Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf Tobywan » 2. maj 2016, 10:52

Studsgaard skrev:Min spark kører ikke det den ifølge tal burde.
Vi snakkede med dem om det da vi havde haft den i ca tre måneder, og fik den skuffende besked, at sådan er det med dem. Hvis man kører mere end 80 km/t så suger den meget.
Så jeg syntes det er upassende at opgive et gennemsnit som blandet kørsel som vi ikke kan få den op på selv med absolut pænt kørsel uden vind og uden nogen som helst ting tændt.
Så jeg har valgt at se på den positive side, at den så ikke tager mere benzin ved 130 end den gør ved 90.


Hvis du kører mange kilometer med over 80 i hastighed, er du jo også et pænt stykke udenfor definitionen af blandet kørsel.
Du kan ikke sammenligne dit egent forbrug, medmindre dit kørselsmønster netop er "blandet kørsel". Dit forbrug vil med stor sikkerhed ligger under det oplyste, uanset hvilken bil du kører i. Din definition af at køre pænt kan også sagtens være anderledes end andres, eller din rute du kører kan være årsag til øget brændstof forbrug. Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er der masser af variabler som bilproducenten ikke er herre over, som kan være årsag til at du ikke kører så langt på literen.

Jeg tror ikke på du bruger det samme brændstof ved 90 som ved 130. Det vil ikke give mening.
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf limitededition » 2. maj 2016, 16:27

Studsgaard skrev:Jeg mener det er omkring 16-17 km/L når jeg kører pænt. Det syntes jeg er et stykke fra de 20 der står.
Men når jeg kører virkelig hårdt så ender den på de ca 15, men så kan jeg også fylde bilen med meget vægt og kører med 130 på motorvejen.


Ja okay. Jeg ligger minimum på 16.5 og som regel på 18.5-19, afhængig af hvor meget motorvej jeg kører. Det er jeg egentlig godt tilfreds med.
1
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf Giraffie » 4. maj 2016, 20:34

Min nye bil fra januar kan på papiret kører op til 23.6 km/l.
I følge instrumentbrættet har den kørt 7,5 km/l.
Jeg får dog en anden udregning. Tanker ca. 30 l. benzin pr. gang og kører ca. 350 km på det. Der giver vist lige omkring 12 km/l.
Jeg kører mest igennem Kbh. i myldretiden både ud og hjem. En tur der tager 20 min. uden trafik , tager engang imellem 45-50 min. Ved ikke om det betyder noget.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. maj 2016, 22:35

Min CitiGo kan sagtens, men den æder da noget mere, hvis jeg skal på motorvej.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
derived242
Indlæg: 37
Tilmeldt: 1. jan 2016, 11:46
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf derived242 » 7. maj 2016, 16:55

Giraffie skrev:Min nye bil fra januar kan på papiret kører op til 23.6 km/l.
I følge instrumentbrættet har den kørt 7,5 km/l.
Jeg får dog en anden udregning. Tanker ca. 30 l. benzin pr. gang og kører ca. 350 km på det. Der giver vist lige omkring 12 km/l.
Jeg kører mest igennem Kbh. i myldretiden både ud og hjem. En tur der tager 20 min. uden trafik , tager engang imellem 45-50 min. Ved ikke om det betyder noget.


Tror du ikke den giver dig L/100 km det er en meget standard størrelse og passer med 13.3 km/L?
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf Giraffie » 7. maj 2016, 19:27

derived242 skrev:
Giraffie skrev:Min nye bil fra januar kan på papiret kører op til 23.6 km/l.
I følge instrumentbrættet har den kørt 7,5 km/l.
Jeg får dog en anden udregning. Tanker ca. 30 l. benzin pr. gang og kører ca. 350 km på det. Der giver vist lige omkring 12 km/l.
Jeg kører mest igennem Kbh. i myldretiden både ud og hjem. En tur der tager 20 min. uden trafik , tager engang imellem 45-50 min. Ved ikke om det betyder noget.


Tror du ikke den giver dig L/100 km det er en meget standard størrelse og passer med 13.3 km/L?



Ha ha, det kan da godt være. Kunne heller ikke helt forstå det :blush:
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Har du en bil som ikke kan køre så langt på literen som lovet?

Indlægaf Tobywan » 7. maj 2016, 21:13

Giraffie skrev:Jeg kører mest igennem Kbh. i myldretiden både ud og hjem. En tur der tager 20 min. uden trafik , tager engang imellem 45-50 min. Ved ikke om det betyder noget.


Bykørsel med meget start/stop, er noget af det som bruger mest brændstof.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"