Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Lux » 3. maj 2016, 08:08

Vi oplever vel alle sammen morgener, hvor alting går i smadderkasse, lige fra man slår øjnene op. Hvor mundvigen vender nedad, irritationen bobler og dagen virker fuldstændig dum og uoverskuelig. Hvad gør du for at vende en dårlig dag til en god? :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Purple Haze » 3. maj 2016, 08:11

Spiser (det er som regel hvis jeg glemmer at spise jeg har en dårlig dag).
Ser glad TV, hvis det er muligt.
Tænker på alle de gode ting i mit liv.

Og hvis alt andet fejler, acceptere at jeg har en dårlig dag, og svælger i det, for at få det ud af systemet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Lux » 3. maj 2016, 08:22

Purple Haze skrev:Spiser (det er som regel hvis jeg glemmer at spise jeg har en dårlig dag).


Ah! Så du er hangry :lol2: Det kender jeg godt!

Jeg har lavet en playliste på Spotify med titlen "Happy Happy", og den hører jeg gerne, imens jeg drikker en kop te i mit eget selskab. Det hjælper også tit, hvis jeg får taget hul på nogle af de hængepartier, jeg har, som måske gør mig lidt ængstelig. Så enten trækker jeg stikket i et kvarters tid, hvor jeg bare chiller, eller også kommer jeg i omdrejninger. Og så forsøger jeg at tænke på det der med, at alting handler om attitude. At det ikke er, hvad man kommer ud for, men hvordan man håndterer det, man kommer ud for. Det virker dog ikke skide godt og ender altid med at gøre mig i endnu dårligere humør :lol:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Sophaya » 3. maj 2016, 08:41

Jeg prøver at hygge lidt om mig selv, hvis der er tid til det. Ser et afsnit af en god serie, læser lidt i en god bog, spiser noget lækkert mad eller en snack (ja, jeg har et helt skævt forhold til mad, det går lige i belønningscentret hver gang), ringer til min mor eller søster. Nogle gange er der ikke andet at gøre end at komme igang med dagens opgaver og så synes jeg faktisk også at det oftest bliver bedre, især hvis der er succesoplevelser på studie/arbejde/hvad man nu skal. Jeg har også dage hvor jeg bare ikke bliver glad igen, og så bruger jeg så meget tid som muligt i sengen.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2016, 08:47

Går en tur med hunden og acceptere det. Det er okay at have en møg-dårlig dag ind i mellem synes jeg.
2
...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. maj 2016, 09:07

Jeg gransker min hjerne for at finde ud af hvad det præcist er der går mig på, og så gør jeg alt hvad jeg kan for at løse det, eller ændre det til noget bedre, og hvis det er helt ude af mine hænder så prøver jeg at sige til mig selv at jeg lige så godt kan prøve at få det bedste ud af dagen i stedet for at være tynget af noget jeg ikke har indflydelse på.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Elvispop » 3. maj 2016, 09:37

Musik har altid været en humør-forstærker hos mig.
Så det kan både fremtvinge en tiltrængt tude-tur, og vende det til noget bedre.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf getitright » 3. maj 2016, 09:46

En gang i sidste uge var jeg i rigtigt dårligt humør. Alting var bare dumt, gråt og træls, og jeg kunne ikke rigtigt finde ud af, hvorfor. Jeg spurgte derfor min roomie, om hun ville med ud at gå en tur - for om ikke andet hjælper det sjældent at blive indendøre hele dagen, når man har en møgdag. Vi nåede en legeplads, hvor der var en svævegynge... Og det var en rigtig god kur. Det er virkelig svært at være mut, når man drøner af sted på sådan én og det kilder i maven. ;) Derefter tog vi hen for at købe masser af chokolade, og så var det slet ikke en så dum aften alligevel.

Ellers plejer jeg at tvinge mig selv til at lave det, jeg har skullet tage mig sammen til længe. Sådan noget med at rydde op og gøre rent, for jeg får det altid dårligere, hvis det roder eller er beskidt. Det er ikke så festligt, mens det står på, men jeg har det altid virkelig rart, når det er overstået.
1
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Minionine » 3. maj 2016, 10:08

Dyrker motion. Nogle gange hård træning, andre gange en lang gåtur - det får altid humøret vendt til det bedre.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Fuck.exe » 3. maj 2016, 11:30

Jeg spiser meget med følelserne, så hvis jeg er lidt trist/sur, så kan noget godt aftensmad, en kop kakao eller en lækker kage gøre underværker.

En løbetur kan redde alt hos mig. Jeg kan være skide muggen og tvær, men efter bare 10 minutter i løbeskoene er jeg helt høj af glæde. Jeg løber altid på dårlige dage. Så får jeg også forbrændt den trøste-kage der røg indebors tidligere på dagen :p

Jeg bruger mine veninder rigtig meget, når jeg er sur. Så bitcher jeg til dem over hvor nederen hele verden og alting er. Det hjælper altid :lun:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Newsugar » 3. maj 2016, 18:22

Prøver at redde den med at afkoble og fokusere på noget andet, f.eks en god film eller serie og noget lækkert
0
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Lux » 4. maj 2016, 12:22

Vildt gode bud! :klap: Jeg bliver altid ekstra glad, når jeg formår at vende en regulær skoddag til noget fremragende. Så føler jeg ligesom, at jeg kan klare alt! Så det er fedt at høre, hvordan andre gør :)
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf lulu-p » 4. maj 2016, 12:35

Det kan virkelig være svært. Men motion er næsten altid en redningskrans for mig. Hård motion..sådan noget med at løbe minimum 5 km med tungen ud af munden og hjerte og lunger, som truer med at esplodere.

Jeg har det så fantastisk bagefter. Stort set altid.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Little_Woman » 7. maj 2016, 14:58

Sover! Jeg kan gå frygtelig tidligt i seng, hvis jeg er ked af det eller sur - så går tiden og dagen efter er sjældent lige så dårlig. Er det midt på dagen gør en lur underværker; så er jeg mere konstruktiv bagefter. Jeg udnytter også tit det dårlige humør til at få lavet nogle nederen ting; gøre rent og den slags. Når dagen alligevel er dårlig, kan jeg lige så godt bruge den tid noget jeg ikke gider.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad gør du for at vende en dårlig dag?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. maj 2016, 15:00

Lux skrev:Vi oplever vel alle sammen morgener, hvor alting går i smadderkasse, lige fra man slår øjnene op. Hvor mundvigen vender nedad, irritationen bobler og dagen virker fuldstændig dum og uoverskuelig. Hvad gør du for at vende en dårlig dag til en god? :)


Intet. Jeg får dem overstået.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Livets forhold"