Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 20:13

Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.


Det kan jeg snildt forstå. Men hvis man ikke har planer om at søge et job, og rent faktisk prøve at komme ud og udnytte den statsbetalte uddannelse man lige har taget, så synes jeg det er fjollet.

----


Jeg ville tusinde gange hellere få job fra første sekund, end jeg vil være ledig mere end 3. måneder. Men desværre kan jeg jo ikke vide endnu hvordan det ender, jeg er heldigvis medlem af en a-kasse, og det var jeg også i sommers da jeg blev færdiguddannet, og så fik dimitendsans, frem til jeg valgte at starte på en kandidat.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 29. apr 2016, 20:16

Filipai skrev:
Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.


Det kan jeg snildt forstå. Men hvis man ikke har planer om at søge et job, og rent faktisk prøve at komme ud og udnytte den statsbetalte uddannelse man lige har taget, så synes jeg det er fjollet.

----


Jeg ville tusinde gange hellere få job fra første sekund, end jeg vil være ledig mere end 3. måneder. Men desværre kan jeg jo ikke vide endnu hvordan det ender, jeg er heldigvis medlem af en a-kasse, og det var jeg også i sommers da jeg blev færdiguddannet, og så fik dimitendsans, frem til jeg valgte at starte på en kandidat.


Hvis man ikke søger job, mister man dagpengene.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Neenah » 29. apr 2016, 20:17

getitright skrev:Det er en evig joke på mit studie, at vi uddanner os til arbejdsløshed (mit studie hører under humaniora), og sådan en bemærkning kunne jeg nok god selv være kommet med, men med et tykt lag ironi. Tror det er en eller anden forsvarsmekanisme, for selvfølgelig vil de fleste af os gerne have et job. Jeg vil i hvert fald gerne.

Det var også sådan for mig i starten, men efterhånden blev 'dagpenge' bare et ærligt svar fordi realiteten bare var sådan.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 20:30

Pølsemix skrev:
Filipai skrev:
Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.


Det kan jeg snildt forstå. Men hvis man ikke har planer om at søge et job, og rent faktisk prøve at komme ud og udnytte den statsbetalte uddannelse man lige har taget, så synes jeg det er fjollet.

----


Jeg ville tusinde gange hellere få job fra første sekund, end jeg vil være ledig mere end 3. måneder. Men desværre kan jeg jo ikke vide endnu hvordan det ender, jeg er heldigvis medlem af en a-kasse, og det var jeg også i sommers da jeg blev færdiguddannet, og så fik dimitendsans, frem til jeg valgte at starte på en kandidat.


Hvis man ikke søger job, mister man dagpengene.

Det er jeg helt opmærksom på. Men jeg var f.eks ledig i 2 måneder i sommeren, og vidste at jeg skulle starte på uddannelse, jeg søgte mine jobs, men det var gods nok halvhjertet, og blev da heller ikke kaldt til samtale, da mine ansøgninger mildest talt var umotiverede.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 29. apr 2016, 21:10

Allmost_Famous skrev:
Pølsemix skrev:Så en studerende er ved at afslutte sit studie, og vil søge dagpenge hvis personen ikke får et job lige efter endt uddannelse?
Jeg kan ikke se det upassende, det synes jeg derimod hetzen mod dagpengemodtagere er.

Skulle vi nu ikke lige antage, at hvis det havde forholdt sig sådan, havde jeg ikke fundet det upassende?


Nej, det ville punktere legitimeringen af min forargelse, så vi må lade det stå hen i det uvisse. Tak :dance:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 29. apr 2016, 22:24

Neenah skrev:For helvede hvor ville jeg hellere arbejde end være på dimittendsats siden jeg blev færdiguddannet, men for nogle af os er det bare ikke så skidelet.

Men så er det jo heller ikke dig, der bliver kritiseret. Du gør jo lige netop noget for at komme ud af dagpengesystemet. Dem, der kritiseres, er dem der oprigtigt anser det som en god mulighed lige at tage 2-3 måneder på dagpenge, hvor de forsøger at søge så lidt og dårligt som muligt, og dem kender jeg flere af, som har haft held med det. Og dét er ucharmerende.
Det er naturligvis mere end okay at være på dagpenge, når man rent faktisk er ledig og jobsøgende.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guldfisk » 30. apr 2016, 00:22

Det er upassende, at jeg lige nu må betragte mit relativt velbetalte første job efter studie på linje med en ubetalt praktik, fordi jeg ikke har råd til at bo på Sjælland.
Og at folk herovre ikke fatter, hvor slem boligsituationen er.
Nej, jeg kan ikke bare søge længere ude - jeg bor lige nu i Kokkedal. Nej, jeg kan ikke bare søge et værelse - dem i midt-Kbh får ca. 200 ansøgninger. Nej, jeg kan ikke købe en andelslejlighed - jeg har ikke mulighed for at spare op til at lægge noget i udbetaling.
Der er ikke nogen muligheder - virkelighedsfjerne idioter!
1
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 30. apr 2016, 17:00

Annonce DBA.jpg


Dette er en meget beskåret annonce fra den blå avis - jeg har gjort mit bedste for at gøre den anonym.

Men jeg synes virkelig, at det der klynkeri er upassende. Ikke fordi jeg ikke synes, det er frygteligt, når nogen mister. Men fordi det er ikke resten af verdens problem. Og min første tanke var - hun lyver, og forsøger at få mere for varen med sin løgnehistorie.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 30. apr 2016, 17:08

Modesty Blame skrev:
Annonce DBA.jpg


Dette er en meget beskåret annonce fra den blå avis - jeg har gjort mit bedste for at gøre den anonym.

Men jeg synes virkelig, at det der klynkeri er upassende. Ikke fordi jeg ikke synes, det er frygteligt, når nogen mister. Men fordi det er ikke resten af verdens problem. Og min første tanke var - hun lyver, og forsøger at få mere for varen med sin løgnehistorie.

Min oplevelse er, at folk der er igennem en sorgprocess, de kan have mærkelige måder at udtrykke det på.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 30. apr 2016, 17:34

Mulan skrev:
Modesty Blame skrev:
Annonce DBA.jpg


Dette er en meget beskåret annonce fra den blå avis - jeg har gjort mit bedste for at gøre den anonym.

Men jeg synes virkelig, at det der klynkeri er upassende. Ikke fordi jeg ikke synes, det er frygteligt, når nogen mister. Men fordi det er ikke resten af verdens problem. Og min første tanke var - hun lyver, og forsøger at få mere for varen med sin løgnehistorie.

Min oplevelse er, at folk der er igennem en sorgprocess, de kan have mærkelige måder at udtrykke det på.

Tjah, men hvis jeg tænker, at det er løgn, så er der nok andre, der tænker det samme, og så er metoden lissom forfejlet.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 30. apr 2016, 18:55

AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.

Du skal bare lytte til Mads & Monopolet. Det er et evigt tilbagevendende problem. Der har vist været forslag med at klappe og huje når de når klimaks til at smide en seddel ind i postkassen og en masse andre jeg ikke lige kan huske
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 30. apr 2016, 19:17

AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.


Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 30. apr 2016, 19:23

didas skrev:
AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.


Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.


Men er det så ikke næsten bedre at få det gjort før end senere. Som du skriver så er de nye og ved sikkert ikke hvor lydt der er.
Så ville jeg personligt nok hellere have en lille besked i posten ret tidligt, frem for være flov over naboerne evt i flere måneder har lyttet til mit sexliv.
Hvis de kommer fra et hus er det ikke sikkert de tænker over hvor meget andre virkelig kan høre.
8
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 30. apr 2016, 19:33

didas skrev:Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.


Min overbo fattede ikke (og har vist delvist stadig ikke fattet) hvor lydt her er - fordi alle vi andre er relativt stille netop for at tage hensyn. Det har taget ret mange snakke at få ham til at forstå det. Jeg tror stadig at han tror at jeg overdriver lidt, men det er vel også klart nok når jeg selv er ret stille for ikke at genere nogen, så han hører jo aldrig os andre larme. Min overbo har selvfølgelig også lov til at have sit eget liv og bestemme over sin egen tid, men hvis man ved at man generer sine naboer, så har man jo en tendens til at bestemme over sin egen tid på en lidt mere hensynsfuld måde...... :D

Det er helt klart en mulighed at de bare ikke ved hvor lydt der er - det kan også være at de er ligeglade, men i første omgang er det måske bedst at antage at de simpelthen ikke ved det. :)
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2016, 20:40

AldrigMedStort skrev:
didas skrev:
AldrigMedStort skrev:
AldrigMedStort skrev:
didas skrev:Min nye overbo har en MEGET højlydt knirkende seng. Hold nu kæft, hvor er jeg træt af at høre på hendes knalderi. De må da også selv kunne høre hvor meget det larmer og enten få fikset sengen eller knalde i sofaen, hvis de absolut skal gøre det klokken lort. Sidste weekend blev jeg vækket af det kl. 8.40 om morgenen :sur:

Én ting er en irriterende højlydt seng, men når man kan følge med i ca. hvor langt i akten de er bliver det altså lidt ubehageligt. Jeg har vitterligt siddet og haft svært ved at koncentrere mig pga. mine overboers højlydte knalderi, det var til den grad at de overdøvede både tv og høretelefoner. Føj for den lede siger jeg bare.

Og så er de på den igen. Godt en fodboldkamp kan overdøve dem bare lidt, men helt ærligt, styr dog dine lyde kvindemenneske. Normalt kan jeg ikke rigtig høre dem, kun når de rykker rundt og så nu. Øv, jeg overvejer virkelig at skrive dem en lille notits, jeg synes det er ret klamt at blive indviet i andres sexliv.


Hvis du kommer frem til en god formulering til en seddel, så smid den lige videre til mig :-D Ej jeg synes simpelthen det er så prekært, for jeg har jo heller ikke lyst til at gøre mine overboer forlegne, for selvfølgelig har de ret til et sexliv, men jeg tror simpelthen slet ikke, de er klar over, hvor meget det larmer.

Præcis, det tror jeg slet ikke de gør. Jeg er måske upassende når jeg tænker på at skrive:
kære overboer. Jeres knalderi er ret højlydt. Normalt kan vi ikke høre jer ret meget, og vi tolererer også gerne normal lyd og rimelig larm fra vores naboer, men lige den del så vi os gerne skånet for. Håber ellers I er glade for at bo her. Mvh underboen.

En tidligere veninde modtog et anonymt stykke papir hvor der stod "vis hensyn" og så var den dekoreret med tegninger der skulle forstille min daværende veninde have sex. Det vil jeg i hvert fald ikke anbefale.
5
...

Tilbage til "Generelt"