Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 27. apr 2016, 20:14

Jailbird skrev:Ved ikke om følgende spørgsmål er i trådens ånd, men hvad hedder de der hvide knopper man nogle gange får i huden? De er aldrig røde og det er ikke bumser. Det er ikke altid jeg kan få dem væk, nogle gange går der 2-3 måneder før de forsvinder. Og de kommer altid kun rundt om munden (se min fine tegning :D ). OG findes der mon noget der får dem til at gå væk? :P

Undskyld jeg gider ikke gøre det mindre :tie:


er det talgknopper du mener?
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Whoosh » 27. apr 2016, 21:16

Milier?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 29. apr 2016, 08:35

Jailbird skrev:
Filipai skrev:
Jailbird skrev:Ved ikke om følgende spørgsmål er i trådens ånd, men hvad hedder de der hvide knopper man nogle gange får i huden? De er aldrig røde og det er ikke bumser. Det er ikke altid jeg kan få dem væk, nogle gange går der 2-3 måneder før de forsvinder. Og de kommer altid kun rundt om munden (se min fine tegning :D ). OG findes der mon noget der får dem til at gå væk? :P

Undskyld jeg gider ikke gøre det mindre :tie:


er det talgknopper du mener?

Jeg googlede taglknopper inden jeg postede, men jeg synes det ser voldsomt (og rødt) ud? Derfor blev jeg i tvivl, man ser ikke mit medmindre man er meget tæt på.
Edit: Okay, nogle få af billederne kunne ligne :gruble: Men eh, er det virkelig en god ide at begynde at bruge nåle i ansigtet for at fjerne dem? Jeg kan se at BHA anbefales til forebyggelse, men det bruger jeg i forvejen :stoned:


Tror mange tror at keratis pilaris (staveplade) er det samme som talgknopper, og det er i hvert fald ret rødt. Men talgknopper er bare hvide prikker uden rødme. Jeg bruger sådan en ansigtsbørste, og det tager det meget fint, men har generelt ikke de store problemer med det.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Pityt » 29. apr 2016, 16:23

Liseletpåtå skrev:Hvilken hårolie bruger I? :)

Redken All soft :)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Siamo » 30. apr 2016, 14:31

Chachacha skrev:Hvad ville I især købe i USA? Jeg skal have en stak Paula's Choice men ved ikke helt med makeup... :)

Beccas flydende highlighter - den hedder noget med moon.
Clinique mascara + chubby sticks
MAC's lip liners, blush og læbestifter
Diverse Urban Decay
Revlon lip glosses
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 30. apr 2016, 14:55

Er der nogen af jer der har bestilt fra ELF efter de relancerede? Er deres makeup blevet bedre/dårligere eller er det det samme som før?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 30. apr 2016, 15:06

Juki skrev:Er der nogen af jer der har bestilt fra ELF efter de relancerede? Er deres makeup blevet bedre/dårligere eller er det det samme som før?

Jeg har kun bestilt et enkelt produkt, men det var helt det samme som tidligere :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. apr 2016, 15:53

Lismaens skrev:En god saltvandsspray, der ikke gør håret klistret og klamt, men alligevel giver lidt hold?


Tresemmes perfectly undone saltvandsspray! Dufter dejligt og som bonus indeholder den ingen silikone :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 30. apr 2016, 16:08

twinkle skrev:
Lismaens skrev:En god saltvandsspray, der ikke gør håret klistret og klamt, men alligevel giver lidt hold?


Tresemmes perfectly undone saltvandsspray! Dufter dejligt og som bonus indeholder den ingen silikone :)


Enig, den er virkelig lækker. Ellers har Kevin murphy også en ret lækker mulighed, hair resort. Det er bare en gel creme istedet for spray og ligeledes uden silikone :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 30. apr 2016, 16:20

For pokker hvor bliver jeg bare forarget næsten hver gang jeg er i matas. Hvad f... sker der for ekspedienterne og deres sindssygt dårlige service?? De trænger til seriøs konkurrence, hvis jeg havde mulighed for at købe tingene andre steder gik jeg aldrig derind!

Idag står jeg i køen og en dame står foran mig. Nok i 30'erne, hun har ikke rigtig noget makeup på og er meget afslappet klædt. Da det bliver hendes tur spørger hun pænt om hjælp til at finde en neglelak til 100-150 kr i den helt rigtige røde farve. Måske til en gave, hvem ved. Matas dullen er en midaldrende kvinde som ser mildest talt træt ud af livet.

Matas damen: Har du kigget på dem vi har derovre?
Damen i køen: Ja, men jeg har brug for hjælp til at finde den rigtige farve.
Matas damen drager et stort suk, og går så de to skridt væk fra disken over til essie standeren.
Matas damen: Det er jo rimelig svært for mig at hjælpe, når jeg ikke ved hvad farve du vil have.
Mig: :nerve: :ad!: :forvirret:
Så ender matas damen med bare at gå fra den stakkels kunde og ekspedere videre (mig). Havde jeg ikke stået i køen eller tænkt mig om en ekstra gang var jeg gået over for at hjælpe den stakkels dame, jeg var jo tydeligvis mere behjælpelig end den sure matas dame og jeg elsker at tale om makeup og hjælpe folk.
Men hun skyndte sig hurtigt at forlade butikken, hvilket jeg også selv havde gjort hvis jeg havde fået så dårlig betjening. Matas damen ydmygede hende totalt, og hun skulle jo bare gøre sit arbejde.

No offence til alle jer der arbejder i matas og gør det skide godt, men hold fast hvor er der bare mange tarvelige, u-servicemindede sure kællinger i matas.....
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. apr 2016, 17:00

Junika skrev:For pokker hvor bliver jeg bare forarget næsten hver gang jeg er i matas. Hvad f... sker der for ekspedienterne og deres sindssygt dårlige service?? De trænger til seriøs konkurrence, hvis jeg havde mulighed for at købe tingene andre steder gik jeg aldrig derind!

Idag står jeg i køen og en dame står foran mig. Nok i 30'erne, hun har ikke rigtig noget makeup på og er meget afslappet klædt. Da det bliver hendes tur spørger hun pænt om hjælp til at finde en neglelak til 100-150 kr i den helt rigtige røde farve. Måske til en gave, hvem ved. Matas dullen er en midaldrende kvinde som ser mildest talt træt ud af livet.

Matas damen: Har du kigget på dem vi har derovre?
Damen i køen: Ja, men jeg har brug for hjælp til at finde den rigtige farve.
Matas damen drager et stort suk, og går så de to skridt væk fra disken over til essie standeren.
Matas damen: Det er jo rimelig svært for mig at hjælpe, når jeg ikke ved hvad farve du vil have.
Mig: :nerve: :ad!: :forvirret:
Så ender matas damen med bare at gå fra den stakkels kunde og ekspedere videre (mig). Havde jeg ikke stået i køen eller tænkt mig om en ekstra gang var jeg gået over for at hjælpe den stakkels dame, jeg var jo tydeligvis mere behjælpelig end den sure matas dame og jeg elsker at tale om makeup og hjælpe folk.
Men hun skyndte sig hurtigt at forlade butikken, hvilket jeg også selv havde gjort hvis jeg havde fået så dårlig betjening. Matas damen ydmygede hende totalt, og hun skulle jo bare gøre sit arbejde.

No offence til alle jer der arbejder i matas og gør det skide godt, men hold fast hvor er der bare mange tarvelige, u-servicemindede sure kællinger i matas.....


Men også bare de råd de kommer med.. Sad for et par måneder siden og læste igennem deres tilbudskatalog, og så stod der noget i stil med: "spring solcremen over, og vælg et makeup produkt med solfaktor i stedet!" Jeg var nær faldet ned af stolen. Og gik endda i gang med at skrive en harmdirrende mail, men fik mig selv manet til ro inden jeg gik helt berserk. At give så dårlige råd omkring solbeskyttelse er simpelthen for ringe. Og jeg tænker ikke kun ift. for tidlige aldringstegn osv., men lige så meget ift. forebyggelse af hudkræft og modermærkekræft.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 30. apr 2016, 17:27

Der skulle næsten laves en forargelse-tråd :-D Og ikke kun for Matas, men generelt med dårlig service.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. apr 2016, 21:31

Lismaens skrev:Jeg har brugt Garniers micellar water lige siden den kom på markedet. Jeg har nu i et par uger ledt efter den i div. butikker, uden at kunne finde den, og læser nu på nettet, at den er trukket ud af det danske marked... Suk!
Jeg kan huske, at jeg købte et lager i en udenlandsk netshop med apotekervarer (fransk?) sidst jeg købte den, er der nogle der ved hvilken side jeg mener? :kryds:


Kan ikke lige gennemskue hvilken side der er, men pt. kan du få garniers micellar på tilbud hos feelunique http://eu.feelunique.com/search?csf=tru ... cellar&go= - og nu sender de jo inden for EU, så der er ikke længere udfordringer med tolden
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 30. apr 2016, 22:05

Lismaens skrev:
twinkle skrev:
Lismaens skrev:Jeg har brugt Garniers micellar water lige siden den kom på markedet. Jeg har nu i et par uger ledt efter den i div. butikker, uden at kunne finde den, og læser nu på nettet, at den er trukket ud af det danske marked... Suk!
Jeg kan huske, at jeg købte et lager i en udenlandsk netshop med apotekervarer (fransk?) sidst jeg købte den, er der nogle der ved hvilken side jeg mener? :kryds:


Kan ikke lige gennemskue hvilken side der er, men pt. kan du få garniers micellar på tilbud hos feelunique http://eu.feelunique.com/search?csf=tru ... cellar&go= - og nu sender de jo inden for EU, så der er ikke længere udfordringer med tolden


Det er meget længe siden jeg har købt noget hos feelunique. Hvor lang er leveringstiden ca.?
Jeg ærgrer mig sådan over, at jeg ikke kan huske den der side! Det var efter anbefaling fra debatten, at jeg fandt den engang. Mener også at jeg købte noget A-derma derfra.


Jeg synes leveringstiden er rimelig, mine pakker plejer at ankomme ca. en uge efter ordren er blevet afsendt.
Måske er det http://www.escentual.com/ du tænker på?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 1. maj 2016, 18:22

Frkvira skrev:Jeg spammer lige lidt i dag :lol2:

Hvor ofte er det magasin har 20% rabat, og kan det passe det næsten lige har været der?


Ja, det var der lige i fredags. Synes de har det 3-4 gange i året, måske sådan en gang i kvartalet-agtigt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"