Frisørangst?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 06:07

Hvordan har I det med jeres frisør?
Skifter I tit frisør, eller har I haft den samme de sidste 20 år?

Jeg skal til frisør for første gang i 13-14 år i morgen. Siden jeg blev konfirmeret har jeg klippet håret selv, da jeg to gange i streg oplevede at være utilfreds med klipningen.
Jeg tror, at jeg lider af frisørskræk på samme måde, som nogen lider af tandlægeskræk. Jeg er vildt nervøs for det bliver for kort, for lige, for grimt... Er ret øm overfor (mit i øvrigt spaltede og hø-agtige) hår.
Og ja. Det vokser jo ud igen, som man siger. Det er bare ikke lige mig at skulle vente måneder på at det bliver "pænt" igen. Så jeg har fundet en frisør som jeg udelukkende har kunne læse godt om fra andre kunder - til en pris på 850kr. Det bliver lidt en investering.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Frisørangst?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2016, 06:39

Jeg har ikke frisør angst, men jeg er ikke speciel modig med mit hår, og jeg har også selv klippet spidser mange gange.

Jeg tror ikke navnet, prisen, lokationen betyder så meget, men langt mere kemien og man har en god fornemmelse af at her er en frisør der lytter til ens ønsker, evt rådgiver og foreslår ud fra det, men holder sig til det aftalte.

Nogle frisører kører freestyle i lige lovlig høj grad, med fede resultater til følge, men hvad nytter det hvis det ikke var det man ønskede eller følte sig tilpas med.

Vi har nogle gode og lydhøre frisører i vores by, der går direkte efter kundens ønsker, foreslår småjusteringer,. Eller direkte siger hvis folk kommer med et billede, "det vil ikke klæde dig fordi sådan og sådan".
Senest rettet af Madam Pomfrey 3. maj 2016, 07:39, rettet i alt 2 gange.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Frisørangst?

Indlægaf JoyNips » 3. maj 2016, 07:13

De gange, jeg har været mest tilfreds, har faktisk været de gange, hvor jeg har givet frisøren frie hænder indenfor visse rammer. Det værste i verden er, at gå og være lidt småtræt af sit hår, gå til frisøren og ønske forandring, lade frisøren tage ½ cm af spidserne og så gå hjem og fortsætte med at være utilfreds. Så jeg plejer 1-2 gange om året at udstikke rammer a la "du må ikke farve det blåt, grønt eller pink, det skal være langt nok til at jeg kan få det væk fra ansigtet uden 117 hårnåle og jeg skal ikke skulle bruge 1 time på at style det hver morgen". Eventuelt krydret med egne ideer.

Sidste sommer skete dette (og det er i øvrigt groet til næsten samme længde allerede igen, mit hår gror som ukrudt, så jeg er ret meget på "det gror jo ud igen"-holdet)...
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 07:15

DD: Det er jo egentlig også bare det jeg søger. En, der lytter, og ikke bare klipper det kortere end aftalt, fordi hun synes det trænger... Åh hvor jeg hader at gå rundt med for kort hår.
Men man skal jo starte et sted før man ved om frisøren er den ene eller anden type. Jeg har hvert fald forsøgt at researche så godt jeg kunne, både efter en som er dygtig og til at tale med. Har slet ikke gået op i hverken pris eller navn, men udelukkende tilfredshed. :)
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 07:24

JoyNips skrev:De gange, jeg har været mest tilfreds, har faktisk været de gange, hvor jeg har givet frisøren frie hænder indenfor visse rammer. Det værste i verden er, at gå og være lidt småtræt af sit hår, gå til frisøren og ønske forandring, lade frisøren tage ½ cm af spidserne og så gå hjem og fortsætte med at være utilfreds. Så jeg plejer 1-2 gange om året at udstikke rammer a la "du må ikke farve det blåt, grønt eller pink, det skal være langt nok til at jeg kan få det væk fra ansigtet uden 117 hårnåle og jeg skal ikke skulle bruge 1 time på at style det hver morgen". Eventuelt krydret med egne ideer.

Sidste sommer skete dette (og det er i øvrigt groet til næsten samme længde allerede igen, mit hår gror som ukrudt, så jeg er ret meget på "det gror jo ud igen"-holdet)...

Jeg har også tænkt mig, at man skal kunne se at jeg har været ved frisør - nu har jeg haft samme frisure i 10år,så skal dælme ikke hjem med den samme. :)
Er dybt misundelig på dit" ukrudts-hår". Mit kan ikke vokse længere end til cirka den længde du har på billede nr. 2, og det tager et halvt års tid at nå der til efter jeg har klippet spidser - på trods af jeg har taget tilskud til negle og hår. Det er nok derfor jeg frygter at der ryger en centimeter for meget.
Men ja, jeg er helt med på at give plads til frisørens idéer, bare med et par begrænsninger (at det ikke må blive en korthårsfrisure eller for lige). :)

Hvor er det egentlig plat, at jeg nærmest har ondt i maven over at skulle derind.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 07:33

Det ser i øvrigt sådan her ud nu.
Må lige huske at tage et efter-billede i morgen...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Frisørangst?

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 07:38

Jeg har været meget loyal med frisører men så er priserne steget så jeg var nødt til at prøve alternativer. Det er især fordi jeg udelukkende får trimmet pandehår og klippet et par cm af længden. Nogle gange sidder jeg max 20 min i stolen. 30 min hvis håret også vaskes. Jeg er så meget nordjyde at det gider jeg ikke betale 500 kr eller mere for.

Sidste gang var jeg på frisørskolen (med hjertebanken) og det var vist udelukkende fordi de havde er tilbud på 150-180 kr eller noget i den stil. Det blev bare så fint og det var minimalt hvad læreren måtte hjælpe med. Så... Der tager jeg altså ind igen i dag og håber på at det går lige så godt denne gang :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Frisørangst?

Indlægaf Fru Sunshine » 3. maj 2016, 07:44

Jeg er totalt loyal overfor mine frisører. Jeg har to, og de får frie hænder på betingelse af, at de ikke klipper mig korthåret. Det bliver altid godt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Frisørangst?

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2016, 07:46

2SHY skrev:Jeg har været meget loyal med frisører men så er priserne steget så jeg var nødt til at prøve alternativer. Det er især fordi jeg udelukkende får trimmet pandehår og klippet et par cm af længden. Nogle gange sidder jeg max 20 min i stolen. 30 min hvis håret også vaskes. Jeg er så meget nordjyde at det gider jeg ikke betale 500 kr eller mere for.

Sidste gang var jeg på frisørskolen (med hjertebanken) og det var vist udelukkende fordi de havde er tilbud på 150-180 kr eller noget i den stil. Det blev bare så fint og det var minimalt hvad læreren måtte hjælpe med. Så... Der tager jeg altså ind igen i dag og håber på at det går lige så godt denne gang :)



jeg har brugt frisørskolen i København en del gange, og hver gang været meget tilfreds. For Eleverne klipper meget gerne det man ønsker, egentligt er de nok endnu mere lydhør en en frisør med 20 års erfaring ;)

Jeg har også selv været udfordret på deres holdninger til længden, jeg har altid været langhåret, og har haft samme krav som joynips, - skal kunne komme op i en elastik, skal ikke kræve styling hver morgen. Nu er jeg dog sprunget ud i en page, fordi JEG trængte til der skulle ske noget nyt, - og med tanken "det vokser ud igen, der går et halvt år..."
Det var en elev-klip som en træning til svendeprøve, mere gurndig klipning har jeg vist aldrig fået :D Og hendes frisør-mester sikrede sig da også, 3 gange! at jeg var med på at det var en page ;)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Frisørangst?

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 07:57

DD_81 skrev:
2SHY skrev:Jeg har været meget loyal med frisører men så er priserne steget så jeg var nødt til at prøve alternativer. Det er især fordi jeg udelukkende får trimmet pandehår og klippet et par cm af længden. Nogle gange sidder jeg max 20 min i stolen. 30 min hvis håret også vaskes. Jeg er så meget nordjyde at det gider jeg ikke betale 500 kr eller mere for.

Sidste gang var jeg på frisørskolen (med hjertebanken) og det var vist udelukkende fordi de havde er tilbud på 150-180 kr eller noget i den stil. Det blev bare så fint og det var minimalt hvad læreren måtte hjælpe med. Så... Der tager jeg altså ind igen i dag og håber på at det går lige så godt denne gang :)



jeg har brugt frisørskolen i København en del gange, og hver gang været meget tilfreds. For Eleverne klipper meget gerne det man ønsker, egentligt er de nok endnu mere lydhør en en frisør med 20 års erfaring ;)

Jeg har også selv været udfordret på deres holdninger til længden, jeg har altid været langhåret, og har haft samme krav som joynips, - skal kunne komme op i en elastik, skal ikke kræve styling hver morgen. Nu er jeg dog sprunget ud i en page, fordi JEG trængte til der skulle ske noget nyt, - og med tanken "det vokser ud igen, der går et halvt år..."
Det var en elev-klip som en træning til svendeprøve, mere gurndig klipning har jeg vist aldrig fået :D Og hendes frisør-mester sikrede sig da også, 3 gange! at jeg var med på at det var en page ;)

Jeg får generelt altid frisøren til at vise med fingrene hvor meget de vil klippe af. For jeg har oplevet nogle steder at der blev brugt en anden lineal end min og 2-3 cm derfor svarede til 10!

Jeg nød sidste gang at der var ro og jeg kunne slippe for hyggesnakken som jeg mest finder irriterende. Jeg er dårlig til at snakke om alt og intet og når man af og til er havnet i hænderne på en udlært frisør der kunne give Lotte Heise baghjul, så er jeg udkørt når jeg går derfra.

Åh ja også jeg slipper så også for altid at få at vide at en page ville klæde mig :badr: Ja tak det har jeg haft i mindst 10 år og nu er det slut med det
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 07:58

2SHY skrev:Jeg har været meget loyal med frisører men så er priserne steget så jeg var nødt til at prøve alternativer. Det er især fordi jeg udelukkende får trimmet pandehår og klippet et par cm af længden. Nogle gange sidder jeg max 20 min i stolen. 30 min hvis håret også vaskes. Jeg er så meget nordjyde at det gider jeg ikke betale 500 kr eller mere for.

Sidste gang var jeg på frisørskolen (med hjertebanken) og det var vist udelukkende fordi de havde er tilbud på 150-180 kr eller noget i den stil. Det blev bare så fint og det var minimalt hvad læreren måtte hjælpe med. Så... Der tager jeg altså ind igen i dag og håber på at det går lige så godt denne gang :)

Jeg er også jyde, og betaler nødigt overpris for noget. Det er meget ulig mig faktisk, at tænke, at 850 for noget jeg har gjort gratis for mig selv i så mange år, er rimeligt :-D Kan godt love dig for, at jeg forventer at gå meget tilfreds ud derfra - ellers vil jeg fortryde inderligt.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Frisørangst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. maj 2016, 08:10

Jeg har haft samme frisør, så længe jeg har haft hår på hovedet, dvs. altid.
Hendes force er, at hun ved, hvad man kan med mit hår (intet), og hvad man ikke kan (alt).
Når det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre praktisk at blive klippet af hende, går jeg til en lokal dame, der for 150 kr. klipper mine tørre spidser af og studser mit pandehår, hvilket er det eneste, jeg nogensinde har haft brug for.
De gange, hvor man har forsøgt mig med andet, er det gået helt galt, og det har ikke været frisørens skyld, men hårets.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 08:14

DetSorteCirkus skrev:Jeg har haft samme frisør, så længe jeg har haft hår på hovedet, dvs. altid.
Hendes force er, at hun ved, hvad man kan med mit hår (intet), og hvad man ikke kan (alt).
Når det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre praktisk at blive klippet af hende, går jeg til en lokal dame, der for 150 kr. klipper mine tørre spidser af og studser mit pandehår, hvilket er det eneste, jeg nogensinde har haft brug for.
De gange, hvor man har forsøgt mig med andet, er det gået helt galt, og det har ikke været frisørens skyld, men hårets.

Jeg håber, mit hår er mere medgørligt end dit i så fald :) Om ikke andet, at jeg finder ud af, hvad jeg kan forvente.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Frisørangst?

Indlægaf Flora » 3. maj 2016, 08:26

Jeg har ikke været ved frisør i mange år. Plejer bare at klippe spidserne selv når de trænger.

Dengang jeg blev klippet ved frisør jævnligt oplevede jeg tit de klippede for meget af. Mit hår voksede ekstremt langsomt dengang og jeg ville gerne have det langt. Derfor sagde jeg som regel "du skal KUN klippe en cm af" hvorefter hun sagde "ja ja" og klippede 3 cm af :rulle:

De gange jeg har fået lavet andet end bare klippet spidser har det været lidt variende med resultatet. Nogle gange godt, nogle gange mindre godt.

Mit hår vokser efterhånden rimelig hurtigt og jeg er ikke så øm over for det mere, så har ikke decideret "frisørangst". Men synes det er dyrt og så bliver jeg bare lidt nærig og vælger at gøre det selv :genert:

Nå, men som andre siger så handler det nok om at prøve sig frem med forskellige frisører til man finder en man er glad for og så eller holde sig til hende :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Frisørangst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. maj 2016, 08:31

Anilara skrev:Jeg håber, mit hår er mere medgørligt end dit i så fald :) Om ikke andet, at jeg finder ud af, hvad jeg kan forvente.


Det er det ret sikkert.
Jeg er ikke stødt på nogen etniske danskere, der har et så stift og glat hår, som jeg har.
Til gengæld har jeg, når jeg har set billeder af mennesker med samme genetiske baggrund som mig, lagt mærke til, at alle går med løst hår eller har det i en lavthængende fletning.
Da jeg var barn, og min mor satte mit hår op, kunne man nærmest ikke se frisuren for bare spænder og elastikker. Da det blev min tur til at tage sig af mit hår, besluttede jeg mig straks for en lang page (uden etager!) med lige pandehår.
1

Tilbage til "Skønhed"