Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 28. apr 2016, 10:27

Uanset hvad, så er højlydt knirkende seng jo unødvendig og derfor upassende uanset tidspunkt.

At folk laver mad og snakker og børn leger og man hører musik og sætter hylder op og sådan er jo lyde, man skal lave med, men en knirkende seng er bare helt unødvendig.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 28. apr 2016, 12:20

Jeg har bestilt podekviste hos en planteskole og han har været venlig og jeg har sagt det er til de helt små frugttræer på omkring en meter alle 6 og man bruger en podekvist.til hvert træ.

Jeg bestilte 3 sorter der er lidt usædvanlige og det skulle med ekstra 2 af hver give 150 kr.

Han har så skrevet han ikke har den ene sort men at han har fundet lidt forskelligt andet,og jeg tænkte det er fint, men det faldt mig ikke ind at få det nærmere specificeret, han vidste jo jeg reelt kun har brug for 6 og han havde selv spurgt hvor meget jeg havde tænkt jeg ville bruge og jeg svarede omkring 500.

Forleden kom der så.mail om at pakken var sendt og han havde ladet mig få.podekvistene usædvanligt billigt og de stod for 300kr på regningen, jeg er dårlig til at regne og jeg ved det godt selv så jeg brokker mig næsten aldrig over den slags for jeg ved det sikkert er mig selv der har regnet forkert så.jeg skrev bare fint og tak for hjælpen.

Men der er 22 kviste i pakken til en værdi af 685 kr hvis han havde taget fuld pris og selvom jeg sætter pris på at have fået rabat så kan jeg ikke se hvorfor han skulle tro jeg har noget at bruge så mange til og langt de fleste er de mest gængse sorter, gråpære, ananas æble osv.

Så kan man gå og gruble over om han er blevet lidt for ivrig eller om han forsøger at hente lidt ind for de kviste han ellers ikke vil få.solgt, det er det absolut seneste på.året det kan gøres nu og de kan ikke sendes tilbage efter at have været i posten de skal opbevares på køl.

Meget upassende at sætte folk i sådan en situation, og det vil jo også være upassende at beskylde en for at prøve at tørre en hvis de egentlig bare er gået lidt over gevind i deres hjælpsomhed.

Men 685 kr det er virkelig mange havepenge for mig jeg har brugt mindre på den i de fleste år vi har boet her.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 29. apr 2016, 07:22

AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.


Gå ind og spørg om du ikke må være med, mens du ser tv, for det kan være det er lavere inde hos dem selv.... det plejer at virke :-)
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 29. apr 2016, 08:56

AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.


Jeg kan udover den knirkende seng også følge med i hele processen inkl. lydeffekter. Jeg ville sådan ønske, at jeg ikke vidste, at han knalder som en Duracell kanin rent tempomæssigt :lol: Jeg har det bedre med naboanonymitet :-D
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf computermus » 29. apr 2016, 09:27

Jeg har en frygtelig lyst til at være lidt upassende overfor mine overboere,ved at spille lidt højere musik end jeg plejer som en slags tak for sidst. De holdt mig vågen med mellemrum i nat fra kl. ca. 00.45 til 3.45.
Når nu de ved at det er et noget lydt hus, hvorfor så ikke tage lidt hensyn til andre naboer ? De snakkede på et tidspunkt i nat så højt at jeg næsten kunne få en mening ud af hvad der blev sagt.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 29. apr 2016, 12:57

Mine naboer har fået en baby og hurra for det. Jeg bliver bare lidt stram i betrækket, når de dagligt lægger flere poser med lortebleer ud foran deres dør. Der sker nemlig det at det blæser og når det blæser, flyver poserne over foran vores dør. Der er 30 meter til den nærmeste skraldespand, så jeg synes det ville være dejligt, om de gad at fjerne dem lidt oftere. Hvis jeg støder på dem, spørger jeg til det.
11
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 13:08

didas skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.


Jeg kan udover den knirkende seng også følge med i hele processen inkl. lydeffekter. Jeg ville sådan ønske, at jeg ikke vidste, at han knalder som en Duracell kanin rent tempomæssigt :lol: Jeg har det bedre med naboanonymitet :-D


Og nu har jeg herre dårligt samvittighed, fordi vi rykker om, og vores seng derfor ikke står i spænd, og dermed knirker.. Det har kun været et par dage, og vi får den fikset i morgen. Men må da lige skænke min underbo en undskyldende tanke.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 29. apr 2016, 18:59

Allmost_Famous skrev:Det er upassende at svare "Dagpenge, går jeg ud fra" når folk spørger hvad man skal efter endt uddannelse.


Det er godt at have ambitioner! :sarkasme:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 19:18

Flora skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er upassende at svare "Dagpenge, går jeg ud fra" når folk spørger hvad man skal efter endt uddannelse.


Det er godt at have ambitioner! :sarkasme:


Det her hører nok nærmere hjemme i en tråd om upassende holdninger, men hold kæft hvor jeg håber at ryge på dagpenge, bare lige et par måneder, når jeg bliver færdig med min kandidat næste sommer. Jeg er studiehopper, og har aldrig holdt et sabbatår, og er 25 nu. Vil utroligt gerne have et arbejde, men hvis jobbet først startede i september eller oktober ville jeg være glad :D

"desværre" ser statistikken ud til at jeg næppe kommer til at gå uden job længe. Men flere penge lyder også godt :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 19:24

Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.

Det er en person, jeg holder sindssygt meget af, men det er godt nok dårlig stil.



Men hvorfor så overhovedet bruge tid og energi på en uddannelse?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 29. apr 2016, 19:25

Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.

Det er en person, jeg holder sindssygt meget af, men det er godt nok dårlig stil.

Det undrer altså også mig. Jeg arbejdede fra 7 dage efter jeg blev færdiguddannet, og nu skal vi flytte 1/7, og jeg søger job efter at have job fra 1/7. Lykkes det ikke så har jeg en aftale med et vikarbureau fra 15/7 og til jeg får et mere fast job, og skal altså så modtage dagpenge i 14 dage, men det overlever butikken Danmark jo nok. Og jeg kunne da også godt blive fristet af at gå på dagpenge længere, og blive betalt for at søge de jobs, jeg alligevel ville søge, men jeg kan sgu ikke få mig selv til det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 29. apr 2016, 19:34

Filipai skrev:
Allmost_Famous skrev:Ja, jeg var helt målløs. Mest fordi det var helt seriøst. Jeg spurgte om vedkommende var begyndt at søge jobs, men næh. Det var ikke noget, der virkede presserende på nogen måde. Det er nemmere at smutte en tur omkring fagforeningen.

Det er en person, jeg holder sindssygt meget af, men det er godt nok dårlig stil.



Men hvorfor så overhovedet bruge tid og energi på en uddannelse?
Det kan jo være godt at have noget at falde tilbage på efter en lang ferie.
Måske vedkommende ikke ønsker at være ledig resten af livet.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 29. apr 2016, 19:54

Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.
11
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7366

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Neenah » 29. apr 2016, 20:03

For helvede hvor ville jeg hellere arbejde end være på dimittendsats siden jeg blev færdiguddannet, men for nogle af os er det bare ikke så skidelet.
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf getitright » 29. apr 2016, 20:11

Det er en evig joke på mit studie, at vi uddanner os til arbejdsløshed (mit studie hører under humaniora), og sådan en bemærkning kunne jeg nok god selv være kommet med, men med et tykt lag ironi. Tror det er en eller anden forsvarsmekanisme, for selvfølgelig vil de fleste af os gerne have et job. Jeg vil i hvert fald gerne.
3
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath

Tilbage til "Generelt"