Jeg gør det forkert

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 19:26

Jeg har foreslået par terapi, men det var han slet ikke indstillet på.

Der er så mange ting som går og nager mig og jeg ved slet ikke om han ved det for jeg får det aldrig sagt og når vi snakker om det bliver det hurtigt til et skænderi som jeg forsøger at få dysset ned da jeg ikke synes vi skal gøre det foran børnene. Eller fordi jeg bare ikke har overskuddet.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 19:42

Måske børnene skal passes ude i en weekend?
:ae:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Æble » 30. apr 2016, 20:24

bibbs skrev:Jeg har foreslået par terapi, men det var han slet ikke indstillet på.

Der er så mange ting som går og nager mig og jeg ved slet ikke om han ved det for jeg får det aldrig sagt og når vi snakker om det bliver det hurtigt til et skænderi som jeg forsøger at få dysset ned da jeg ikke synes vi skal gøre det foran børnene. Eller fordi jeg bare ikke har overskuddet.


Synes han at jeres forhold kører på skinner? Eller han mener måske at det er dig der er problemet?

Hvis ikke du magter at forlade ham, så er det måske i stedet på tide at sætte nogle krav? Fx sige at du er ulykkelig i forholdet, gerne vil kæmpe for det, men mener det er en fælles kamp og at du vil have at i får hjælp udefra fordi du er dybt ulykkelig og vil gøre alt for at få det til at fungere, selv parterapi, men du kan ikke løse problemerne alene. Og så lave en aftale med dog selv om at hvis han ikke vil være med til det, så SKAL du gøre noget drastisk.
10
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Tanten » 30. apr 2016, 20:38

Du glider lidt af på spørgsmålene ang. din mands mulige PTSD.

Er han diagnosticeret? Har han modtaget støtte eller behandling? Er han modtagelig for nogen af delene?

Hvis din mand reelt har PTSD, kan det forklare meget af hans adfærd, men det betyder jo ikke, at du kan eller skal leve med den.

Jeg vil dog mene, at det er en forudsætning for, at I kan blive sammen, at der kommer styr på den PTSD, for jeg tror, nøglen ligger der. Ellers spår jeg ikke jeres forhold mange chancer.

Og så tænker jeg, at din mand evt. kan have svært ved at dele jeres sorg over det barn, I har mistet - at han lukker ned og melder sig ud i stedet for at stå ved din side eller sammen med dig i det?
10
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 1. maj 2016, 04:50

Han gik til psykolog efter han blev hjemsendt, men det han har fået ud af det er at jeg skal lade være med at provokere ham.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Tux » 1. maj 2016, 06:13

bibbs skrev:Han gik til psykolog efter han blev hjemsendt, men det han har fået ud af det er at jeg skal lade være med at provokere ham.


Så har han jo reelt ikke fået noget ud af det, andet end at blive bekræftet i hans fejlagtigt opfattelse af at han ikke skal ændre en disse..
12
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Lurende Peber » 1. maj 2016, 06:57

bibbs skrev:Han gik til psykolog efter han blev hjemsendt, men det han har fået ud af det er at jeg skal lade være med at provokere ham.
Har du kun det fra ham selv? :gruble:
Eller har du været med ind over psykologens svar (mundtligt eller skriftligt)?
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 1. maj 2016, 07:21

Lurende Peber skrev:
bibbs skrev:Han gik til psykolog efter han blev hjemsendt, men det han har fået ud af det er at jeg skal lade være med at provokere ham.
Har du kun det fra ham selv? :gruble:
Eller har du været med ind over psykologens svar (mundtligt eller skriftligt)?

Meget relevant spørgsmål.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 1. maj 2016, 07:35

Ja, det lyder helt hen i vejret
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2016, 08:31

Mit bud er, at psykologen bl.a. har sagt, at et af din mands symptomer er en lav stresstærskel, og at han derfor let bliver provokeret. Da din mand tydeligvis kun magter/vil lappeløsninger, er den oplysning i hans hoved blevet til, at du og børnene bare skal lade være med «at provokere» ham, og at han simpelthen har ret til at blive behandlet, som det passer ham.
Det stemmer også overens med, at han, som du flere gange har givet eksempler på, kan være modbydelig overfor jeres børn, hvilket som et minimum burde få dig til at vågne op og se realiteterne i øjnene.
15
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf MOGA » 1. maj 2016, 09:04

Hvis han ikke vil lytte, og det altid ender i skænderier, så skriv alle dine tanker og følelser ned i et brev og giv ham det - og sig så, at når han er klar til at tale, så vil du gerne det, men at hvis han ikke ønsker det, så er du nødt til at tænke på dig selv og børnene.

Jeg har selv levet med en mand med PTSD, og jeg tager hatten af for, at du har holdt ud så længe, uden at han reelt har modtaget behandling.
3
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 1. maj 2016, 10:25

Jeg har overvejet brevet mange gange men.

Vi havde lige en typisk situation i Legoland idag.
Hvor vi er flere sammen og jeg så siger om vi ikke skal når vi er samlet igen lige finde ud af hvad vi skal.
Hvor han så svarer: så vil den ene den ene og den anden det andet. Og så er det mig der er skrap og siger det plejer vi at kunne finde ud af. Og så er kommentaren du er altid sur
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 1. maj 2016, 10:35

bibbs skrev:Jeg har overvejet brevet mange gange men.

Vi havde lige en typisk situation i Legoland idag.
Hvor vi er flere sammen og jeg så siger om vi ikke skal når vi er samlet igen lige finde ud af hvad vi skal.
Hvor han så svarer: så vil den ene den ene og den anden det andet. Og så er det mig der er skrap og siger det plejer vi at kunne finde ud af. Og så er kommentaren du er altid sur

Kære, søde Bibbs.
Nu taler jeg meget råt for usødet.
At få "du er altid sur" som svar på den samtale, ville i dén grad pisse mig af. Det fortjener JEG ikke. Hvorfor finder du dig så i den slags kommentarer?
Du bør - efter min allervenligste og ærligste overbevisning - stramme alt, hvad du kan og sige STOP!
Flyt med børnene. Ja, det bliver møghamrende hårdt. Men som jeg ser det, har du forlængst mistet følelsen af, hvem du er, hvad du vil finde dig i og hvordan I bør have det.
Du lever et liv på listefødder for ikke at gøre HAM stresset. Men det er du jo selv. Og hvad værre er... dine børn lærer at det er helt normalt, at man lever i et sådant forhold.
Jeg synes ikke, det er ok. For dig. For børnene og for den sags skyld heller ikke din sure, stressede, vatnissede mand. For han gør jo ikke noget for at I som familie får det bedre.
Du har mit nummer. Du må gerne ringe og skælde ud, hvis du synes jeg er for grov. Men jeg mener det kærligt og ærligt.
:kys:
13
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 1. maj 2016, 10:37

I fortjener alle sammen et bedre liv end det morads, I lever i.
Og hvis ikke din mand GØR noget... så bliver det hver for sig. Hvor længe vil du kæmpe for en mand (som ud fra dine indlæg her og på den gamle debat) ikke gør en hujende skid af en indsats for at I alle har/ får det godt?
:gruble:
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Moxy-lady » 1. maj 2016, 11:04

Hvis det nu var din datter der stod i din situation, hvad ville du så sige til hende?
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"