Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 25. apr 2016, 19:15

OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Miss_no_More » 25. apr 2016, 19:47

KinderBueno skrev:
Firebird skrev:
Miss_no_More skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Hvad er der forkert i at sige "handle ind"? :genert: Kom så sprognørder, overfald mig :-D


Hrm. I en normal husholdning "køber" man ind, for at forbruge det indkøbte. I et handelsfirma "handler" man ind for at sælge det indhandlede.
Der går lidt gammeldansk i den, men det lød pænere statusteknisk, når man handlede ind. Det lugtede oprindeligt af profit og overskud i den florisante periode, hvor dette udtryk stammer fra.


Jeg er ret sikker på, at det korrekte er enten at 'handle' eller at 'købe ind'. Man må ikke kombinere de to. Min kæreste og jeg siger begge to 'handle ind', og indtil for nylig, da min moster rettede mig, var jeg ikke klar over, at det åbenbart er sprogligt forkert.


TAAK! :blomst: Jeg fattede minus af det andet :-D
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 25. apr 2016, 22:09

Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Pixie88 » 26. apr 2016, 00:00

Han er trommeslager men har ikke spillet i nogle måneder, fordi en fra bandet er i udlandet et semester.
Så nu er han simpelthen begyndt at tromme i søvne, på brystkassen. Det er pisse irriterende at høre på.
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 26. apr 2016, 04:11

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:


Og dens 'lillebror' "åbne op" :whine:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 26. apr 2016, 04:20

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:

Ja, så handle ind skal dø. Man kan købe ind og sælge ud. Nemlig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:23

Den er lige på grænsen til nar tråden. Vores 7 årlige datter havde tabt en tand og så glemmer han at lægge en mønt. Havde givet ham den i hånden for at han skulle huske det, jeg gik i seng inden hun sov. Så går han derind med den om morgenen og lægger den, men hun er vågen og opdager det :rulle:

"Mor jeg tror ikke på tandfeen mere fordi jeg havde mærket om der var en mønt og det var der ikke og så kom far og stak hånden ind under min pude og så var der en mønt. Og han sagde bare det ikke var ham men det ved jeg det var"

Så hun har mistet en barnetro og oplevet at hendes far lyver. Og han sagde ikke noget til mig, han "håbede hun ikke ville fortælle det" :rulle:
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11301
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23358

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mani » 29. apr 2016, 06:21

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:

Man kan da godt lukke op - f.eks. med en oplukker - kan man ikke? Jeg har lært, at man kan lukke en dør op eller lukke den i, men det er måske helt galt?

Åbne op vil jeg derimod mene er aldeles forkert.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 29. apr 2016, 09:21

Mani skrev:
Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:

Man kan da godt lukke op - f.eks. med en oplukker - kan man ikke? Jeg har lært, at man kan lukke en dør op eller lukke den i, men det er måske helt galt?

Åbne op vil jeg derimod mene er aldeles forkert.


Lukke op er det samme som at eskalere ned. :nerve:

Det modsatte af at lukke, er ikke at lukke op, men at åbne. Og det modsatte af at eskalere, er at deeskalere.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11301
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23358

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mani » 29. apr 2016, 09:58

Zombie skrev:
Mani skrev:
Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.


Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:

Man kan da godt lukke op - f.eks. med en oplukker - kan man ikke? Jeg har lært, at man kan lukke en dør op eller lukke den i, men det er måske helt galt?

Åbne op vil jeg derimod mene er aldeles forkert.


Lukke op er det samme som at eskalere ned. :nerve:

Det modsatte af at lukke, er ikke at lukke op, men at åbne. Og det modsatte af at eskalere, er at deeskalere.


Nej - eller jeg er ikke enig :genert:
Og jeg har Googlet - for nu har vi også vendt det over rundstykkerne på kontoret :genert: :lol:
http://www.b.dk/viden/spoerg-om-sprog-lukke-op

Og jeg må godt lukke op for noget godt :sol:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Irriterende-tråde

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2016, 12:48

Det er vildt irriterende, når folk koncentrerer sig om et forkert ord eller en forkert vending, når meningen stadig er tydelig... Jeg har flere gange fortalt et eller andet, og i stedet for at modparten tager stilling til det jeg siger, så bemærker de kun det, som er forkert og forholder sig på ingen måde til meningen med det jeg sagde.

Fiktivt eksempel: "Jeg bliver helt vildt ked af det, når jeg banker på og du så ikke lukker op." ... "Lukker op?! Aaaai, det kan man da bare slet ikke sige... Yappa yappa lort om lukke op er forkert bla bla bla." ... :cuss:
...asshat, du ved jo udmærket hvad jeg mener, så forhold dig venligst til dét. :boo:
20
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 29. apr 2016, 13:40

Mani skrev:
Nej - eller jeg er ikke enig :genert:
Og jeg har Googlet - for nu har vi også vendt det over rundstykkerne på kontoret :genert: :lol:
http://www.b.dk/viden/spoerg-om-sprog-lukke-op

Og jeg må godt lukke op for noget godt :sol:


Som jeg skrev, jeg ved ikke hvad det rigtige er, men synes "lukke op" er så grimt. Jeg benytter dog selv slang, som andre synes er grimt, så det er jo ligegyldigt hvad andre mener. ;)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 2. maj 2016, 12:42

Han mener, at jeg angriber ham, hvis jeg udfordrer hans holdninger, eller når jeg pointerer, at han modsiger sig selv. Jeg synes jo bare, at det er sådan noget, der gør en diskussion levende og interessant - måske er jeg debatskadet?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mooserinde » 2. maj 2016, 21:19

Jeg syntes det er lidt træls, at min kæreste har forlænget hans mors besøg fra 3-4 dage til 8 - uden at spørge mig.

Og så nævner han, at han i øvrigt har 2 nattevagter i samme periode, hvilke betyder at han kommer hjem kl. 7 om morgenen og selvfølgelig skal sove bagefter. Jeg skal også selv arbejde men kun halvdelen af dagen.

Hans mor er virkelig sød og ærligt, så vil jeg hellere bruge 8 dage med hende end min egen mor men kvinden stopper.ikke.med.at.tale! Hun ævler KONSTANT om både spændende men absolut også ligegyldige ting. Og jeg bliver overloadet.

Og prikken over i'et, så er vi også midt i en flytning til et andet land. Det er vi pisse glade for og rigtig spændte men ikke ligefrem noget der giver mig ro i hovedet. Så nonstop-talking svigermor i 8 dage 2 uger før flytning er bare ikke liiiige god timing.

I det mindste har jeg ikke pms i de dage. Og det er vist meget heldigt for alle parter :lol:

Edit: Og selvfølgelig har min kæreste også solgt vores stole og spisebord idag (selvom vi havde aftalt at vente til efter hendes besøg). Velkommen svigermor på 65 - værsgo at sætte dig på gulvet, så kommer jeg med lidt hummus. Ej men altså :forvirret2: :gruble:
7
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Pixie88 » 3. maj 2016, 17:21

Mi55y skrev:Han mener, at jeg angriber ham, hvis jeg udfordrer hans holdninger, eller når jeg pointerer, at han modsiger sig selv. Jeg synes jo bare, at det er sådan noget, der gør en diskussion levende og interessant - måske er jeg debatskadet?

Sådan reagerer min kæreste også, og jeg har også tænkt om jeg mon er debatskadet :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Forhold og sex"