Snik-snak tråd for forældre?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 29. apr 2016, 16:28

Vi lærer Emil om tak for mad begrebet efter vi har spist. Det har vi gjort i halvanden uges tid nu.
I dag sagde han så ikke tak for mad.
Tilgængelige sagde han velbekomme hver gang vi bad ham om at sige tak for mad :lol: den unge er for sjov.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. apr 2016, 16:43

Åh søde Lianna :lun:

S har sagt farvel til sin bedste veninde i dag, hun skal også til at gå i mini SFO. Jeg synes også det var vemodigt, S tog det noget pænere :genert: Men jeg ved bare at S kommer til at savne hende helt vildt.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 29. apr 2016, 18:36

Skralde skrev:Min lille pige har haft sin sidste dag i børneren i dag :whine: Det er ubegribeligt at den der lille pige, som liiige er kommet til verden, allerede skal starte i mini-sfo :lun:
Hun havde en rigtig god dag, selv om den også var vemodig for både mor og barn :genert:

"Lidt" billeder fra dagen:


Sikke nogle skønne billeder. Vildt fedt det med at hoppe ud af vinduet!

Åh hvor må det være stort sådan at slutte i børnehave!

Jeg frygter når vores tid kommer. De børn bliver bare så hurtigt store.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. apr 2016, 17:14

xxx---xxx skrev:
Skralde skrev:Min lille pige har haft sin sidste dag i børneren i dag :whine: Det er ubegribeligt at den der lille pige, som liiige er kommet til verden, allerede skal starte i mini-sfo :lun:
Hun havde en rigtig god dag, selv om den også var vemodig for både mor og barn :genert:

"Lidt" billeder fra dagen:


Jeg er bare SÅ dårlig til den slags.

Emma skal rykke fra Flexstue og over i den "rigtige" børnehave den 1/6...De rykker sådan lidt i hold, og jeg fik allerede en forsmag på hvordan det bliver igår, hvor de første rykkede....Da jeg ankom i går morges med Emma, var pædagogen der tog imod meget meget tæt på at græde.....Og da jeg kom for at hente Emma går eftermiddags havde hun nærmest grædt det meste af dagen :lol: :lol: :lol: Hun synes det er SÅ svært at sige farvel til "sine unger" og sende dem videre ud ud i verden.... Og jeg som ikke kan tåle at folk græder...Så får jeg også vand i øjnene......Det bliver sgu hårdt...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 30. apr 2016, 18:46

FruDulle skrev:Kender i det når man mest har lyst til st skylle sit barn ud i toilettet? Nøj hvor det der putte show kan smadre min tålmodighed totalt. 1 time nu fra vi begyndte at læse og han sover ikke. Efter 45 min var jeg ved st sprænge i luften. Han KARTER rundt og kan slet ikke finde ro i sin krop. Jeg kan slet slet ikke have det.

Det gør mig ikke noget at sidde ved ham til han sover. Det plejer st tage 5-10 min. Men 45-60 min. Not a chance in hell!

Manden er derinde nu, mest fordi ellers var det ikke sikkert at alle overlevede.


Vi har virkelig også kæmpet meget med det putning.

Emil er kun 2, men det har virkelig hjulpet med aftaler.

Vi aftaler inden vi går op og børster tænder at i dag, så læser vi to bøger (antal afhænger af hvornår vi kommer op i sengen), og derefter lægger han sig ned i sengen og så synger vi godnat sang.
Når vi så har læst de to bøger og han ikke er klar til at lægge sig, så minder jeg ham om aftalen igen, og han accepterer det rent faktisk (vi er stadig lidt forundrede over det herhjemme, for troede ikke de kunne sådan noget i den alder), lægger sig og så synger jeg godnat sang og siger godnat til ham. Det betyder at det langt de fleste aftener tager max 15 min for ham at falde i søvn, når han lægger sig til at sove. Så er der nogle dage, hvor han har ekstra uro i kroppen og så tager det lang tid, og det er også nemmere at acceptere, når han nu de fleste aftener sover temmelig hurtigt.
Aftalen når vi læser bøger er forresten at han ved første bog skal være i hans seng og ved anden bog (og tredje hvis vi læser tre) er at han ligger ned i sengen.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 30. apr 2016, 19:27

FruDulle skrev:Her er rutinen fuldstændig som den har været de sidste år og vi har aldrig haft det her problem før. Vi har prøvet at gøre til og fra og rykke lidt rundt osv. Nada hjælper. Det startede da han kom ind på sit eget værelse for en måned siden. Af praktiske årsager stod hans seng på vores soveværelse i 4 mdr. Nu er der bare...ass and Keys. Han er slet ikke sur eller ked af det eller noget. Han kan bare ikke finde roen til at falde i søvn. I dag var hans krop som et loppe cirkus. Helt så slemt plejer det ikke at være som i dag. Men den er mindst 20 før han falder i søvn. Og det er bare ikke ok.


Kunne det tænkes at han trænger til at være noget mere derinde?
Og eventuelt også med stille aktiviteter? Så man måske også sidder og tegner og bare læser derinde?

Ellers er det jo muligt at det kommer, når han har vendt sig noget mere til at skulle sove på sit eget værelse.

Men er det muligt at flytte ham ind i soveværelset igen, hvis det slet ikke går?
Evt. som en løsning, hvor man snakker med ham om, at hvis han vågner om natten eller i løbet af aftenen, så kan han bare komme ind til jer og sove, det er slet ikke noget problem?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2016, 19:38

Jeg tænker også at han måske skal tilbage i soveværelset? Men det er jo en temperamentsspørgsmål om man kan det. Vi har S i soveværelset og har haft det et år :genert:
Whatever works...
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. apr 2016, 19:52

Dulle, er det rigtigt forstået, at han græder, når I går?

Her er det meget tidligt, hvis R falder i søvn kl. 20 :genert:. Han ligger ofte og snakker og synger i hvert fald en time. Efterhånden har vi accepteret, at det er sådan, men vi laver jo så også andre ting samtidig.

Hvis jeg skulle sidde inde ved ham, var jeg eksploderet.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. apr 2016, 20:17

FruDulle skrev:Ja han bliver ked af det af det. Han har brug trygheden. Slet ikke hysterisk eller noget. Bare ulykkeligt ked af det og det er jo virkelig også synd. Som sagt gør det mig ikke noget at sidde der 5-10 min hvis det er det bedste for ham.Men det her show er simpelthen for meget.


Begge vores har omkring 2,5-3 års alderen haft bøvlet med at falde i søvn, og her har det begge gange virket at lade dem falde i søvn i vores seng (de skulle falde i søvn selv) og så bære dem i egen seng, når vi skulle sove.

Aner selvfølgelig ikke, om det kan virke for andre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. apr 2016, 20:19

Vi har brugt dagen i Bonbonland, og jeg er stadig svimmel her 6,5 time efter sidste karruseltur :stoned: Men skønt endelig med en weekend, hvor vi alle er hjemme. Hele weekenden. I morgen skal vi bare gå i nattøj og se TV hele dagen.
Senest rettet af FruKuk 30. apr 2016, 20:35, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. apr 2016, 20:34

FruDulle skrev:
FruKuk skrev:
FruDulle skrev:Ja han bliver ked af det af det. Han har brug trygheden. Slet ikke hysterisk eller noget. Bare ulykkeligt ked af det og det er jo virkelig også synd. Som sagt gør det mig ikke noget at sidde der 5-10 min hvis det er det bedste for ham.Men det her show er simpelthen for meget.


Begge vores har omkring 2,5-3 års alderen haft bøvlet med at falde i søvn, og her har det begge gange virket at lade dem falde i søvn i vores seng (de skulle falde i søvn selv) og så bære dem i egen seng, når vi skulle sove.

Aner selvfølgelig ikke, om det kan virke for andre.


Det ville også være fint med mig at prøve, men det kan ikke lade sig gøre da vi pga ombygning har rykket vores seng til udestuen som ligger op af stuen.


Har I et bud på, hvor længe I skal bygge om?
Tænker, at det måske ikke kan svare sig at gøre en masse førend I er "på plads" igen.
0
Seance
Indlæg: 382
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1903

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Seance » 30. apr 2016, 21:32

Har han en nat lampe?
Emma havde en periode hvor hun ikke kunne falde i søvn,
vi tog ud sammen med hende og fandt en nat lampe (med rødt blødt lys)
så satte vi stjerner op i loftet som får energi fra dagslyset, og så fandt Emma ro til at sove.
En anden ting som hjalp hende var at vi sørgede for at pusle rundt i stuen og køkkenet så hun kunne høre os,
og når vi går i seng åbner vi hendes dør på klem.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 1. maj 2016, 03:47

Frudulle kan se du også er tideligt oppe :s

Vores børn lyder bare så meget som var de samme person.
Nohr karter rundt for tiden og Kan slet ikke finde ro. Op og ryste puden, ned at ligge igen. Sparke lidt i enden af sengen. Falde lidt hen og så op og sidde have lidt vand osv.

N nægter som oftes at sige når han fx har lavet lort. Men forleden sad han helt uskyldigt i sengen efter 50 min og sagde han havde lavet lort.
Så måtte jeg jo tjekke ham. Men den lille bandit havde da intet lavet :lol: totalt udspekuleret.

Vi prøvede en dag at lade ham falde i søvn selv fordi han bare forsatte med at lave ballade. Så sagde jeg at hvis han forsatte så gik jeg ud men jeg lod døren stå åben og værelset er lige op til stuen.
Han blev simpelthen så ked af det. Og det vil jeg ikke byde ham.

Problemet er bare at jeg bliver så irriteret på ham og det er sku også synd. Men når det tager så lang tid så har vi bare ingen tid om aften til voksentid fordi jeg ikke går så sent i seng. :(

Det er så udmattende.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 2. maj 2016, 05:20

N skal have lagt dræn i dag kl 8:50.
Pludselig er jeg meget nervøs. Sidst var han kun 1 år og forstod jo ikke så meget.
Jeg frygter i dag og jeg føler lidt vi laver overgreb på ham ved at han skal i narkose :(
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 2. maj 2016, 05:27

Datteren har fået blærebetændelse og sagde først noget da hun blev voldsomt utilpas i weekenden med svimmelhed og hedeture og voldsomme mavesmerter. Jeg måtte så hive hende til vagtlægen som i første omgang dømte galdesten fordi det var i den øverste del af maven men ville så lige have en urinprøve for en sikkerheds skyld. Det blev så til blærebetændelse.

Her til morgen da hun så skulle have sin pille endte hun så med 30 min senere at kaste op også og er nu puttet på sofaen. De har ellers intro på historieopgaven idag men jeg har tigget hende om ikke at tage afsted og så lige passe på sig selv et døgn mere. Hun har nu fundet en der kan tage noter til hende så hun kan skrive sin opgave selv om hun ikke har været der.

Min mor har fået konstateret kræft igen og skal idag have vurderet hvad der nøjagtigt skal gøres ved det. Kryds lige fingre ik :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Forældre"