Min bonusdatter hader mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Vixen » 2. maj 2016, 21:19

Samano skrev:Altså selvom man prioriterer sine børn først skal der jo være plads til alle i en familie. Jeg har i hvert fald endnu ikke hørt om nogle familier hvor de voksnes behov bliver trumlet fuldstændigt for at tilgodese børnenes behov. Det fleste steder finder man jo er kompromis hvor alle kan være der og bliver tilgodeset.


Det synes jeg egentlig, er ret centralt. At TS også er en del af familien nu, og det skal datteren på sigt lære at leve med. Det er ikke sjovt at skulle dele en forælder med ny kæreste som 10-årig - jeg har selv prøvet det, og med en mor som i forvejen havde en en ret lav omsorgskvote, var det umenneskeligt svært - men hvis datterens behov for omsorg, stabilitet og kærlighed ellers ikke bliver kompromitteret, ja, så synes jeg, at der skal være plads til TS i kærestens hjem 2-3 dage ud af ugens 7 dage. Helt klart.

Soveriet er klart et issue, som far skal tage på sig udenom TS. Og selvfølgelig skal det være ham, der sætter grænsen, for ellers vil datteren aldrig holde op med at opfatte TS som heksen, der kom og stjal hendes far fra hende.

I øvrigt, lille bemærkning: det der med, at TS ikke skulle have kommenteret på datterens forhandling af sengeplads: hvad skulle TS så have gjort i den helt konkrete situation? Bare ignorere hende? Klappe sammen som en østers? Det forekommer mig lige vel akavet at afbryde en dialog på den måde, når datteren henvender sig direkte til TS, og jeg synes absolut godt at TS må give sit besyv med i den situation. Eneste problem var, at far ikke tog ejerskab over beslutningen.
10
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Novella » 2. maj 2016, 22:26

Jeg vil stilfærdigt indskyde, at pigen faktisk tilbød dig sin seng :) Det er en god lille start. Hun var opmærksom på, at du skulle sove der, og accepterede det, men hun ville stadig bare gerne sove hos sin far.

Du kan nok risikere at falde ind i rollen som hans eks, hvis han har været vant til, at hun tog de der børnebeslutninger. Her skal han måske mindes om, at han skal sige tingene højt. Han skal beslutte og bestemme. Du kan ikke.
10
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf kidkomb » 2. maj 2016, 22:53

Jeg er allergisk overfor at folk fortæller andre, hvad de skal i deres eget hjem.
Det er sgu da ikke at irrettesætte noget som helst, at svare nej tak til pigens idé om, at man skal overtage hendes seng.
Relax da lige.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Ado » 3. maj 2016, 04:42

Men faren må sgu da komme på banen. Den der episode i Tivoli er da vattet opførsel fra hans side.

Jeg er enig i, at det kun er pigens far, der skal opdrage på hende. Her i huset skal der heller ikke komme en mand og lege far så hurtigt. Og min eks. fik også et møgfald fra mig, da vi boede sammen og han bildte sig selv ind, at han kunne tillade sig at være en lettere nedladende idiot overfor min datter. Og sgu da slet ikke, når han ikke kunne opdrage sin yngste pige på 13 år, som han stadig talte babysprog til.
Men jeg læser nu også kun en kærlig bekymring fra trådstarters side.

Manden må i gang med at afvænne datteren fra dobbeltsengen. Om det skal være gradvist eller en kold tyrker, aner jeg ikke. Men som 10 årig kan man godt forstå, at det fremover er ens egen seng man sover i.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. maj 2016, 04:46

Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.


Jeg er nu på din side. Det er fint nok at børnene kommer først - i visse situationer. Men sgu ikke i enhver situation, de kommer blot marginalt i kontakt med! Det her er en af de kampe der skal tages fra starten, for det bliver godt nok ikke lettere af at hun får lov at sove i sin fars seng i et stykke tid efter du er begyndt på det. Tværtimod. Den omvending skal ske fra dag 1, og det er din kæreste, der skal tage den med barnet. Børn skal ikke forhandle, børn skal have besked.

Jeg bliver så træt, når ALT bliver gjort til et spørgsmål om barnets tarv, ikke mindst når det er underforstået, at barnets tarv pr. automatik overruler alt - om det så er en diskussion mellem to voksne. Den slags fandtes sgu ikke i 80'erne, da jeg voksede op. Det kom i 90'erne og nu har vi sjovt nok en masse unge mennesker, der er curlingbørn eller som er narcissistiske, medieliderlige realitydeltagere, der har ambitioner om at være kendte for at være kendte.
15
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Stars » 3. maj 2016, 05:46

Advocatus-Diaboli skrev:
Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.


Jeg er nu på din side. Det er fint nok at børnene kommer først - i visse situationer. Men sgu ikke i enhver situation, de kommer blot marginalt i kontakt med! Det her er en af de kampe der skal tages fra starten, for det bliver godt nok ikke lettere af at hun får lov at sove i sin fars seng i et stykke tid efter du er begyndt på det. Tværtimod. Den omvending skal ske fra dag 1, og det er din kæreste, der skal tage den med barnet. Børn skal ikke forhandle, børn skal have besked.

Jeg bliver så træt, når ALT bliver gjort til et spørgsmål om barnets tarv, ikke mindst når det er underforstået, at barnets tarv pr. automatik overruler alt - om det så er en diskussion mellem to voksne. Den slags fandtes sgu ikke i 80'erne, da jeg voksede op. Det kom i 90'erne og nu har vi sjovt nok en masse unge mennesker, der er curlingbørn eller som er narcissistiske, medieliderlige realitydeltagere, der har ambitioner om at være kendte for at være kendte.


Nogle gange tror jeg, at uenigheden om dette skyldes forskellige definitioner af, at børnene altid kommer først.
Og altså - det gør de for mig, men det betyder da ikke, at jeg hopper og springer og straks sætter tegnefilm på eller roder rundt på gulvet med lego, bare fordi de gerne vil det. For det vil i 99,9% af tiden ikke være et behov, men bare noget, de gerne vil. Men hvis de falder og slår knæet til blods, vil jeg altid være der med plaster og puste på såret.
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Zombie » 3. maj 2016, 06:57

Godt indlæg af Dikus.

Jeg vil blot tilføje, at du skal huske at se tingene lidt ovenfra. At noget er svært lige nu, betyder ikke at det altid bliver sådan. Tænk måske mere i processer - på sigt skal du kunne ses med din kæreste selvom hans datter er der at sove, men måske skal du undersøge mulighederne for engang imellem at få tidligere fri i hverdagene når hun er der, så du kan sove hjemme. På sigt skal datteren på eget værelse, men måske kan hun sove på en madras på gulvet, indtil hun bliver mere klar.

Du må tænke ud af boksen, som Dikus skriver. Du kan ikke få det tilnærmelsesvis som du ønsker, men hvis du sætter fokusset på bare at ses med dem, så er der jo flere knapper at skrue på. Alternative løsninger.
0
aka Forbies

:gammel:
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf IrmaPigen » 3. maj 2016, 07:20

Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Animi » 3. maj 2016, 07:26

IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.


Jeg synes bare der er forskel på om man vænner pigen til at sove i sin egen seng, fordi man synes det er på tide. Eller fordi nu skal der pludselig gøres plads til en ny.
Og selvom jeg ikke synes at TS er urimelig fordi hun gerne vil sove sammen med sin kæreste, så føler pigen jo at hun pludselig bliver smidt væk til fordel for TS. Og det kan jeg godt følge i hendes børneøjne - og det er sgu synd. Og ærgerligt hvis det går udover relationen til TS.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Novella » 3. maj 2016, 07:26

IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.

Selvfølgelig bør hun det. Det skal bare helst være, fordi hun er gammel nok og ikke fordi hun bliver skubbet ud af dum, ny kæreste. Det er noget nemmere, at far er dum, end at TS er det.
5
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf IrmaPigen » 3. maj 2016, 07:33

Novella skrev:
IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.

Selvfølgelig bør hun det. Det skal bare helst være, fordi hun er gammel nok og ikke fordi hun bliver skubbet ud af dum, ny kæreste. Det er noget nemmere, at far er dum, end at TS er det.



Hun ER gammel nok. Det var hun for mange år siden.

Hvis ikke en kæreste kunne finde ud af noget så basalt, uanset om jeg sov der eller ej, ville jeg slet ikke gide involvere mig. For jeg ville fornemme der lå for mange kampe forude.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Mulan » 3. maj 2016, 07:38

IrmaPigen skrev:
Novella skrev:
IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.

Selvfølgelig bør hun det. Det skal bare helst være, fordi hun er gammel nok og ikke fordi hun bliver skubbet ud af dum, ny kæreste. Det er noget nemmere, at far er dum, end at TS er det.



Hun ER gammel nok. Det var hun for mange år siden.

Det er der vist ingen der opponerer imod. Men man skal nok tænke over, hvordan man gør det og hvis hun smides ud af sengen samtidig med at fars nye kæreste træder ind, så kan du vel se at det kan skabe nogen konflikter og vrede mod den nye kæreste, som ellers kunne undgåes. Det er ingen grund til at straffe børn eller sig selv ved at vælge den hurtigste vej ("fordi hun er jo ti år gammel og burde være blevet smidt ud for længst af sengen"), hvor man i stedet kunne vælge en måske lidt langsommere tilvænning, men som fører til glad barn, glad far og glad kæreste.
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf godtnavn » 3. maj 2016, 07:41

IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.


Det handler jo på ingen måde om hun er stor nok til at sove på eget værelse, for det er hun nok. Det handler om der kommer en ny person ind i barnets liv, en person barnet hverken har valgt eller kender, der kommer og laver om på hele hendes hverdag og tager hendes sengeplads.

Barnet er stort nok til at sove selv, og det kan sikkert nemt trumfes igennem, men det vil nok medfører et dårligere forhold mellem ts og datter, og det tror jeg ikke nogen er interesseret i. Jeg ville også blive temmelig pissed hvis jeg pludselig skulle bo med en fremmed uden at blive spurgt og vedkommende ovenikøbet tog min soveplads.
4
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Novella » 3. maj 2016, 07:52

IrmaPigen skrev:
Novella skrev:
IrmaPigen skrev:Ej c'mon venner - en pige på 10 bør så absolut være moden nok/klar til at sove på eget værelse i egen seng.

Nu må denne her total overbeskyttende curling-opfattelse simpelt hen ophøre.

Selvfølgelig bør hun det. Det skal bare helst være, fordi hun er gammel nok og ikke fordi hun bliver skubbet ud af dum, ny kæreste. Det er noget nemmere, at far er dum, end at TS er det.



Hun ER gammel nok. Det var hun for mange år siden.

Hvis ikke en kæreste kunne finde ud af noget så basalt, uanset om jeg sov der eller ej, ville jeg slet ikke gide involvere mig. For jeg ville fornemme der lå for mange kampe forude.


Okay. Hun skal helst selv FØLE, at det er fordi hun er gammel nok. Det er ganske almindelig forandringskommunikation.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2016, 08:06

IrmaPigen skrev:]
Hun ER gammel nok. Det var hun for mange år siden.

Hvis ikke en kæreste kunne finde ud af noget så basalt, uanset om jeg sov der eller ej, ville jeg slet ikke gide involvere mig. For jeg ville fornemme der lå for mange kampe forude.


Hvis mine børn bestemte, så ville 3 af 4, heraf en 10 årig, stemme for samsovning med forældrene, - eller ihvertfald med mor, far kunne bare finde sig et andet sted at sove! De elsker at vi sover sammen, i år har far været ude og rejse 2 x 1 uge, der har de alle sovet sammen med mig, og de var ÆV over at far kom hjem igen, da det så var "Ind i egen seng"

Jeg kan godt forstå at en 10 årig pige synes det er hyggeligt at sove sammen med far når der er samvær, også selvom hun er gammel nok til at sove alene. Det handler slet ikke om alder, det handler om nærvær, at mærke menneskene omkring sig, også selvom man bare sover, det er trygt og rart.
Og jeg kan godt forstå hun protesterer over at fars kæreste kommer og overtager den plads, når hun synes den er hendes, og hun bare gerne vil ligge der. Og jeg kan godt forså at hun så bliver sur på fars kæreste, fordi hun kommer jo til at tage noget fra barnet, som barnet godt kan lide, uagtet at barnet er gammelt nok til at sove alene.
Hvorfor er kærestens ønske i den henseende mere gyldigt end barnets? - for det kæresten gerne vil have, det er jo også nærhed, tryghed, fællesskab, akkurat det samme udgangspunkt (hvis man ser bort fra det seksuelle der også er i et parforhold), men den enes er bare mere gyldigt end den andens, den ene har i nogle henseender mere ret til et menneske end den anden?

Jeg kan godt forstå at man som kæreste, gerne vil sove sammen med sin kæreste, det er fint forståeligt. Men den kamp skal ikke KÆMPES, den skal forhandles imellem voksne og børn, med anerkendelse og forståelse, så ikke barnet føler sig ekskluderet, føler sin plads overtaget med magt.
Hvis man ikke ønsker at gøre det, og bruge den energi det kræver, så er det sgu nok også det bedste at man trækker sig helt.
Senest rettet af Madam Pomfrey 3. maj 2016, 08:35, rettet i alt 1 gang.
10
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"