Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 3. maj 2016, 13:35

Vi er blevet enige om, at sommerferien skal byde på en form for roadtrip langs den engelske sydkyst til sommer. Vi er to voksne og to børn på 4 og 8 år, og vi regner med at være af sted ca. 10 dage, hvor de tre vil blive tilbragt hos min søster lige uden for London.

Vi skal til Oxford (hvor min mand er uddannet), Stonehenge (som ingen af os har set), Hastings (hvor jeg har boet en måned) og Brighton, som er et genbesøg værd. Derudover er Portsmouth et must pga. vores interesse for Anden Verdenskrig.

Men. Vi skal have fat i en bil. Derfor spørger jeg, om der er nogen på debatten, der har erfaringer med at leje en dyt i UK? What to do and what not to do?

Erfaringer med steder, man skal se på sådan en tur, gode B&Bs?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 14:06

Jeg husker Bournemouth som en virkelig dejlig og hyggelig by :lun: Jeg boede der en måneds tid som STS elev tilbage i folkeskolen (vi er tilbage i 1995 eller deromkring). Absolut et besøg værd hvis man er på de kanter :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 3. maj 2016, 15:01

2SHY skrev:Jeg husker Bournemouth som en virkelig dejlig og hyggelig by :lun: Jeg boede der en måneds tid som STS elev tilbage i folkeskolen (vi er tilbage i 1995 eller deromkring). Absolut et besøg værd hvis man er på de kanter :)


Vi er endnu i overvejelsesstadiet omkring udgangspunkt, når vi kommer ned til kysten, men man kunne jo starte i Bournemouth og kombinere med en tur gennem New Forest :gogo: Så vidt jeg ved, skulle der være en superhyggelig restaurant i nationalparken, som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Jeg kan bare ikke huske navnet :stoned:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Spjaerten » 3. maj 2016, 15:03

Newquay eller generelt helt ude sydvest på i Cornwall er så lækkert.

Bournemouth og Brighton er også dejligt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 3. maj 2016, 15:07

Spjaerten skrev:Newquay eller generelt helt ude sydvest på i Cornwall er så lækkert.

Bournemouth og Brighton er også dejligt.


Cornwall-området er også på ønskelisten, men jeg ved ikke rigtig, om vi har tid til at nå helt derud.

Brighton er rigtig dejlig. Ligesom Hastings, omend byen har forandret sig meget, siden jeg boede der i '94.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Lulu » 3. maj 2016, 15:14

Kan selvfølgelig ikke huske hvilket selskab mine forældre lejede hos, men de var rigtige glade for at have bestilt den bil de også har hjemme i dk når de nu skulle køre i modsat side af vejen og alt det, så er det rart at man ved hvor alle bilens funktioner befinder sig og man ikke skal tænke på det i hvert fald.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 3. maj 2016, 15:16

Lulu skrev:Kan selvfølgelig ikke huske hvilket selskab mine forældre lejede hos, men de var rigtige glade for at have bestilt den bil de også har hjemme i dk når de nu skulle køre i modsat side af vejen og alt det, så er det rart at man ved hvor alle bilens funktioner befinder sig og man ikke skal tænke på det i hvert fald.


God idé. Jeg kommer ikke til at køre derovre, det gør min mand - men han har så også fire års erfaring med venstrekørsel :-D
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf TomKah » 4. maj 2016, 13:27

Jeg ved ikke helt hvad du mener? Jeg har aldrig oplevet problemer med at leje gennem de store selskaber. Sidst lejede vi vidst ved Avis og hentede bilen inde i London nær ved Ritz-Carlton, for at vi kunne have et par dage i London uden bil.

Vi skal til London og se Harry Potter næste weekend, og der har vi lejet med Hertz. Jeg synes det er svinebilligt - 550 kr for 3 dage for en middelstor bil. Vi tager autostole med hjemmefra. Man skal så betale et eller andet anlægsgebyr fordi vi skal have den direkte i lufthavnen (Luton).

Vi har lejet biler i mange andre lande med venstre kørsel - vi synes slet ikke den del er et problem.Men det går jeg heller ikke ud fra din mand gør.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf TomKah » 4. maj 2016, 13:28

Forresten skal vi bo på Holiday Inn Express. Det kan godt være det er upersonligt og ligegyldigt. Men det er billigt, der er familieværelser og gratis parkering.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 4. maj 2016, 14:53

TomKah skrev:Jeg ved ikke helt hvad du mener? Jeg har aldrig oplevet problemer med at leje gennem de store selskaber. Sidst lejede vi vidst ved Avis og hentede bilen inde i London nær ved Ritz-Carlton, for at vi kunne have et par dage i London uden bil.

Vi skal til London og se Harry Potter næste weekend, og der har vi lejet med Hertz. Jeg synes det er svinebilligt - 550 kr for 3 dage for en middelstor bil. Vi tager autostole med hjemmefra. Man skal så betale et eller andet anlægsgebyr fordi vi skal have den direkte i lufthavnen (Luton).

Vi har lejet biler i mange andre lande med venstre kørsel - vi synes slet ikke den del er et problem.Men det går jeg heller ikke ud fra din mand gør.


Jeg spørger såmænd kun til erfaringer, da vi ikke har prøvet at leje i UK før :)

Vi regner også med at lande i Luton, da det er nær min søster. Vi skal også besøge Harry Potter-studierne.

Ved du noget om regler for autostole derovre (størrelser) - er det de samme som i DK? (Kan selvfølgelig undersøge selv, men man kan jo lige spørge :) )

Nej, det er ikke noget problem for min mand at køre derovre. Jeg kommer ikke til at køre, da det åbenbart koster ekstra forsikring - og så vil jeg også hellere nyde landskabet :-D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Leje af bil i England - og idéer til sydkysten

Indlægaf Guilded_Lily » 4. maj 2016, 15:03

Rakel skrev:https://www.gov.uk/child-car-seats-the-rules/using-a-child-car-seat-or-booster-seat

Vi er nødt til at have autostol med t/r til Danmark og bruger et fra Römer købt i DK. Vi er blevet stoppet af politiet uden problemer i UK.


Tak for linket :gogo:

Så vidt, jeg forstår, kan begge nøjes med en selepude, men jeg tror, vi får min søster til at kigge på en "high-backed booster" derovre.
0

Tilbage til "Rejser"