Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:19

Her er tråden for maj 16 :banan:

Siden januar 15 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Du skal selv opdatere dine mål i det indlæg, der passer til hver etape. Hvis du liker dette indlæg sender jeg et login til dig, så du selv kan logge ind.

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
3
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:20

Etape 1: 1-8 maj

Ally:
- Føre Madlog - undgå røde dage
- Drikke vand
- Neglepleje
- 16:8-faste de dage, hvor jeg føler for det
- 2 x træning - gerne mere

Ballademager:
- Cykle på arbejde to gange (maj er jo "vi cykler til arbejde"
- Træne tre-fire gange
- Holde mig fra sukker, hvidt brød, kage, chips, sodavand og alt andet, der er sjovt :fløjt:

Animi:
- Drikke mere vand
- Være aktiv hver dag

LadyFox:
- 1 kødfri dag.
- Cykle mindst 20 km.
- Gå 3 ture på mindst 8 km.
- Undlad at spise slik før klokken 10.00.
Senest rettet af MånedstrådTS 3. maj 2016, 20:19, rettet i alt 4 gange.
0
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:20

Etape 2: 9-15 maj

Ally
- Drikke vand (både hjemme og på arbejde)
- Neglepleje
- Føre Madlog - ingen røde dage mandag-fredag
- 16:8-faste de dage, jeg føler for det
- 2 x træning

Ballademager
- Ingen sukker, hvidt brød, sodavand, slik, chokolade etc.
- Forberede næste skridt af min instruktøruddannelse (shiiiit, det begynder at blive krævende :genert:)
- Cykle på job to gange
- Træne min. to gange

Animi
- Drikke mindst 1l vand om dagen
- Aktiv hver dag
- Undgå slik og andre søde sager

LadyFox
- 1 kødfri dag.
- Cykle mindst 20 km.
- Gå 3 ture på mindst 8 km.
- Undlad at spise slik før klokken 10.00.
- Drikke vand hver dag.
Senest rettet af MånedstrådTS 9. maj 2016, 15:19, rettet i alt 5 gange.
0
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:20

Etape 3: 16-22 maj
0
MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf MånedstrådTS » 1. maj 2016, 15:21

Etape 4: 23-30 maj
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 1. maj 2016, 15:39

Jeg er supermotiveret for at få lidt struktur på trænings- og mad-fronten ind i min hverdag igen. Det går egentlig ok, jeg har trænet 4-6 gange om ugen de sidste mange uger, og maden er nogenlunde, men jeg trænger til en periode hvor jeg spiser sundt-sundt og udover træningerne i centeret også får skruet lidt op for gåture og løb. Så jeg planlægger en masse mad- og træningsplanlægning i aften, hvor jeg laver nogle konkrete planer for både det ene og andet. Jeg tænker at de næste 14 dage bliver med ekstra fokus på sundhed.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Muspel » 1. maj 2016, 18:31

Jeg tror, at mine knæ er ved at være næsten i orden igen. Så nu vil jeg gerne være med igen.

Jeg gik kold i at sætte mål, jeg endte med ikke at overholde, så jeg sætter første etape lidt lavt.

Træne to gange
Gå tur de dage, jeg ikke træner. Minimum 20 minutter
Cykle to dage på arbejde
Kun en sød sukker-agtig ting pr dag.

Den sidste er virkelig et indsatsområde. I går spiste jeg fx to kanelsnegle, en is og en øko-rittersport. Selv for en lørdag er det jo alt alt alt for meget! Så kan det jo være helt ligegyldigt om måltiderne er sunde ...
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Sophaya » 1. maj 2016, 19:46

Jeg så lige et full body billede af mig selv til min søsters kandidataflevering, og det var ikke kønt. Jeg har dog rigtig travlt, så det skal også være overskueligt. Derfor er mine mål:
- Sundere kost end normalt
- Mere motion end normalt
- Mere vand end normalt
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 1. maj 2016, 20:06

Jeg er helt færdig i kroppen efter dagens træning, pølsehornsbagning, børnebadning og -putning, vasketøjsophængning og hundeluftning. Men følelsen af at have fået noget ud af dagen er noget bedre end i går, hvor jeg gik i seng med sølle 5218 skridt på vivofit'en. Jeg lå på sofaen med hovedpine indtil aftensmaden, men det er den typiske første feriedag for mig :rulle:

Jeg tror, jeg vil udnytte min ferieuge på bedst mulig vis med min. to gange træning, to fastedage og så ellers se, om jeg kan få ryddet lidt op i haven. Den står stadig hen som i vinters pga. nattefrosten, så jeg håber, den slipper nu, så jeg kan få tømt vindueskarmene for diverse forspirrede grønsager - her ligner snart et mindre drivhus!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 06:57

Aaaaaaaaaav, mine arme, lænd, baglår, lægge og brystmuskulatur!!!!! :tie: :tie: :whine:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 08:28

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:Aaaaaaaaaav, mine arme, lænd, baglår, lægge og brystmuskulatur!!!!! :tie: :tie: :whine:


I mit fitnesscenter siger de to ting omkring træningssmerte:

"Pain is just weakness leaving your body"

og

"Alt godt kommer til den, der knokler sin røv i laser"

:D :kys:


Det første har også været min extremsports-brors motto i mange år :lol:

Jeg kan knapt løfte min datter - og hun vejer altså kun ca. 16 kg! Tanken om at gå ud og fjerne nedfaldne grene og kviste og rense plænen for hundelort er ikke skide tillokkende lige nu, må jeg sige :tie:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 16:37

Ballademager skrev:
Det forstår jeg godt... Håber kroppen snart får det bedre :ae:


Tak :kys:

Indtil videre er nu også mavemusklerne begyndt at brokke sig. Så jeg tog lidt indendøre i stedet og tænkte, haven kunne vente til i morgen. INdtil jeg så vejrudsigten! Damnit!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Ally » 2. maj 2016, 18:11

*Piv* Jeg er i løbet af weekenden blevet forkølet og har ondt i halsen. Jeg gider ikke være syg, men skal det absolut være, skal det være nu, for om to uger smutter jeg til Nordirland.

Jeps, jeg glæder mig! Jeg skrev under på kontrakterne i formiddags og tæller dagene, men det har jeg for så vidt gjort rigtig længe :D

Vægten både stiger og falder; den er ikke nem at blive klog på. Jeg havde egentlig, da jeg startede på mit 10 ugers Madlog-abonnement, et ønske om at tabe 10 kg. på 10 uger, men pt. er status -5-6 kg. på 8 uger. Det er bestemt også fint og jeg føler på ingen måde, at jeg kun har levet af klidkiks og bladselleri. Tværtimod. Dog er det planen, at jeg de sidste to uger strammer ballerne en ekstra tand og så må jeg se, hvor meget jeg samlet set når at tabe på 10 uger.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19594

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 19:18

Jeg var forleden dag i H&M's prøverum, og det har jo fandme spejle hele vejen rundt, så jeg rigtig fik et dejligt udsyn af hele min krop fra alle sider :tie: Det er virkelig gået op for mig, hvor meget jeg har taget på og det er ikke specielt kønt.
Jeg aner ikke hvor meget jeg vejer, da jeg ikke har vejet mig i flere år. Jeg vil hellere måle mine fremskridt ved hjælp af spejlet og mit tøj.
Jeg er træt af at føle mig utilpas i min krop, og hele tiden tænke over hvorvidt jeg har dobbelthager osv. For 5 år siden tabte jeg mig 8kg på 2 måneder, og selvom jeg ikke har tænkt mig at have så travlt med det, så ved jeg da i det mindste at jeg godt kan! Jeg har gjort det før, så jeg gør det også nu!

Jeg spiser allerede forholdsvis sundt og varieret, så jeg vil hellere fokusere på at få mere motion ind - og drikke mere vand.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fællestråd maj 16 - kom og vær med :)

Indlægaf Aima » 3. maj 2016, 13:44

Jeg kan allerede mærke et boost i overskuddet efter én dag som sund-sund. Det er så skørt. Jeg spiser grød med skyr til morgenmad, æg og grønt til frokost og kød og grønt til aften. Som mellemmåltider får jeg blåbær og mandler og som senaftenshyggespisning en fuldkornsbolle med ost. I går havde jeg en virkelig god halvanden times træning og senere på aftenen gik jeg en tur på en time med en veninde. Det virker simpelthen bare for mig, og min arbejdsuge er latterlig presset, så jeg har brug for energien. Jeg regner med, resten af ugens dage bliver magen til, både hvad angår mad og motion.
3
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Sund og/eller slank"