

Trump som præsident er ikke en rar tanke, men af de to mulige udfald for den republikanske kandidat, er han the lesser evil. Hvad det så end betyder i denne sammenhæng...

November bliver nervepirrende!
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 11:13

catnip skrev:Ærligt, så hellere Trump end Cruz.

Trump som præsident er ikke en rar tanke, men af de to mulige udfald for den republikanske kandidat, er han the lesser evil. Hvad det så end betyder i denne sammenhæng...

November bliver nervepirrende!

Fuldstændig enig.
0
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 4. maj 2016, 11:36

Tja man ved ikke rigtigt hvad man skal sige til det :) I det mindste undgik vi Cruz, men TRUMP.

Kunne republikanerne ikke bare have opstillet nogen normale mennesker. Er det for meget forlangt?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"