Afrika!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Afrika!

Indlægaf Mi55y » 4. maj 2016, 09:24

Min livslange drøm om en roadtrip Irland rundt går jo i opfyldelse til næste sommer, så nu skal jeg jo have noget nyt at drømme om! Og der kommer Afrika så ind i billedet. Jeg tænker umiddelbart Tanzania lyder spændende, og så kan man kombinere safari og vandreture med en tur til Zanzibar...

Er der nogle der har prøvet det og vil dele deres erfaringer?
Hvor var du, og hvad oplevede du?
Hvilket rejsebureau brugte du, og kan de anbefales?
Hvilke faldgruber skal man være opmærksom på?
Hvad var budgettet?

Fortæl fortæl!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Afrika!

Indlægaf dykkersild » 4. maj 2016, 11:33

Jeg har altid gerne ville til Østafrika for at se elefanter og kom af sted for 2 år siden. Jeg troede at jeg ville til Tanzania og ende på Zanzibar - men endte med at tage til Kenya og slutte af med badeferie ved kysten ved Mombasa.

7 dages safari startende i højlandet, ned til Nakuru og Naivasha - videre ud til Masai Mara. Tilbage til Karen Town og Nairobi - flyve til kysten ved Mombasa, hvor vi havde opgraderet til luksushotel i fem dage. Man er mega træt i knolden efter safari så vi trængte bare til at slappe af og fordøje. Vi var på en dagstur rundt i Mombasa - resten af tiden lavede vi lige præcis ingenting - og det var fantastisk.

Vi tog på en grupperejse med African tours - vi var 15 gæster i gruppe som var virkelig velfungerende. Og så havde vi super dygtig (og mega lækker) dansk guide samt en lokal guide for hver bil. Vores lokale guide var helt fantastik - og ærlig, som var værdsat.
http://www.africatours.dk/find+rejse/de ... emmesafari

Vi var til foredrag med tre forskellige udbydere og vi føler, at vi ramt plet med vores valg. For 2 personer, tror jeg vi endte med at bruge 50.000,-.
1

Tilbage til "Rejser"