Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. apr 2016, 21:42

Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:13

godtnavn skrev:Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:


Er det til dig selv? Jeg kender godt den følelse af uoverskuelighed, men så går der lidt tid efter og så tænker man "årh det var da ikke så slemt at hækle den" :lol: Bare se at komme igang. Hvis der kun er en baby så har du noget at vælge imellem :lol:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 29. apr 2016, 05:38

[/quote]

Velkommen til Majer :wave2: Jeg har sat dig på forsiden.

Håber din tid herinde bliver kort :)

Må man spørge, hvad grunden var til, at I skulle have været i behandling?[/quote]


Tak og selvfølgelig må du det :)

Da jeg mødte min kæreste havde han forinden været i et forhold i mange år hvor hans kæreste, på trods af at de havde prøvet, ikke var blevet gravid. Hun har allerede en datter, så mistanken om at det var min kæreste den var gal med var ret stærk.

Derfor snakkede jeg med min gynækolog om at når vi skulle i gang, så skulle han testes med det samme. Og ganske rigtigt er hans sædkvalitet helt i bund. Først spåede de at vi skulle direkte til reagensglas, men en efterfølgende prøve viste at vi godt kunne forsøge med insemination. Og da jeg til en undersøgelse hos gynækologen fik at vide, at jeg ville have ægløsning dagen efter, gav vi den gas på lagnerne...og så var der gevinst. Endte dog desværre med en MA. Så gik jeg 3 md og ventede på at min krop fandt sig selv igen og efter første mens testede jeg for ÆL og så var vi igen ihærdige hver dag i 4-5 dage. Og så var jeg søreme gravid igen.

Inden anden graviditet havde vi været på fertilitetsklinikken til undersøgelser og de havde overvejet om de overhovedet ville hjælpe og når nu jeg forholdsvis hurtigt var blevet gravid første gang. Konklusionen blev at det ville de godt, men jeg skulle lige tabe mig 9-10 kg først. Ca. 14. dage efter dette besøg blev jeg gravid :klap:

Så vi var faktisk ikke igennem et langt forløb med at prøve selv, før vi kom videre i systemet.
Jeg håååååber sådan at vi kan være lige så heldige denne gang og hvis ikke, så er vi heldigvis velsignet med den skønneste dreng og så er jeg sikker på at jeg godt kan forliges med tanken om ikke at få flere børn :)

Det blev en længere smøre :lol:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:42

Velkommen Majer :) Det lyder som om du må være mega fertil hvis du kan blive gravid så hurtigt flere gange med din mands sædkvalitet. Hpber det går ligeså hurtigt denne gang (men uden MAen).
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 09:55

Æble skrev:
godtnavn skrev:Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:


Er det til dig selv? Jeg kender godt den følelse af uoverskuelighed, men så går der lidt tid efter og så tænker man "årh det var da ikke så slemt at hækle den" :lol: Bare se at komme igang. Hvis der kun er en baby så har du noget at vælge imellem :lol:


Tænker, at hvis det er til hende selv, så kan jeg godt forstå, det er omfangsrigt hæklearbejde (muahahah :lol: :genert: )
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 10:14

Æble skrev:
godtnavn skrev:Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:


Er det til dig selv? Jeg kender godt den følelse af uoverskuelighed, men så går der lidt tid efter og så tænker man "årh det var da ikke så slemt at hækle den" :lol: Bare se at komme igang. Hvis der kun er en baby så har du noget at vælge imellem :lol:


Dåbskjole plejer da at være til barnet, derfor må der kun komme et barn, laver ikke to af disse. Men det er altså slemt nok at hækle i babystørrelse, indviklet mønster og jeg er langsom. Ville aldrig turde hækle noget stort til mig selv :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 12:53

Både in kæreste og søster har for resten tvillinger og - dåbskjole aside - så gad jeg sgu godt :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 14:48

Apropos at en babykjole er lille at hækle, det gælder ikke for en dåbskjole, nederdelsstykket er cirka en meter bredt da det skal rynkes, og ender sikkert med at være lige så langt, har lavet de første 13 rækker ud af 165 (og så mangler overdelen og ærmer selvfølgelig også). Men synes mønsteret bliver ret fint :lun:

Her et lille udsnit:

IMG_0056lille.jpg


Og jeg laver ikke to, så får vi tvillinger køber jeg en til nummer to :P

Jeg drømte i øvrigt jeg var gravid, af en eller anden grund tror jeg på det denne måned, måske fordi jeg skal holde fest og har lagt den hvor jeg må drikke drinks, så det kunne lige passe det var denne måned. Jeg håber! Selvom det bliver svært at skjule ikke at drikke alkobhol når jeg har inviteret 12 personer til drinks og hygge, må få kæresten til at lave snydedrinks til mig i køkkenet.

Er på cd16 og allerede utålmodig :lol: Omvendt tror jeg jeg havde ægløsning tidligt, altså allerede i søndags, så på den måde vil jeg jo være 2+5 nu. Nogen der har tålmodighed til salg?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. apr 2016, 16:52

Jeg har altid frygtet at få tvillinger! Og tænkte ind til for nyligt, at det da var rimelig smart at jeg var safe ift. det, når nu jeg kun får lagt et æg op. Men så er en af mine bekendte blevet gravid med tvillinger - de har også været i fertilitetsbehandling, og også kun fået lagt et æg op, men det har så delt sig, så det er enæggede tvillinger!
Det må altså virkelig være nitten. Det er jo to af samme barn (lidt firkantet). Ej hvor ville jeg føle mig snydt :P Det der får mig til nogle gange at tænke at vi skal have et fodboldhold, er når jeg ser hvor forskellige børn samme par kan få - det synes jeg er så facinerende. Udover det så når man får tvillinger, så får man én mega hård barsel, i stedet for to rolige man kan nyde. I det hele taget synes jeg der er virkelig mange ulemper. Men det er sjovt så forskelligt folk har det med tvillinger.
Hvad gør at du Mygirl (og evt andre herinde) synes det lyder tiltrækkende? :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 17:50

Finder vi ud af at vi skal have behandling vil jeg gerne have tvillinger, altså, jeg vil helst have en af gangen men så hårdt jeg høre flere skrive om behandling ville jeg næppe klarer det tre gange, og jeg vil gerne have tre, og så kunne to af gangen jo være smart :P

Og bliver jeg gravid med tvillinger er jeg sikker på jeg bliver overdrevet glad og synes det er det bedste i hele verden. Håber virkelig den er der i denne måned for os alle :lun:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 18:38

Jeg hat sådan en lidt naiv romantisk Forestilling om hvor dejligt det er at have tvillinger :lun: At de vokser op sammen osv. Og håbet hemmeligt ved hver graviditet at der var to. Men realistisk ville jeg være dædnervøs for graviditeten som jo er højrisiko. Og det vil være benhårdt med to med samme behov. Og 4 børn er måske lige i overkanten. Men altså skulle der komme tvillinger så tager vi det med :) Bare der snart kommer mindst et rask barn så kan der komme så mange der vil.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!,

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 20:18

PinkPowerPrincess skrev:Jeg har altid frygtet at få tvillinger! Og tænkte ind til for nyligt, at det da var rimelig smart at jeg var safe ift. det, når nu jeg kun får lagt et æg op. Men så er en af mine bekendte blevet gravid med tvillinger - de har også været i fertilitetsbehandling, og også kun fået lagt et æg op, men det har så delt sig, så det er enæggede tvillinger!
Det må altså virkelig være nitten. Det er jo to af samme barn (lidt firkantet). Ej hvor ville jeg føle mig snydt :P Det der får mig til nogle gange at tænke at vi skal have et fodboldhold, er når jeg ser hvor forskellige børn samme par kan få - det synes jeg er så facinerende. Udover det så når man får tvillinger, så får man én mega hård barsel, i stedet for to rolige man kan nyde. I det hele taget synes jeg der er virkelig mange ulemper. Men det er sjovt så forskelligt folk har det med tvillinger.
Hvad gør at du Mygirl (og evt andre herinde) synes det lyder tiltrækkende? :)


Nu er det to tveæggede tvillingepar, jeg har i min nærhed, og begge i kombinationen 'dreng og pige', så der er ikke meget 'samme børn' over dem :D men det synes jeg nu heller ikke, der er med enæggede.. Jeg tror egentlig aldrig, jeg har oplevet at tænke, at to børn var ens.. :gruble: så der er vi nok bare fundamentalt forskellige :) (Og så eeeelsker jeg jo f.eks. de ligheder der er mellem mine søskende og jeg, fordi de minder mig om, at vi er i familie, selvom vi er vidt forskellige)

Tror det, der smelter mig helt ved tvillinger, er, når jeg ser, hvor meget glæde, de har af hinanden. Min søsters små, de er bare helt forelskede i hinanden og SÅ cute, og det samme har kærestens været i deres opvækst. De har et bånd til hinanden, som jeg ikke ser ved andre søskende og det synes jeg nok bare, der er et eller andet vildt magisk og hyggeligt ved.

Og så er jeg bare ikke typen, der glæder mig vildt til graviditet og barsel, og nok mere egentlig synes, det kunne være fedt kun at gøre en gang og stadig få to børn :) ooooog, så ville de helt naturligt eliminere vores senere diskussioner om, om vi skal have et eller to børn (hvilket jeg ville se som total win.)

Jeg stordrømmer ikke om tvillinger, men de ville være meget velkomne, hvis de meldte deres ankomst :love2:
0
Sorenspige
Indlæg: 7076
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9388

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 29. apr 2016, 20:45

Jeg kender to tvillingemødre, som har haft en noget mere rolig og afslappende barsel, end jeg havde.

I begge tilfælde fik de drømme-babyer, som hurtigt sov igennem og også sov flere lange lure om dagen. De syntes nærmere, at deres barsel var kedelig end hård.

Med et barn kan man heller ikke forvente en rolig barsel, for man ved aldrig, hvilken slags baby man får.

Når det er sagt, at jeg aldrig ønsket tvillinger trods fertilitetsbehandling. Tænk, hvis man fik to græde-babyer på en gang :tie:.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 20:51

Marioneta skrev:Her er tvillinger også velkomne, hvis de kommer, men da jeg er enlig ville jeg dog foretrække en baby af gangen. Jeg har enæggede tvillingefætre og de er uden tvivl også hver deres, især nu hvor de er blevet teenagere.

Jeg har en kollega, som fik tvillinger ved fertilitetsbehandling. Hun fik lagt to æg op, fordi de havde prøvet så mange gange og så var der tvillinger. Ved første scanning var de så overraskede over, at det så ud til at være enæggede tvillinger, hvilket de også er.

Jeg har fået svar på mit FSH, som skulle være under 10 for at jeg kunne komme i behandling. Det var 7,4, så det var dejligt. Så nu skal jeg bare vente til næste menstruation og så går det løst igen.


Yey!! Hvor fedt, at der er grønt lys :banan: bliver spændende!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 29. apr 2016, 21:22

Jeg synes folk er seje hvis man ønsker tvillinger. Jeg vil helst undgå :lol:

På nogen områder tror jeg det er nemmere fordi man bare bliver nød til at lade tingene gå sin gang. Fx lade et barn græde lidt længere for at gøre den anden færdig.
Så tvillinger bliver nok mere hårdføre.

Jeg har tvillinge fætre og der er sku ikke noget pis med dem. Hvis de slår sig så er det altså bare op og videre, der er slet ikke tid til at vente på at blive trøstet.

Til gengæld synes jeg båndet mellem tvillinger er helt fantastisk!
0

Tilbage til "Graviditet"