Frisørangst?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Frisørangst?

Indlægaf Minionine » 3. maj 2016, 10:26

Jeg har galloperende frisørangst :panik:
Jeg har ikke været hos en i 10 år, og klipper bare spidserne selv. Jeg har også klippet mit pandehår kort af flere omgange. Jeg har dog overvejet mange gange, om det ikke snart er på tide at få gjort et eller andet, da det pt bare er langt og kedeligt. Må se om jeg kan overvinde angsten :D
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 3. maj 2016, 10:40

Minionine skrev:Jeg har galloperende frisørangst :panik:
Jeg har ikke været hos en i 10 år, og klipper bare spidserne selv. Jeg har også klippet mit pandehår kort af flere omgange. Jeg har dog overvejet mange gange, om det ikke snart er på tide at få gjort et eller andet, da det pt bare er langt og kedeligt. Må se om jeg kan overvinde angsten :D

Hvis jeg kan, kan du også. Jeg tror på dig! :-D
Skal nok komme med en update, om jeg er ok i morgen. :D
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Frisørangst?

Indlægaf LadyFox » 3. maj 2016, 10:52

DetSorteCirkus skrev:
Anilara skrev:Jeg håber, mit hår er mere medgørligt end dit i så fald :) Om ikke andet, at jeg finder ud af, hvad jeg kan forvente.


Det er det ret sikkert.
Jeg er ikke stødt på nogen etniske danskere, der har et så stift og glat hår, som jeg har.
Til gengæld har jeg, når jeg har set billeder af mennesker med samme genetiske baggrund som mig, lagt mærke til, at alle går med løst hår eller har det i en lavthængende fletning.
Da jeg var barn, og min mor satte mit hår op, kunne man nærmest ikke se frisuren for bare spænder og elastikker. Da det blev min tur til at tage sig af mit hår, besluttede jeg mig straks for en lang page (uden etager!) med lige pandehår.

Tror du ikke i virkeligheden at der er flere muligheder i dit hår, hvis du fandt en frisør med stor erfaring indenfor din genetiske baggrund? Ikke at det nødvendigvis findes i Danmark, men mere at det også handler om mangelende erfaring? :)
0
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Frisørangst?

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 12:06

Jeg overlevede og har nu fint og nyklippet hår. Jeg blev lidt betænkelig da jeg pludselig skulle skrive under på en samtykkeerklæring (det skulle jeg ikke sidst) og da den meget søde elev siger at hun er helt ny :shock: Ja ja men jeg vidste jo at deres underviser nok skulle rette på evt fejl og med mindre eleven spontant snippede hele min hestehale af, så skulle det nok blive muligt at rette

Men det gik så fint og eleven var sød, rolig og grundig og havde brug for minimal hjælp. Underviseren klarede mit pandehår og så var det faktisk det eneste hun behøvede at gøre.

Ja jeg var der i en time men har også fået mega lækker hovedbundsmassage og kun givet 199 kr :gogo:
7
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Frisørangst?

Indlægaf Rapfisk » 3. maj 2016, 12:12

2SHY skrev:Jeg overlevede og har nu fint og nyklippet hår. Jeg blev lidt betænkelig da jeg pludselig skulle skrive under på en samtykkeerklæring (det skulle jeg ikke sidst) og da den meget søde elev siger at hun er helt ny :shock: Ja ja men jeg vidste jo at deres underviser nok skulle rette på evt fejl og med mindre eleven spontant snippede hele min hestehale af, så skulle det nok blive muligt at rette

Men det gik så fint og eleven var sød, rolig og grundig og havde brug for minimal hjælp. Underviseren klarede mit pandehår og så var det faktisk det eneste hun behøvede at gøre.

Ja jeg var der i en time men har også fået mega lækker hovedbundsmassage og kun givet 199 kr :gogo:

Hvor er det fedt, at du havde en god oplevelse!

Tidligere fik jeg også altid elevklip i min salon, og jeg var altid tilfreds. Det er jo så typisk sidsteårselever ("sidsteøjeblikskompromis", really, stavekontrol?), men de var altid meget grundige og servicemindede. Nu holder jeg så ved én, der er udlært.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Frisørangst?

Indlægaf 2SHY » 3. maj 2016, 12:23

Rapfisk skrev:
2SHY skrev:Jeg overlevede og har nu fint og nyklippet hår. Jeg blev lidt betænkelig da jeg pludselig skulle skrive under på en samtykkeerklæring (det skulle jeg ikke sidst) og da den meget søde elev siger at hun er helt ny :shock: Ja ja men jeg vidste jo at deres underviser nok skulle rette på evt fejl og med mindre eleven spontant snippede hele min hestehale af, så skulle det nok blive muligt at rette

Men det gik så fint og eleven var sød, rolig og grundig og havde brug for minimal hjælp. Underviseren klarede mit pandehår og så var det faktisk det eneste hun behøvede at gøre.

Ja jeg var der i en time men har også fået mega lækker hovedbundsmassage og kun givet 199 kr :gogo:

Hvor er det fedt, at du havde en god oplevelse!

Tidligere fik jeg også altid elevklip i min salon, og jeg var altid tilfreds. Det er jo så typisk sidsteårselever ("sidsteøjeblikskompromis", really, stavekontrol?), men de var altid meget grundige og servicemindede. Nu holder jeg så ved én, der er udlært.

Egentlig foregår det her på kosmetologskolen men der er også frisørelever der. Det største problem deroppe er faktisk at der er for meget uro til at man kan slappe ordentligt af hvis man kommer der for at få lavet noget kosmetolog relateret. Men hvis der er et godt til ud har jeg da været der alligevel af og til. Nu er der i det mindste kommet en regel on at man tager skoene af når man kommer. Det ændrer ikke på folk der snakker men man slipper for klip klap klip klap med hårde hæle og del slags :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 4. maj 2016, 09:35

Nå. Nu er det snart.
Jeg er skeptisk. Har to krav: ikke kort hår og ikke lige hår.
Ska' vi vædde med jeg ender sådan her? Billede
Om ikke andet kan jeg så lave en Uma Thurman parodi og danse twist til you never can tell..
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Frisørangst?

Indlægaf Rapfisk » 4. maj 2016, 09:37

Hvorfor skulle du dog det? :ae:

Jeg håber, det bliver en god oplevelse, og glæder mig til opdateringen!
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 4. maj 2016, 09:42

Rapfisk skrev:Hvorfor skulle du dog det? :ae:

Jeg håber, det bliver en god oplevelse, og glæder mig til opdateringen!

Haha, ej, det skal nu nok gå. Det ville bare være typisk at være så uheldig. :-D
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Frisørangst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. maj 2016, 09:53

Det er nok den første frisørtråd nogensinde jeg har følt spænding ved at læse :kys: held og lykke!
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Frisørangst?

Indlægaf Skralde » 4. maj 2016, 11:19

Pøj pøj :D Jeg glæder mig til at se resultatet!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Frisørangst?

Indlægaf Anilara » 4. maj 2016, 12:22

Tak for opbakning :-D
Jamen det gik godt.
Allerede inden jeg havde fremsagt mine krav, sagde han, at han synes jeg skulle fortsætte med at have langt hår. Så der er faktisk ikke røget så meget, har bare ikke sideskildning længere og håret er kommet væk fra ansigtet. Jeg er tilfreds, selvom jeg inden havde forventet en større forandring. :)
Jeg fik nogle produkter med hjem (eller fik og fik, han lokkede mig selvfølgelig til at købe nogen) og håber jeg fremover kan blive bedre til at sætte det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Frisørangst?

Indlægaf Rapfisk » 6. maj 2016, 19:58

Anilara skrev:Tak for opbakning :-D
Jamen det gik godt.
Allerede inden jeg havde fremsagt mine krav, sagde han, at han synes jeg skulle fortsætte med at have langt hår. Så der er faktisk ikke røget så meget, har bare ikke sideskildning længere og håret er kommet væk fra ansigtet. Jeg er tilfreds, selvom jeg inden havde forventet en større forandring. :)
Jeg fik nogle produkter med hjem (eller fik og fik, han lokkede mig selvfølgelig til at købe nogen) og håber jeg fremover kan blive bedre til at sætte det.

Det er blevet virkelig pænt!

Jeg havde været hos min frisør en håndfuld gange, før hun var tryg ved at lave større ændringer. Det synes jeg egentlig er betryggende.

Din hårfarve er i øvrigt virkelig, virkelig smuk.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Frisørangst?

Indlægaf Annione » 27. maj 2016, 20:01

Jeg har været min frisør utro - udelukkende pga. prisen. Så jeg shoppede lidt rundt mellem 2 andre frisører... Og så vendte jeg tilbage. Mit hår er så meget pænere, når jeg kommer hos hende, og hun giver verdens bedste hovedbundsmassage. Og så er hun uendeligt sød og kan huske alt, hvad jeg nogensinde har fortalt hende (det er virkelig imponerene!).

Når jeg beder hende klippe max 2 cm af mit hår, klipper hun 1,5. Aldrig mere! For alle har vel prøvet at bede om at få klippet spidser, for derefter at få hakket 10-20 cm af. Jeg fik en gang extensions, fordi en frisør havde klippet alt alt for meget af. :tie:

Jeg skal forøvrigt bare altid have samme frisure. Bare længere :-D Så jeg er også ret nem. Jeg bliver aldrig træt af langt, flagrende, rødt hår. Men jeg har også haft kort hår og været sorthåret. Rødt og langt er pænest til mig.
2
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Frisørangst?

Indlægaf Knirkemis » 28. maj 2016, 17:56

Jeg har ikke frisørangst, men helt klart frisørelev-angst. 2 gange har jeg haft dårlige oplevelser med elever. Den første lavede verdens mærkeligste etageklip, og da jeg klagede min nød til en veninde de sagde hun "jeg kan godt forstå du er ked af resultatet". Så ved man at det er skidt.

Anden gang skulle jeg også have lavet etager, så det var kortere i siderne end i længderne bagpå. Da hun havde klippet den ene side, slog hun opgivende ud med armene og sukkede "jeg kan ikke finde ud af det!!".
Der skulle jeg godt nok lige trække vejret dybt. Heldigvis kunne hendes underviser godt finde ud af det....
0

Tilbage til "Skønhed"