Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. apr 2016, 19:53

Mine børn er mønster brydere :love: de er pisse kloge og sunde og raske - og har vildt unge forældre! :gys:
Og en mor der arbejder aftener og weekends.

Det er jo tydeligvis mod alle odds...

:sarkasme:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf Novella » 23. apr 2016, 20:09

Mine er nu også både sunde og raske, selv om jeg åbenbart var 'ung mor' da jeg fik dem :D Men jeg er bestemt mere i balance med mig selv og mit liv nu. Den voldsomme anstrengelse ved at have babyer, er jeg dog velsignet glad for at have overstået.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf Alphilia » 27. apr 2016, 07:39

:D Det er vand på min mølle

Til gengæld synes jeg, baseret på snart en del års erfaring indenfor graviditet, fødsel og barsel, at mange yngre kvinder har en mere ligetil og naturlig / ikke så "teoretisk" (i mangel af bedre ord) tilgang til det at få en nyfødt end kvinder oppe i årene
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. apr 2016, 06:20

Jeg har da vist været heldig med mine unger så. Arme stakler at de både har haft en ung mor OG fået sukker. Tsk.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27375

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf ajnaM » 30. apr 2016, 07:17

Alphilia skrev::D Det er vand på min mølle

Til gengæld synes jeg, baseret på snart en del års erfaring indenfor graviditet, fødsel og barsel, at mange yngre kvinder har en mere ligetil og naturlig / ikke så "teoretisk" (i mangel af bedre ord) tilgang til det at få en nyfødt end kvinder oppe i årene


Enig.

Jeg kender en obstetriker, der engang fortalte, at hun så en klar tendens til, at de ældre mødre stressede mere. De havde læst mere, var ofte meget analytiske i deres tilgang og havde samtidig opbygget både forventninger til mor-rollen og en masse vaner på en helt anden måde end de 21-årige.
Når babyen så kom, levede virkeligheden ikke altid op til de forestillinger, de ældre mødre havde gået og bygget op gennem alle de år, de havde gået og glædet sig til at blive mor. Ofte oplevedes det ofte som et kontroltab, som kvinderne havde svært ved at håndtere - samtidig med at den nye mor-rolle clashede med deres ret så etablerede liv.

Det var i øvrigt i forbindelse med, at vi brainede på tv-konceptet 'de gamle mødre' over en øl. :D Så helt alvorligt skal det måske ikke tages. Men jeg tror nu, der er noget om det. Jeg ser i hvert fald lignende tendenser i min omgangskreds...
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27375

Re: Ældre kvinder får sundere og klogere børn!

Indlægaf ajnaM » 30. apr 2016, 07:20

I øvrigt har jeg fået første barn under studiet, og det har godt nok ikke været spor fleksibelt. På min uddannelse havde vi 37 obligatoriske undervisningstimer, dertil kom studiearbejde, lektier og transport. Mit barn er ikke blevet afleveret kl. 10 og hentet kl. 15, lad os sige det på den måde. :tie:

Jeg dykkede samtidig lige et par karakterer, da jeg blev mor, simpelthen fordi jeg ikke havde tid til at fordybe mig, på den måde det krævedes. Jeg kunne ikke sidde en uge og udelukkende lave opgave, og jeg kunne ikke deltage i alle de faglige arrangementer, jeg tidligere engagerede mig i ud over studiet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Forældre"