Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf HerErJeg » 3. maj 2016, 03:32

Der er ret mange artikler og referater fra retsmøderne om sagen med sygeplejersken der er sigtet for 3 drab og 1 drabsforsøg.
Det er vild læsning, når kolleger tager bladet fra munden og kritiserer hendes virke som sygeplejerske, eller fortæller om deres mistanke om uregelmæssigheder omkring de patienter som deres kollega havde arbejdet med. Jeg tænker der skal ret meget til, for at gå til sin leder med en mistanke, som så fører til en sigtelse, og hele balladen med vidneudsagn og det hele.

Hvad er jeres mavefornemmelse omkring udfaldet af sagen? Jeg er slet ikke sikker på at hun bliver dømt skyldig, men det er ikke lig med at hun ikke har gjort det.
Jeg tror at alle dem der kender hende fra sygehuset, altid vil se hende som skyldig, worst case vil være at en morder går fri, og så endda med 3 liv på samvittigheden.
Omvendt har ingen direkte set den dødelige indsprøjtning blive givet, så det hele bunder på formodninger, men stoffet har kunnet måles i de døde patienter.
Det er en meget anderledes sag, og ikke mindst fordi det er på sygehuset det hele foregår, et sted som gerne skal forbindes med tryghed og tillid til personalet.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Karkluden » 3. maj 2016, 04:03

Rakel skrev:At der er enormt meget sladder i den sag og drama på linje med Plejebosagen. Og det er stort set umuligt at vide, hvad der er ret og vrang ved at følge med alene i medierne og anden mulighed er der jo ikke.

Det tænker jeg også. Og så tænker jeg, at de uanset udfald EDDERMAME burde gøre noget ved kulturen og arbejdsmiljøet på den afdeling..
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf HerErJeg » 3. maj 2016, 04:23

Karkluden skrev:
Rakel skrev:At der er enormt meget sladder i den sag og drama på linje med Plejebosagen. Og det er stort set umuligt at vide, hvad der er ret og vrang ved at følge med alene i medierne og anden mulighed er der jo ikke.

Det tænker jeg også. Og så tænker jeg, at de uanset udfald EDDERMAME burde gøre noget ved kulturen og arbejdsmiljøet på den afdeling..

Hvordan kultur på afdelingen? At man går videre hvis man har en mistanke eller hvordan? Jeg tænker at det kræver voldsomt mange sommerfugle i maven, at gå i flæsket på en kollega. Det er ikke noget man bare gør.
Jeg finder sagen nogenlunde sobert beskrevet, meget af det i pressen er direkte afskrift af vidneudsagn mv.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. maj 2016, 04:25

Jeg tænker, at det er en sag for domstolene, ikke for medier og menigmand.
6
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf JoyNips » 3. maj 2016, 07:47

Umiddelbart er der jo nogle ting, der er rigtig mistænkelige, eksempelvis at en patient får taget 3 blodprøver om dagen, der ikke viser den medicin i blodet som man mener, patienten er forsøgt dræbt med og at patienten så dagen efter drabsforsøget har store mængder af de lægemidler i blodet, uden at nogen har ordineret dem. Det viser jo da i hvert fald, at nogen nå have givet patienten de lægemidler uberettiget.
Og som jeg læser sagen, er der rigtig mange ting, der peger på den indklagede, hvis eneste forsvar er "men det var ikke mig, der gjorde det, og det er i øvrigt kun pga. tøsefnidder at jeg er anklaget".

Jeg synes, det er en rigtig skræmmende sag, hvis det er rigtigt at hun har haft held til at slå adskillige mennesker ihjel i kraft af sin profession. Det skræmmer mig på linje med ham piloten, der begik selvmord mod en bjergside. Jeg ved ikke, i hvor høj grad man indenfor sundhedssystemet evaluerer de ansattes psykiske tilstand løbende, men det kunne måske være en idé. De har jo trods alt andres liv i hænderne...
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Akehurst2 » 3. maj 2016, 07:52

Helt konkret, så rejser anklagemyndigheden jo ikke en sag uden at de mener, der er grundlag for det.

Om det så indebærer, at det kan bevises at der er sket noget og hvem, der har gjort det, er så en anden sag.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Karkluden » 3. maj 2016, 19:18

HerErJeg skrev:
Karkluden skrev:
Rakel skrev:At der er enormt meget sladder i den sag og drama på linje med Plejebosagen. Og det er stort set umuligt at vide, hvad der er ret og vrang ved at følge med alene i medierne og anden mulighed er der jo ikke.

Det tænker jeg også. Og så tænker jeg, at de uanset udfald EDDERMAME burde gøre noget ved kulturen og arbejdsmiljøet på den afdeling..

Hvordan kultur på afdelingen? At man går videre hvis man har en mistanke eller hvordan? Jeg tænker at det kræver voldsomt mange sommerfugle i maven, at gå i flæsket på en kollega. Det er ikke noget man bare gør.
Jeg finder sagen nogenlunde sobert beskrevet, meget af det i pressen er direkte afskrift af vidneudsagn mv.

Nej, naturligvis ikke. Lige dén del synes jeg, er rigtig fint.
Jeg synes, det er stærkt problematisk, hvis det (som mange - også andre end tiltalte - beskriver) er sådan, at man på afdelingen går og taler bag hinandens rygge i lang tid om så alvorlige mistanker. Fik jeg den mistanke ville jeg henvende mig til en leder før jeg diskuterede det med en kollega. Derudover angives det også, at der var to "grupperinger" på afdelingen. De to ting synes jeg er meget uheldige, uanset om tiltalte er skyldig eller ej.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Lurende Peber » 3. maj 2016, 20:01

Akehurst2 skrev:Helt konkret, så rejser anklagemyndigheden jo ikke en sag uden at de mener, der er grundlag for det.

Om det så indebærer, at det kan bevises at der er sket noget og hvem, der har gjort det, er så en anden sag.
Det er så ikke altid, at politiet har ret:
http://www.b.dk/danmark/plejebo-sagen-set-i-bakspejlet
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf hotlips » 3. maj 2016, 21:02

Jeg synes ikke den har meget tilfælles med Plejebo og jeg tror ikke der er nogen risiko for hun er uskyldig.

Jeg har også siddet og fulgt med bla idag og de ting der er kommet frem fra forklaringer omkring forløbet, bla at hun kaldte hjertestop på.en patient der stadig havde puls hvor den så forsvandt.. Og flere patienter der har vist sig at have modtaget dødelige doser af medicin der ikke var ordineret til dem og som ingen vil vedkende sig, de ting er enkelt vis så suspekte at det skulle være meldt til politiet selv uden der var et bud på hvem der stod bag de ting.

Og hun er jo anklaget for en række ting bla for at udsætte sin datter for fare og for tyveri af medicin så spørgsmålet er mest hvor meget hun bliver dømt for.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf hotlips » 3. maj 2016, 21:15

JoyNips skrev:Umiddelbart er der jo nogle ting, der er rigtig mistænkelige, eksempelvis at en patient får taget 3 blodprøver om dagen, der ikke viser den medicin i blodet som man mener, patienten er forsøgt dræbt med og at patienten så dagen efter drabsforsøget har store mængder af de lægemidler i blodet, uden at nogen har ordineret dem. Det viser jo da i hvert fald, at nogen nå have givet patienten de lægemidler uberettiget.
Og som jeg læser sagen, er der rigtig mange ting, der peger på den indklagede, hvis eneste forsvar er "men det var ikke mig, der gjorde det, og det er i øvrigt kun pga. tøsefnidder at jeg er anklaget".

Jeg synes, det er en rigtig skræmmende sag, hvis det er rigtigt at hun har haft held til at slå adskillige mennesker ihjel i kraft af sin profession. Det skræmmer mig på linje med ham piloten, der begik selvmord mod en bjergside. Jeg ved ikke, i hvor høj grad man indenfor sundhedssystemet evaluerer de ansattes psykiske tilstand løbende, men det kunne måske være en idé. De har jo trods alt andres liv i hænderne...


Den første hun er anklaget for drab på det er flere år siden i 2012 såvidt jeg lige husker og man må.ihvertfald undre sig over at ledelsen helt vasker hænder og siger de ikke har hørt noget om noget siden, det er immervæk 15 forskellige der har fortalt politiet de har haft mistanke til hende.
Jeg håber der kommer undersøgelse af den del når sagen mod hende er afgjort for det er jo helt ude i hampen.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. maj 2016, 14:47

HerErJeg skrev:Hvad er jeres mavefornemmelse omkring udfaldet af sagen?


Det er min fornemmelse at hun er skyldig, og jeg håber også hun bliver kendt skyldig. Der er så mange bække små, der peger mod det samme resultat. Men ham anklageren er satme godt nok ikke en særlig dygtig afhører! Det virker som om at han har snuppet sagen fordi han er advokaturchef og den vil pynte på cv'et, og ikke fordi han nødvendigvis er den skarpeste anklager på kontoret. Han er virkelig blevet sat på plads af retsformanden mange gange efterhånden, for at spørge om unødvendige ting, og retsformanden har været nødt til selv at følge op med relevante spørgsmål, fordi anklageren ikke stiller dem.

Hvis hun bliver kendt skyldig, så er jeg ret sikker på at dommen lyder på livsvarigt. Det gør den næsten altid, når der er flere personer som er blevet dræbt.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. maj 2016, 14:49

DetSorteCirkus skrev:Jeg tænker, at det er en sag for domstolene, ikke for medier og menigmand.


Du er med på at 6 af de 9 dommere består af menigmand, ikk'?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. maj 2016, 14:50

hotlips skrev:Den første hun er anklaget for drab på det er flere år siden i 2012 såvidt jeg lige husker og man må.ihvertfald undre sig over at ledelsen helt vasker hænder og siger de ikke har hørt noget om noget siden, det er immervæk 15 forskellige der har fortalt politiet de har haft mistanke til hende.
Jeg håber der kommer undersøgelse af den del når sagen mod hende er afgjort for det er jo helt ude i hampen.


De er jo gået til afdelingssygeplejersken med deres mistanker, og der er den strandet, fordi han ikke var villig til at viderebringe dem til ledelsen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Modesty Blame » 4. maj 2016, 15:55

Enten er hun en meget syg kvinde, der helt klart har behov for at få en meget grundig behandling på en afdeling, hvor der lås på dørene, eller også er der nogle kolleger, der har en del på samvittigheden. Og min mavefornemmelse hælder nok til det første.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad tænker I om den drabstiltalte sygeplejerske?

Indlægaf Zombie » 4. maj 2016, 17:19

Jeg ved det ikke, for jeg synes det virker som om, at mange af de ansatte på afdelingen som er involveret i sagen, ikke har ageret specielt professionelt.
Og det betyder, at jeg godt kan frygte, at de har fundet en god syndebuk i den tiltalte, for det som egentlig mest er kollektive fuck-ups.
Samtidig synes jeg ikke, at den tiltalte er spor troværdig, og der er mange indicier, der peger på at hun har begået ulovligheder.
2
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"