Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 27. apr 2016, 11:14

mitze skrev:Jeg har taget beslutningen om at give slip på mange ting, der optager en unødig plads.. Gennem årenes løb har mange venner, ganske enkelt udviklet sig til bekendte.

Jeg kan ikke lide at have et stort antal venner på facebook, som jeg plejede at, af den simple grund, at livet er anderledes i forhold til, hvordan det var for 10 år siden.

Nogle mennesker, jeg troede var mine "venner" er blevet slettet, på grund af forskellige årsager og nogle venner fastholder jeg, da det er ligegyldigt hvor lang tid der går imellem vi ses og vi kan stadig finde hinanden.
Og nogle venner, som kun var bekendte før er nu blevet gode venner.

Nu vil jeg se, hvem der vil tage sig tid til at læse denne post?.
Jeg er nysgerrig efter at se, hvem der tager sig tid til at læse dette opslag og hvem der tager sig af de bånd, som har jeg prøvet at skabe.

Tak for at være en del af mit liv.

Kopiér og indsæt dette på din side..
Det her er en lille test, bare for at se, hvem der læser og hvem der kun "synes godt om" uden at læse!
Hvis du har læst alt, vælg "synes godt om" og så kopiér og indsæt i din profil, så jeg kan lægge en kommentar.



En af mine gamle bekendte har postet det her :badr:


Det er da fint man lige overvejer hvad man egentlig har af forbindelse med men det er da frygteligt at folk lige sætter værdien på deres venskaber efter hvordan folk vælger at reagere på et Facebook opslag.
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. apr 2016, 11:21

Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Statusopdateringer

Indlægaf gro71 » 27. apr 2016, 11:38

Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. apr 2016, 11:44

gro71 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...


Ja netop, det er jo helt absurd :lol:
Jeg endte faktisk med at gå derind og bladre lidt rundt, for at se om der var en eller anden forhistorie som gjorde at de lige valgte dét navn til deres udsalg. Men jeg fandt ikke umiddelbart nogen god grund. Jeg tænker at de måske selv tror det er noget med at rive varer ned fra hylderne... imens man.. fester? :s :stoned:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mani » 27. apr 2016, 13:18

Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...


Ja netop, det er jo helt absurd :lol:
Jeg endte faktisk med at gå derind og bladre lidt rundt, for at se om der var en eller anden forhistorie som gjorde at de lige valgte dét navn til deres udsalg. Men jeg fandt ikke umiddelbart nogen god grund. Jeg tænker at de måske selv tror det er noget med at rive varer ned fra hylderne... imens man.. fester? :s :stoned:

Tænker det vel er i denne betydning, men det er jo ikke den almindelige brug af ordet

Rivegilde
Landbrugsudtryk fra før maskindrevne landbrugsredskaber og midler mod ukrudt blev opfundet. Også dengang skulle man selvfølgelig have fjernet ukrudtet fra markerne, men det var et stort arbejde at skulle fjerne al ukrudtet manuelt med en rive. Gårdejeren inviterede derfor venner og naboer til rivegilde, hvor man i fællesskab rev ukrudtet væk. Efter overstået arbejde holdt man gilde med helstegt pattegris og hjemmelavede tærter.Man holdt typisk rivegilde tre til fire gange om året, alt efter behov.
Herfra: http://ordforklaring.dk/rivegilde
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 27. apr 2016, 20:27

Smiling_Goat skrev:
gro71 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...


Det lyder ellers som et spændende event.

Jeg ville komme.


Det tænker jeg også, real lige udgave af en popcorn tråd, en rivegildekø.

Det må være værd at opleve, fra den anden side af vejen naturligvis.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 28. apr 2016, 07:40

Billede


Har en på vennelisten, der i nat er gået amok med den her slags. :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 28. apr 2016, 17:05

icelady skrev:Billede


Har en på vennelisten, der i nat er gået amok med den her slags. :D


Jeg kan ikke se det! :alien: Er det bare farveskalaen, den er gal med?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2016, 17:07

Miss_no_More skrev:
icelady skrev:Billede


Har en på vennelisten, der i nat er gået amok med den her slags. :D


Jeg kan ikke se det! :alien: Er det bare farveskalaen, den er gal med?

Det er i teksten :)
1
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 29. apr 2016, 10:28

Billede


Look at this carefully...it is a brilliant example of British Humour!

The British government has scrapped the Harrier fleet and on their farewell formation flypast over the Houses of Parliament they gave the government a message.

Lean back a bit from your computer monitor and squint. Seriously...push your chair back a couple of feet..
My hat is off to the man that was leading this Squadron.




Det er sgu pænt godt fløjet!
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 29. apr 2016, 10:37

Smiling_Goat skrev:
gro71 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...


Det lyder ellers som et spændende event.

Jeg ville komme.

Ja! Og med helstegt gris og tærter :love:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Tricolette » 29. apr 2016, 11:33

Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nogen har da vist lige lært et nyt ord, som de så vælger at overbruge, fordi det er sådan et godt ord :sarkasme:

rivegilde.jpg


Bortset fra det, så betyder rivegilde noget HELT andet - nemlig noget i retning af et voldsomt skænderi mellem folk, der har forskellige holdninger. Og jeg kan næppe forestille mig at det er dét, Salling sælger på sin hjemmeside...


Ja netop, det er jo helt absurd :lol:
Jeg endte faktisk med at gå derind og bladre lidt rundt, for at se om der var en eller anden forhistorie som gjorde at de lige valgte dét navn til deres udsalg. Men jeg fandt ikke umiddelbart nogen god grund. Jeg tænker at de måske selv tror det er noget med at rive varer ned fra hylderne... imens man.. fester? :s :stoned:


Til info så har Salling har holdt rivegilde igennem rigtig mange år (15-20 år), så det er ikke lige et nyt popord, de lige har fundet til i år. (mener det er nogte med at de river toppen af prisen...)
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 29. apr 2016, 11:48

Ikke nok med at jeg skal irriteres over folk der hele tiden tagger andre i kommentarfeltet. Nu har jeg lagt mærke til en ny overbygning på denne trælse ting, nemlig dem som tagger nogen, blot for at spørge om de gider tagge en bestemt anden person som de åbenbart ikke selv kan tagge. Arrgh stopper det aldrig?
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Code71 » 1. maj 2016, 09:01

Okay den måske værste opmærksomhedssøger endnu:

Hvis jeg var væk, hvad ville du så huske mig for?
Stjæl denne tekst og se, hvor mange ting, at du ville blive husket for
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 1. maj 2016, 10:35

Code71 skrev:Okay den måske værste opmærksomhedssøger endnu:

Hvis jeg var væk, hvad ville du så huske mig for?
Stjæl denne tekst og se, hvor mange ting, at du ville blive husket for


"Dit evindelige bras på Facebook" :-D
12

Tilbage til "Generelt"