Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 21:32

Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 06:57

godtnavn skrev:Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.


Jeg lever en daglidag med tvillinger og en ekstra, og må sige, jeg slet ikke oplever, at den lille er udenfor. Kan sagtens forstå frygten, men vil bare sige, at det ikke behøver at være realiteten. Tror i vores 'flok', at tvillingbåndet bare er et af mange særlige bånd, ungerne har. De to knægte har f.eks. også et særligt, 'vi er drengene' bånd, ligesom vores store pige og lillebror har et helt særligt 'jeg er storesøster, der har styr på ting og passer på dig, og jeg er lillebror og åååhhh så sød'-bånd. Deres 'alliancer' har skiftet 1000 gange i de 7 år, jeg har set dem vokse op (ligesom de gør og har gjort for mig og mine to søskende, selvom vi ikke er tvillinger), og tror aldrig den lille har følt sig udenfor faktisk.

Siger ikke, det altid og i alle situationer er sådan, men det kan sagtens lade sig gøre i hvert fald. :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. apr 2016, 08:12

Okay hvis nu vi skal igennem mange Ivf forsøg, så kan det også godt være jeg vil sætte to op, og måske efterhånden ønske at jeg blev gravid med tvillinger. Men det vil så kun være fordi jeg ikke orkede at gå hele fertilitetsmøllen igennem igen, og at på det tidspunkt ville tænke at tvillinger måske var den eneste mulighed for at få flere børn.

Men derudover så ser jeg mange af de fordele i nævner som ulemper, så man er jo nok bare forskellige :p
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 11:01

MyGirl skrev:
godtnavn skrev:Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.


Jeg lever en daglidag med tvillinger og en ekstra, og må sige, jeg slet ikke oplever, at den lille er udenfor. Kan sagtens forstå frygten, men vil bare sige, at det ikke behøver at være realiteten. Tror i vores 'flok', at tvillingbåndet bare er et af mange særlige bånd, ungerne har. De to knægte har f.eks. også et særligt, 'vi er drengene' bånd, ligesom vores store pige og lillebror har et helt særligt 'jeg er storesøster, der har styr på ting og passer på dig, og jeg er lillebror og åååhhh så sød'-bånd. Deres 'alliancer' har skiftet 1000 gange i de 7 år, jeg har set dem vokse op (ligesom de gør og har gjort for mig og mine to søskende, selvom vi ikke er tvillinger), og tror aldrig den lille har følt sig udenfor faktisk.

Siger ikke, det altid og i alle situationer er sådan, men det kan sagtens lade sig gøre i hvert fald. :)


Men dine er også tveæggede, og hvert deres køn. Min oplevelse er at enæggede er allertættest, selv tveæggede af samme køn oplever jeg ikke nær så tætte som enæggede. Jeg ville ikke have så meget mod at få tveæggede som enæggede. Men altså, der er hverken tvillinger i min eller kærestens (pånær to tveæggede der er kommet under behandling) familie så risikoen er ikke stor hvis vi klarer den selv :)

Og som nævnt, får jeg tvillinger synes jeg nok at det er perfekt, jeg tilpasser mig og alle børn og antal af børn er velkomne, selv trillinger :D

Faktisk vil jeg hellere, hvis man ser bort fra risikoerne gennem graviditeten, have trillinger end tvillinger :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 11:12

Haha... Trillingerne tager du bare godtnavn :D der sætter jeg sgu nok grænsen.. Og ja - i sidste ende elsker vi jo alle hvad end, der kommer ud :)

Der er heller ikke biologiske tvillinger i vores familier (søsters er et enkeltstående tilfælde) så tror nu heller ikke, vi kommer til at stå i situationen..
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 11:14

...og jeg ved selvfølgelig godt det ikke altid er sådan, jeg har bare venner og bekendte hvor det er tilfældet med tvillinger og en nummer 3, nok derfor jeg er bange for det. Så tror i situationen jeg vil stå og vælge mellem 2 børn eller 4. Men 4 er heller ikke skidt! Var der ikke det økonomiske og det ville være for dyrt at tage på ferier osv. så fik jeg gerne 10 børn! Men så skal jeg lige vinde i lotto, samt opfinde en tidsmaskine for så skulle jeg være startet tidligere.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 13:30

Ja for satan!

Vi har 3 på deltid og synes sgi vores bookede chartertur til sommer var noget af en udskrivning - bliver ikke bedre, når der kommer en mere!

(og oveni behov for 7-personers bil :O )
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 20:52

MyGirl skrev:Ja for satan!

Vi har 3 på deltid og synes sgi vores bookede chartertur til sommer var noget af en udskrivning - bliver ikke bedre, når der kommer en mere!

(og oveni behov for 7-personers bil :O )


Min kærestes søster har 7, det er en bus de kører rundt i :lol:

Nu skal vi (forhåbentlig) aldrig have bil, så lige det problem får vi ikke, men manglende ferier ville være trist, så tror vi holder på maks 3 :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 21:38

godtnavn skrev:
MyGirl skrev:Ja for satan!

Vi har 3 på deltid og synes sgi vores bookede chartertur til sommer var noget af en udskrivning - bliver ikke bedre, når der kommer en mere!

(og oveni behov for 7-personers bil :O )


Min kærestes søster har 7, det er en bus de kører rundt i :lol:

Nu skal vi (forhåbentlig) aldrig have bil, så lige det problem får vi ikke, men manglende ferier ville være trist, så tror vi holder på maks 3 :)


7?!?! :8: :shock:

Havde kæresten ikke haft hele den flok havde jeg været på dit hold! :P
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 2. maj 2016, 03:43

Jeg læser med, men ved ikke så meget om behandling..

Men vi har nu "prøvet" for første gang og det var mega øv og usexet, skal nok bare lige vende mig til det. Sidste gang på blev jeg gravid på en ups'er 2 måneder inden vi havde planlagt at begynde, så der var ikke noget med hverken at prøve eller vente på at kunne teste. Men denne her gang, kunne jeg slet ikke få tankerne væk fra, hvorfor vi havde sex og det føltes bare som sur pligt x 3. Tør ikke at håbe på, at det kan ske denne gang, men der går desværre 2-3 mdr. inden vi kan forsøge igen, da min kæreste rejser om et par uger.
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 2. maj 2016, 03:54

Fik lige læst tvillingesnakken - Jeg ved VIRKELIG ikke hvad jeg skulle gøre, hvis jeg blev gravid med mere end en.

Jeg rejser meget med min datter (2013), vi har været jorden rundt et par gange og skal også ud på en 40 timers tur alene ret snart. Min mand rejser desuden omkring 250 dage om året i forbindelse med job. Vores rejseaktivitet er netop grunden til, at vi først nu starter på nummer 2, da jeg ville skulle rejse selv med 2.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 2. maj 2016, 08:29

Nutellaen skrev:Jeg læser med, men ved ikke så meget om behandling..

Men vi har nu "prøvet" for første gang og det var mega øv og usexet, skal nok bare lige vende mig til det. Sidste gang på blev jeg gravid på en ups'er 2 måneder inden vi havde planlagt at begynde, så der var ikke noget med hverken at prøve eller vente på at kunne teste. Men denne her gang, kunne jeg slet ikke få tankerne væk fra, hvorfor vi havde sex og det føltes bare som sur pligt x 3. Tør ikke at håbe på, at det kan ske denne gang, men der går desværre 2-3 mdr. inden vi kan forsøge igen, da min kæreste rejser om et par uger.


Men I havde vel ikke kun sex fordi I ville have et barn? Jeg mener, måske skal fokus flyttes til "vi har sex fordi vi elsker det, og som en biting håber vi der kommer et barn ud af det". Synes i hvert fald det er tidligt at have pligtsex første måned man prøver :) Og samtidig tænker jeg, er han væk så længe af gangen så har I vel meget lyst når han er hjemme, og ville have sex uanset om I prøvede eller ej? Det er i hvert fald vigtigt for mig at have sex af lyst og ikke for at få et barn, ellers ville vi da være kørt helt død i det nu her efter over et år.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 2. maj 2016, 10:08

om 4 timer skal jeg ind og scannes, for at se hvor mange æg der er klar...
Er helt vildt nervøs og spændt!

Nu siger jeg noget her, jeg ikke tør sige ude irl.
Jeg ville selvfølgelig blive helt vildt glad og lykkelig, hvis det lykkes i denne cyklus.
Men jeg har et lille ønske i maven om at det først bliver i næste. Fordi, så vil min terminsdato ramme inden for 7 dage af min mors fødselsdag. Hun døde for 9 år siden og et af hendes største ønsker, var at blive mormor. Og med min hjertefejl er der stor sandsynlighed for et planlagt kejsersnit, så de kunne muligvis overtales til at det skulle være den dag.
2
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 10:52

Lull skrev:om 4 timer skal jeg ind og scannes, for at se hvor mange æg der er klar...
Er helt vildt nervøs og spændt!

Nu siger jeg noget her, jeg ikke tør sige ude irl.
Jeg ville selvfølgelig blive helt vildt glad og lykkelig, hvis det lykkes i denne cyklus.
Men jeg har et lille ønske i maven om at det først bliver i næste. Fordi, så vil min terminsdato ramme inden for 7 dage af min mors fødselsdag. Hun døde for 9 år siden og et af hendes største ønsker, var at blive mormor. Og med min hjertefejl er der stor sandsynlighed for et planlagt kejsersnit, så de kunne muligvis overtales til at det skulle være den dag.


Held og lykke Lull :)

Og det er da bare en rigtig fin tanke med din mor :lun: Tillader mig dog også at krydse fingre i denne cyklus, for uanset hvad, så er jeg sikker på, din mor ville være himmelhenrykt :love:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 2. maj 2016, 11:19

Nutellaen skrev:Jeg læser med, men ved ikke så meget om behandling..

Men vi har nu "prøvet" for første gang og det var mega øv og usexet, skal nok bare lige vende mig til det. Sidste gang på blev jeg gravid på en ups'er 2 måneder inden vi havde planlagt at begynde, så der var ikke noget med hverken at prøve eller vente på at kunne teste. Men denne her gang, kunne jeg slet ikke få tankerne væk fra, hvorfor vi havde sex og det føltes bare som sur pligt x 3. Tør ikke at håbe på, at det kan ske denne gang, men der går desværre 2-3 mdr. inden vi kan forsøge igen, da min kæreste rejser om et par uger.


Av, det synes jeg godt nok lyder om "tidlig pligtsex" :( Var det fordi, I prøvede mange gange indenfor kort tid, at lysten forsvandt eller hvordan? (Du behøver naturligvis ikke svare, hvis du ikke har lyst :) )

Vi knalder af og til "fordi vi skal/bør", men jeg er altså endnu ikke - efter omkring 10 måneder - nået dertil, hvor det er mega øv.. Nogen gange vil jeg hellere sove, men så griner vi lidt af det, og "får det hurtigt overstået" og så er det på sin vis også meget hyggeligt på sin egen komiske måde. :)

Er det ikke muligt, at du kan prøve at vende dine tanker lidt? Hvis jeg tænker over, hvorfor vi har sex (de der dage, hvor det bare lige passer med æl, men vores lyst og energi ikke helt er til det), så er det da faktisk netop den tanke, der gør, det hele bliver lidt sjovere - tanken om at vi elsker hinanden og skal være sammen altid og derfor nu prøver at lave et barn sammen..

Og som godtnavn siger, så er der ellers forhåbentlig sparret noget lyst op til han kommer retur. :)

Tænker, du skal passe på med at udøve alt for meget vold på dig selv hvad lysten angår - hvis den vitterligt ikke er der, og det ikke er rart, så ville jeg nok lade projektet vente i stedet.

Håber, I finder ud af det :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"