Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 2. maj 2016, 20:16

Karkluden skrev:Haha, det er jeg altså glad for :kys:
Nej, den stemning er jeg lidt allergisk overfor, og der er også blevet grinet bagefter og flere venner har godt kunnet se, at de nok trak deres glæder ned over hovedet på os - det kommer alle nok til til tider, men lige det her emne, der gør folk det rigtig meget, oplever jeg.
Altså det gav i hvert fald et godt grineflip, da min kæreste konstaterede, det nok var derfor, vi har hhv. ADHD og diabetes 1. Vi er vokset op i lejebolig (med lille have dog) og uden bil begge to. Andre morede sig vist mindre, men endte da trods alt med at blive enige om "smag og behag".

Jeg tror også det betyder rigtig meget, hvordan man er vokset op. Men jeg forstår ikke rigtig hvad betydning diabetes skulle have i denne sammenhæng.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 20:18

Sjo skrev:Jeg synes nonfirmation er noget pjat!

Jeg fejrer det hele på lige fod. Non- eller konfirmation, navnefest eller dåb, jeg er helt ligeglad. Hvis jeg bliver inviteret, skal jeg nok dukke op og fejre vedkommende.

Hvis mine egne unger kun vil nonfirmeres, får de stadig en fest og alt det. Jeg tænker at nonfirmation er lige så meget et sort valg at fejre, som en konfirmation.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 20:25

ShuruQ skrev:Jeg synes at selve nonfirmationen er en super ide men jeg bryder mig virkelig ikke om ordet "nonfirmation".


Jeg kan heller ikke lide det ord. Så i min familie ville man ikke få en nonfirmation, hvis man ikke ville konfirmeres. I stedet ville vi få en meeeeeeget stor 15 års fødselsdag :lol:
Men altså helt ærligt ik? Jeg valgte til dels at blive konfirmeret, så jeg kunne have en fin konfirmationskjole på :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 20:55

Dr_bp skrev:
Sjo skrev:Jeg synes nonfirmation er noget pjat!

Jeg fejrer det hele på lige fod. Non- eller konfirmation, navnefest eller dåb, jeg er helt ligeglad. Hvis jeg bliver inviteret, skal jeg nok dukke op og fejre vedkommende.

Hvis mine egne unger kun vil nonfirmeres, får de stadig en fest og alt det. Jeg tænker at nonfirmation er lige så stort et valg, som en konfirmation.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 2. maj 2016, 21:01

Der mangler i den grad en kontorDAME med overblik og tjek på tingene på min mands arbejde.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 21:05

Mani skrev:
Karkluden skrev:Haha, det er jeg altså glad for :kys:
Nej, den stemning er jeg lidt allergisk overfor, og der er også blevet grinet bagefter og flere venner har godt kunnet se, at de nok trak deres glæder ned over hovedet på os - det kommer alle nok til til tider, men lige det her emne, der gør folk det rigtig meget, oplever jeg.
Altså det gav i hvert fald et godt grineflip, da min kæreste konstaterede, det nok var derfor, vi har hhv. ADHD og diabetes 1. Vi er vokset op i lejebolig (med lille have dog) og uden bil begge to. Andre morede sig vist mindre, men endte da trods alt med at blive enige om "smag og behag".

Jeg tror også det betyder rigtig meget, hvordan man er vokset op. Men jeg forstår ikke rigtig hvad betydning diabetes skulle have i denne sammenhæng.

Det var en joke, fordi nogle af vennerne gav udtryk for, at det var fuldkommen umuligt at opdrage sunde og raske børn I en lejlighed... Det fungerer nok bedre irl med stemningen og relationen end på skrift til 3. part.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 21:07

Sjo skrev:Jeg synes nonfirmation er noget pjat!

Jeg blev SÅ uvenner med min svigerfar, da vi diskuterede det. Jeg synes sgu det er værre, at hans børn har stået og bekræftet en tro, de ikke har - heller ikke dengang - fordi de fik valget "confirmation eller nul og niks" fremfor "konfirmation eller rejse" fx end jeg synes en nonfirmation er. Jeg synes ordet er grimt, men jeg afholder hellere en stor fødselsdag/whatever for mine børn end at de skal stå I kirken og misbruge min og andres tro.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 21:15

Jeg har en veninde der virkelig ikke bryder sig om religion. Hun har virkelig en stærk mening om det, og mener at det er det mest idiotiske der findes.
Alligevel vil hun gerne giftes i en kirke, og døbe sine børn. Og selvom jeg er fuldkommen ligeglad med om folk gør det selvom de ikke tror, forstår jeg det virkelig ikke. At man vil melde sine børn ind i et trosselskab som man synes er helt igennem latterligt og idiotisk :gruble: Dét synes jeg faktisk er ret idiotisk.
15
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjg » 2. maj 2016, 22:15

Jeg anser det ikke for en indlysende selvfølge eller naturlig forudsætning, at børn skal indtage prioritet over forældrenes eget liv og velfærd.

Børns fysiske og øvrige grundlæggende behov skal naturligvis opfyldes, men noget krav om, at forældre f.eks. i et givent hypotetisk tilfælde skal prioritere at redde børnenes liv over deres eget eller hinandens, synes jeg ikke kan stilles som betingelse - og jeg mener sagtens, at forældre, der ikke ville ofre eget liv og helbred for barnets ditto, kan være fantastiske forældre alligevel.
2
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Olaf » 3. maj 2016, 15:32

Smiling_Goat skrev:Jeg synes, der bør være et ikke-religiøst alternativ til konfirmationen fra officiel side.

Riterne i livet er ekstremt vigtige og har altid været der, netop fordi de er så vigtige. Man markerer hver milepæl i livscyklussen på den måde. I Danmark har vi så traditionelt set valgt, at konfirmationen repræsenterer overgangen fra barn til voksen, i visse stammer har man valgt at hænge drengene i deres brystvorter. Same same.

Så man kan, i min verden, ikke bare snakke om det religiøse aspekt og Gud. Det er noget arketypisk der er på spil i traditionen, og ikke som sådan religiøst. Det er den samme mekanisme, der får folk til at fortsætte deres medlemsskab af folkekirken, fordi de ellers ikke kan markere overgangen til ægteskabet, begravelsen osv. På den traditionelle måde, de er vokset op med.

Det er ikke sikkert at et ikke-religiøst alternativ til konfirmationen ville blive så populært, men hvis der skal være mulighed for at markere både død og ændring i parforholdsstatus på alternativ vis end religiøs fra statens side, bør det samme vel gøre sig gældende for overgangen fra barn til voksen.


Men det er der vel allerede i form af nonfirmation altså i den version der før hed borgerlig konfirmation? Men tilslutningen har været så lav at der kun afholdes få arrangementer. Min mand er borgerligt konfirmeret.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 3. maj 2016, 15:40

Borgerlig konfirmation eksisterer skam. Min kusines datter var borgerlig konfirmand, ceremonien foregik på rådhuset og var forestået af DUI. Nonfirmation er dog ikke helt det samme, men mere et slangudtryk brugt som betegnelse for at man slet ikke bliver konfirmeret, altså hverken religiøst eller borgerligt.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Olaf » 3. maj 2016, 15:44

Aima skrev:Borgerlig konfirmation eksisterer skam. Min kusines datter var borgerlig konfirmand, ceremonien foregik på rådhuset og var forestået af DUI. Nonfirmation er dog ikke helt det samme, men mere et slangudtryk brugt som betegnelse for at man slet ikke bliver konfirmeret, altså hverken religiøst eller borgerligt.


Borgerlog konfirmation har skiftet navn til nonfirmation (hvilket er lidt forvirrende når man også bruger det som betegnelse til festerne uden ceremoni)
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 3. maj 2016, 15:54

Jeg håber Tilstsagen falder ud til politiets fordel - den skal prøves i storkammeret nu.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 3. maj 2016, 16:03

Jeg kan ikke forstå, at "selvrealisering" er et fyord. Hvorfor er det negativt, at man prøver nogle ting af, gør noget godt for sig selv og lærer sig selv at kende?

På en måde synes jeg, at det er ret dansk at blive mistroiske og hånlige overfor andre, når de tænker på sig selv.
6
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. maj 2016, 16:45

At dem, der læser den sidste korrektur på de skriftlige afgangsprøver for folkeskolen, skulle trækkes i løn, hænges op i deres kønsdele og udsættes for offentlig ydmygelse, NÅR DE IGEN IGEN fucker op.
Endnu engang var der fejl i året afgangsprøver.
0

Tilbage til "Generelt"