Hvornår er nok, nok????

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Moartilto
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. jan 2016, 14:54
Kort karma: 0

Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Moartilto » 28. apr 2016, 17:23

Ja hvornår er nok, nok? Og er græsset grønnere på den anden side....?????

Jeg går med tanken om jeg skal blive i mit forhold eller flytte. Jeg er meget i tvivl da jeg hader at skal gøre vores to børn til skilsmisse børn.

Men jeg er ret træt af mit forhold til børnenes far, vi har intet tilfælles mere, vi snakker næsten ikke sammen, kun om børnene.

Samtidig med vi ikke kommunikerer så føler jeg mig overvåget, kan ikke gå et sted hen i lejligheden uden han efter et par minutter råber hvor jeg er og hvad jeg laver. Hvis jeg er på arbejde kan han finde på at ringe og spørge hvor jeg er for han kan ikke se bilen på mit arbejde selvom bilen holder på P pladsen mellem 200 andre biler.

Jeg har været sammen med ham i mange år og ved at jeg vil såre ham meget ved at smutte, og at han vil gøre alt for at vi ikke bliver skilt da han er imod skilsmisse og mener bare man skal tage sig sammen.

Ved ikke hvad jeg vil med tråden men måske er der nogen der har haft de samme tanker der vil fortælle om det?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Moxy-lady » 28. apr 2016, 17:35

Har du snakket med ham om at du har det svært med at han har behov for hvor du er og hvad du laver hele tiden?

Er det tilfældigt at han kører forbi din arbejdsplads og ikke lige kan se din bil, eller kører han ud og decideret tjekker om din bil holder der?

Kan du være sammen med familie og venner (uden ham) uden at han også tjekker op på dig her?

Har du selv kontrol over hvem du er sammen med og hvad du laver?


----------------------------------------------

Disse er selvfølgelig spørgsmål der forsøger at gøre det klart hvilket type forhold du er i, men i bund og grund, hvis du ikke er glad og ikke har følelser for din mand mere og ikke tror at det kan ændres, så skal du gå. Børn overlever at være skilsmissebørn, lad være med at ofre din egen (og din mands) lykke på det spinkle grundlag at du tror at de ikke kan klare det eller bliver permanent skadede. Det gør det (højst sandsynligt) ikke.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2016, 17:35

For dig lyder det i hvert fald til at der er grønnere på den anden side :)
Du skal ikke blive sammen med ham blot fordi i har børn sammen, det er er et misforstået hensyn at tage til børnene. På mig lyder det til at i er på vej væk fra hinanden og du ender med at ville skilles før eller siden uanset hvad - og der kommer aldrig et passende tidspunkt til den slags.
Jeg tror ikke du gør nogen en tjeneste ved at blive i det forhold, din mand har fortjent at være sammen med en der begærer ham, du har fortjent at være med en du begærer - og børnene har fortjent forældre der er glade for deres forhold.
1
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Sangius » 28. apr 2016, 17:42

Hvad gjorde at du elskede ham og fik børn med ham til at starte med? Har han ændret sig, så han ikke længere har de kvaliteter? Ved du hvorfor han har ændret sig?

Jeg synes det er svært. ALLE forhold vil have nedture, også i lange perioder. Har I forsøgt at redde det? Gjort det til den prioritet, som det burde være? :)
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Moartilto
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. jan 2016, 14:54
Kort karma: 0

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Moartilto » 29. apr 2016, 09:11

Tak for jeres svar. Ja jeg har snakket med ham om det mange gange og det er desværre ikke blevet bedre.

I sidste ende er vi nok begge to konfliktsky, men synes det er svært når vi snakker om tingene så siger han at han synes det går så godt og at vi har jo to sunde og raske børn, han kan ikke sætte sig ind i at jeg ikke synes det går ok. Så efterhånden gider jeg ikke sige noget for føler ikke det bliver bedre.

Må have en god snak med ham i weekenden
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. apr 2016, 09:53

Når din mand ringer til dit arbejde om det med bilen, skyldes det så mistænksomhed eller bekymring, tror du, og hvor tit er det sket?
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Hunkat » 29. apr 2016, 09:56

Jeg tror du er nødt til at sætte ham stolen lidt mere for døren, for du lader ham jo også slippe for nemt når han bare siger "det går da fint" og så er den potte ud. Du holder ham jo ikke op på det heller. Du siger ikke, "nej det gør ej, det går faktisk så dårligt at jeg overvejer at forlade dig!"

Det synes jeg du skal gøre. I skal begge tage dig lidt mere alvorligt, det andet er magerlighed og det kommer til at koste i den anden ende og så bliver det først for alvor grimt.

Man kan ikke kræve i et forhold men jeg synes faktisk sagtens du akn gøre f.eks. parterapi til en betingelse for at du skal blive hos ham.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Q-beben » 29. apr 2016, 10:06

Hvad med at tage til parterapi? Parterapeuten er jo ekspert i at få folk til at tale sammen, forstå hinanden osv :)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Sophies-mor » 29. apr 2016, 10:07

Jeg undrer mig så over at han kigger efter bilen .... hvad er hans årsag til det?
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. apr 2016, 10:59

Moartilto skrev:Tak for jeres svar. Ja jeg har snakket med ham om det mange gange og det er desværre ikke blevet bedre.

I sidste ende er vi nok begge to konfliktsky, men synes det er svært når vi snakker om tingene så siger han at han synes det går så godt og at vi har jo to sunde og raske børn, han kan ikke sætte sig ind i at jeg ikke synes det går ok. Så efterhånden gider jeg ikke sige noget for føler ikke det bliver bedre.

Må have en god snak med ham i weekenden


Måske i skulle tage skridtet, at få hjælp til samtalen!
Det er jo også en mulighed, terapi! At få nogle til at guide en igennem den vigtige samtale, en der holder tovet, spørger til om budskabet er hørt, modtaget, forstået etc.

Man kan rette op på rigtig mange ting, dårlige spiraler osv. med den rette hjælp :) Så i stedet for at skele til om græsset er grønnere på den anden siden, for sådan ser det helt sikkert ud fra din position, så kunne de jo være jeres plæne kan gødes, blive smuk og frodig igen :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår er nok, nok????

Indlægaf hotlips » 29. apr 2016, 11:20

Jeg vil også gerne vide hvad der gør han ikke alene kigger efter om bilen er der men at han ligefrem ringer for at høre hvor du så er og hvor tit det eller andet af samme type ting er forekommet?

Hvornår nok er nok er der ingen der kan svare dig på for det er efter min mening først og fremmest et spørgsmål om hvordan man har det men det er uhyggeligt drænende at dele hjem med folk man bare ikke magter at holde ud og det er jo meget forskelligt hvad der gør man når dertil.
0

Tilbage til "Forhold og sex"