Tonen på arbejdsplads - sjofel

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Purple Haze » 28. apr 2016, 21:48

Badesandalen skrev:
Elvispop skrev:Først advarede jeg hende.
Senere samme dag, sagde hun det der med hvad-han-ikke-ved...
Dagen efter kom onkel-humoren frem, da vi ordnede grøntafdelingen.
Gode meloner, løgpose, en ordentlig agurk o.s.v.
Og det virkede til at hun morede sig.
Vi snakkede om unge kvinder der var til ældre fyre, og hun fortalte at hendes kæreste osse vær ældre end hende, fordi de jævnaldrende var for umodne.
Da vi skulle sætte resten på kølelager, spurgte hun hvor jeg ville ha' melonerne. Jeg svarede I hænderne og holdt dem frem, som jeg tog på et par usynlige bryster.. (rørte hende ikke, og rakte ikke ud efter hende)
Den faldt osse i god jord, og jeg skyndte mig at sige "inde til venstre i rummet"
Da hun skulle gå, kunne hun ikke huske dørkoden. Så jeg skrev den på en seddel til hende.
Nedenunder skrev jeg mit telefonnummer og sagde med et smil "Du skriver bare"
Tirsdag havde jeg fri. Og i dag, bliver jeg hevet op på kontoret efter 2 timers arbejde, får skideballe og bliver hjemsendt, og skal afvente yderligere besked.

Og så lige den obligatoriske.
Ovenstående er IKKE en ansvarsfralæggelse.
Jeg VED at jeg har været en idiot.


Okay, jeg forbliver uforstående.


Tjo, uden sådan at have været der, kan jeg nu sagtens se at det har været alt alt for meget. Og sådan har hun jo tydeligvis også oplevet det.

Personligt er jeg som udgangspunkt ikke til en sjofel omgangstone på jobbet.
Undtagelsen er hvis mine kolleger er nogen jeg kender godt, hvor vi kender hinandens grænser.
Og der vil det stadig aldrig blive med referencer til en persons kropsdele eller sexliv.
Det tætteste kunne være hvis en kollega har været i udsevanligt godt humør og hans gode ven siger et eller andet i stil med at han jo også lige har været på romantisk weekend med kæresten....
Og så var der dengang én skulle til Thailand og en af de andre drillende sagde at 'Morten tager jo til Thailand på sex-ferie', det var lige på grænsen til at det blev akavet og pinligt, 'Morten' tog det dog heldigvis pænt.

Edit: og det er SLET ikke noget der forekommer hvis vi er alene sammen. En frisk kommentar i storrumskontor er OK, samme friske kommentar i et lokale hvor man er alene sammen er bare noget helt andet, og der skal man virkelig kende hinanden godt før det ikke hurtigt bliver ubehageligt.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Badesandalen » 28. apr 2016, 22:06

Purple Haze skrev:
Tjo, uden sådan at have været der, kan jeg nu sagtens se at det har været alt alt for meget. Og sådan har hun jo tydeligvis også oplevet det.

Personligt er jeg som udgangspunkt ikke til en sjofel omgangstone på jobbet.
Undtagelsen er hvis mine kolleger er nogen jeg kender godt, hvor vi kender hinandens grænser.
Og der vil det stadig aldrig blive med referencer til en persons kropsdele eller sexliv.
Det tætteste kunne være hvis en kollega har været i udsevanligt godt humør og hans gode ven siger et eller andet i stil med at han jo også lige har været på romantisk weekend med kæresten....
Og så var der dengang én skulle til Thailand og en af de andre drillende sagde at 'Morten tager jo til Thailand på sex-ferie', det var lige på grænsen til at det blev akavet og pinligt, 'Morten' tog det dog heldigvis pænt.

Edit: og det er SLET ikke noget der forekommer hvis vi er alene sammen. En frisk kommentar i storrumskontor er OK, samme friske kommentar i et lokale hvor man er alene sammen er bare noget helt andet, og der skal man virkelig kende hinanden godt før det ikke hurtigt bliver ubehageligt.


Jeg har lige slettet alt det jeg har skrevet 2 gange, så kan tydeligvis ikke finde ud af at skrive fra tlf. :rulle:
Jeg svarer i morgen.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Delfin » 28. apr 2016, 23:08

Jeg har ikke arbejdet nogen steder, hvor det har været udpræget, men den evindelige "det sagde han også i går" o.lign. er da dukket op hist og pist. Så længe vi er i den boldgade, generer det mig ikke, men det kan tage overhånd, og så hører det naturligvis ikke til udenfor personalerummet, hvor brugerne kan blive vidne til det. Det ville være uprofessionelt efter min mening. (er pædagog)

Nedenstående håber jeg heller ikke finder sted i kundernes påhør.


Elvispop skrev:
Først advarede jeg hende.
Senere samme dag, sagde hun det der med hvad-han-ikke-ved...
Dagen efter kom onkel-humoren frem, da vi ordnede grøntafdelingen.
Gode meloner, løgpose, en ordentlig agurk o.s.v.
Og det virkede til at hun morede sig.
Vi snakkede om unge kvinder der var til ældre fyre, og hun fortalte at hendes kæreste osse vær ældre end hende, fordi de jævnaldrende var for umodne.
Da vi skulle sætte resten på kølelager, spurgte hun hvor jeg ville ha' melonerne. Jeg svarede I hænderne og holdt dem frem, som jeg tog på et par usynlige bryster.. (rørte hende ikke, og rakte ikke ud efter hende)
Den faldt osse i god jord, og jeg skyndte mig at sige "inde til venstre i rummet"
Da hun skulle gå, kunne hun ikke huske dørkoden. Så jeg skrev den på en seddel til hende.
Nedenunder skrev jeg mit telefonnummer og sagde med et smil "Du skriver bare"
Tirsdag havde jeg fri. Og i dag, bliver jeg hevet op på kontoret efter 2 timers arbejde, får skideballe og bliver hjemsendt, og skal afvente yderligere besked.

Og så lige den obligatoriske.
Ovenstående er IKKE en ansvarsfralæggelse.
Jeg VED at jeg har været en idiot.


"Det virkede til, at hun morede sig". Hvordan gav det sig til udtryk? Var hun del af det, og svarede igen med samme mønt?

Kan det tænkes, at hun i virkeligheden ikke brød sig om det, men ikke vidste, hvordan hun skulle sige fra, eller ikke turde gøre det overfor en overordnet, og så bare holdt facaden overfor dig? Jeg kunne godt udpege nogle unge kvinder i mine cirkler, som ville have haft svært ved at takle sådan en situation. Måske er hun gået hjem bagefter og har talt med nogen om det, som har rådet hende til at gå til chefen.
Eller måske går det kun galt til sidst, hvor du giver dit telefonnummer og siger, at hun bare kan skrive. I det øjeblik går du fra værkstedshumor og kollega over til tilnærmelser, omend det kun er verbalt.
9
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf ManicNinja » 28. apr 2016, 23:56

Delfin skrev:
"Det virkede til, at hun morede sig". Hvordan gav det sig til udtryk? Var hun del af det, og svarede igen med samme mønt?

Kan det tænkes, at hun i virkeligheden ikke brød sig om det, men ikke vidste, hvordan hun skulle sige fra, eller ikke turde gøre det overfor en overordnet, og så bare holdt facaden overfor dig? Jeg kunne godt udpege nogle unge kvinder i mine cirkler, som ville have haft svært ved at takle sådan en situation. Måske er hun gået hjem bagefter og har talt med nogen om det, som har rådet hende til at gå til chefen.
Eller måske går det kun galt til sidst, hvor du giver dit telefonnummer og siger, at hun bare kan skrive. I det øjeblik går du fra værkstedshumor og kollega over til tilnærmelser, omend det kun er verbalt.


Præcis hvad jeg tænker. Havde jeg været praktikanten, var jeg blevet bange præcis dér og tænkt: " Fuck, jeg troede bare, vi lavede sjov og pjattede. Nu tror han, jeg vil noget med ham, den gamle stodder. Årh, for Helvede!"

Og jeg kan ellers også godt lide tøhø-jokes på arbejdspladsen. Men med det dèr telefonnummer... Dér ligner det pludselig i dén grad et scoringsforsøg.
19
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Panton » 29. apr 2016, 05:01

ManicNinja skrev:
Delfin skrev:
"Det virkede til, at hun morede sig". Hvordan gav det sig til udtryk? Var hun del af det, og svarede igen med samme mønt?

Kan det tænkes, at hun i virkeligheden ikke brød sig om det, men ikke vidste, hvordan hun skulle sige fra, eller ikke turde gøre det overfor en overordnet, og så bare holdt facaden overfor dig? Jeg kunne godt udpege nogle unge kvinder i mine cirkler, som ville have haft svært ved at takle sådan en situation. Måske er hun gået hjem bagefter og har talt med nogen om det, som har rådet hende til at gå til chefen.
Eller måske går det kun galt til sidst, hvor du giver dit telefonnummer og siger, at hun bare kan skrive. I det øjeblik går du fra værkstedshumor og kollega over til tilnærmelser, omend det kun er verbalt.


Præcis hvad jeg tænker. Havde jeg været praktikanten, var jeg blevet bange præcis dér og tænkt: " Fuck, jeg troede bare, vi lavede sjov og pjattede. Nu tror han, jeg vil noget med ham, den gamle stodder. Årh, for Helvede!"

Og jeg kan ellers også godt lide tøhø-jokes på arbejdspladsen. Men med det dèr telefonnummer... Dér ligner det pludselig i dén grad et scoringsforsøg.


Enig enig. Jeg har virkelig overvejet om jeg skulle undgå at skrive mere, for jeg er virkelig rystet. Ikke nok med at elvis overtræder alle de kodeks jeg kender og flere til, men hvordan kan du tillade at opføre dig sådan overfor en ny praktikant.? Lidt humor er ok, hun er ny, meget ung og du kører bare på som sådan en falleret don dario på fucking 39 og ender ud med at give dit nr. Det er det klammeste ever og jeg kan eddermugme godt forstå hun er gået videre med det. Hun havde en kæreste og det ignorerer du! Hvordan kan du egentligt tro nogen vil være kærester med en der taler sådan til fremmede mennesker??

Hvordan skulle hun sige fra?? måske stå og grine lidt og håbe det gik i sig selv, men du fortsætter og hele situationen er så grænseoverskridende, klam og utilpasset at jeg brækker mig over det. Du kunne være hendes far for pokker, hvordan ville du have det hvis din egen datter var ungarbejder et sted og en mand sidst i tyverne havde behandlet hende sådan?? Det ville du nok ikke bryde dig om, så lad selv være at behandle andre sådan.

Jeg er ude af den her tråd nu, kan mærke jeg bliver SUR og fatter slet ikke at du ikke stopper dig selv i processen. Man advarer sgu da ikke om dårlig opførsel, man opfører sig da ordentligt. Især overfor nye medarbejdere, køn og alder underordnet. FØJ
11
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Code71 » 29. apr 2016, 06:10

Elvispop skrev:Først advarede jeg hende.
Senere samme dag, sagde hun det der med hvad-han-ikke-ved...
Dagen efter kom onkel-humoren frem, da vi ordnede grøntafdelingen.
Gode meloner, løgpose, en ordentlig agurk o.s.v.
Og det virkede til at hun morede sig.
Vi snakkede om unge kvinder der var til ældre fyre, og hun fortalte at hendes kæreste osse vær ældre end hende, fordi de jævnaldrende var for umodne.
Da vi skulle sætte resten på kølelager, spurgte hun hvor jeg ville ha' melonerne. Jeg svarede I hænderne og holdt dem frem, som jeg tog på et par usynlige bryster.. (rørte hende ikke, og rakte ikke ud efter hende)
Den faldt osse i god jord, og jeg skyndte mig at sige "inde til venstre i rummet"
Da hun skulle gå, kunne hun ikke huske dørkoden. Så jeg skrev den på en seddel til hende.
Nedenunder skrev jeg mit telefonnummer og sagde med et smil "Du skriver bare"
Tirsdag havde jeg fri. Og i dag, bliver jeg hevet op på kontoret efter 2 timers arbejde, får skideballe og bliver hjemsendt, og skal afvente yderligere besked.

Og så lige den obligatoriske.
Ovenstående er IKKE en ansvarsfralæggelse.
Jeg VED at jeg har været en idiot.


Jeg kan slet ikke forstå hvordan man på nogen måde kan synes at det der bare i teorien har det mindste med humor at gøre. Jeg synes det er så langt over grænsen, at havde jeg set en kollega gøre det overfor en anden kollega, så havde jeg meldt ham til ledelsen på stedet. Det er intet personligt. Men det der er virkelig langt ude og jeg synes det er rigtig synd for praktikanten. Det er noget der kan forme hendes syn på den branche og - jamen jeg er målløs over at man kan have så lidt situationsfornemmelse at man mener det der er i orden

Undskyld Elvis, det er virkelig ikke personligt. Du er sikkert en skide fin fyr på mange områder. Men lige her, ville det klæ dig at ligge dig fladt ned og bare tage de konsekvenser der kommer. Det nytter ikke noget at du mener at en advarsel havde været nok eller sådan noget. Det der kunne koste virksomheden rigtig mange penge, hvis praktikanten sammen med fagforeningen går i retten med det
14
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Kattefjæs » 29. apr 2016, 06:40

Jeg har været på meget lumre arbejdspladser og meget sobre arbejdspladser, og begge dele kan være helt fint så længe alle involverede er glade.

Mit problem med en sjofel omgangstone opstår når fokus bliver på enkeltpersoner og for invaderende, fx at spørge hvornår folk har haft sex eller på anden måde bede om detaljer om deres sexliv. Det hører ingen steder hjemme. Hvis sjofelhederne er nok i sig selv og man holder fokus på dét, så er det fint med mig. Jeg har haft nogle afsindigt perverse kolleger som jeg havde det fantastisk sammen med, men de forstod så også at bruge deres humor på en ikke-invaderende måde, og de havde intuition og kunne godt skelne mellem hvornår der er plads til humor og hvornår man lige holder fokus på arbejdet.

Men som med al anden humor, så er det bare ikke alle sjofelheder som er sjove. Nogle mennesker er så forhippede på bare at være perverse og sjofle at de ligesom glemmer at det ikke er sjovt i sig selv at sige "pik og patter"... Jeg er bare mest til intelligent humor, det kommer jeg ikke udenom.

Jeg synes ikke selv at jeg er sippet. Men der er også meget langt fra mig og så til én af min kærestes kolleger. Han ved ikke hvem det er, for vedkommende har ikke talt med ham om det, men er i stedet gået direkte til chefen og har klaget.

Min meget forsagte kæreste, som ikke rigtig kan lide at tale med folk og aldrig folder sig ud humor-mæssigt på arbejdspladsen, har nemlig en hvid termo-kop hvor der med sort skrift står skrevet "Where is my fucking coffee?" på siden. Det er altså faldet en kollega for brystet og han blev af chefen pålagt at skille sig af med den. Han har løst problemet ved at sætte et stykke hvid (lidt gennemsigtig :slem:) tape hen over ordet 'fucking'.

Det skal lige siges at han deler kontor med 3 andre, men det er ikke et kontor som har kunder eller besøgende udefra eller på anden vis kan komme til.

Jeg må indrømme at jeg synes at det er absurd sippet og samtidig helt vildt plat og barnligt at gå til chefen med sådan noget. :lol: Vedkommende skulle nok have taget deres big girl panties på og talt direkte med min kæreste om det hvis det virkelig var så stort et problem...
7
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Elvispop » 29. apr 2016, 07:36

Code71 skrev:Undskyld Elvis, det er virkelig ikke personligt. Du er sikkert en skide fin fyr på mange områder. Men lige her, ville det klæ dig at ligge dig fladt ned og bare tage de konsekvenser der kommer. Det nytter ikke noget at du mener at en advarsel havde været nok eller sådan noget. Det der kunne koste virksomheden rigtig mange penge, hvis praktikanten sammen med fagforeningen går i retten med det


Nu har jeg jo selv offentliggjort det herinde, så jeg VAR forberedt på verbale øretæver.
Som nævnt tidligere, så VED jeg godt at det er total idiotisk, det jeg har gjort.
Jeg ville osse gerne undskylde overfor hende, men har fuld forståelse for at det nok ikke kommer til at ske.
Jeg er meget ked af at have overtrådt, ja overpisset, hendes grænser og finde og bruge situationsfornemmelse fremover.
Men jeg bliver (desværre) ikke super ked af, hvis jeg bliver fyret for det.

Jeg "lægger mig fladt ned" og accepterer enhver sanktion.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Elvispop » 29. apr 2016, 08:06

Det er heller ikke i denne sag, jeg synes der er vatpik-ledelse. Slet ikke.
Jeg angav det tidligere fordi jeg blev spurgt om forudgående problemer på arbejdspladsen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Code71 » 29. apr 2016, 08:22

Elvispop skrev:
Code71 skrev:Undskyld Elvis, det er virkelig ikke personligt. Du er sikkert en skide fin fyr på mange områder. Men lige her, ville det klæ dig at ligge dig fladt ned og bare tage de konsekvenser der kommer. Det nytter ikke noget at du mener at en advarsel havde været nok eller sådan noget. Det der kunne koste virksomheden rigtig mange penge, hvis praktikanten sammen med fagforeningen går i retten med det


Nu har jeg jo selv offentliggjort det herinde, så jeg VAR forberedt på verbale øretæver.
Som nævnt tidligere, så VED jeg godt at det er total idiotisk, det jeg har gjort.
Jeg ville osse gerne undskylde overfor hende, men har fuld forståelse for at det nok ikke kommer til at ske.
Jeg er meget ked af at have overtrådt, ja overpisset, hendes grænser og finde og bruge situationsfornemmelse fremover.
Men jeg bliver (desværre) ikke super ked af, hvis jeg bliver fyret for det.

Jeg "lægger mig fladt ned" og accepterer enhver sanktion.


Nu er jeg ikke kvinde. Men jeg kan virkelig godt forstå hun ikke gik til dig direkte.

Her er en ung pige. En praktikant på 20 år som bliver chikaneret på det groveste rent seksuelt efter min mening. Af en fastansat mand dobbelt så gammel som hende. Det er da klart at hun skal gå til ledelsen og ikke til krænkeren

Ja det lyder hårdt med "krænkeren" Men det mener jeg du er i denne situation. Jeg synes at praktikanten har handlet beundringsværdigt. Jeg beundrer hende for at stå fast på hendes grænser. Sige fra og endda sørge for at det ikke sker for den næste praktikant i og med at hun går til ledelsen i stedet for til krænkeren. Ledelsen derimod, er jeg ikke så begejstret for. Det er et grimt signal at sende kun at suspendere medarbejderen. Havde jeg siddet i den ledelse, var det endt med en bortvisning på stedet og en klokkeklar fyreseddel. Uden debat, uden noget som helst.
9
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Vixen » 29. apr 2016, 08:27

I forhold til, at hun muligvis selv var lidt med på den: Jeg tror godt man kan sige, at den sædvanlige reaktion udadtil i den her slags interaktioner hos piger ofte er "Haha ja, pik og patter" selvom de muligvis tænker "Okay, stop nu altså". Fordi man som kvinde i sådan en situation kan se frem til to scenarier:

1. Man leger med, som ovenstående, og på et eller andet tidspunkt går nogen sandsynligvis over grænsen.
2. Man siger fra i øjeblikket og bliver buh'et ud af scenen, fordi man er snerpet og kedelig og "det var fandeme bare for sjov!"

Jeg synes bare det er vigtigt at understrege, at det i hendes situation er noget sværere at sige fra end man måske umiddelbart tror. Og som ung, attraktiv kvinde på 25 med en lang liste af erhvervserfaring fra både dagligvarebutikker og nattelivet, har jeg selv stået i lignende situationer et fucking utal af gange. Man kan ikke gøre noget rigtigt.
15
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf kidkomb » 29. apr 2016, 10:05

Jeg ville egentlig bare have givet et grønt kort, men jeg synes at det er på sin plads at nævne her:

Jeg synes du håndterer de klaps du får her rigtig flot, Elvis.
Ja, du har lavet noget dumt, du blev grebet af stemningen og du troede at hun også syntes at det var sjov.
Det var en fejl og du er hverken bange for at indrømme det, sige undskyld eller tage konsekvenserne.
Jeg håber du får lov at undskylde overfor hende, både for din og hendes skyld.
24
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf Badesandalen » 29. apr 2016, 10:46

Jeg kan godt forstå at nogle tolker det som flere af jer har tolket. Men der er altså noget at sige om hvordan hun reagerede i løbet af dagen. Hvis nogen man taler med er ubehageligt tilpas kan man for det meste mærke det på dem, og jeg tror ikke ligefrem Elvis bare har kørt hårdt på og fortsat selvom hun måske søgte lidt mere væk fra ham. Det samme med melon-snakken og da han gav hende sit nummer, hvor underligt det måske kan virke, så er der forskel på om man siger noget lidt mere henkastet eller står og stirrer hende lige i øjnene imens. Ja, hun er ung, og ja, hun er praktikant, men jeg tror også at hun er både gammel og moden nok til at kunne sige fra. Ikke nødvendigvis som i "nu stopper du", måske mere som bare at stoppe med at grine eller svare igen, og hvis man ikke kan mærke at folk trækker sig væk eller bliver direkte utilpas ved at være i nærheden af en selv, så er der altså noget galt.

Jeg kan dog godt se hvorfor hun måske ikke ville konfrontere ham direkte. Jeg synes egentlig chefen reagerede lidt stærkt ved at suspendere ham, hvor han kunne have givet ham en advarsel og bla sagt at der er en type vittigheder der ikke hører hjemme på en arbejdsplads, for tro det eller ej, det er også min mening. Men nu ved jeg jo heller ikke hvordan praktikanten følte eller hvad hun sagde til chefen.

Nu har du i hvert fald lært en lektie, Elvispop. Jeg holder på at du skal bruge tiden på at lede efter et nyt arbejde, for du har virkelig ikke været glad for at være der, og så meget tid som man bruger på sit arbejde, skal man i det mindste ikke være ked af at stå op hver dag fordi det er der man skal hen. Det siger jeg heller ikke du er, men du ved hvad jeg mener. ;)
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf ManicNinja » 29. apr 2016, 12:56

Jeg ved ikke ... Når jeg nu ser, hvordan tråden udvikler sig, Elvis, får jeg lidt lyst til at sige til dig, at jeg umiddelbart hverken tænker, du er "klam" eller hvilke andre fine adjektiver, der ellers hæftes på dig nu.

Jeg synes, du er en mand, som har dummet sig BIG TIME. Og som nu må tage konsekvenserne. Det virker også, som om du, når du nu kigger på situationen i retrospekt, tænker: "Hvad fanden tænkte jeg på?"

Og det er godt. Ikke "du skal have ros"-godt. For du har fucked op. Men "jeg anerkender, at du faktisk vil lære af din fejl"-godt.

Jeg har derudover ikke noget behov for at blive grænseoverskridende over for dig i min sprogbrug - og kalde dig alt muligt, mens jeg i øvrigt skælder ud over din grænseoverskridende adfærd. Det synes jeg ærligt talt, vi burde holde os for gode til. Uanset hvor vrede og forargede mange af os så er ...
9
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tonen på arbejdsplads - sjofel

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 13:08

ManicNinja skrev:Jeg ved ikke ... Når jeg nu ser, hvordan tråden udvikler sig, Elvis, får jeg lidt lyst til at sige til dig, at jeg umiddelbart hverken tænker, du er "klam" eller hvilke andre fine adjektiver, der ellers hæftes på dig nu.

Jeg synes, du er en mand, som har dummet sig BIG TIME. Og som nu må tage konsekvenserne. Det virker også, som om du, når du nu kigger for situationen i retrospekt, tænker: "Hvad fanden tænkte jeg på?"

Og det er godt. Ikke "du skal have ros"-godt. For du har fucked op. Men "jeg anerkender, at du faktisk vil lære af din fejl"-godt.

Jeg har derudover ikke noget behov for at blive grænseoverskridende over for dig i min sprogbrug - og kalde dig alt muligt, mens jeg i øvrigt skælder ud over din grænseoverskridende adfærd. Det synes jeg ærligt talt, vi burde holde os for gode til. Uanset hvor vrede og forargede mange af os så er ...


Jeg synes i hvert fald, at det er vigtigt at huske på, at tråden her blev oprettet som en generel spin off-tråd, og at Elvis selv hverken har bedt om denne tråd eller vores syn på hans gøren og laden.
7

Tilbage til "Generelt"