Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 08:10

Stars skrev:
Code71 skrev:
Aima skrev:
Code71 skrev:Ham her var nok også blevet dømt, hvis lovgivningen blev ændret til det ønskede her i tråden http://ekstrabladet.dk/112/kvinde-traek ... ge/6062687


Artiklen leverer nærmest ingen oplysninger om hverken anklage eller hændelse, så hvad i al verden er ræsonnementet i din teori?


Hvis politiet ikke må "gå til" anmelder og der er omvendt bevis byrde. Hvad i verden skulle så hindre hende her i at holde på historien = et klokkeklart justitsmord?

Jeg har ikke set nogen, der vil have omvendt bevisbyrde. Jeg har set nogle, der ikke vil og en del, der har undladt at svare på spørgsmålet. Det er så DIT gæt, at de, der ikke har svaret, ønsker det. Ikke den endegyldige sandhed.


En del har i tråden ønsket der indførtes utvetydigt accept til sex - hvilket vil sige verbalt eller skriftligt accept - hvilket igen vil medføre omvendt bevisbyrde. OGSÅ selvom de ikke har skrevet det ordret.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 08:39

Akehurst2 skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Hun var åbenbart bevidst og aktiv nok til at kunne udføre en lapdance på den ene fyr, der ikke kendte til hendes sukkersyge, og selv gå med ham om bag en busk, og rage ham i skridtet. Og da de så afbrød seancen og lod det blive ved det, så gik hun om bag en busk med 2 andre fyre, der heller ikke vidste noget om hendes sukkersyge, og havde sex med dem. Vidner, der ikke havde sex med hende, så at hun gik selv uden støtte, og de så at hun aktivt gav den ene fyr et blowjob, mens den anden havde vaginal sex med hende.

Så der røg tesen om at 3 fyre havde gruppevoldtaget en bevidstløs, passiv pige i en busk endegyldigt i graven.

Folk har været vilde med at spørge mig om jeg anså det ene og det andet for voldtægt eller accept, så lad mig bare komme den i forkøbet: Hvis en småfuld pige giver mig en lapdance, og bagefter gerne vil med udenfor et afsides sted, hvor hun begynder at beføle mig, så synes jeg ikke det er voldtægt. Faktisk synes jeg det er aktiv, nonverbal tilkendegivelse af accept.


Jeg bemærker her, at du gengiver hændelsforløbet uden at tage højde for, at vi ikke kender hendes version, i og med, hendes forklaring er udeladt.


Sjovt, for det forhindrede jo ikke folk i tråden i at lynche drengene i de første 30 sider af tråden...

Hun har afgivet sin forklaring til politiet og den er indarbejdet i alt hvad både forsvareren og anklageren har spurgt, gjort og undersøgt i sagen og i retten. Så selvom den ikke er gengivet i domsreferatet, så er der taget højde for den i sagen - og vi kender jo sagens udfald. Desuden ville hendes forklaring ikke ændre en millimeter på retslægerådets udtalelser eller vidnernes udsagn, eller de tiltaltes udsagn.

Ulempen ved at lyve om at man er så omtåget af alkohol og manglende insulin på gerningstidspunktet, at man ikke engang kan ytre eller yde modstand, er, at man heller ikke kan komme med en brugbar forklaring i sagen, som kan overtrumfe vidners udsagn og tekniske spor. Så hvad I alverden er det du tror, at hendes forklaring ville ændre på i resultatet?

Du undlader også at forholde dig til, at de tekniske beviser viser, at T2 ikke kan have været helt nøjagtig i sin forklaring, hvilket jo gør, at hans forklaring som sådan ikke kan lægges så ukritisk til grund, eller til forskellen mellem forklaringerne til politirapporten og vidneforklaringerne i retten.


Hvem siger de er lagt ukritisk til grund? Bare fordi de er medtaget, betyder det ikke at det er sket ukritisk. Tværtimod. De har været gennem en kritisk vurdering hos dommerne, og: "finder retten det ubetænkeligt at tilsidesætte T2s forklaring om forløbet". Om pigens forklaring: "finder retten det overvejende betænkeligt at lægge til grund". Voila. En kritisk gennemgang OG SÅ bliver det lagt til grund. Når retten har forholdt sig kritisk til sammenhængen mellem tekniske beviser og forklaringer, (og stadig nået frem til frifindelse), så behøver jeg ikke opfinde dén tallerken igen. Jeg kan godt basere min mening på dét.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Stars » 1. maj 2016, 09:04

Advocatus-Diaboli skrev:
Stars skrev:Jeg har ikke set nogen, der vil have omvendt bevisbyrde. Jeg har set nogle, der ikke vil og en del, der har undladt at svare på spørgsmålet. Det er så DIT gæt, at de, der ikke har svaret, ønsker det. Ikke den endegyldige sandhed.


En del har i tråden ønsket der indførtes utvetydigt accept til sex - hvilket vil sige verbalt eller skriftligt accept - hvilket igen vil medføre omvendt bevisbyrde. OGSÅ selvom de ikke har skrevet det ordret.

Jeg vil såmænd også gerne have, at kvinden i ord eller gerning skal sige ja til sex. Men jeg vil ikke ændre på bevisbyrden. Og ja - jeg er godt klar over, at det betyder, at det ikke vil ændre noget i praksis, fordi det normalt ikke vil være muligt for anklageren at bevise, hun ikke sagde ja.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 1. maj 2016, 10:14

Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 1. maj 2016, 11:09

Angelina skrev:
Animi skrev:Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.


Men jeg synes tilgengæld dette:

Vidner, der ikke havde sex med hende, så at hun gik selv uden støtte, og de så at hun aktivt gav den ene fyr et blowjob, mens den anden havde vaginal sex med hende.


Siger ret meget om at hun frivilligt gik med til sex - hun deltog endda aktivt i det ... og hvis hun så undervejs fortrød, så har hun jo altså selv et ansvar for at sige / vise hun ikke længere er interesseret. Hendes sexpartnere er jo trods alt ikke tankelæsere.


Har du læst dommen, eller blot det A-D skriver? For ingen af vidnerne har ifølge dommen sagt at de så hende aktivt give et blowjob. Det eneste der står er at det ene vidne så at den ene tiltalte måske fik et blowjob og han havde på fornemmelsen at det var frivilligt. De to andre vidner der ikke var involveret i situationen, så ikke noget.
Så vi har ét vidne der siger at hun måske gav et blowjob.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 354
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 452

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Ubiquitous » 1. maj 2016, 11:13

Angelina skrev:
Animi skrev:Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.


Men jeg synes tilgengæld dette:

Vidner, der ikke havde sex med hende, så at hun gik selv uden støtte, og de så at hun aktivt gav den ene fyr et blowjob, mens den anden havde vaginal sex med hende.


Siger ret meget om at hun frivilligt gik med til sex - hun deltog endda aktivt i det ... og hvis hun så undervejs fortrød, så har hun jo altså selv et ansvar for at sige / vise hun ikke længere er interesseret. Hendes sexpartnere er jo trods alt ikke tankelæsere.


Det ret risikabelt at tage Advocatus' udtalelser for gode varer uden at checke det selv. Ifølge dommen udtalte ingen af vidnerne, at de så pigen aktivt give den ene fyr et blowjob.

Et af vidnerne udtalte dog, at han hørte stønnen, som han vurderede til at komme fra pigen.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 354
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 452

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Ubiquitous » 1. maj 2016, 11:15

Dikus skrev:Lægerne kan ikke bevise hendes tilstand op gerningstidspunktet, da de to faktorer i spil kan påvirke folk på forskellig måde, da der er tvivl om styrken af den drukne alkohol, og ingen har sikret beviser for pigens insulinniveau, alkoholpromille eller den alkohol, der var til festen.


Det er rigtigt, at promillen er anslået. Til gengæld har man blodsukkermålinger fra perioden (som viser et ret højt blodsukker).
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Pølsemix » 1. maj 2016, 11:24

Efter at have læst denne tråd sætter jeg virkelig pris på at Danmark er en retsstat, hvis anklagemyndigheden mener at dommen er forkert anker de den. Jeg synes det er beskæmmende at lægmand sidder her og mener at vide bedre end retssystemet, det er heldigvis ikke pøblen på torvet der afgør sådanne sager.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 354
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 452

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Ubiquitous » 1. maj 2016, 11:34

Dikus skrev:
Ubiquitous skrev:
Dikus skrev:Lægerne kan ikke bevise hendes tilstand op gerningstidspunktet, da de to faktorer i spil kan påvirke folk på forskellig måde, da der er tvivl om styrken af den drukne alkohol, og ingen har sikret beviser for pigens insulinniveau, alkoholpromille eller den alkohol, der var til festen.


Det er rigtigt, at promillen er anslået. Til gengæld har man blodsukkermålinger fra perioden (som viser et ret højt blodsukker).


Men man kan ikke udtale sig om, hvordan det har påvirket hende som læge, da det er individuelt.


Det mener jeg nu godt man kan, og det har Retslægerådet også gjort.

Men det er selvfølgelig rigtigt, at ingen formelt kan udtale sig om andre folks bevidsthedtilstand på et vilkårligt tidspunkt i fortiden - læge eller ej.

Man kan ikke sige noget om, hvordan pigen har oplevet situationen, og man kan heller ikke afvise, at hun har oplevet at være i en tilstand, hvor hun ikke kunne modsætte sig. Derfor er det naturligvis også helt ude i hampen at påstå, at hun bevisligt lyver.

Det er tydeligt for mig, at svaret på trådens spørgsmål er: Ja, under særlige omstændigheder.


Det synes jeg er en mærkværdig konklusion.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 11:44

Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Akehurst2 skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Hun var åbenbart bevidst og aktiv nok til at kunne udføre en lapdance på den ene fyr, der ikke kendte til hendes sukkersyge, og selv gå med ham om bag en busk, og rage ham i skridtet. Og da de så afbrød seancen og lod det blive ved det, så gik hun om bag en busk med 2 andre fyre, der heller ikke vidste noget om hendes sukkersyge, og havde sex med dem. Vidner, der ikke havde sex med hende, så at hun gik selv uden støtte, og de så at hun aktivt gav den ene fyr et blowjob, mens den anden havde vaginal sex med hende.

Så der røg tesen om at 3 fyre havde gruppevoldtaget en bevidstløs, passiv pige i en busk endegyldigt i graven.

Folk har været vilde med at spørge mig om jeg anså det ene og det andet for voldtægt eller accept, så lad mig bare komme den i forkøbet: Hvis en småfuld pige giver mig en lapdance, og bagefter gerne vil med udenfor et afsides sted, hvor hun begynder at beføle mig, så synes jeg ikke det er voldtægt. Faktisk synes jeg det er aktiv, nonverbal tilkendegivelse af accept.


Jeg bemærker her, at du gengiver hændelsforløbet uden at tage højde for, at vi ikke kender hendes version, i og med, hendes forklaring er udeladt.


Sjovt, for det forhindrede jo ikke folk i tråden i at lynche drengene i de første 30 sider af tråden...

Hun har afgivet sin forklaring til politiet og den er indarbejdet i alt hvad både forsvareren og anklageren har spurgt, gjort og undersøgt i sagen og i retten. Så selvom den ikke er gengivet i domsreferatet, så er der taget højde for den i sagen - og vi kender jo sagens udfald. Desuden ville hendes forklaring ikke ændre en millimeter på retslægerådets udtalelser eller vidnernes udsagn, eller de tiltaltes udsagn.

Ulempen ved at lyve om at man er så omtåget af alkohol og manglende insulin på gerningstidspunktet, at man ikke engang kan ytre eller yde modstand, er, at man heller ikke kan komme med en brugbar forklaring i sagen, som kan overtrumfe vidners udsagn og tekniske spor. Så hvad I alverden er det du tror, at hendes forklaring ville ændre på i resultatet?

Du undlader også at forholde dig til, at de tekniske beviser viser, at T2 ikke kan have været helt nøjagtig i sin forklaring, hvilket jo gør, at hans forklaring som sådan ikke kan lægges så ukritisk til grund, eller til forskellen mellem forklaringerne til politirapporten og vidneforklaringerne i retten.


Hvem siger de er lagt ukritisk til grund? Bare fordi de er medtaget, betyder det ikke at det er sket ukritisk. Tværtimod. De har været gennem en kritisk vurdering hos dommerne, og: "finder retten det ubetænkeligt at tilsidesætte T2s forklaring om forløbet". Om pigens forklaring: "finder retten det overvejende betænkeligt at lægge til grund". Voila. En kritisk gennemgang OG SÅ bliver det lagt til grund. Når retten har forholdt sig kritisk til sammenhængen mellem tekniske beviser og forklaringer, (og stadig nået frem til frifindelse), så behøver jeg ikke opfinde dén tallerken igen. Jeg kan godt basere min mening på dét.


Du får godt nok fordrejet de lægelige vurderinger til ugenkendelighed.


Hvor helt præcist?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 11:48

Animi skrev:Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.


Ej, come on. Vidner SÅ hende gå på sine egne ben. Vidner så hende være aktiv i at give et blowjob. Kombineret med at retslægerådet udelukker at hun var så påvirket at hun ikke kunne ytre eller yde modstand, så var hun selvfølgelig ikke bevidstløs!
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 11:50

Dikus skrev:
Vidnerne sagde dog først sådan efter de havde tænkt sig om.


Og hvad så?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 354
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 452

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Ubiquitous » 1. maj 2016, 11:51

Advocatus-Diaboli skrev:Vidner så hende være aktiv i at give et blowjob.


Bullshit.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 1. maj 2016, 11:55

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.


Ej, come on. Vidner SÅ hende gå på sine egne ben. Vidner så hende være aktiv i at give et blowjob. Kombineret med at retslægerådet udelukker at hun var så påvirket at hun ikke kunne ytre eller yde modstand, så var hun selvfølgelig ikke bevidstløs!



Ifølge dommen der er blevet linket til, står der ingen steder at nogen så hende aktivt give et blowjob. Hvor du har fået det fra aner jeg ikke, men det står ihvertfald ikke i dommen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. maj 2016, 12:06

Animi skrev:
Angelina skrev:
Animi skrev:Man skal også huske, at fordi de siger at der ikke er beviser for at hun var bevidstløs/ude af stand til at sige fra, betyder jo ikke at hun så 100% ikke var bevidstløs - de kan bare ikke bevise at hun var det, men hun har måske stadigvæk været det.


Men jeg synes tilgengæld dette:

Vidner, der ikke havde sex med hende, så at hun gik selv uden støtte, og de så at hun aktivt gav den ene fyr et blowjob, mens den anden havde vaginal sex med hende.


Siger ret meget om at hun frivilligt gik med til sex - hun deltog endda aktivt i det ... og hvis hun så undervejs fortrød, så har hun jo altså selv et ansvar for at sige / vise hun ikke længere er interesseret. Hendes sexpartnere er jo trods alt ikke tankelæsere.


Har du læst dommen, eller blot det A-D skriver? For ingen af vidnerne har ifølge dommen sagt at de så hende aktivt give et blowjob. Det eneste der står er at det ene vidne så at den ene tiltalte måske fik et blowjob og han havde på fornemmelsen at det var frivilligt. De to andre vidner der ikke var involveret i situationen, så ikke noget.
Så vi har ét vidne der siger at hun måske gav et blowjob.


Du glemmer at pigen selv + 2 af de tiltalte også er vidner til hvad der skete, og det er deres forklaringer, der blev lagt til grund for at retten troede på at pigen medvirkede aktivt til både vaginal og oralsex. "Retten lægger efter forklaringerne fra F, T3 og til dels T1endvidere til grund, at T3 og T1 på skift havde samleje og oralsex med F bag busken."

Retten tror altså på det T1 siger, hvilket er interessant, da han også siger at "Han fik oralsex af F samtidig med, at T3 havde samleje med hende. Han bevægede sig ikke, mens han fik oralsex. Han byttede på et tidspunkt plads med T3, og lige da han skulle til at have samleje med hende, opdagede han, at der stod nogle drenge - herunder T2, Vidne B og Vidne E - og fniste af dem".

Retten troede som sagt også på det T3 sagde: "T1 fik et blowjob af F, mens han havde samleje med hende. Han så blowjobbet ud af øjenkrogen. Han kunne ikke præcist huske, hvordan T1s blowjob foregik. Han byttede på et tidspunkt plads med T1. Han fik nu et blowjob, mens T1 havde samleje med F. T1 og han byttede nogle gange, og F sagde ikke noge"
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"